تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ماجرای وثیقه سند منزل شخصی وزیر جهت آزادی حسین فریدون

وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی برنامه های آتی وزارت بهداشت را تشریح کرد.

ماجرای وثیقه سند منزل شخصی وزیر جهت آزادی حسین فریدون

ماجرای وثیقه سند منزل شخصی وزیر جهت آزادی حسین فریدون

عبارات مهم : سلامت

وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی برنامه های آتی وزارت بهداشت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از منزل ملت، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبحگاه امروز با حضور در فراکسیون ولایی مجلس به تشریح برنامه های خود جهت این وزارتخانه پرداخت و در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان، ماجرای وثیقه جهت آزادی حسین فریدون را تشریح کرد .

ماجرای وثیقه سند منزل شخصی وزیر جهت آزادی حسین فریدون

حسن قاضی زاده هاشمی در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به عنوان عدالت آموزشی در مناطق محروم گفت: عنوان عدالت آموزشی دراکثر نقاط کشور به خاص مناطق محروم از ابتدای دولت یازدهم تاکنون مورد توجه بوده است به طوری که در مناطقی مانند شهرستان زابل و دیگرمناطق محروم کشور رشته های تخصصی و فوق تخصصی و دوره های آموزشی بسیاری در رشته های علوم پزشکی ایجاد شده است است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی و عدالت در دسترسی به خدمات درمانی باید در همه نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد، افزود: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت این موارد در دستور کار وزارت بهداشت قرار داشته و نباید فراموش کرد که تا پیش از اجرای طرح تحول چه شرایطی بر حوزه بهداشت و درمان کشور حاکم بود، البته در سال ۹۲ مقرر شد جهت اجرای طرح تحول اعتباراتی از بودجه عمرانی و حوزه تامین اجتماعی تخصیص داده شده است پیدا کند، ولی متاسفانه تخصیص این بودجه ها در وقت مقرر و به طور کامل عملیاتی نشد.

وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی برنامه های آتی وزارت بهداشت را تشریح کرد.

قول مدیر جمهور جهت تخصیص داده شده است اعتبارات لازم

هاشمی تصریح کرد: مدیر جمهور قول داده است در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت دوازدهم مشخص شود که چه میزان اعتبار و منابع می تواند به حوزه بهداشت و درمان تخصیص یابد، لیکن بدون وجود منابع پایدار نمی توان خدمات درمانی را به موقع و به میزان کافی به مردم ارائه داد.

وی با تشریح اولویت های نظام سلامت در دولت آینده گفت: نخستین نشانه در کنار اجرای طرح تحول سلامت، ارتقای این طرح در چارچوب برنامه ششم توسعه است که باید عملیاتی شود.

برنامه ریزی جهت برطرف سموم در مواد غذایی

ماجرای وثیقه سند منزل شخصی وزیر جهت آزادی حسین فریدون

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص برطرف پرسشها سموم در مواد غذایی گفت: اقدام مشترکی بین وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی باید صورت گیرد، البته وسایل اندازه گیری سموم باید دقیق و کامل باشد، هر چند که وزارت بهداشت طی چهار سال گذشته اقداماتی را در جهت برطرف مسئله این بخش انجام داد و شاید نمایندگان از آن اطلاع نداشته باشند، به عنوان مثال جهت برطرف سموم در برنج و غلات از طرف این وزارتخانه تدابیر مهمی اتخاذ شده است است.

انتقاد هاشمی از بعضی کارها نامناسب مدیران منطقه ای

وی با اشاره به اینکه جهت مواظبت از سلامت مردم پرسشها جدی وجود دارد، گفت: طبق اولویت های این وزارتخانه در دولت قبل همچنان پیشگیری مهمترین عنوان جهت مسئولان وزارت بهداشت است و طی ۴ سال گذشته، برطرف پرسشها در زیرساخت ها مورد توجه قرار گرفت، هر چند که بخشی از پرسشها ما مربوط به کارها نامناسب مدیران منطقه ای است و در شرایطی که یک مدیر مبتدی مشغول به کار هست، نمی توان از زیاد کردن پرسشها جلوگیری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی برنامه های آتی وزارت بهداشت را تشریح کرد.

کمبود نیروی انسانی در بخش تخصصی و خدماتی

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر کمبود نیروی انسانی در بخش تخصصی و خدماتی در وزارت بهداشت افزود: پذیرش نیروی تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی به میزان ۴۰ درصد زیاد کردن یافت، بدون اینکه حتی فضاهای آموزشی زیاد کردن پیدا کند، بنابراین ادامه زیاد کردن پذیرش بدون در نظر گرفتن فضا ممکن نیست، از این رو مشکلی جهت آموزش دادن و تربیت نیروی انسانی کارآمد در کشور وجود ندارد.

ماجرای وثیقه سند منزل شخصی وزیر جهت آزادی حسین فریدون

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی پایدار جهت حوزه بهداشت در این دوره باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: با استقرار نظام ارجاع و کنترل هزینه ها بخشی از پرسشها حوزه بهداشت و درمان حل خواهد شد .

روایت هاشمی از ماجرای وثیقه جهت آزادی حسین فریدون

وزیر بهداشت پیشنهادی در این نشست در پاسخ به پرسش سردار جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، در خصوص سابقه ارتباط وی با حسین فریدون و میزان تامین وثیقه جهت آزادی برادر مدیر جمهور توضیحاتی ارائه کرد.

هاشمی با اشاره به پیشینه آشنایی اش با حسین فریدون یادآور شد: ایشان را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که فرماندار نیشابور بود، می شناسم . آن وقت من در جهاد سازندگی کار می کردم . بعد از آن هم که ایشان در کردستان به وسیله گروهک کومله دستگیر شد و بیش از یک سال و نیم خبری از او نبود و بستگان گمان می کردند شهید شده است هست. بعد از آزادی هم یک بار ایشان را دیدم و من مشغول ادامه تحصیل و او سرگرم مناصب سیاسی و اجرایی شد . تا حدود ۱۰ -۱۵ سال پیش که فرزندان ما در مدرسه همکلاس شدند و ما تصادفی همدیگر را دوباره ملاقات کردیم و از طرفی پدر زن ایشان مرحوم حاج آقا غفوری که یکی از زندانیان سیاسی در وقت رژیم ستم شاهی بود، چشم ارزش را از دست دادند و من چشم ارزش را پیوند کردم و از این طریق دوباره ارتباط گذشته احیا شد و بعد هم که در دولت یازدهم همکار شدیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ولی راجع به دلایل گذاشتن وثیقه باید بگویم طبیعی است آن آشنایی و ارتباط خانوادگی قدیمی این وظیفه را ایجاب می کرد اگر مشکلی در زندگی جهت ایشان به وجود آمده و مانند هر فرد دیگری که ممکن است بازداشت شود و برایش قرار وثیقه صادر کنند، بی تفاوت نباشیم. البته من آن وقت در سفر قرقیزستان بودم و از آنجا که دادستان اعلام کرده بود هر تعداد سند می توان به عنوان وثیقه آزادی ایشان فراهم کرد، همسر من که سند محل سکونت ما به نام ایشان هست، همراه همسر آقای فریدون به دادسرا رفتند و سند منزل مسکونی را جهت آزادی ایشان به وثیقه گذاشتند و من از این بابت از ایشان تقدیر می کنم.

هاشمی ادامه داد: از آنجا که سندهای خانواده آقای فریدون کفاف وثیقه تعیین شده است را نمی کرد، سندهای دیگری جهت آزادی ایشان از جانب همسر آقای فریدون و دیگر بستگان ارزش فراهم و ایشان آزاد شد؛ در هر حال همه آنچه از طرف همسر بنده کمک شد، همین سند منزل مسکونی است که حدود ۴ یا ۵ میلیارد تومان جهت آن قیمت گذاشتند و آنچه غیر آن گفته شده، شایعه است و من گمان می کنم این اقدام انسان دوستانه نه جهت ایشان، بلکه جهت هر کس دیگری که در بند است و دادستان اجازه گذاشتن وثیقه می دهد، کار خیری است و اگر از کسی کمکی بر می آید نباید دریغ کند، ضمن آنکه من اعتقاد دارم این اقدام جهت آرامش کشور هم حرکت درستی بوده هست.

دهمرده: عدالت آموزشی در دستورکار دولت دوازدهم باشد

در ادامه این جلسه حبیب الله دهمرده با اشاره به کمبود عدالت آموزشی در نقاط دورافتاده و انتقاد از ارجاع بیماران به کلانشهرها تاکید کرد: در دولت تازه باید عدالت آموزشی در دستور کار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

شهریاری: بدون همکاری وزارت کار با وزارت بهداشت اجرای طرح تحول سلامت با مسئله روبرو می شود

همچنین در این جلسه حسینعلی شهریاری نیز با اشاره به وجود سموم در بعضی مواد غذایی و تاکید بر اتخاذ راهکارهای علمی و کارشناسی شده است جهت برطرف این مسئله تصریح کرد: اگر تیم اقتصادی دولت و در رأس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت بهداشت همکاری نکند، اجرای طرح تحول سلامت با مسئله روبرو خواهد شد.

افضلی: پرداخت کارانه پزشکان باید به موقع باشد

افضلی نیز در این جلسه با بیان اینکه در بعضی نقاط محروم مانند شهرستان نهبندان کارها قابل قبولی در آموزش سلامت انجام نشده هست، گفت: متاسفانه از سال گذشته کارانه پزشکان در این شهرستان به موقع پرداخت نشده است.

شکری: سرعت خدمات دهی حوزه سلامت در بعضی شهرستان ها قابل قبول نیست

محمود شکری نیز با بیان اینکه سرعت خدمات دهی حوزه سلامت در بعضی شهرستان ها قابل قبول نیست، گفت: باید مشخص شود که اعتبارات در نظر گرفته شده است جهت حوزه بهداشت و درمان به چه میزان تخصیص می یابد، هر چند که درخصوص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، شرکت برنامه و بودجه به ظاهر اعتبارات را در محل دیگری هزینه کرده و در حال حاضر وزارت بهداشت به پرسنل خود بدهکار است.

حسن بیگی: مذاکرات نمایندگان مجلس با وزرا نیاید فقط مصرف محوری باشد

حسن بیگی نیز در این جلسه با بیان اینکه مذاکرات نمایندگان مجلس با وزرا نیاید فقط مصرف محوری باشد، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در خلیج فارس ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به فروش می رساند که این عنوان باعث کمبود اعتبارات وزارتخانه ها شده است است و متاسفانه هیچ فردی به دنبال آن نیست که بپرسد وزیر در طول ۴ سال گذشته چه اقداماتی انجام داده است و ما با چشم انداز چه مقدار فاصله داریم.

عباسی : تربیت مدیران دکتر باید مدنظر وزارت بهداشت قرار گیرد

عباسی نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مباحث در حوزه سلامت مسئله امنیت غذا و دارو هست، گفت: در این خصوص متاسفانه ناامنی ایجاد شده است است و ما شاهدیم بیماری های صعب العلاج به خاص در استان های شمالی شیوع یافته هست. همچنین تربیت مدیران دکتر نیز باید مدنظر وزارت بهداشت قرار گیرد.

حسینی کیا: اشتباهات طرح تحول سلامت مشخص و بازبینی شود

در ادامه این جلسه حسینی کیا نیز با اشاره به نبود دکتر متخصص در بعضی نقاط کشور گفت: باید اشتباهات طرح تحول سلامت مشخص و در این خصوص بازبینی صورت گیرد و نباید در اجرای طرح تحول زیاد به سمت آمار حرکت کرد، ضمن اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیم زارع: کارها قابل قبول وزارت بهداشت در طی ۴ سال گذشته در حوزه ساخت بیمارستان ها و درمانگاه ها

رحیم زارع با بیان اینکه کارها قابل قبولی در طی ۴ سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان به خاص ساخت بیمارستان ها و درمانگاه ها صورت گرفته هست، افزود: تعداد پزشکان متخصص در مناطق محروم باید زیاد کردن پیدا کند، همچنین اجرای دکتر خانواده نیز باید تعیین وظیفه شود.

دهقان: سلامت مواد غذایی و تراریخته باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد

در ادامه این جلسه دهقان نیز با اشاره به نبود مدیریت های نیرومند در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: طرح تحول سلامت جهت رسیدن به نشانه نیازمند تحول تازه هست. همچنین سلامت مواد غذایی و تراریخته باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد، لیکن وزارت جهاد کشاورزی به تولید مواد غذایی توجه دارد.

همچنین کمال شهریاری، علی محمد شاعری و ناصری نژاد نیز با تاکید بر برطرف پرسشها بهداشتی و درمانی در مناطق محروم تصریح کردند که خدمات درمانی و برطرف دغدغه های مردم در حوزه بهداشت و درمان و مواد غذایی باید مورد توجه دولت دوازدهم قرار گیرد .

واژه های کلیدی: سلامت | بهداشت | درمانی | فریدون | بهداشت | بهداشتی | وزارت کار | حسین فریدون | خدمات درمانی | وزارت جهاد کشاورزی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو