تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی استراحت بورس پس‌از ۸ روز

پس از گذشت ۸ روز توفانی که منجر به رشد ۵/ ۱ درصدی شاخص بورس شد، بازار سهام تا حد زیادی از تب و تاب افتاد تا با بازگشت به جو آرامش، روزی عوض کردن نکرده از لحاظ ب

استراحت بورس پس‌از 8 روز

استراحت بورس بعد از ۸ روز

عبارات مهم : ایران

پس از گذشت ۸ روز توفانی که منجر به رشد ۵/ ۱ درصدی شاخص بورس شد، بازار سهام تا حد زیادی از تب و تاب افتاد تا با بازگشت به جو آرامش، روزی عوض کردن نکرده از لحاظ بازدهی رقم بخورد. در این میان با توجه به اینکه تقویت چشمگیر قیمت ها در بازارهای جهانی منشا تحرکات اخیر بوده هست، امکان از سر گیری روند صعودی در صورت استمرار رشد قیمت در این بازار ها یا حداقل ثبات در محدوده کنونی وجود دارد. ضمن اینکه حالا احتمال عملی شدن کم شدن قیمت سود بانکی و تقویت قیمت دلار نیز عوامل حمایتی قدرتمندی جهت معاملات سهام به شمار می روند.

یکشنبه های ضعیف سهام

استراحت بورس پس‌از ۸ روز

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران از ابتدای تابستان تا کنون رشد حدود ۵ درصدی را تجربه کرد. عمده این رشد بیش از هر چیز به روند چشمگیر قیمت ها در بازار های جهانی به خصوص در حوزه فلزات پایه باز می گردد. این امر موجب شده است هست، رصد نوسانات قیمتی در بازارهای جهانی بیش از پیش مورد توجه معامله گران قرار گیرد.

برهمین اساس فعالان تالار شیشه ای در هفته های اخیر و همزمان با مشاهده رشد عمومی قیمت سهام، در روزهای یکشنبه به علت تعطیلی بازارهای جهانی ضعف معاملات بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را شاهدند. این عنوان به علت انتظار معامله گران جهت بازگشایی بازار جهانی و رصد اوضاع آنها هست. به عبارتی سرمایه گذاران بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نحوه تصمیم گیری خود در انجام معاملات را به وقت بازگشایی بازار های جهانی در روز دوشنبه موکول می کنند. این امر موجب افت تقاضای سهام در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران پیش از بازگشایی بازارهای جهانی شده است است.

پس از گذشت ۸ روز توفانی که منجر به رشد ۵/ ۱ درصدی شاخص بورس شد، بازار سهام تا حد زیادی از تب و تاب افتاد تا با بازگشت به جو آرامش، روزی عوض کردن نکرده از لحاظ ب

با توجه به اینکه در شرایط کنونی اوضاع بازارهای جهانی نقش مهمی در تعیین مسیر قیمت ها در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد، می توان دو سناریو جهت روند حرکتی قیمت ها در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با بازگشایی این بازارها عنوان کرد. اگر قیمت کالاها و به خاص فلزات در بازارهای جهانی در جریان معاملات امروز روند صعودی خود را ادامه دهند یا حداقل در سطوح کنونی باقی بمانند، به نظر می رسد روند زیاد کردن تقاضای سهام در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران استمرار یابد. در برابر اگر بازار های جهانی بازگشایی ضعیفی داشته باشند، احتمال کم کردن تقاضا با چاشنی احتیاط در معاملات بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد.

تقویت اهرمی به نام دلار

علاوه بر رصد اوضاع بازارهای جهانی، نگاه سهامداران در روزهای اخیر از روند قیمت ارز نیز دور نمانده هست. جایی که قیمت ارز در هفته های اخیر با رشد نسبتا قابل توجهی همراه بوده هست. به صورت کلی رشد قیمت ارز، به نفع شرکت های صادراتی و به زیان بنگاه های وابسته به واردات مواد خام هست. برآیند زیاد کردن این قیمت ولی به نفع ۵۰ درصد شرکت های بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ارزیابی می شود.بر همین اساس تقویت قیمت دلار جهت اوضاع بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران یک عامل حمایتی نیرومند به شمار می رود. همان طور که در گزارش های پیشین «دنیای اقتصاد» به کرات اشاره شد، مستقیم ترین عامل موثر بر رشد درآمدهای فروش و سودآوری شرکت ها طی سال های اخیر تضعیف ارزش ریال بوده است.

به عنوان نمونه، در سال های ابتدایی دهه ۹۰ جهش حدودا سه برابری قیمت ارز منجر به زیاد کردن چشمگیر سودآوری شرکت های بورسی شد. شاخص کل نیز تحت تاثیر این عامل زیاد کردن چشمگیری را به ثبت رساند. از آنجاکه فعالان عرصه سرمایه گذاری در روزهای اخیر شاهد تقویت قیمت ارز هستند، توجه به این امر در آینده نگری روند قیمت ها در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران حائز اهمیت هست. قیمت دلار از ابتدای مرداد ماه تا آخر معاملات روز گذشته (۵ شهریور) زیاد کردن بیش از ۳/ ۲ درصدی را ثبت کرده هست. بررسی های «دنیای اقتصاد» نشان می دهد، میانگین قیمت دلار در سال گذشته حدود ۳۶۴۰ تومان بوده هست. از ابتدای امسال تا کنون ولی میانگین این قیمت به ۳۷۷۴ تومان زیاد کردن یافته هست. روند افزایشی این ارز مهم در شرایطی رخ می دهد که عمده کارشناسان معتقدند، مسیر قیمت ارز در روزهای آتی و به طور کلی نیمه دوم سال به علت زیاد کردن چشمگیر تقاضای دلار در پاییز ادامه می یابد. از این رو این امر می تواند مسیر رشد قیمت ها در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را استمرار بخشد. از آنجا که ۵۰ درصد از شرکت های بورسی به طور مستقیم یا غیرمستقیم به بازارهای جهانی وابسته هستند، زیاد کردن قیمت دلار جهت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران حائز اهمیت است و نقشی تعیین کننده در روند آتی معاملات سهام ایفا خواهد کرد.

استراحت بورس پس‌از ۸ روز

در این میان نگاهی به قیمت ارز مبادله ای نیز خالی از لطف نیست. قیمت دلار مبادله ای در ابتدای سال حدود ۳۲۴۲ تومان بوده و در شرایط فعلی به ۳۳۰۹ تومان زیاد کردن یافته هست. زیاد کردن این قیمت جهت بعضی گروه ها به طور مثال گروه پالایشی عنوان مهمی هست، آیا که قیمت تسعیر ارز در شرکت های پالایشی، قیمت مبادله ای هست. سهامداران به خاطر دارند که جهش قیمت دلار در سال های ۹۱ و ۹۲ با زیاد کردن سودآوری شرکت های پالایشی، رشد شدید قیمت این نمادها را به دنبال داشت. رشد قیمت دلار به طور همزمان بر خرید و فروش این شرکت ها اثرگذار خواهد بود. با این حال رشد قیمت ارز مبادله ای با زیاد کردن حاشیه سود این شرکت ها، زیاد کردن سودآوری را به دنبال خواهد داشت.

بر همین اساس به نظر می رسد روند افزایشی این قیمت نیز در روزهای آتی از روند قیمت ها در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران حمایت کند(با توجه به اینکه گروه پالایشی جزو صنایع بزرگ بازار است). در این میان نباید فراموش کرد، زیاد کردن قیمت ارز مبادله ای در شرکت های وارداتی به طور مثال شرکت های دارویی، موجب کم کردن سودآوری آنها می شود.

پس از گذشت ۸ روز توفانی که منجر به رشد ۵/ ۱ درصدی شاخص بورس شد، بازار سهام تا حد زیادی از تب و تاب افتاد تا با بازگشت به جو آرامش، روزی عوض کردن نکرده از لحاظ ب

کف های قیمتی تازه در گروه های کالایی

همانطور که اشاره شد معامله گران بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته های اخیر تحت تاثیر رشد چشمگیر قیمت ها در بازارهای جهانی، شاهد تقویت معاملات سهام کالا محور و به تبع آن ثبت کانال شکنی های متعدد شاخص سهام بودند. توصیه جالب توجهی که در این میان وجود دارد، این است که در اصلاح های قیمتی اندک نیز جهت سهام کالایی خریدار وجود دارد.

استراحت بورس پس‌از ۸ روز

این امر موجب شده است هست، در شرایط فعلی کف های قیمتی سهام زیر مجموعه گروه کالایی در سطوح بالاتر شکل بگیرد و از محدوه فعلی قیمت این سهم ها حمایت کند. علاوه بر حمایت بازارهای جهانی از سهام شرکت های این گروه، معاملات چشمگیر فولاد در بورس کالا نیز در مسیر حرکتی این نمادها اثر دارند. بر همین اساس توجه به معاملات بورس کالا که اتفاقا در روزهای اخیر نقش مهمی در رشد قیمت سهام فولادی ها داشته اند، در رصد معاملات این گروه مهم ارزیابی می شود.

تقویت تقاضای خودرویی ها

در معاملات روز گذشته، یک بار دیگر توجه معامله گران به سهام خودرویی جلب شد. این عنوان به دنبال انتشار خبر بازگشایی سایپا رخ داد. این خبر به دنبال ادعای بعضی رسانه ها مبنی بر بازگشایی این نماد در روزهای آینده شکل گرفت. اگر چه روز گذشته سایپا اطلاعات تازه را با عنوان براق سازی روی کدال قرار داد، ولی ابهام موجود در این شرکت همچنان قابل توجه هست. بر همین اساس مدیر امور ناشران بورسی شرکت بورس و اوراق بهادار با رد ادعای بعضی رسانه ها بازگشایی این نماد را مشروط به انجام براق سازی شرکت در مورد ابهامات موجود در اوضاع صورت مالی این شرکت دانست.

با این حال تصویر العمل به خبر بازگشایی این نماد مورد توجه موجب تقویت معاملات سهام در این گروه شد. علاوه بر این به نظر می رسد اصلاح اوضاع فروش شرکت های خودرویی در گزارش های مالی یک ماهه نیز در اقبال سهامداران به شرکت های زیر مجموعه این گروه بی تاثیر نبوده هست. در آخر معاملات دیروز شاخص این گروه بیش از ۴/ ۰ درصد رشد کرد و در صدر نمادها با بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفت.

جزئیات زیاد معاملات دیروز

روز گذشته در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران یک میلیارد و ۴۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان و در ۴۷ هزار و ۶۳۴ نوبت دست به دست شد. از این میزان بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم تخصیص داده شده است یافت. شاخص کل با افت اندک ۱۲ واحدی به رقم ۸۲ هزار و ۸۸۵ واحد رسید.بر این اساس بازدهی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران از ابتدای سال تا آخر معاملات دیروز به ۳۲/ ۷ درصد بالغ شد. در بررسی عوض کردن مالکیت ها در بورس تهران، دیروز حدود ۳ میلیارد تومان نقدینگی از پرتفوی معامله گران حقیقی به پرتفوی حقوقی ها انتقال یافته شد. بیشترین میزان عوض کردن مالکیت به نفع معامله گران عمده دیروز در نمادهای «پرداخت» و «بترانس» رخ داد. در برابر نمادهای «آپ» و «فملی» بیشترین عوض کردن مالکیت به نفع سهامداران خرد را ثبت کردند.

نماد معاملاتی شرکت های مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، حفاری شمال و هلدینگ نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه نماگر مهم بازار داشتند. در برابر معاملات مثبت در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی خارک مانع از ریزش زیاد شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران شد.

بررسی اوضاع صنایع متفاوت بورسی حاکی از صدر نشینی گروه های فلزات اساسی و ماشین در جدول رتبه بندی گروه های با بیشترین ارزش معاملات هست. گروه محصولات شیمیایی نیز بیشترین حجم معاملات دیروز را بین صنایع متفاوت بورسی به خود تخصیص داده شده است داد. در معاملات این روز ۱۲ صنعت با رشد شاخص و ۲۳ صنعت با افت شاخص مواجه شدند. گروه انتشار و چاپ، استخراج سایر معادن و کاشی و سرامیک بیشترین رشد شاخص را تجربه کردند. در برابر گروه استخراج نفت و گاز با افت حدود ۱۵درصدی بیشترین زیان را به سهامداران خود تحمیل کرد.

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | بازار | تقویت چشم | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو