تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آینده کشور عزیزمان ایران دارد / جهانگیری

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش،‌ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با اثرگذاری و بزرگی خود در پرسشها آینده کشور عزیزمان ایران نقش بسیار مهمی دار

آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آینده کشور عزیزمان ایران دارد / جهانگیری

جهانگیری: آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آینده کشور عزیزمان ایران دارد

عبارات مهم : آموزش

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با اثرگذاری و بزرگی خود در پرسشها آینده کشور عزیزمان ایران نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدا رجایی و باهنر، اظهار کرد: افتخار آموزش و پرورش است که شهید رجایی و شهید باهنر متعلق به این خانواده هستند. این دو شخصیت از آموزش و پرورش به دولت آمدند و مسئولیت را بر عهده گرفتند و کار بزرگ و دوام از خود بر جای گذاشتند.

آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آینده کشور عزیزمان ایران دارد / جهانگیری

وی با اشاره به نظر دانش آشتیانی وزیر پیشین آموزش و پرورش راجع به پذیرش این سمت در دولت یازدهم، بیان کرد: زمانی که در آخرهای دولت به آقای دانش آشتیانی پیشنهاد حضور در وزارت آموزش و پرورش را دادیم، جهت ایشان بسیار سخت بود که در آن چند ماه مسئولیت وزارت آموزش و پرورش که وزارتخانه ای کاملا وابسته به دولت است را عهده دار شوند ولی به واسطه شخصیت انقلابی که دارند این شرایط را پذیرفتند. او همواره و در مقاطع متفاوت جهت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران شانه زیر بار گذاشتند و مسئولیت ها را پذیرفتند و خدمات ارزشمندی انجام دادند. آقای دانش آشتیانی همان ابتدا و وقت بررسی پیشنهاد تصدی وزارت در دولت یازدهم نیز شرط گذاشتند که چنانچه که بعد از آخر دولت میل به به عدم حضور در این وزارتخانه را داشتند فشاری بر ایشان وارد نشود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزینش سیدمحمد بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم و اعتماد نمایندگان مجلس به او، گفت: در این دوره دوستان آموزش و پرورش اصرار عجیبی داشتند که وزیر این وزارتخانه یک آموزش و پرورشی باشد. این دوستان جهت تقاضایشان نیز استدلال هایی مطرح کردند تا به آنها اعتماد شود. بر همین اساس در وقت بررسی گزینه های وزارت آموزش و پرورش اکثر افراد که مورد بررسی قرار گرفتند از این وزارتخانه و از مدیران ملی و بعضی مدیران استانی آن بودند که نهایتا بعد از بررسی های آقای رییس جمهور، آقای بطحایی به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی شدند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش،‌ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با اثرگذاری و بزرگی خود در پرسشها آینده کشور عزیزمان ایران نقش بسیار مهمی دار

وی با اشاره به شاخصه های شخصیتی و علمی وزیر آموزش و پرورش، گفت: آقای بطحایی آموزش و پرورش را به خوبی می شناسند و صورت ای دلسوز، علمی و زحمت کشی هستند که به آینده این وزارتخانه علاقه مند هستند.

جهانگیری همچنین به رای بالای نمایندگان مجلس به بطحایی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدوارم اعتماد مجلس و رییس جمهوری اعتبار خوبی جهت انجام فعالیت در دولت دوازدهم جهت وزیر آموزش و پرورش باشد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش بزرگ ترین، بااهمیت ترین و اثرگذارترین دستگاه دولت هست، گفت: یکی از کارها خوبی که آموزش و پرورش در دولت یازدهم جهت آن تلاش بسیاری کرد فراهم کردن شرایط جهت کسانی بود که به سن تحصیل می رسیدند ولی در این زمینه اقدام نمی کردند. بر اساس قانون اساسی و در اصول متفاوت این قانون مسئولیت های گوناگون بر عهده دولت گذاشته شده است که از جمله این مسئولیت ها و تکالیف سنگین بخش آموزش و پرورش است.

آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آینده کشور عزیزمان ایران دارد / جهانگیری

وی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی نباید در هیچ جای کشور کسی که نیاز به تحصیل دارد از امکان تحصیل کردن محروم شود و دولت موظف به فراهم کردن شرایط تحصیل جهت همه است.

جهانگیری با بیان اینکه آموزش و پرورش با اثرگذاری و بزرگی خود در کشور نقش بسیار مهمی در آینده کشور عزیزمان ایران بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان ایران کشوری در حال توسعه است و باید بنا به دلایلی متعدد به دنبال توسعه حرکت کند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش،‌ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با اثرگذاری و بزرگی خود در پرسشها آینده کشور عزیزمان ایران نقش بسیار مهمی دار

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: توسعه پایدار جز با توسعه منابع انسانی امکان پذیر نیست. توسعه منابع انسانی تنها با آموزش و پرورش امکان پذیر هست. به همین جهت چنانچه به ایرانی توسعه یافته در آینده فکر می کنیم حتما به آموزش و پرورش به خاص در عصر فعلی که عصر ارتباطات و دانایی است باید توجه کنیم. آموزش و پرورش باید جهت نسل آینده کشورمان نیروهایی تربیت کند که بتوانند در عصر ارتباطات و دانایی زندگی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم توجه به بهره وری در کشور، گفت: متاسفانه آنطور که شایسته است در هیچ بخشی از منابع موجود استفاده مطلوب و مناسب نمی شود و بهره وری از نیروی انسانی و دارایی ها در اوضاع مناسبی قرار ندارد.

آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آینده کشور عزیزمان ایران دارد / جهانگیری

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح انتقال دانش آموزان از مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی، خاطرنشان کرد: در دوره ای به علت خالی بودن ظرفیت مدارس غیرانتفاعی تصمیم گرفته شد که دانش آموزان از مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی انتقال یافته شوند و دولت هزینه های آنها را تقبل نماید. در این طرح حدود ۱۸۰ الی ۲۰۰ هزار دانش آموز از مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی انتقال یافته شدند و هزینه ای که دولت بابت آنها پرداخت کرد یک سوم هزینه ای بود که در مدارس دولتی پرداخت می کرد.

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از عدم توجه به عنوان بهره وری در دستگاه های متفاوت از جمله آموزش و پرورش، گفت: در سال ۹۲ بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. این رقم در سال ۹۵ به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان زیاد کردن یافت ولی آیا مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان به رضایت رسیدند؟ این یک واقعیت است که امروز معلم به عنوان فردی که بار مهم رسالتی که جهت آموزش و پرورش تعریف شده است بر دوش دارد احساس می کند که زندگی خوبی ندارد و از اوضاع مالی مناسبی برخوردار نیست.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان در دولت یازدهم، گفت: در دولت قبل بنا به پیشنهاد آقای فانی طرح رتبه بندی فرهنگیان اجرا شد. ما فکر می کردیم که بعد از اجرای این طرح اتفاق خوبی در آموزش و پرورش خواهد افتاد ولی من تغییراتی در شرایط معلمان مشاهده نکردم.

جهانگیری تصریح کرد: دولت آمادگی دارد که با همت آقای بطحایی اقداماتی انجام دهد که علاوه بر اینکه منابع تخصیصی از سوی دولت از بهره وری منطقی برخوردار باشند، با وجود همه محدودیت های بودجه ای و به علت اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه معلمان کمک کنیم و روش هایی را پیدا کنیم تا بر اساس آن پرسشها را برطرف کرده تا معلمان و مدارس از اوضاع بهتر و مطلوب تری برخوردار شوند. آموزش و پرورشی که می خواهد در عصر ارتباطات و دانایی پاسخگوی نیاز جامعه باشد، مدارس آن نیز باید از امکانات مدرنی برخوردار باشند.

معاون اول رییس جمهور در آخر گفت: امیدواریم بتوانیم پرسشها آموزش و پرورش را برطرف نماییم تا معلمان با فراقت بیشتری به کار مهم خود که تربیت فرزندان و مدیران آینده کشور است تلاش کنند.

واژه های کلیدی: آموزش | ایران | ایرانی | جهانگیری | رییس جمهور | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو