تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی امکان ورود زائران به عراق بدون ویزا وجود ندارد/ هزینه ویزا ۴۰ دلار است ، سفیر عراق در تهران

سفیر جمهوری عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم اخذ روادید جهت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: امکان ورود به عراق بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر

امکان ورود زائران به عراق بدون ویزا وجود ندارد/ هزینه ویزا 40 دلار است ، سفیر عراق در تهران

سفیر عراق در تهران: امکان ورود زائران به عراق بدون ویزا وجود ندارد/هزینه ویزا ۴۰ دلار است

عبارات مهم : ایران

سفیر جمهوری عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم اخذ روادید جهت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: امکان ورود به عراق بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر وجود ندارد و انجام این کار غیرقانونی است.

به گزارش ایسنا، راجح صابر الموسوی سفیر جمهوری عراق در مراسم شروع صدور ویزا جهت زائران اربعین حسینی که در سفارت این کشور در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: در جهت اهمیت تاریخی و مقدس بودن رخداد اربعین حسینی تصمیمات شجاعانه ای جهت برگزاری این مراسم عظیم از سوی جمهوری عراق و جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران اتخاذ شده است است.

امکان ورود زائران به عراق بدون ویزا وجود ندارد/ هزینه ویزا ۴۰ دلار است ، سفیر عراق در تهران

وی با اشاره به پیشینه روابط کشور عزیزمان ایران و عراق، خاطرنشان کرد: می توانیم با نگاهی به تعداد ورود زائران به عراق در مراسم اربعین حسینی به میزان توسعه و عمق روابط میان دو کشور پی ببریم. در سال ۹۳، ۲۰۰ هزار زائر از کشور عزیزمان ایران جهت حضور در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شد. در سال ۹۴ این میزان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و در سال قبل به بیش از دو میلیون نفر رسید که این ارقام می تواند نشانه خوبی از توسعه روابط باشد.

سفیر جمهوری عراق با تاکید بر اینکه روز به روز روابط فیمابین کشور عزیزمان ایران و عراق عمیق تر و گرم تر می شود، به امضای تفاهم نامه میان وزیران دو کشور در زمینه تسهیل شرایط اعزام زائران مراسم اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲۷ روز پیش تفاهم نامه همکاری میان وزیران کشور کشور عزیزمان ایران و عراق در زمینه برگزاری مراسم اربعین حسینی به امضا رسید که اجرای آن از دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) شروع شده است هست. ما نیز از وقت شروع اجرای تفاهم نامه کار صدور ویزای اربعین را شروع کرده ایم و این کار را تا آخرین لحظه ممکن ادامه خواهیم داد.

سفیر جمهوری عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم اخذ روادید جهت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: امکان ورود به عراق بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر

الموسوی تصریح کرد: دو کشور به توافق رسیده اند که علاوه بر سفارت منزل و سه کنسولگری عراق، ۱۲ دفتر صدور ویزا جهت مراسم اربعین دایر شود. در این راستا هم اکنون کار صدور ویزا در سفارت منزل و کنسولگری عراق در شهرهای مشهد، اهواز و کرمانشاه شروع شده است است و از ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) نیز دفاتر مذکور شروع به صدور ویزا جهت زائران خواهند کرد.

وی بیان کرد: بر اساس توافقات انجام شده است هزینه صدور ویزای اربعین ۴۰ دلار تعیین شده است است.

سفیر جمهوری عراق با تاکید بر اینکه از زائران ایرانی درخواست می کنیم که بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر اقدام به حرکت به سمت مرزها نکنند، اظهار کرد: با توجه به روابط گرم موجود میان دو کشور، مانند قبل در تلاش هستیم تا هیچ زائر ایرانی بدون اخذ ویزا به مرز نرسد آیا که امکان خروج از مرز بدون دارا بودن ویزای عراق وجود ندارد.

امکان ورود زائران به عراق بدون ویزا وجود ندارد/ هزینه ویزا ۴۰ دلار است ، سفیر عراق در تهران

الموسوی گفت: در سفارت عراق و دفاتر صدور ویزا تمام تلاش خود را جهت تسهیل امور صدور ویزا انجام می دهیم و در این زمینه در صورت نیاز حتی شبانه روزی فعالیت خواهیم کرد.

وی با اشاره به فراهم بودن امکان حضور اتباع افغان در مراسم اربعین حسینی امسال، گفت: ساختاری جهت شهروندان افغان مقیم کشور عزیزمان ایران ایجاد شده است است که مانند سال های قبل این افراد نیز امکان حضور در مراسم اربعین را داشته باشند.

سفیر جمهوری عراق در پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم اخذ روادید جهت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: امکان ورود به عراق بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر

سفیر جمهوری عراق همچنین به فراهم شدن امکان ورود عراقی ها به کشور عزیزمان ایران جهت زیارت اشاره کرد و گفت: از مدیرکل امور مرزی وزارت کشور کشور عزیزمان ایران به خاطر موافقت با ورود عراقی های دارای کارت سفید جهت سفر به کشور عزیزمان ایران جهت زیارت و بازگشت به عراق تقدیر می کنم.

الموسوی با بیان این که مسوولان مربوطه در عراق و ستاد مرکزی اربعین حسینی در کشور عزیزمان ایران این آمادگی را دارند که لحظه به لحظه شرایط موجود را مورد بررسی قرار دهند، خاطرنشان کرد: کمیسیون عالی میان دو کشور تشکیل شده است که به زودی جهت انجام هماهنگی های مورد نیاز تشکیل جلسه خواهند داد. همچنین در شرایط غیر مترقبه نیز کمیته های خاص ای با حضور مسوولان دو کشور تشکیل خواهد شد.

امکان ورود زائران به عراق بدون ویزا وجود ندارد/ هزینه ویزا ۴۰ دلار است ، سفیر عراق در تهران

به گزارش ایسنا، وی در ادامه صحبت های خود در مراسم صدور ویزا جهت زائران اربعین حسینی راجع به ورودهای غیرقانونی زائران به کشور عراق در ایام اربعین، اظهار کرد: کنسولگری ها و دفاتر موقت ما در کشور عزیزمان ایران باید روزانه ۱۰۰ هزار ویزا صادر کنند. به همین جهت نیز روزانه ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور عزیزمان ایران وارد عراق می شوند و ما با یک موج انسانی بزرگ رو به رو هستیم. در این زمینه گرچه ممکن است افرادی نیز بدون ویزا وارد عراق شوند ولی عظمت و بزرگی راهپیمایی اربعین حسینی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سفیر جمهوری عراق با اشاره به آمار انتشار یافته در رسانه ها راجع به میزان ورود غیرقانونی زائران ایرانی به عراق در اربعین سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته در مرز مهران به خاطر اتفاقی که افتاد حداکثر حدود ۵۰ هزار نفر بدون مجوز وارد عراق شدند ولی رسانه های مغرض تلاش کردند که تعداد این افراد را ۵۰۰ هزار نفر اعلام کنند. این رسانه ها حتی در اخبار خود این گونه اعلام کردند که عراق به دست مردم کشور عزیزمان ایران اشغال شده است است.

الموسوی با بیان این که نباید تعداد چهار یا پنج هزار نفری که به علت ناتوانی در تامین مبلغ ویزا یا پرسشها دیگر خود را به مرزها می رسانند بزرگ کنیم، تاکید کرد: سیاست های دو کشور مبتنی بر عدم تجاوز به حاکمیت یکدیگر هست. ملت کشور عزیزمان ایران عاشق ائمه اطهار هستند و در عین حال نیز به قوانین موجود احترام کامل می گذارند. در همین زمینه ولی امر مسلمین دنیا نیز تاکید کرده اند که نباید عبور غیرقانونی از مرزها اتفاق بیفتد.

وی در ادامه راجع به تامین امکانات مورد نیاز حمل و نقل زائران از مرزها به سمت اماکن مذهبی، گفت: در عراق تمام موسسات حمل و نقل جهت مراسم اربعین حسینی بسیج شده است اند.

سفیر جمهوری عراق ادامه داد: امروز همگان از امکانات عراق در شرایط خاص و بغرنج منطقه ای اطلاع دارند ولی عراق در تلاش است تا با همکاری همه دستگاه ها مراسم اربعین حسینی را هر چه بهتر برگزار کند.

این دیپلمات عراقی با تاکید بر این که همه دستگاه های امنیتی ذی ربط جهت تامین امنیت مراسم اربعین حسینی بسیج شده است اند، اظهار کرد: در زمینه تامین امنیت مراسم اربعین ما تجربه سال های گذشته را داریم. قطعا در حال حاضر از تجربه بهتر و بیشتری در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی برخوردار هستیم و در این زمینه موفق تر خواهیم بود.

وی راجع به نحوه صدور ویزا جهت زائران سوری و بنگلادشی، اظهار کرد: ما در کشور عزیزمان ایران امکان صدور ویزا جهت همه افراد به جز اتباع سوری و بنگلادشی را داریم. جهت صدور ویزا جهت این افراد منتظر اخذ تصمیمات مربوطه از سوی مقامات عراقی هستیم.

واژه های کلیدی: ایران | اربعین | زائران | ایرانی | امکانات | اربعین حسینی | برگزاری مراسم | زائران اربعین

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو