تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را شروع کردند.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

عبارات مهم : برنامه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را شروع کردند.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، وارد بررسی صلاحیت محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

قاضی پور: آقای جهرمی آیا با وزیرشدن می خواهید سیاست های واعظی را اجرا کنید؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: آیا شما با وزیر شدن می خواهید سیاست های واعظی را اجرا کنید یا به دنبال اجرایی کردن سیاست های بالادستی هستید؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را شروع کردند.

نادر قاضی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آیا فردی که دارای لیسانس قدرت است توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزرات ارتباطات را دارا هست. تعداد زیادی فارغ التحصیل و دکترا در حوزه مربوط به ارتباطات داریم. لیسانس قدرت چه کاری می تواند انجام دهد؟

وی افزود: استمرار برنامه وزیر پیشنهادی با برنامه های وزارت ارتباطات و همچنین برنامه ششم توسعه یکی نیست و ضعف دانش و فناوری در این خصوص وجود دارد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: به شما می گویند پدر تلگرام، گفته شده است سرورهای خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران آمده، کجا است که این عنوان دیده نمی شود. شما مسئله خبر رسان تلگرام را چگونه حل کرده اید؟

قاضی پور خاطرنشان کرد: شما با وزیر شدن می خواهید سیاست واعظی را اجرا کنید یا اینکه می خواهید سیاست های بالادستی را اجرا کنید؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را شروع کردند.

زرآبادی: اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد وقت سوزی است

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد وقت سوزی است گفت: مجلس مخالف شخصی سازی نیست ولی نقش دولت در این مورد نقش حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

سیده حمیده زرآبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات سخن می گفت، اظهار کرد: از نگاه جوان گرایانه آقای روحانی تقدیر می کنم ولی اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد وقت سوزی است.

وی با اشاره به گزارش معاونت نظارت مجلس گفت: در میزان انطباق برنامه های پیشنهادی با اسناد بالادستی بر اساس گزارشی که ارائه شده است آقای جهرمی جهت ۴۱ درصد وظایف قانونی وزارتخانه برنامه ای را ارائه نکرده است که نشان از عدم اشراف ایشان به وزارتخانه دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه ارتباطات یکی از نشانه های توسعه یافتگی استفاده از اینترنت و نقش اساسی زیرساخت این شبکه است که موجب اقتدار جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در فضای سایبری می شود.

زرآبادی در ادامه اظهار داشت: بنده در رابطه با نقاط ترافیکی در شبکه های ارتباطی از آقای جهرمی پرسش کردم. البته که ایشان تبحر خاصی در استفاده از اصطلاحات فنی دارند، در هر حال شبکه زیرساخت نسبت به روز اول کمتر از یک سوم کم کردن داشته است و از هر نظر شبکه امروز هیچ کدام از ارکان مهم را ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین بیان کرد: مجلس مخالف شخصی سازی نیست ولی نقش دولت در اجرای حاکمیت حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند.

افضلی: آذری جهرمی جوانی جسور و آشنا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است

نماینده اقلید با اشاره به سوابق و عملکرد وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: رییس جمهور با معرفی آقای آذری جهرمی مطالبه همه مردم در استفاده از جوانان را پاسخ داده هست. فردی کاملا علمی و جوان که می تواند در این وزارتخانه به عالی ترین نحو برنامه های دولت را پیش ببرد.

حسین افضلی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون اینترنت همچون اسب تراوا شده است است با این توصیف که دیگر دشمن پشت دروازه شهر نیست و وسط شهر امکان آتش زدن اسب تراوا وجود ندارد بعد تنها راهکار مقابله با آن آماده کردن اینترنت و کنترل آن است.

وی آشنایی دقیق اینترنت را منوط به وجود مدیری عالم و آگاه دانست و گفت: آقای آذری جهرمی فردی کاملا علمی و جوان است که به ساختارهای این وزارتخانه آشناست. او متعلق به خانواده شهداست که میزان پایبندی خود به انقلاب، نظام و ولایت فقیه را نشان داده است.

این نماینده مجلس معرفی آذری جهرمی جهت وزارت ارتباطات را پاسخ رییس جمهور به مطالبه مردم دانست و گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم، جوان هایی همچون شهید حججی که جهت این نظام و انقلاب فداکاری هایی می کنند. باید از پتانسیل آنها استفاده کنیم که یکی از این جوان ها آقای آذری جهرمی است.

وی آذری جهرمی را مدیری جوان، جسور و فداکار توصیف کرد و گفت که انتظار می رود او بعد از رای اعتماد شرایط را به گونه ای فراهم کند که بتوان از فضای سایبری به همراه تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

سبحانی فر: عده ای از وحشت قطع شدن منافع ارزش دست به تخریب آذری جهرمی می زنند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را فردی متخصص و توانمند خواند و گفت که تخریب های مطرح شده است نسبت به آذری جهرمی بخصوص در اینترنت ناشی از وحشت عده ای جهت قطع شدن منافع ارزش است.

رمضانعلی سبحانی فر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی نوبت عصر امروز، گفت: امروز اینترنت به عرصه ای جهت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کسب و کار تبدیل شده است است بخشی که جوان است و باید نیرویی جوان آن را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه طول فیبر نوری از ۵۱ به ۶۱ هزار کیلومتر زیاد کردن یافته هست، گفت: روزگاری صحبت از قطعی اینترنت بود ولی اکنون شاهد زیاد کردن سرعت اینترنت هستیم به طوری که پنهای باند به ۷۰ هزار گیگابایت رسیده است و پهنای باند رایگان به تولیدکنندگان محتوای ایرانی اسلامی داده می شود.

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه گوشی های همراه از اینترنت ۳G و ۴G تبدیل شده است هست، گفت: تمام سرورهای کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور به داخل انتقال یافته و امروز سروری خارج از کشور نداریم.

سبحانی فر با بیان اینکه با بستن اینترنت نمی توان پرسشها را برطرف کرد، گفت: آقای جهرمی کسی است که اشراف به حوزه کاری اش دارد و عملکرد او باعث جمع شدن فساد سیستماتیک شده است است.

وی گفت که نمایندگان به این وزیر پیشنهادی به عنوان مدیری متخصص و توانمند و از خانواده شهدا رای اعتماد دهند.

پورمختار: وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات تبدیل نکنید

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی ارتباطات با هفت سال سابقه حضور در این وزارتخانه توان چرخاندن این دستگاه عریض و طویل را ندارد.

محمدعلی پورمختار به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: یکی از شاخصه های آقای جهرمی پنهانکاری و عدم شفافیت ایشان هست. همه وزرای پیشنهادی برنامه خود را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کردند. در برنامه ایشان تحصیلاتشان بر خلاف همه وزرای پیشنهادی دیگر اعلام نشده و تنها نوشته شده است «دانش آموخته مهندسی برق دانشگاه صنعتی آب و برق» و مشخص نیست تحصیلات ایشان در چه مقطعی است.

پورمختار با بیان اینکه وزارت ارتباطات در طول برنامه ششم باید ۲۰ درصد رشد داشته باشد، گفت: به نظر من فردی با این سابقه اندک توان وزارت و مدیریت در وزارت ارتباطات را ندارد به خاص اینکه در دوران مسئولیت ایشان اشکالاتی وجود داشته از جمله اپراتورهای متعددی در کشور است که به شدت به مردم اجحاف می کنند و ایشان توان این را نداشته که بر اینها نظارت کند و حقوق مردم را حفظ کند حالا در سمت وزارت چه خواهد کرد؟

این نماینده مجلس گفت: نگرانی من این است که وزارت ارتباطات را نباید به وزارت اطلاعات تبدیل کنیم.

رضایی: آذری جهرمی جهت دسترسی مردم به گردش آزاد اطلاعات هزینه داده است

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: آذری جهرمی هزینه های فراوانی جهت دسترسی مردم به گردش آزاد اطلاعات و اینترنت داده است.

محمدرضا رضایی کوچی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، کم شدن قیمت سرویس های ارتباطی به خاص کم کردن قیمت اینترنت خانگی به وسیله آذری جهرمی را در خور تحسین دانست.

نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: ایشان موفق به کم کردن ۱۵ درصدی هزینه های غیر ضرور و زیاد کردن ۲۰ درصدی درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت شد، اگر درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی این شرکت را هم به این درصد بیفزاییم درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت ۵۰ درصد زیاد کردن یافته است.

وی تصریح کرد: توجه به صیانت فرهنگی و دغدغه های مرتبط با اینترنت در برنامه های ایشان به خوبی گویاست.

رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: عملکرد ایشان در از بین بردن رفتارهای سیستماتیک ایجاد فساد و مبارزه با قاچاقچیان ترافیک بین المللی اصلاح فرایندهای مالی چشم گیر هست. ایشان بر مواد مربوط به وزارتخانه در برنامه ششم توسعه تسلط کاملی دارد. اقدام شجاعانه رییس جمهور در معرفی این مدیر جوان جای تقدیر فراوان دارد.

پس از بیانات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی به ارایه برنامه و دفاع از خودش پرداخت.

وزیر پیشنهادی ارتباطات: مردم به خوبی می دانند کیفیت شبکه ارتباطات در ۲ سال چه بوده و امروز به چه پیشرفتی رسیده است

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز در شرایطی هستیم و به شکلی در عرصه ارتباطات به پیشرفت رسیدیم که اگر لحظه ای شبکه مختل شود به جای اینکه چهار سال گذشته را به یاد بیاوریم تصور می کنیم که هزاران سال عقب مانده ایم و مردم به خوبی می دانند کیفیت شبکه ارتباطات در دو سال پیش به چه شکل بوده و امروز به چه پیشرفتی رسیده ایم.

محمدجواد آذری جهرمی که در دفاع از برنامه های خود در جلسه رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم سخن می گفت، بیان کرد: اگر مسیر حرکتی ما نادرست بود آیا هنگامی که بنده معرفی شدم سندیکای تولید تجهیزات مخابراتی تقدیر می کند از معرفی من به عنوان وزیر پیشنهادی؟

وی افزود: موفقیت ها در سال های اخیر کاری تیمی بوده که همه بخش های وزارت ارتباطات در آن شریک هستند و همه درگیر بودند که پروژه ۱۲ سال زمین مانده شبکه ملی اطلاعات را اجرا کردند و این ظلم است که بگوییم شبکه ملی اطلاعات اجرا نشده هست؛ البته ما قبول داریم که در بعد محتوا و خدمات کمبود داریم.

وی تاکید کرد: اینها نشان دهنده عزم ملت در سال ۹۲ و وفای عهد دولت و مدیر جمهور در پیگیری وعده ای است که به مردم داده شده است و بنده هم به عنوان عضو کوچکی از این خانواده تلاش کردم.

آذری جهرمی تصریح کرد: در بعد اقتصادی حجم مبادلات مالی بازار آی سی تی کشور از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسید و ۱۵ هزار میلیارد تومان در این چهار سال رشد داشت. به لحاظ شاخص های پهنای باند به ازای هر شهروند از یک کیلوبیت در ثانیه به ۳۵ کیلوبیت در ثانیه رسیدیم و آنهایی که می فرمایند ما نسبت به تولید محتوای بومی بی تفاوتیم بدانند امروز ۴۰ درصد ظرفیت پهنای باند به تولید محتوای داخلی تخصیص داده شده است دارد.

وی تاکید کرد: با افتخار اعلام می کنیم که بعد از چهار سال فعالیت و توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در حوادث مهم ما یک ثانیه قطعی در شبکه ها نداریم و فرهنگ حاکم در جامعه عوض شده، روزی ارتباط ترساندن امنیتی بود ولی امروز برقرار نبودن اطلاعات ترساندن امنیتی هست. البته دکترین ما در عرصه اینترنت یک دکترین زیاد نیست و آن دکترین مقام معظم رهبری است.

واژه های کلیدی: برنامه | فناوری | اطلاعات | اطلاعات | اینترنت | نماینده مجلس | اخبار سیاسی و اجتماعی

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو