تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی زنجیره شکست‌های اصولگرایان ادامه دارد ، ناطق‌نوری از واکنش‌ها بعضی اصولگراها رنجیده‌ است

یک تحلیگر اصولگرا با اشاره به شدت رانش در جریان اصولگرایی به‌ خاص به وسیله جریانات فاقد اصالت هست، گفت: این جریانات می‌کوشند با راندن السابقون و صاحبان اندیشه ج

زنجیره شکست‌های اصولگرایان ادامه دارد ، ناطق‌نوری از واکنش‌ها بعضی اصولگراها رنجیده‌ است

ناطق نوری از واکنش‌ها بعضی اصولگراها رنجیده است/زنجیره شکست های اصولگرایان ادامه دارد

عبارات مهم : اصولگرا

یک تحلیگر اصولگرا با اشاره به شدت رانش در جریان اصولگرایی به خاص به وسیله جریانات فاقد اصالت هست، گفت: این جریانات می کوشند با راندن السابقون و صاحبان اندیشه جهت خود جا باز کنند. در چنین شرایطی اشخاص اصیل اصولگرا اگر بر اساس ضعف اراده یا عافیت طلبی کنار بکشند فقط فضا را جهت اندیشه های سطحی و رفتارهای بی مبنا گشوده اند.

امیر محبیان در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به بحث نواصولگرایی،گفت: از وقت مطرح شدن این بحث از سوی قالیباف گمانه زنی های زیادی را شنیده ام که عمدتا بدبینانه بود. به گمانم دلیلی جهت این همه بدبینی وجود ندارد، آیا که یکی از اشخاص مطرح اصولگرا بر حسب تجربه شخصی خود در عرصه انتخابات به این نتیجه رسیده است که سازوکار موجود اصولگرایی جهت انطباق با تحولات کارایی مورد نیاز را ندارد، این هم دریافت جدیدی نیست، احمدی نژاد و حتی جناب ناطق نوری هم در عمل پرسشها را دیده بوده اند.

زنجیره شکست‌های اصولگرایان ادامه دارد ، ناطق‌نوری از واکنش‌ها بعضی اصولگراها رنجیده‌ است

زنجیره شکست های اصولگرایان ادامه دارد

این نظریه پرداز اصولگرا با بیان اینکه تقریبا بیست سال است که ما به این نتیجه رسیده ایم و بیش از یک دهه است که شخصا بر این واقعیت تاکید کرده ام، اظهار داشت: البته تفاوت این است که اعتقاد دارم تا آسیب شناسی دقیقی صورت نگیرد، بیان نواصولگرایی و عناوین مشابه، به تکرار غلط های می انجامد.

یک تحلیگر اصولگرا با اشاره به شدت رانش در جریان اصولگرایی به‌ خاص به وسیله جریانات فاقد اصالت هست، گفت: این جریانات می‌کوشند با راندن السابقون و صاحبان اندیشه ج

او راجع به اینکه نشانه قالیباف از مطرح کردن نواصولگرایی برمبنای شکست خود است یا جریان اصولگرایی، گفت: راهبردهای اشتباهی که اصولگرایان را علی رغم پیروزی در دسترس، به چنین شکستی کشاند، چندان ناشناخته نیست. لزوم بازبینی در مبانی و حتی نحوه تعریف و تشخیص اصول و اولویت بندی های آن دیگر در جناح اصولگرا به امری بدیهی تبدیل شده است هست. ولی اراده مورد نیاز جهت تحقق آن به چشم نمی خورد لذا زنجیره شکست ها ادامه دارد.

باید صدای قالیباف نظیر سایر اهل سیاست شنیده شود

این استاد دانشگاه راجع به احتمال موفقیت قالیباف در زمینه عوض کردن کنش جریان اصولگرایی، گفت: قالیباف بیش از سیاستمدار بودن یک مدیر اجرایی است که سوابق قابل تامل و قابل دفاعی از دارد. او هم نظیر هر اصولگرا یا صاحب اندیشه ای حق دارد نظرات خود را مطرح کند.

زنجیره شکست‌های اصولگرایان ادامه دارد ، ناطق‌نوری از واکنش‌ها بعضی اصولگراها رنجیده‌ است

رییس مرکز پژوهشی راهبردی آریا، اظهارداشت: عجیب است نوعی دیکتاتوری روشنفکرانه می بینیم که حتی حق نظر دادن را از افراد سلب می کند. قالیباف نیز نظیر سایر اهل سیاست صدایش باید شنیده شود و مورد تحلیل و نقد قرار گیرد.

ادعای اصولگرایی با واکنش‌ها و عمل اصولگرایانه ثابت می شود

یک تحلیگر اصولگرا با اشاره به شدت رانش در جریان اصولگرایی به‌ خاص به وسیله جریانات فاقد اصالت هست، گفت: این جریانات می‌کوشند با راندن السابقون و صاحبان اندیشه ج

او با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در آسیب شناسی اصولگرایی تعریف همین مفهوم و مصداق شناسی آن هست، ادامه داد: اصولگرا بودن نباید برحسب ادعا یا صرف پیوستن به گروه های اصولگرا شناسایی شود. بلکه اصولگرایی متشکل از مجموعه ای از ارزش ها و اصول اخلاقی است که در عمل مشخص می کند، اصولگرا کیست. این ارزش ها و اصول برگرفته از ارزش ها و آموزه های دینی و اخلاقی هست، بنابراین همانگونه که ایمان با عمل صالح تکمیل می شود، ادعای اصولگرایی باید با واکنش‌ها و عمل اصولگرایانه و تطابق واکنش‌ها با عقل و اخلاق ثابت شود.

جامعتین باید شرایط تازه را درک کرده و ضعف های نظری را پوشش دهند

زنجیره شکست‌های اصولگرایان ادامه دارد ، ناطق‌نوری از واکنش‌ها بعضی اصولگراها رنجیده‌ است

این فعال سیاسی اصولگرا، راجع به اینکه بیان نواصولگرایی به نوعی عبور از اصولگرایی و کنار زدن جریان های سنتی اصولگرا و جامعتین نیست؟ گفت: جریانات سنتی به خاص جامعتین باید شرایط تازه را درک کرده و ضعف های نظری را پوشش دهند. جریانات سنتی و اصولگرا به نسبت بعضی از گروه های مدعی تازه به مراتب با اصول همخوان تر هستند. فقط اشکال آنها عدم نوگرایی و فقدان انعطاف در شناسایی اقتضائات و تحولات اجتماعی و به روزسازی روش ها و رویکردهاست.

نزدیک شدن نظر قالیباف به احمدی نژاد و پایداری منتفی است

محبیان راجع به اینکه در سال های اخیر از جریان احمدی نژاد و پایداری ها به عنوان نواصولگراها یاد شده است هست، آیا قالیباف با طرح این عنوان می خواهد خود را به این دو جریان نزدیک کند، بیان کرد: این را باید از خود وی پرسید. ولی با توجه به اختلافات عمیق نظر و روش قالیباف با احمدی نژاد و جبهه پایداری عقلاَ هر گونه نزدیک شدن این دو نظر منتفی است.

جامعتین باید در نوسازی اصولگرایی، جایگاه واقعی خود را بدست آورد

او راجع به اینکه آیا کنار گذاشتن جامعتین یکی از دلایل مهم عدم پیروزی در انتخابات جهت اصولگرایان بود؟ گفت: متاسفانه جامعتین چندی است از ایفای نقش فعال دور شده است هست. در سیاست، قدرت امر سیالی است در صورت عدم بهره گیری از آن طبعا دیگری این نقش را ایفا خواهد کرد. جامعتین باید در بازسازی یا به واقع نوسازی اصولگرایی جایگاه واقعی خود را بدست آورد و این امر بدون آسیب شناسی دقیق و علمی از جمله آسیب شناسی واکنش‌ها سیاسی خود جامعتین امکان پذیر نیست.

تصمیمات اصولگرایان از بدنه اخذ شود، نه آنکه از اوج به بدنه تحمیل شود

موسس حزب نواندیشان راجع به اینکه بعضی معتقدند در جریان اصولگرا شخصیت هایی که نقش موثر در بدنه ایفا کنند، مانند مرحوم آیت الله هاشمی، خاتمی و ناطق نوری وجود ندارد که همه حول محور آنها به وحدت برسند، تصریح کرد: جریان اصولگرا باید از شخص گرایی به سوی شرکت گرایی برود. دوران فردگرایی در اصولگرایی به آخر رسیده هست. اصولگرایی باید به بدنه اجتماعی خود اتکا کند و تصمیمات از بدنه اخذ شود و نه آنکه از اوج به بدنه تحمیل شود. هر چند اعتقاد دارم وزانت اشخاص اصیل در جریان اصولگراحتما بر وزانت رفتارها تاثیر خواهد گذاشت.

باید ناطق را قانع کرد تا به صحنه بازگردد/ از بعضی رفتارها رنجیده است

او راجع به اینکه آیا ناطق نوری از جریان اصولگرا روی برگردان شده است هست، تاکید،کرد: ناطق نوری از جریان اصولگرا روی برنگردانده، بلکه از بعضی رفتارها رنجیده هست. باید او را قانع کرد تا به صحنه بازگردد. تجربه و روحیه او در جریان اصولگرایی بافایده واقع خواهد شد. ناطق نوری باید در یابد که سیاست، جنگ اراده هاست و رنجش درآن جایی ندارد.

محبیان در پاسخ به اینکه آیا شخصیت های اصولگرا همچون روحانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری بعد از چند دهه به ظرفیتی جهت اصلاح طلبان تبدیل شدند، بیان کرد: اصلاح طلبی به معنای درست آن جزء ذات اصولگرایی است چنانچه اصولگرایی نیز به معنای صحیحش در ذات اصلاح طلبی هست. امثال ناطق نوری ها، اصلاح طلب به معنای یک برند نشده اند، آنها به ضرورت اصلاح به خاص ضرورت اصلاح در اصولگرایی پی برده اند.

جریانات فاقد اصالت در اصولگرایان می کوشند با با راندن السابقون جهت خود جا باز کنند

او با بیان اینکه واقعیتی هم وجود دارد و آن شدت رانش در جریان اصولگرایی به خاص به وسیله جریانات فاقد اصالت هست، تصریح کرد: این جریانات می کوشند با راندن السابقون و صاحبان اندیشه جهت خود جا باز کنند. در چنین شرایطی اشخاص اصیل اصولگرا اگر بر اساس ضعف اراده یا عافیت طلبی کنار بکشند، فقط فضا را جهت اندیشه های سطحی و رفتارهای بی مبنا گشوده اند در این حالت همه قربانی خواهند شد.

این فعال سیاسی اصولگرا راجع به اینکه، پیشنهاد دهنده آتش بس دو روز بعد از پیشنهاد خود آن را نقض می کند، نشان دهنده آن نیست که در این جریان افرادی تلاش دارند محوریت اصولگرایان را بر عهده داشته باشند ولی ظرفیت آن را ندارند، گفت: باید عقل و درایت در لباس اخلاق و قانون محوریت یابد. بازی های سطحی سیاسی فقط بر یاس بدنه ارزشمند و هوشمند اصولگرا می افزاید. طرح های محاسبه نشده و فاقد ارزیابی همه جانبه تنها اعتبار اصولگرایی را نشانه می رود.

میدان دادن به بعضی گروه های اصولگرا یک سرمایه منفی اجتماعی را بوجود آورده است

او در ارزیابی علت عدم پیروزی اصولگرایان در انتخابات شوراها اظهار داشت: اصولگرایان با اتخاذ روش غلط و میدان دادن به بعضی گروه هایی که رفتارشان فقط صورت منفی را بر اصولگرایان تثبیت می کند یک سرمایه منفی اجتماعی را بوجود آورده اند که اصلاح طلبان آن را همچون اعتبار اجتماعی جهت خود فرض می کنند. آنچه باعث شد اصلاح طلبان در شوراها پیروز شوند، بیش از لیاقت آنها، همین تصویر منفی ایجاد شده است از اصولگرایان در اذهان بخش هایی از جامعه بویژه طبقه میانگین است.

محبیان راجع به اینکه محدودیت جهت سران اصلاح طلب را چقدر قبول دارید و این محدودیت ها چقدر موجب شد تا مردم اقبال بیشتری به اصلاح طلبان نشان دهند؟ اظهار داشت: باید مردم جهت تشخیص راه درست به همه گزینه های ممکن دسترسی داشته باشند. عدم دسترسی بویژه جهت آنان که در باب افراد مذکور منفی نمی اندیشند؛ فرصتی را ایجاد می کند که خلا اطلاعاتی را با برداشت های مثبت بعضا وهمی پر کنند. در این صورت محرومیت جایگزین نامحبوب تر کردن این افراد آنها را محبوب تر خواهد کرد.

واژه های کلیدی: اصولگرا | قالیباف | اصلاح طلب | اصولگرایان | اصلاح طلبان | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو