تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی برطرف حصر به اجماع‌سازی نیاز دارد/ وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می شوند ، سخنگوی دولت

سخنگوی دولت با اعلام اینکه مواضع رییس جمهور در مساله حصر صریح، براق و قاطعانه در شورای عالی امنیت ملی اعلام شد از دبیر شورا تقاضا کرد در این مساله اطلاع رسانی ک

برطرف حصر به اجماع‌سازی نیاز دارد/ وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می شوند ، سخنگوی دولت

سخنگوی دولت : برطرف حصر به اجماع سازی نیاز دارد/وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می شوند

عبارات مهم : برنامه

سخنگوی دولت با اعلام اینکه مواضع رییس جمهور در مساله حصر صریح، براق و قاطعانه در شورای عالی امنیت ملی اعلام شد از دبیر شورا تقاضا کرد در این مساله اطلاع رسانی کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود راجع به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص ادامه حصر، اظهار کرد: مواضع رییس جمهور در جلسه این شورا صریح، براق و شجاعانه بود ولی اجازه بدهیم چون مباحث جنس امنیتی دارد به وسیله دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان شود.

برطرف حصر به اجماع‌سازی نیاز دارد/ وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می شوند ، سخنگوی دولت

وی در ادامه افزود: عنوان حصر به تصمیم شورای عالی امنیت ملی در دوره پیش از دولت آقای روحانی مربوط می شود. عنوان حصر باید حل شود و اجازه بدهید با روش منطقی خود این عنوان دنبال شود. همه می دانید ما چه موضعی نسبت به این مباحث داریم ولی بگذارید حل این مساله از طریق مسیر خود پیش برود. جایگاه رفیع رهبری جهت ما محترم و امنیت کشور جهت ما مهم هست. ما باید بتوانیم زمینه ای فراهم کنیم که این مسئله حل شود. توصیه من هم این است که اطلاع رسانی در این عنوان را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی واگذار کنیم.

نوبخت در پاسخ به اینکه القا می شود رییس جمهور هم موافق ادامه حصر هست، اظهار کرد: درست است که رییس جمهور، رییس شورای عالی امنیت ملی است ولی جایگاه این ریاست با جایگاه ریاست بر هیات وزیران تفاوت می کند. در شورای عالی امنیت ملی غیر از اعضای دولت، فرماندهان ارتش و سپاهان و روسای سایر قوا هم حضور دارند بنابراین این جایگاه با جایگاه رییس هیات دولت متفاوت هست. همه از نظر قاطع رییس جمهور در مورد حصر آگاه هستند و من هم به مواضع باصلابت رییس جمهور که با استدلال و رعایت همه جوانب به منافع ملی مطرح شد افتخار می کنم. حل این مساله به اجماع سازی و تعدیل کردن نظرات سایر اعضا هم نیازمند هست، لیکن غیر از اعضای دولت، شورای عالی امنیت ملی اعضای دیگری هم دارد.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه مواضع رییس جمهور در مساله حصر صریح، براق و قاطعانه در شورای عالی امنیت ملی اعلام شد از دبیر شورا تقاضا کرد در این مساله اطلاع رسانی ک

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به مصوبات اخیر شورای اقتصاد راجع به جذب سرمایه خارجی، گفت: در امسال پنج میلیارد دلار در بخش نفت و هشت میلیارد دلار هم به وسیله کشور کره سرمایه گذاری انجام شد. دیروز شورای اقتصاد مجوز سرمایه گذاری جهت بیمارستان ۷۲۳ تختخوابی تبریز را به مبلغ ۲۰۳ میلیون یورو، بیمارستان ۱۳۷۴ تختی نمازی شیراز را به مبلغ ۴۰۶ میلیون و ۵۵۰ هزار یورو و بیمارستان هزار تختی شهید رجایی پایتخت کشور عزیزمان ایران را بهمبلغ ۴۱۵ میلیون یورو صادر کرد، این سرمایه گذاری به وسیله اگزین بانک کره انجام می شود.

وی در ادامه افزود: جهت تامین آب فاضلاب خوزستان شورای اقتصاد تصویب کرد که ۲۰۰ میلیون یورو از طریق بانک های اروپایی جذب سرمایه انجام شود. طرف خارجی هم آماده است تا سرمایه گذاری را جهت آبرسانی به دشت ایذه و باغملک انجام دهد. طرح های دیگری هم جهت سرمایه گذاری در استان خوزستان وجود دارد که در جلسه بعدی شورای اقتصاد بررسی می شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه تا تاریخ ۱۳ شهریور حدود هشت میلیون و ۸۳۴ هزار تن گندم به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان خریداری شده است هست، گفت: هفت هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان تاکنون به کشاورزان پرداخته شده است و مابقی در دست پرداخت هست. همچنین امسال تاکنون به ۷۲۰ واحد تولیدی تسهیلاتی به مبلغ ۷۸۵ میلیارد تومان پرداخت شده است که این رقم تا آخر سال به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد. از اول امسال تاکنون نیز ۵۴ هزار و ۶۱۷ تاکسی فرسوده جایگزین شده است است.

برطرف حصر به اجماع‌سازی نیاز دارد/ وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می شوند ، سخنگوی دولت

به گفته سخنگوی دولت، در سه ماهه اول امسال ۹۲۰ هزار نفر تازه وارد بازار کار شده است اند که دولت جهت ۷۰۳ هزار نفر شغل فراهم کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که موضع دولت در مورد تخفیف مجازات اعدام قاچاقچیان چیست، گفت: این عنوان لایحه نیست که ما نظر بدهیم، بلکه طرحی است که به وسیله نمایندگان مجلس تهیه شده است است ولی عقل جمعی مجلس می تواند نواقص این طرح را برطرف کرده یا اصلا آن را مردود کند و در نهایت هم شورای نگهبان باید نظر نهایی را بدهد بنابراین ما نباید دلواپس آثار سوء این طرح باشیم چون جهت تصویب باید از چند فیلتر بگذرد.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه مواضع رییس جمهور در مساله حصر صریح، براق و قاطعانه در شورای عالی امنیت ملی اعلام شد از دبیر شورا تقاضا کرد در این مساله اطلاع رسانی ک

نوبخت در مورد اعلام لیست اموال اعضای هیات دولت، خاطرنشان کرد: مرسوم است بعد از اینکه وزرا شروع به کار می کنند فرم های اعلام میزان اموال و دارایی های خود و خانواده هایشان را اعلام کنند که حتما در حال اجراست. ما در روزهای نخست دولت اول هر چه داشتیم را اعلام کردیم و اگر در این زمینه موردی باشد قوه قضاییه پیگیری می کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در مورد سفر رییس جمهور به نیویورک جهت حضور در مجمع عمومی شرکت ملل، اظهار کرد: معمولا این سفر در هفته نهایی شهریور انجام می شود که فراهم کردن مقدمات آن در حال انجام است ولی بعد از اینکه رییس جمهور نظر قطعی خود را جهت انجام این سفر اعلام کرد اطلاع رسانی را انجام می دهیم.

برطرف حصر به اجماع‌سازی نیاز دارد/ وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می شوند ، سخنگوی دولت

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد انتقادات بعضی اصلاح طلبان نسبت به گفتگوی رییس جمهور، گفت: رییس جمهور بیانات گسترده و متنوعی داشتند که من به عنوان یک شهروند از این گفته ها بهره مند شدم. کم و بیش افراد مختلفی را که می دیدم همین برداشت و احساس من را داشتند. نمی دانم دوستان چه توقعاتی داشتند که در این گفت وگو برطرف نشد. رییس جمهور وعده هایی داده و مقید است که آنها را انجام دهد و من شهادت می دهم رییس جمهور جهت تحقق تعهدات خود به مردم تلاش بسیار زیادی می کند.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز بعضی بانک های بزرگ با بانک های ما همکاری نمی کنند، تصریح کرد: در پنج- شش ماه گذشته اعداد قابل توجهی سرمایه گذاری در کشور انجام شده است و در این زمینه جهش قابل توجهی داشتیم ولی عوامل مختلفی از جمله تقلیل بدهی بانک ها یا براق شدن صورت های مالی آنها در همکاری بانک های بزرگ با بانک های ما موثر هست. اگر تحریمی هم در کار نبود بانک های بزرگ توانمندی ها و شرایط بانک های ما را در نظر می گرفتند البته تهدیدات آمریکا هم وجود دارد ولی این تهدیدات رنگی ندارد و امروز اروپا در اجرای برجام نظر مخالفی با آمریکا دارد. ممکن است بعضی بانک ها با ما کار نکنند و این هم قابل کتمان نیست ولی گشایش های مختلفی بعد از برجام انجام شده است و ما اکنون با دنیا در ارتباط هستیم با این وجود باید توقعات و انتظارات خود را به رخ طرف برابر بکشیم که البته بیان اینها وسیله ای در داخل کشور می شود که تیتر روزنامه کنند که دولت از طرف برابر برجام طلبکار است ولی جهت ما منافع ملی اهمیت دارد.

سخنگوی دولت در خصوص برنامه دولت جهت واردات خودروهای خارجی، افزود: در دو سال متوالی تراز تجاری غیرنفتی کشور مثبت بود ولی میزان واردات در چند ماهه اول امسال اوج رفته است بنابراین باید محدودیت هایی جهت واردات انجام شود که من از وزیر صنعت می خواهم راجع به چگونگی ایجاد تعادل در صادرات و واردات اطلاع رسانی داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بدهی های خارجی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام زیاد کردن یافته هست، اظهار کرد: من الان آمار دقیقی ندارم ولی باید بین تعهدات و بدهی ها تفاوت قائل شویم. بانک مرکزی میزان تعهدات بالقوه، بالفعل یا بدهی های سررسید شده است را به تفکیک اعلام می کند ولی ما اصرار داریم تعهدات خارجی خود را سریعتر از سررسید خود پرداخت کنیم تا اعتبار جهانی خود را زیاد کردن دهیم.

خبرنگاری در ادامه با اشاره به کشته شدن دو کولبر در روز گذشته به وسیله هنگ مرزی پرسید که آیا برنامه دولت جهت ساماندهی کولبران اجرا نمی شود که نوبخت در پاسخ، گفت: در دولت در این خصوص مصوبه ای داشتیم و وزارت کشور هم برنامه خوبی ارائه کرد. من الان اطلاع دقیقی در این مورد خاص ندارم ولی عنوان را پیگیری خواهم کرد.

نوبخت در مورد حضور شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در جلسات هیات دولت نیز گفت: آقای نجفی از فردا به دولت دعوت می شود فضای مثبت تری با حضور شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در جلسات هیات دولت فراهم می شود که در سایه تعامل کارها بهتر پیش می رود. پیش از این انتقاد می شد که دولت بودجه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را نمی دهد در حالیکه به همان میزانی که به سایر دستگاه ها بودجه دادیم به شهرداری هم پرداخت کردیم.

در ادامه این نشست خبرنگاری در مورد برنامه های دولت جهت کم کردن آسیب های اجتماعی و ریشه کن کردن فقر مطلق پرسید که نوبخت در پاسخ با اشاره به اینکه اطلاع رسانی از جلسات بررسی آسیب های اجتماعی در محضر رهبر انقلاب به وسیله دفتر خود ایشان اعلام می شود گفت: ولی دولت با اطلاع از رهنمودهای رهبری پیگیر مصوبات این جلسات هست، ما جهت برطرف فقر مطلق هم برنامه داریم و شرکت برنامه و بودجه، برنامه خود را ارائه کرده هست. در دولت هم دانش و هم اراده جهت از بین بردن این مساله وجود دارد.

وی در مورد وقت معرفی وزیر علوم و نیرو، بیان کرد: این دو وزیر در مهرماه معرفی می شوند.

سخنگوی دولت در مورد اظهارنظر اژه ای راجع به صدور کیفرخواست جهت ۲۰ نفر در عنوان حقوق های نامتعارف، افزود: ما در دولت پرونده ای در این زمینه نداریم لیکن بعد از مشخص شدن این عنوان ما عذرخواهی کرده و در شورای حقوق و دستمزد سقف حقوق مدیران را معین کردیم. دیوان محاسبات هم گزارش داد که حقوق های نامتعارف بازگردانده شده است است حالا باید منتظر باشیم که ببینیم در قوه قضاییه کیفرخواست ها آیا منجر به رای قطعی می شود یا خیر و در این زمینه قوه قضاییه می داند. از نظر ما این بحث در دولت تمام شده است است و ما تمام اطلاعات در این زمینه را ارائه کردیم.

وی راجع به اظهارنظر نماینده ای که گفته بود دولت تمام سهمیه ۱۱ هزار میلیارد تومان را از خزانه جهت پرداخت یارانه ها تا این مقطع استفاده کرده هست، اظهار کرد: بخشی از یارانه ها باید به وسیله شرکت پالایش و پخش و شرکت گاز به خزانه ریخته شود و سپس از خزانه به حساب شرکت هدفمندی یارانه برود که در این زمینه اختلاف حسابی بین این دو شرکت با شرکت هدفمندی پیش آمده است لیکن هنگامی که این شرکت پخش و پالایش سهمیه خود را به خزانه ریخت، شرکت مالیات سهم مالیات خود را از شرکت پخش و پالایش گرفت. ما جهت برطرف این مسئله آیین نامه ای تهیه کردیم که پولی که بابت پرداخت یارانه به خزانه ریخته می شود اول باید به شرکت هدفمندی داده شود.

نوبخت با اشاره به اینکه شرکت هدفمندی می گوید اقدام شرکت مالیات ربطی به شرکت هدفمندی ندارد و شرکت پخش و پالایش باید تمام سهمیه خود را به خزانه بدهد، تصریح کرد: ما با این حال از پرداخت یارانه ها عقب نیستیم و سر موقع یارانه ها را پرداخت می کنیم ولی عملا با این اختلاف حسابی که پیش آمده از ۱۱ هزار میلیارد تومان فقط پنج هزار میلیارد تومان از خزانه دریافت کرده ایم.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به تجمع بازنشستگان ارتش در برابر ساختمان کوثر ریاست جمهوری و تقاضا جهت اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان پرسید که برنامه دولت در این زمینه چیست که نوبخت در پاسخ گفت: ما این قانون را تهیه کرده و به مجلس فرستادیم. دو سال قبل ۱۲ درصد میزان حقوق بازنشستگان را زیاد کردن دادیم و بازنشستگانی که زیر دو میلیون تومان دریافتی داشتند را ۲۰ درصد زیاد کردن دادیم. ما قانون همسان سازی را به مجلس بردیم تا در طول برنامه ششم اجرا شود و سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز علاوه بر زیاد کردن ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان، جهت اجرای قانون همسان سازی هزینه کردیم. مطالبه بازنشستگان اجرای این قانون در وقت کوتاه هست، ولی این در توان ما نیست لیکن منابع ما محدود بوده و درآمد دولت نیز نصف شده است است ولی ما به فکر بازنشستگان هستیم و آنها هم از نیت ما خبر دارند.

سخنگوی دولت راجع به سیاست دولت در مورد قیمت ارز نیز تصریح کرد: در برابر نگاه های حداکثری و حداقلی راجع به قیمت ارز، سیاست دولت مدیریت کردن قیمت ارز شناور بوده و ما با زیاد کردن غیرمتعارف قیمت ارز موافق نیستیم الان هم قیمت ارز نوسان زیادی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خرید محصولات کشاورزی امسال زیاد کردن می یابد، افزود: امسال زیاد کردن قیمت نداریم لیکن سال گذشته به صورت چشمگیری قیمت ها را زیاد کردن دادیم به عنوان نمونه قیمت گندم را سه چهار برابر کردیم که البته خوشحالیم که انگیزه کافی جهت کشت گندم را در کشاورزان ایجاد کردیم.

نوبخت در ادامه در مورد مطرح شدن مساله اشتغال فرزندان مسئولان و این شایعه که دولت به نمایندگان مجلس در این باره وعده داده هست، خاطرنشان کرد: به جای این اظهارنظراها باید هر موردی که در این زمینه وجود دارد را اعلام کنند که به عنوان نمونه فرزند کدام مسئول چه مسئولیتی را گرفته هست. ما این موارد را اتهام زنی می دانیم البته اگر فرزند مسئولی شایستگی داشته باشد نباید شغلی داشته باشد؟ ارتباط اشتغال فرزندان مسئولان با سهمیه بندی جهت آنها و وعده دولت به نمایندگان در این زمینه یک ظلم است.

وی در پاسخ به این پرسش که استاندار زن در دولت دوازدهم خواهیم داشت، گفت: من نمی دانم ولی زنان توانمند و شایسته ای داریم که اگر وزیر نشدند معاون وزیر خواهند شد. من قصد دعوا ندارم ولی می دانم رییس جمهور جهت گزینش وزیر زن چه کشید. اگر روزی پیش بیاید می گویم چه موانعی جهت گزینش وزیر زن وجود داشت. همان مراکزی که این مطالبات را مطرح کردند، مانع گزینش زنان شدند ولی ما موظف و علاقه مندیم از توانمندی زنان شایسته استفاده کنیم.

سخنگوی دولت در مورد برنامه دولت جهت تهیه اوراق قرضه بین المللی، تصریح کرد: ما مجوز قانونی داریم ولی فعلا برنامه ای جهت استفاده از این روش نداریم.

از نوبخت در مورد آثار کم شدن قیمت سود تسهیلات بانکی و اثر آن بر زیاد کردن قیمت سکه پرسش شد که او در پاسخ گفت: از شنبه این هفته این دستورالعمل اجرایی شد و با کمی وقت آثار این تصمیم که یک مطالبه عمومی است دیده می شود. ممکن است در یک دوره زیاد کردن قیمت هایی هم داشته باشیم ولی قیمت ها متعادل خواهد شد.

وی در مورد ارتباط دولت با علما و مراجع، خاطرنشان کرد: ما نیازمند رهنمودها و راهنمایی ها و البته دعای خیر مراجع محترم هستیم. اخیرا هم رییس دفتر رییس جمهور و وزیر فرهنگ در قم با مراجع دیدار کردند که این دیدارها به صورت مستمر انجام خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی جهت تحقق وعده های دولت به کسبه پلاسکو انجام شده است هست، تصریح کرد: در این زمینه مصوباتی داشتیم و مقرر شد وزارت تعاون اقداماتی انجام دهد که از آقای ربیعی پرسش می کنم که اگر اقداماتی ناتمام مانده، آنها را انجام دهند.

نوبخت در مورد صرفه جویی در هزینه های جاری دستگاه های مختلف، گفت: در برنامه ششم هشت مصداق جهت صرفه جویی از طریق روش های متفاوت در بودجه وجود دارد و هر چه دستگاه ها در هزینه های جاری خود صرفه جویی کنند می توانند در طرح های عمرانی از آن استفاده کنند. ما دنبال کم کردن حقوق کسی نیستیم ولی معتقدیم صرفه جویی قابل تحقق هست. می دانیم دوران انتقاد به شرکت برنامه و بودجه فرا می رسد و این انتقادات زیاد خواهد بود چون می خواهیم صرفه جویی کرده و نظم بخشی کنیم. کم کردن هزینه های جاری، کم کردن سهم نفت و زیاد کردن سهم مالیات در سیاست های اقتصاد مقاومتی هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما باید وارد شویم تا اصلاح نظام اداری بالاخره انجام شود، تصریح کرد: ما اصلاح نظام اداری و اقتصادی را شروع می کنیم که البته ممکن است در کوتاه مدت مورد شماتت قرار بگیریم ولی در بلندمدت و از آیندگان امتیاز مثبتی خواهیم گرفتیم.

سخنگوی دولت در مورد امکان زیاد کردن حقوق معلمان و اساتید دانشگاه ها، اظهار کرد: در سال گذشته میانگین حقوق معلمان بیش از دو برابر شد ولی می دانیم این میزان کافی نیست و بر ما فرض است در حد توان خود به فرهنگیان کمک کنیم ولی زیاد کردن حقوق فرهنگیان بستگی به توان مالی ما دارد. منابع ما محدود است ولی رویکرد دولت زیاد کردن حقوق فرهنگیان است که عملکرد ما در دولت یازدهم هم همین امر را اثبات کرد ولی بیش از این نمی توانیم این حقوق را زیاد کردن دهیم. ما به جایگاه این عزیزان احترام می گذاریم و هر چه در توان مان باشد انجام می دهیم ولی ما هم در منابع خود محدودیت های داریم. امیدواریم با صرفه جویی منطقی به گونه ای عمل شود که مساله کمبود بودجه تا حدودی برطرف شود. ما باید حساب و کتاب دقیق بودجه دستگاه ها را مشخص کرده و اصلاحات بودجه را انجام دهیم. می دانیم با این اقدام از ما به رییس جمهور شکایت می کنند یا نمایندگان را جنبش می کنند ولی ما باید دنبال صرفه جویی و نظم بخشی به نظام بودجه ای خود باشیم.

وی در آخر در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است برچسب قیمت مصرف از روی کالاها برداشته شود، اظهار کرد: این تصمیم جهت چند قلم کالای بهداشتی بود لیکن طبق قانون باید کالاها برچسب قیمت مصرف داشته باشند. از وزیر صنعت می خواهم در این زمینه پاسخگو بوده و اطلاعات کافی را اعلام کند.

واژه های کلیدی: برنامه | رییس جمهور | ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو