وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگیهای الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است و باید دانش آموزان را به گونهای تربیت کرد که
دو چالش اساسی آموزش و پرورش از نظر «بطحائی»
عبارات مهم : آموزش
به گزارش ایسنا، محمد بطحایی در آیین تکریم دکتر دانش آشتیانی و معارفه خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور معاون اول مدیر جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از همکارانش در وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش همواره با دو چالش اساسی مواجه بوده هست، نخست انتظار و توقع بجایی است که از این وزارتخانه می رود.
دو چالش اساسی آموزش و پرورش از نظر «بطحائی»
وی افزود : آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که در تعیین مختصات جامعه فردا اثرگذار است حائز اهمیت هست. چالش دوم مقتضیات و محدودیت های کشور است و همواره آموزش و پرورش را با فاصله از اهدافش نگه داشته است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنظیم این دو مولفه می طلبد که ما مسیرها و روش های تازه را جهت رسیدن به نقطه مطلوب پیدا و استفاده کنیم عنوان کرد: جای تاسف دارد که در بحران های اقتصادی نخستین بخشهایی که لطمه می بینند بخش های فرهنگی و آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگیهای الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است و باید دانش آموزان را به گونهای تربیت کرد که
بطحایی ادامه داد: برنامه هایی که در دولت دوازدهم دنبال خواهیم کرد در دو دسته تقسیم بندی می شود. بخش نخست ناظر بر تحولاتی است که در متن برنامه ها و محتوای آموزشی باید رخ دهد. خوشبختانه سند تحول بنیادین به طور عملیاتی مسیر را روشن کرده و وقت ارزشمندی است که ما را از مرحله طراحی تازه مستغنی می کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاخصه های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند ذکر شده است و باید دانش آموزان را به گونه ای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابق باشد اظهار کرد: این مهم می تواند مدارس را بانشاط کند و انگیزه ها را اوج ببرد.
بطحایی افزود: بخش دوم برنامه هایم در حوزه عوض کردن روش و مدیریت در آموزش و پرورش هست. روشی که تا امروز اداره کردیم امکان ادامه دادن در آینده را ندارد و باید روشهای تازه را بکار گیریم. ۷۰ درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس و بالاتر دارند و میانگین خدمت ۲۳ سال است و پتانسیل عظیمی است که باید از آن استفاده کنیم.
دو چالش اساسی آموزش و پرورش از نظر «بطحائی»
وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما به شدت در وظایف حاکمیتی و هم تصدی گری متمرکز است گفت: مقرراتی داریم که ذره ای انعطاف ندارند. درجه پیچیدگی و رسمیت شرکت ما بسیار زیاد است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگیهای الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است و باید دانش آموزان را به گونهای تربیت کرد که
وزیر آموزش و پرورش در آخر گفت: از خدای بزرگ می خواهم به بنده و همکارانم توفیق دهد بتوانیم قدم های بزرگی را جهت اصلاح نظام آموزشی برداریم.
واژه های کلیدی: آموزش | اسلامی | آموزشی | برنامه | مجلس شورای اسلامی | اخبار اجتماعی