تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است / مولاوردی

دستیار خاص رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: جریان‌سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است چراکه در نبود آن صلح پایدار به خیر می افتد.

جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است / مولاوردی

مولاوردی:جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است

عبارات مهم : دموکراسی

دستیار خاص مدیر جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است چراکه در نبود آن صلح پایدار به خیر می افتد.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در همایش “صلح،دموکراسی و حقوق شهروندی” با اشاره به روز جهانی صلح اظهار داشت: بین سه مفهوم صلح،حقوق شهروندی و دموکراسی رابطه ای وجود دارد. مفهوم دموکراسی یا مردم سالاری که از مردم با مردم و جهت مردم است و روز بین المللی دموکراسی که حدود ۱۰ سال است گرامی داشته می شود جزؤ روزهایی است که باید جهت جلب توجه به این مفهوم استفاده شود.

جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است / مولاوردی

وی ادامه داد: امیدواریم در این زمینه بتوانیم همکاری مورد نیاز را داشته باشیم و از تجارب جهانی استفاده کنیم. ما می توانیم به این مناسبت به عنوان وقت نگاه کرده و بهره مورد نیاز را ببریم.

وی افزود: هنگامی که از دموکراسی صحبت می شد، هر لحظه انتخابات و صندوق رای یادآوری می شود، این تمام دموکراسی نیست بلکه بخشی از آن هست. ما در دموکراسی به استقلال و وضع قوانین و مرزها توجه می کنیم، سپس به عدالت در درون حکومت توجه می کنیم. نباید این نگاه باشد که الان همه چی مطلوب است و ضعف و خلائی وجود ندارد.

دستیار خاص رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: جریان‌سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است چراکه در نبود آن صلح پایدار به خیر می افتد.

دستیار خاص مدیر جمهور در امور حقوق شهروندی همچنین خاطرنشان کرد: با اوضاع موجودی که در خیلی از کشورها هست، چه از بعد استقلال و عدم وابستگی به قدرت های بزرگ و چه از نظر درونی فاصله زیادی با اوضاع مطلوب داریم. به رقم اسناد بیشماری که در شرکت ملل به تصویب رسیده هنوز جهت این که به این شاخصه ها برسیم فاصله زیاد است و جامعه بین المللی تلاش زیادی باید انجام دهد.

وی گفت: جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است ، در نبود و فقدان صلح پایدار باید ببینیم چه شکاف هایی ایجاد شده است که اگر صلح پایدار بود، آن شکاف ها ایجاد نمی شد. شعار امسال شرکت ملل نقش دموکراسی در پیشگیری از مخاصمات هست. در اینجا رابطه صلح و دموکراسی را مشاهده می کنیم. در این روز فرصتی جهت ارزیابی شاخصه ها ایجاد می شود. باید دید این شاخصه ها در کشورهای دیگر چگونه تحقق یافته است.

وی سپس تصریح کرد: از طرف دیگر چنین توجهی فرصتی جهت آشنایی ظرفیت ها در درون جامعه جهت رسیدن به وقت ها را فراهم می کند. در جامعه ما اگر به تنوع فرهنگی نگاه کنیم به سمت تحقق اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است / مولاوردی

مولاوردی گفت: رشد معنادار جامعه مدنی و آگاهی مردم یکی از بااهمیت ترین موضوعاتی است که باید نسبت به آن توجه اساسی داشته باشیم. سال گذشته شعار روز دموکراسی “فضا جهت جامعه مدنی ” بوده است ، فضای مدنی نقش بسیار مهمی در جامعه بر عهده دارند. حکومت و جامعه مدنی باید شریک آینده ای باشند که مردم می خواهند.

وی همچنین ادامه داد: در مورد صلح با دو رویکرد مواجه هستیم، یکی این که فقط جنگ نباشد، دوم آن که نگاه مثبت به مقوله صلح وجود داشته باشد؛ که ما این عنوان را صلح پایدار می دانیم؛ آیا که تلاش می کند جهت از میان برداشتن جنگ درون ومیان جوامع کاری انجام دهد. تلاش می کند خشونتی پدیدار نشود و اگر شد به طریق صلح آمیز برطرف شود.

دستیار خاص رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: جریان‌سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است چراکه در نبود آن صلح پایدار به خیر می افتد.

وی اظهار داشت: اگر عدالت از یک جامعه ای رخت بربسته باشد به مرور صلح را به خطر می اندازد، در اینجاست که به الزامات ایجاد صلح پایدار پی می بریم. فراموش نکنیم که با تربیت و ارائه تعالیم و آموزه هایی که جامعه ما را تاب آور کند به این اوضاع و شرایط خواهیم رسید. در این جا نقش شرکت های مردم نهاد بسیار مهم هست. جامعه مدنی می تواند خلا موجود در حاکمیت و مردم بیاید و بین مردم ودولت حلقه واسطه باشند.

وی گفت: در کشور ما هنوز رویکردمان معطوف به صلح از نوع اول است و کمتر به سمت صلح پایدار رفته ایم. به نوعی از فقر ادبیات در این حوزه زحمت میبریم. جهت بر طرف کردن این خلا نقش آموزش و نظام آموزش و پرورش ما هم مهم است.

جریان سازی گفتمان صلح یک ضرورت جدی است / مولاوردی

این فعال سیاسی گفت: در قانون اساسی ما هم ذکر شده است که انسان حقوقی دارد که هیچ کس نمی تواند آن را از وی بگیرد. شهروندان ما هم حقوقی دارند که باید تلاش کنیم به آن برسند. ضمن این که ما شهروند را برخوردار از حقوق بشر می دانیم، مکلف است حقوق سایر شهروندان و حاکمیت را رعایت کند و از طرفی هم مکلف است همکاری فعال و سازنده در زندگی اجتماعی داشته باشد. همکاری در تصمیم گیری های سیاسی مربوط به حوزه حقوق شهروندی هست. در این میان نقش نهادهای واسط مثل احزاب و سندیکاها بسیار مهم است که هرچه اجازه رشد داشته باشند حقوق شهروندی هم بیش تر رعایت می شود.

وی تصریح کرد: در برابر اگر تمام تلاش دولت مردان مصروف مبارزه با این نهادها به جای تقویت آن ها باشد به طوری که از فرایند تصمیم گیری کنار گذاشته شوند، شروع گر بحران هایی است که حقوق مردم در آن به مسئله می خورد.

وی افزود: تحقق حقوق شهروندی با احترام به حقوق بشر و حقوق اسلامی صورت می گیرد. در چهارچوب الزام رعایت حقوق بشر است که حقوق شهروندی هم رعایت می شود. در این میان بحث دیگری هم وجود دارد به نام شهروندی جهانی است که عنوان مفصلیست.

مولاوردی در آخر یادآور شد: امروز مدیر جمهور احکام وزرا را ابلاغ کردند، این احکام پیوستی دارد که یکی از آن ها رعایت حقوق شهروندی هست، این الزام ما را امیدوار می کند که حقوق شهروندی را به مرحله عمل نزدیک کنیم. در این راستا همه کمک خواهند کرد. انتظارمان از دانشگاه ها این است که کمکان کنند.

واژه های کلیدی: دموکراسی | حقوق شهروندی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو