تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می‌شود , خودکشی در کودکان

مطالعات کمی در زمینه خودکشی دانش آموزان ابتدایی در مدارس انجام شده است هست، با این حال مطالعه ای که سال گذشته منتشر شد، تفاوت هایی در علل بروز خودکشی در سنین مت

بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می‌شود , خودکشی در کودکان

خودکشی در کودکان؛ بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می شود

عبارات مهم : خودکشی

مطالعات کمی در زمینه خودکشی دانش آموزان ابتدایی در مدارس انجام شده است هست، با این حال مطالعه ای که سال گذشته منتشر شد، تفاوت هایی در علل بروز خودکشی در سنین متفاوت دوران کودکی و نوجوانی نشان می دهد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در یکی از روزهای ماه ژانویه، در یکی از شهرهای ایالت اوهایو در آمریکا، گابریل تای ۸ ساله بعد از بازگشت از مدرسه، خودش را با یک کروات حلق آویز می کند.

بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می‌شود , خودکشی در کودکان

عصر آن روز مادر گابریل بدن بی جان او را در اتاق خوابش پیدا کرد. بعد از این اتفاق، خانواده گابریل مدرسه او را در خودکشی فرزندشان مقصر دانستند و مدعی شدند او پیش از این اتفاق مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و مسئولان مدرسه والدین را در جریان این امر قرار نداده اند.

خودکشی در کودکان زیر ۱۳ سال در ایالات متحده به ندرت مشاهده می شود، با این حال احتمالا میزان فوت و میر ناشی از خودکشی در این گروه سنی بیش از آن چیزی است که به نظر می رسد.

مطالعات کمی در زمینه خودکشی دانش آموزان ابتدایی در مدارس انجام شده است هست، با این حال مطالعه ای که سال گذشته منتشر شد، تفاوت هایی در علل بروز خودکشی در سنین مت

وقوع بیش از ۱۳۰۰ مورد فوت ناشی از خودکشی از سال ۱۹۹۹

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، از سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵، ۱۳۰۹ کودک در سنین ۵ تا ۱۲ سال در ایالات متحده با اقدام به خودکشی از دنیا می روند.

نمودار یک: خودکشی کودکان سنین ۱۰ تا ۱۲ سال در ایالات متحده (۱۹۹۹-۲۰۱۵)

بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می‌شود , خودکشی در کودکان

این آمار نشان می دهد که در این دوره ۱۷ ساله، تقریبا هر ۵ روز یک کودک زیر ۱۳ سال اقدام به خودکشی موفق داشته است! این میزان در فاصله سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ زیاد کردن می یابد (یک خودکشی موفق به ازای ۳٫۴ روز). که این زیاد کردن به علت زیاد کردن ۵۴ درصدی خودکشی در سنین ۱۱ تا ۱۲ سال در مقایسه با سه سال قبل از آن بوده است.

این یافته ها با گزارشات مرکز کنترل و پیشگیری از امراض مبنی بر زیاد کردن میزان خودکشی در سنین ۱۰ تا ۱۴ سال منطبق است؛

مطالعات کمی در زمینه خودکشی دانش آموزان ابتدایی در مدارس انجام شده است هست، با این حال مطالعه ای که سال گذشته منتشر شد، تفاوت هایی در علل بروز خودکشی در سنین مت

نمودار دو: زیاد کردن میزان خودکشی در سنین ۱۱ و ۱۲ سال در سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۳

با این حال هنوز هم شواهد نشان می دهد که میزان خودکشی در سنین قبل از نوجوانی، نسبت به سایر گروه های سنی شیوع کمتری دارد؛ در طول این ۱۷ سال، ۰٫۳۱ خودکشی در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر، درکودکان بین ۵ تا ۱۲ سال رخ داده هست. در مقایسه با این میزان ۷٫۰۴ مورد خودکشی در سنین ۱۳ تا ۱۸ سال در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر و ۱۷٫۳۹ مورد خودکشی در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر در طول این مدت در ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می‌شود , خودکشی در کودکان

درواقع میزان بروز خودکشی در کودکان با زیاد کردن سن، زیاد کردن می یابد. با این حال مرکز کنترل و پیشگیری از امراض مواردی از وقوع خودکشی در سنین ۷،۶،۵ سالگی را هم گزارش کرده هست؛ تعداد خودکشی در این سنین به ترتیب دو ، چهار و هشت مورد در بازه زمانی مورد مطالعه گزارش شده است است.

نمودار سه: خودکشی در سنین ۹-۵ سال در ایالات متحده در سال های ۲۰۱۵-۱۹۹۹

چرا کودکان اقدام به خودکشی می کنند؟

مطالعات کمی در زمینه خودکشی دانش آموزان مقاطع ابتدایی در مدارس انجام شده است هست، با این حال مطالعه ای که سال گذشته در ژورنال کودکان به چاپ رسید، تفاوت هایی در علل بروز خودکشی در سنین متفاوت دوران کودکی و نوجوانی نشان می دهد.

این مطالعه، میزان خودکشی در ۱۷ ایالت در آمریکا را در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲، در دو گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۴ سال مورد مطالعه قرار داده است.

مشکلات ارتباطی – از قبیل مجادلات و سایر مسایل کودکان با دوستان و نزدیکان و افراد خانواده – مرسوم ترین علت بروز خودکشی در هر دو گروه سنی بود.

شیوع اختلالات آشنا شده است اعصاب و روان در هر دو گروه سنی یکسان بوده است (حدود ۳۳ درصد)، ولی تفاوت های جالبی در نوع اختلالات مربوطه در این گروه های سنی مشاهده شد.

به گفته آریل شفتل، نویسنده مسئول در این مطالعه و یکی از محققان مرکز پیشگیری از خودکشی در بیمارستان عمومی کودکان در اوهایو، اختلال کم توجهی-بیش فعالی در گروه سنی ۵ تا ۱۱ ساله مرسوم تر هست، در حالیکه در گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ ساله، اختلالات مرتبط با افسردگی مرسوم بود.

شفتل اعتقاد است می تواند به این معنا باشد که کودکان با سنین کمتر نسبت به پاسخ های تکانه ای به پرسشها ایجاد شده، حساس تر هستند: این توصیه که ما اختلال کم توجهی-بیش فعالی را در کودکان (۵ سال ۱۱ سال) مشاهده می کنیم، می تواند در انجام مداخلاتی تاثیرگذار در این گروه سنی کمک کننده باشد.

اکثر کودکانی که خودکشی کرده اند، پسر هستند

مطالعات نشان می دهد، زیاد کودکان زیر ۱۳ سالی که اقدام به خودکشی موفق داشتند پسر هستند؛ ۷۶ درصد کودکان متوفی به علت خودکشی در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵، پسر بودند.

با این حال در این مطالعه میزان میل به به انجام خودکشی در دخترها زیاد بود. شفتل دراین باره اعتقاد است که هنوز تعداد دقیق دختران و پسران سنین ۵ تا ۱۲ سال که اقدام به خودکشی داشته اند، مشخص نیست.

در مطالعه مشابه دیگری نشان داه شده است است که شمار کودکان ۵ تا ۱۷ ساله که به علت افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی در بیمارستان خوابیدن شده است بودند، طی یک دهه گذشته در ایالات متحده دو برابر شده است است.

تبعیض های نژادی در حال رشد؟

تیم شفتل به یافته قابل توجه دیگری نیز در این مطالعه رسیده هست؛ ۳۶٫۸ درصد افراد خودکشی شده است در سنین ۵ تا ۱۱ سال سیاه پوست بودند.

پژوهشگران علاقمند هستند تا علل این تفاوت های نژادی را دریابند. بعضی مطالعات نشان می دهند که جوانان سیاه پوست در برابر خشونت ها و عوامل استرس زا زیاد آسیب پذیر هستند و در شرایط بحران های معنوی و روانی از قبیل افسردگی و افکار خودکشی خدمات کمتری دریافت می کنند.

دکتر شفتل اعتقاد است که به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز هست؛ مطالعاتی جهت پی بردن به علل اوج بودن خودکشی در کودکان سیاه پوست و چگونگی پیشگیری از بروز خودکشی در سنین پیش از نوجوانی.

به گفته دکتر شفتل مطالعه راجع به علل خودکشی در کودکان زیر ۱۳ سال به خوبی صورت نگرفته هست؛ تصور اینکه کودکانی در این سن کم قادر به کشتن خودشان باشند بسیار سخت است: ما در تلاش هستیم تا این آگاهی را ایجاد کنیم که این مسئله اتفاق می افتد، ما چگونه می توانیم از بروز آن پیشگیری کنیم؟

واژه های کلیدی: خودکشی | مطالعه | کودکان | پیشگیری | ایالات متحده | پیشگیری از بیماری | اخبار اجتماعی

بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می‌شود , خودکشی در کودکان

بحرانی که هنوز هم نادیده گرفته می‌شود , خودکشی در کودکان

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو