تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی چنگ و دندان زمین‌خواران جهت پایتخت

در سال ۱۳۹۵ تصرفات غیرقانونی زمین و اراضی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد و این آمار عمق فاجعه را می رساند، آیا که نشان دهن

چنگ و دندان زمین‌خواران جهت پایتخت

چنگ و دندان زمین خواران جهت پایتخت

عبارات مهم : ایران

در سال ۱۳۹۵ تصرفات غیرقانونی زمین و اراضی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد و این آمار عمق فاجعه را می رساند، آیا که نشان دهنده عدم نظارت بر خاطیانی است که اراضی عمومی شهر را به تصرف خود درآورده اند. گرچه اخیرا متولیان امر به این مساله پرداخته اند، ولی باید قوانین راه میانبر را جهت سودجویان ببندند و نگذارند که پدیده زمین ذلت شدت یابد.

چنگ و دندان زمین‌خواران جهت پایتخت

ماجرای زمین ذلت در کشور عزیزمان ایران سابقه طولانی دارد، بحث دیروز و امروز نیست و هر از گاهی اخبار تصاحب اراضی روی خروجی خبرگزاری ها قرار می گیرد. زمین خواری، تصرف اراضی اعم از دولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خود در دستگاه های متفاوت اداری یا با شناسایی خلأهای قانونی و گاه نیز با جعل اسناد و مدارکی به سوء استفاده های مالی و ملکی می پردازند، آن چنان که به گفته معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شرکت حفاظت محیط زیست در حال حاضر بالغ بر ۲۹۶۷ هکتار پرونده زمین ذلت مفتوح در محاکم قضائی داریم. اردیبهشت امسال محمد مجابی بیان کرد که بعضی از این زمین های پایتخت کشور عزیزمان ایران از جمله اراضی شمیرانات از قیمت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

در این مناطق از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بیش از ۱۳۳ فقره پرونده با مساحت بیش از سه میلیون و ۵۹۵ هزار متر مربع در مراجع قضائی مطرح شد که از این میزان یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مربع برطرف تصرف شد و جهت ۲۲۴ هزار متر مربع در حال پیگیری در محاکم قضائی هستیم. دستگاه قضائی در حال پیگیری به این پرونده هاست تا احکام مربوط به آنها نیز صادر شود. زمین ذلت جلوه ای از کلاهبرداری است و بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۱۰ با افرادی که مال دیگری را به طور تصنعی مال خود معرفی کرده و جهت آن سند دریافت می کنند، برخورد می شود. همچنین در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ آمده است «زمین خواری، جرم پیچیده ای است که دست های زیادی در بعد آن دیده می شود، برخورد قاطع قضائی می تواند این دست ها را قطع کند. هرچند به نظر می رسد شرکت های دولتی باید در واگذاری ها دقت کنند تا زمین ها و مستغلات به نام مردم و کام زمین خواران رها نشود.»

در سال ۱۳۹۵ تصرفات غیرقانونی زمین و اراضی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد و این آمار عمق فاجعه را می رساند، آیا که نشان دهن

گرچه این پدیده جرم محسوب شده است هست، ولی آیا در واقعیت مانند یک جرم با آن برخورد می شود؟ البته اخیرا مسئولان به مبارزه با زمین ذلت پرداخته اند، ولی آنچه از ظاهر امر پیداست این است که خلأهای نظارتی بسیاری به این مساله دامن زده هست، به گونه ای که زنگ خطر جهت باغات پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به صدا در آمده و مصوبه برج – باغ، یکی از مصوبات شورای شهر تهران، باغ های پایتخت کشور عزیزمان ایران را به نابودی کشانده هست. مدت هاست که پدیده زمین ذلت مشاهده می شود، از این رو باید متولیان در این حوزه با قوانین کارآمد و موثر مانع فعالیت سودجویانی شوند که فقط به فکر منافع خود هستند.

گرچه در این میان بعضی قوانین اصلاح شده است اند، ولی همچنان نیازمند توجه زیاد مسئولان به این حوزه هستیم که هر چه سریعتر با معضل زمین ذلت برخورد کنند، آیا که در عرصه های طبیعی اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران بعضی سودجویان اقدام به زمین ذلت کرده اند. از این رو باید این مساله در دستور کار دولت دوازدهم نیز قرار بگیرد تا در دولت تازه با کم کردن مساله زمین ذلت رو به رو شویم، آیا این مساله از سال ها قبل وجود داشته و همچنان نیز ادامه خواهد داشت و تنها با پیگیری مسئولان می توان مانع آن شد.

زمین ذلت به غسالخانه و قبرستان رسید

بر اساس آمار از مرداد ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ تعداد ساختمان های بلندمرتبه پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۴۱۱ واحد رسیده هست، در حالی که از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۴ این تعداد ۳۲۴ واحد بوده و پیش از سال ۱۳۵۰ تعداد ساختمان های بلندمرتبه پایتخت کشور عزیزمان ایران ۲۴۴ واحد بوده هست. بنابراین با روندی که پیش رو داریم هر لحظه امکان زمین ذلت در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد. آذر سال گذشته نماینده شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در کمیسیون ماده گفت: هنگامی که قانون «برج – باغ» ابلاغ و اجرایی شد، عملا ما به طور قانونی اجازه تجاوز به باغ ها را دادیم.

چنگ و دندان زمین‌خواران جهت پایتخت

به گفته محمدمهدی تندگویان در طول سه سال گذشته بالغ بر حداقل ۱۵۰ مورد عمدی بودن تخریب درختان و باغات مشخص شده است هست. جهت اعمال قانون این پرونده ها را به قوه قضائیه فرستادیم. با این همه، حتی یک رأی هم به نفع شهر نبوده هست. او با بیان اینکه بیشترین آمار تخریب باغات در مناطق یک، دو، سه و پنج بوده هست، افزود: زیاد از ۷۰ درصد شناسایی تخلفات بر اساس گزارشات مردمی بوده است و مردم به عنوان دیده بان های شهری نقش مهمی در کم کردن تخلفات دارند. تازه داستان زمین ذلت به اینجا ختم نمی شود. آذر سال گذشته دستگیرشدن یکی از اعضای شورای بخش بومهن خبرساز شد.

فردی در بومهن با ایجاد عوض کردن در صورتجلسه شورای بخش نسبت به واگذاری اراضی ملی چون قبرستان، غسالخانه و کتابخانه به اشخاص عادی اقدام کرده بود. این متهم با سوء استفاده از موقعیتی که در شورای بخش بومهن داشته و همچنین بر اساس ارتباطاتی که با بعضی عوامل اجرایی برقرار کرده است نسبت به واگذاری و فروش این اراضی به اشخاص عادی مبادرت کرد و نهایتا این اراضی جای استفاده عمومی به ویلاهای متعدد شخصی تبدیل شدند. بنابراین مقوله زمین ذلت در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرهای اطراف آن بسیار حائز اهمیت هست، آیا که اموال عمومی جهت همگان است و نباید به تصرف شخصی درآید. از این رو نظارت زیاد مسئولان در این زمینه مورد نیاز الاجراست و باید زیاد از پیش اراضی ملی را مورد توجه و حفاظت خود قرار دهند، به گونه ای که آیندگان نیز از آن سهمی ببرند.

در سال ۱۳۹۵ تصرفات غیرقانونی زمین و اراضی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد و این آمار عمق فاجعه را می رساند، آیا که نشان دهن

فشار زمین ذلت بر محیط زیست تهران

چندی پیش فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران که به عنوان فرمانده یگان برتر کشور گزینش شد، بیان کرد: فشار زمین ذلت بر شهرستان شمیرانات و منطقه حفاظت شده است ورجین قابل مقایسه با هیچ نقطه کشور نیست.

چنگ و دندان زمین‌خواران جهت پایتخت

نقی میرزاکریمی تصریح کرد: شرکت حفاظت محیط زیست بنده را در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گزینش کرد، با توجه به اینکه جمعیتی که در این استان زندگی می کنند و فشاری که بر منابع و مناطق هست، نیاز به فعالیت و کارها بیشتری دارد. به گزارش مهر، او ادامه داد: اقداماتی که ما طی این سال ها در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام داده بودیم مشمول بر تصرف و برخورد با زمین ذلت زیاد در محدوده شهرستان شمیرانات بود که تعداد پرونده هایی که در آنجا تشکیل می شود و قیمت اراضی و فشاری که بر منطقه حفاظت شده است ورجین هست، قابل مقایسه با هیچ یک از مناطق کشور نیست.

اراضی ملی، ریه شهروندان

مدیر کل دفتر آموزش شرکت حفاظت محیط زیست راجع به زمین ذلت در گفت و گو با «آرمان» می گوید: اراضی بر اساس کاربری های خود تعریف خاصی دارند. بعضی اراضی ملی هستند و تحت عنوان مناطق چهارگانه در اختیار شرکت حفاظت محیط زیست قرار دارند یا اینکه بعضی اراضی کشاورزی هستند و متولی آن وزارت جهاد کشاورزی است.

کیومرث کلانتری می افزاید: اراضی ملی مرتعی، جنگلی و کوهستانی هستند و جزو اموال عمومی و دارایی مردم حساب می شوند. او ادامه می دهد: تصرف در این نوع اراضی بدون گرفتن مجوزهای قانونی جرم محسوب می شود، چون مالکیت شخصی ندارند و در زمره مالکیت عمومی به حساب می آیند. او بیان می کند: شرکت حفاظت محیط زیست موظف است از اراضی ای که در داخل مناطق چهارگانه واقع شده است است حفاظت کند. در واقع باید این اراضی با حفظ کاربری خود جهت نسل های آینده باقی بمانند.

کلانتری تاکید می کند: در این گونه مناطق شرکت حفاظت محیط زیست قائم مقام همه دستگاه های اجرایی هست، ولی حق واگذاری این اراضی را ندارد. بنابراین افراد، شرکت ها، اداراتی که به تصرف و تصاحب اراضی ملی می پردازند، اگر بدون کسب مجوز قانونی باشد مورد پیگیرد قضائی قرار خواهند گرفت. او یادآور می شود: قانون در این مورد تصریح دارد و جرم و مجازات جهت خاطیان در نظر گرفته است.

کلانتری اضافه می کند: در بعضی موارد شاهد تعرض به اراضی عمومی ملی، جنگلی و مرتعی هستیم، به خاص در حواشی شهرها که از نظر شرکت حفاظت محیط زیست، شرکت جنگل ها و مراتع وجهاد کشاورزی کار خلافی است و این اراضی ریه های مردم شهرها محسوب می شوند. کلانتری خاطرنشان می کند: هنگامی که بعضی اراضی مانند سرخه حصار و خجیر در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان ریه شهر و شهروندان تهرانی هستند، در واقع به عنوان مکانی جهت تسویه و تبادل هوا و تفریح مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در نظر گرفته شده است اند.

بنابراین امروزه آنچه تحت عنوان تصرف در اراضی ملی اتفاق می افتد توانایی پیگیری دارد و دستگاه های متولی حتما باید با متصرفان اراضی ملی برخورد جدی داشته باشند که به اعتبار نیرومند قوه قضائیه در این راستا قوانین اصلاح شده است و مجازات تعیین شده است اند. مدیر کل دفتر آموزش شرکت حفاظت محیط زیست عنوان می کند: سوء استفاده از اراضی ملی از نظر شهروندان قابل قبول نیست و دستگاه های متولی هم باید با قاطعیت با متخلفان برخورد کنند، آیا که در واقع به نوعی تصرف در اموال عمومی است.

اخبار اجتماعی – ابتکار

واژه های کلیدی: ایران | برخورد | برخورد قاطع | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو