تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی حرکت دلار به سوی سطح تازه

در نخستین روز هفته، دلار به سوی سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان حرکت کرد و سکه نیز به لطف حرکت صعودی این ارز در مسیر رشد قرار گرفت. روز شنبه، شاخص بازار ارز ۱۰ تومان رشد

حرکت دلار به سوی سطح تازه

حرکت دلار به سوی سطح جدید

عبارات مهم : بازار

در نخستین روز هفته، دلار به سوی سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان حرکت کرد و سکه نیز به لطف حرکت صعودی این ارز در مسیر رشد قرار گرفت. روز شنبه، شاخص بازار ارز ۱۰ تومان رشد کرد و به بهای ۳هزار و ۸۴۹ تومان رسید. این بیشترین قیمت دلار در سال ۹۶ بود و موجب شد که انتظارات افزایشی معامله گران ارزی فعال تر شود. به گفته فعالان، انتظار جهت زیاد کردن تقاضای مسافرتی در ماه آخر تابستان در کنار ورود تقاضای زیارتی تازه در این ماه دو عاملی بودند که میل به به خرید را اوج بردند.

بعضی بازیگران ارزی نیز باور دارند در آستانه اعیاد قربان و غدیر تقاضا جهت خرید ارز و سکه اوج می رود. به این ترتیب، می توان گفت انتظار جهت زیاد کردن تقاضا در ادامه شهریورماه موجب شده است است تقاضا در روزهای ابتدایی این ماه زیاد کردن یابد و قیمت را به سطوح بالاتر هدایت کند. در تایید این ادعا می توان به ورود تقاضای زیارتی اربعین از آخرهای شهریورماه اشاره کرد.

روز گذشته، مدیرکل عتبات شرکت حج و زیارت با بیان اینکه صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور با هزینه ۴۰ دلار شروع می شود، گفت: حداکثر اعتباری که ویزای اربعین دارد، تا سیزدهم ماه صفر هست. با توجه به حجم قابل توجه زائران و هزینه ۴۰ دلاری آن، می توان انتظار جنبش قیمت تحت تاثیر این اتفاق را داشت، آنچه به نظر می رسد توجه معاملات ارزی را به خود جلب کرده هست. به گفته فعالان بازار، به طور سنتی ورود تقاضای زائران اربعین انتظار زیاد کردن قیمت را در میان معامله گران ایجاد می کند و حتی در سال های گذشته نیز ورود این تقاضا زمینه ساز زیاد کردن قیمت شده است بود.

حرکت دلار به سوی سطح تازه

با این حال، عده زیادی از فعالان، رشد دلار در نخستین روز هفته را ناشی از کم کردن عرضه دانستند. دسته اخیر باور دارند، بازارساز در سال ۹۶ نقش مهم را در بازار ایفا کرده است و به اندازه ای ارز دارد که بتواند حتی پاسخگوی تقاضای تازه نیز باشد. در این شرایط، این عده باور داشتند روند قیمت دلار در شهریورماه نیز بستگی به میزان عرضه خواهد داشت. به باور آنها، از واکنش‌ها ۵ ماه گذشته می توان به این نتیجه رسید که روند آرام و کم نوسان افزایشی دلار ادامه خواهد یافت، حال آنکه چنانکه اشاره شد دسته ای اعتقاد دارند با توجه به زیاد کردن تقاضا در ماه ششم می توان انتظار زیاد کردن زیاد دامنه قیمت را داشت.

روز شنبه، همزمان با رشد دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار داده شد و از میانه کانال یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان عبور کرد. در چهارمین روز شهریورماه، سکه ۴ هزار تومان رشد کرد و به بهای یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، عبور اونس در روز جمعه از محدوده هزار و ۲۸۰ دلار دیگر عاملی بود که در رشد بهای سکه اثرگذار بود. در این میان، عده ای از معامله گران سکه اعتقاد دارند با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر تقاضا در بازار زیاد کردن پیدا می کند و قیمت رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

در نخستین روز هفته، دلار به سوی سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان حرکت کرد و سکه نیز به لطف حرکت صعودی این ارز در مسیر رشد قرار گرفت. روز شنبه، شاخص بازار ارز ۱۰ تومان رشد

همزمان با رشد سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه نیز زیاد کردن قیمت را تجربه کردند. در نخستین روز هفته، نیم سکه با ۳ هزار تومان زیاد کردن به بهای ۶۳۵ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با زیاد کردن هزار تومانی به قیمت ۳۶۶ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، در بازار سکه های کوچک میزان تقاضای خانوارها از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولا در مناسبت ها میزان تقاضا اوج می رود. معامله گرانی که انتظار زیاد کردن تقاضای سکه های کوچک در آستانه اعیاد قربان و غدیر را دارند، تلاش می کنند جهت سود زیاد به پیشواز رشد قیمت ها بروند.

روزهای افزایشی دلار

روز شنبه دلار هفتمین رشد متوالی را پشت سرگذاشت تا به سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان نزدیک شود. در نخستین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت ۳ هزار و ۸۳۹ تومان شروع کرد که تغییری نسبت به قیمت بسته شده است روز پنج شنبه نداشت. با این حال، خیلی سریع قیمت در مسیر صعودی قرار گرفت؛ به طوری که ربع ساعت از شروع معاملات نگذشته بود که روی قیمت ۳ هزار و ۸۴۳ تومان قرار داده شد و حتی در مقطع کوتاهی بعد از ساعت یک بعدازظهر بالای سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت؛ در نهایت ساعت ۳بعدازظهر، این ارز با قیمت ۳ هزار و ۸۴۹ تومان به کار خود آخر داد که ۱۰ تومان بالاتر از روز انتهایی هفته گذشته بود.

حرکت دلار به سوی سطح تازه

روند افزایشی شاخص بازار ارز از شنبه هفته گذشته شروع شد و تا چهارم شهریور ادامه داشته هست. شنبه ۲۸ مرداد دلار با ۶ تومان زیاد کردن به بهای ۳ هزار و ۸۲۲ تومان رسید. در روز یکشنبه، دلار با ۳ تومان زیاد کردن دیگر به بهای ۳هزار و ۸۲۵ تومان رسید. این ارز در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه با رشد ملایم تری مواجه شد و در مجموع در ۳ روز ۷ تومان رشد کرد و به قیمت ۳ هزار و ۸۳۲ تومان رسید. از روز پنج شنبه سرعت شیب دلار تندتر شد. در آخرین روز هفته گذشته، قیمت دلار بیشترین رشد را در ۲۲ روز گذشته تجربه کرد تا به آستانه محدوده ۳ هزار و ۸۴۰ تومان برسد. روز پنج شنبه، شاخص بازار ارز ۷ تومان زیاد کردن یافت و به بهای ۳ هزار و ۷۳۹ تومان رسید. این بیشترین میزان رشد این ارز از ۱۲ مرداد بود و موجب شد میزان بازده هفتگی آن به ۶/ ۰ درصد برسد. آخرین بار سه هفته پیش و در اواسط مردادماه بود که این ارز بازدهی بیشتری را به ثبت رسانده بود.

به گفته فعالان، رشد قیمت حواله درهم به محدوده هزار و ۵۰ تومان بااهمیت ترین عاملی بود که زمینه ساز ورود این ارز به کانال بالاتر شد. در کنار این، عده ای از معامله گران رشد شاخص ارزی را ناشی از جدی شدن بحث رعایت قیمت های سود بانکی مصوب دانستند. از نظر آنها، این اتفاق ممکن است منجر به خروج سرمایه از بانک ها و ورود آن به بازار ارز شود، حال آنکه گروه زیادی باور دارند نوسانات دلار چنان محدود است که دیگر جهت سرمایه گذاران از جذابیت آن کاسته شده است است.

در نخستین روز هفته، دلار به سوی سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان حرکت کرد و سکه نیز به لطف حرکت صعودی این ارز در مسیر رشد قرار گرفت. روز شنبه، شاخص بازار ارز ۱۰ تومان رشد

اخباراقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو