تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی در کشور ، شناسایی ۳ باند کودکان خیابانی در تهران

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور گفت: در بحث کودکان خیابانی، باندها به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که اخیرا ۳ باند در پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی و ب

افزایش 30 درصدی فرزندخواندگی در کشور ، شناسایی 3 باند کودکان خیابانی در تهران

شناسایی ۳ باند کودکان خیابانی در تهران/افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی در کشور

عبارات مهم : کودکان

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور گفت: در بحث کودکان خیابانی، باندها به قوه قضاییه ارجاع داده می شود که اخیرا ۳ باند در پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی و به ناجا ارسال شده است هست.

به گزارش ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید سه شنبه ۲۱ شهریور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در کشور عزیزمان ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵٫۵ مورد خودکشی ثبت شده است هست، اظهار کرد: کشور عزیزمان ایران رتبه ۱۰۸ دنیا را در خودکشی داراست.

افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی در کشور ، شناسایی ۳ باند کودکان خیابانی در تهران

وی عنوان کرد: در سال ۹۴، ۴۲۰۰ تن که قصد خودکشی داشتند، به وسیله همکاران بهزیستی از خودکشی آنها پیشگیری شد که این آمار در سال ۹۵ به ۵۲۰۰ نفر زیاد کردن یافت.

وی افزود: زیاد کردن این آمار به معنای زیاد کردن شمار افرادی که می درخواست کردند خودکشی کنند نیست، بلکه میزان مداخله و شناسایی بهزیستی زیاد کردن یافته است.

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور گفت: در بحث کودکان خیابانی، باندها به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که اخیرا ۳ باند در پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی و ب

مسعودی فرید با بیان اینکه به دنبال تقسیم کار ملی در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور هستیم، ادامه داد: ۱۸ کارگروه جهت مباحث آسیب های اجتماعی در کشور تشکیل شده است است.

وی از تدوین نظام ارائه خدمات اجتماعی در کشور خبر داد و عنوان کرد: بخش آزمایشی نظام مبتنی بر سطح بندی خدمات و نظام ارجاع این طرح از مهرماه در قزوین شروع می شود.

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی یادآور شد: اگر بخواهیم در حوزه آسیب های اجتماعی موفق باشیم باید به سلامت اجتماعی توجه خاص داشته باشیم آیا که اینها دو روی یک سکه هستند

افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی در کشور ، شناسایی ۳ باند کودکان خیابانی در تهران

وی به بیان کارها اساسی در حوزه آسیب های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: تشکیل اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت از جمله این کارها است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده است در سالجاری ۱۴۰ اورژانس اجتماعی راه اندازی خواهیم کرد که تا کنون ۸۰ مرکز آن راه اندزی شده است است.

مسعودی فرید عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ ماشین در مراکز اورژانس کشور وجود دارد که درخواست ۱۶۰ ماشین را به دولت ارائه داده ایم که در بلایای طبیعی همچون زلزله نیز به کار گرفته می شود.

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور گفت: در بحث کودکان خیابانی، باندها به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که اخیرا ۳ باند در پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی و ب

وی ادامه داد: تا آخر سال ۹۵، ۱۹۷ مرکز اورژانس اجتماعی داشتیم که اکنون نگاه خاص ای به زیاد کردن شمار این اورژانس در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ جهت اورژانس اجتماعی علاوه بر بودجه های جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم در حالیکه در سال گذشته این اعتبار ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی در کشور ، شناسایی ۳ باند کودکان خیابانی در تهران

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی تصریح کرد: ۴ سال پیش ۲۰ درصد مردم از پایگاه های اوژانس اجتماعی اطلاع داشتند ولی با کارها انجام شده است اکنون ۷۰ درصد مردم از وجود چنین پایگاهی اطلاع دارند.

وی ادامه داد: در بررسی آسیب های اجتماعی توجه به عنوان طلاق بسیار مهم است که اکنون یکی از کارگروه های مورد بررسی در وزارت کشور است .

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: جهت کم کردن طلاق در استان خراسان رضوی سامانه مداخله جهت کم کردن طلاق را راه اندازی کردیم که به وسیله قاضی عنوان بررسی سپس به بهزیستی ارائه شد و طرفین تحت مشاوره های بهزیستی قرار می گیرند. راه اندازی این سامانه موجب کم کردن ۸ درصدی طلاق در خراسان رضوی شد.

۳۰ درصد طلاق ها در کشور منجر به سازش شده است است

مسعودی فرید با بیان اینکه در سال های اخیر توجه خاص به امر طلاق موجب سازش ۳۰ درصد افراد متقاضی جهت طلاق شده است هست، گفت: آمارها نشان می دهد نزدیک به ۵۰ درصد طلاق ها در استان همدان منجر به سازش شده است است.

وی با بیان اینکه تقریبا ۵۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی رخ می دهد که عمدتا بر اثر پرسشها پیش پا افتاده رخ داده هست، بر آموزش مهارت های پیش از ازدواج تأکید کرد و افزود: در برنامه های معاونت اجتماعی بهزیستی پرداختن به آموزش های پیش از ازدواج در دستور کار قرار دارد.

وی به آسیب اجتماعی کودک آزاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در کشور عنوان کودک آزاری به خوبی مورد توجه مردم قرار گرفته است آیا که مردم نسبت به این عنوان حساسیت خاص ای دارند.

مسعودی فرید تصریح کرد: در حال حاضر کودک آزاری در کشور نسبت به گذشته کم کردن یافته آیا که کودک آزاری یک جرم عمومی محسوب می شود و حساسیت مورد نیاز در این زمینه جهت مردم ایجاد شده است است.

وی از برقراری ۷۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۳ در سال گدشته خبر داد و گفت: ۱۳ هزار مورد از این تماس ها اعلام کودک آزاری بوده که از این تعداد نیمی از آن کودک آزاری تأیید شده است است .

وی تأکید کرد: جهت کم کردن این آسیب باید رسانه ها ورود پیدا کنند و آگاه سازی مورد نیاز جهت مردم انجام گیرد و سامانه ۱۲۳ در کشور فراگیر شود .

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور عنوان کرد: در حوزه کودک آزاری باید احکام به درستی از سوی قوه قضاییه صادر شود آیا که صدور حکم قاطع و محکم موجب کم کردن این آسیب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توانستیم ۱۲۰۰ کودک و ۶۰۰ نوزاد که در خانواده های معتاد زندگی و به دنیا آمده بودند، در سال گذشته شناسایی و وارد سیستم بهزیستی کنیم که اکنون تقریبا نیمی از آنها به خانواده ها بازگشتند و ۳۰۰ نوزاد نیز در بهزیستی نگهداری می شوند .

وی اظهار کرد: یکی از شرکای مهم ما علاوه بر رسانه ها، شرکت های مردم نهاد هستند که البته نگاه خاص ای در شرکت جهت تقویت این گروه ها وجود دارد .

۲۲ منزل امن در کشور فعال است

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور از وجود ۲۲ منزل امن در استان های متفاوت کشور خبر داد و گفت: ۷ منزل دولتی و ۱۵ مورد از اینها غیردولتی هستند که تحت نظارت شرکت بهزیستی فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: سیاست مهم بهزیستی تحکیم بنیان خانواده است ولی خانواده ای که شرایط مورد نیاز جهت حضور بانوان و یا کودکان را نداشته باشد، از آنها حمایت خواهد شد.

مسعودی فرید به عنوان کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بهزیستی ۱۱ ارگان دیگر در این زمینه وظیفه مند هستند.

بیش از ۹۰ درصد کودکان خیابانی با خانواده زندگی می کنند

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کودکان خیابانی با خانواده زندگی می کنند، گفت: مراکز آموزشی و حمایتی از این کودکان راه اندازی شده است که خدمات متناسب با نیازهایشان ارائه می شود .

وی ادامه داد: ۶ هزار کودک در سال ۹۴، ۹ هزار و ۲۸۰ کودک در سال ۹۵، شناسایی شدند که رویکرد بهزیستی در این زمینه خانواده محور بودن و استفاده از ظرفیت شرکت های مردم نهاد است.

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی با اشاره به اینکه اعتبارات پرداختن به آسیب کودکان خیابانی در سال های اخیر از ۳ میلیارد به ۲۰ میلیارد رسیده هست، تصریح کرد: زیاد کردن اعتبار در این زمینه موجب پرداختن بهتر به این آسیب شده است است .

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بخواهیم به خدمات خود را بهتر ارائه کنیم، تصریح کرد: جامعه ما در حال حاضر بیش از هر چیزی نیاز به امید دارد و واقع بین هم باشد ولی نگاه ما باید در آسیب های اجتماعی رو به امیدواری باشد.

هفتاد درصد کودکان خیابانی خارجی هستند

وی با بیان اینکه در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ۲۲۰۰ کودک خیابانی در سه ماه اخیر جذب بهزیستی شده است هست، ادامه داد: ۷۰ درصد این کودکان افراد غیرایرانی هستند بنابراین این آمار به معنی زیاد کردن کودکان خیابانی در پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست.

مسعودی فرید عنوان کرد: در کودکان خیابانی باندها به قوه قضاییه ارجاع داده می شود که اخیرا ۳ باند در پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی و به ناجا ارسال شده است است.

وی با اشاره به زنان سرپرست خانوار گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار از مجموع ۱۴۰ هزار خانوار زیر ۶۰ سال سن، از پوشش شرکت بهزیستی خارج شدند.

مسعودی فرید راجع به جمعیت فرزندان موجود در بهزیستی گفت: در اوایل انقلاب ۱۶ هزار کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شدند ولی اکنون با زیاد کردن جمعیت کشور ۱۰ هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند و ۱۵ هزار نفر در بین خانواده ها هستند و به آنها یارانه می دهیم.

وی در آخر گفت: با تسهیل قوانین فرزندخواندگی از سال ۹۲ تا کنون شاهد زیاد کردن ۳۰ درصدی میزان فرزندخواندگی در کشور بوده ایم .

واژه های کلیدی: کودکان | خیابانی | شناسایی | خانواده | کودک آزاری | اورژانس اجتماعی | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو