تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی حضور حسین فریدون و غیبت فرمانده سپاه ، سوگند بدون معرفی کابینه، تمام حواشی یک تحلیف

تمام خیابان های منتهی به میدان بهارستان و ساختمان هرمی شکل آن بسته بود و مترو ایستگاه بهارستان نیز از ساعت ۱۴ تعطیل شد. از خیابان های مجاور تلاش کردیم خود را ب

حضور حسین فریدون و غیبت فرمانده سپاه ، سوگند بدون معرفی کابینه، تمام حواشی یک تحلیف

تمام حواشی یک تحلیف/ سوگند بدون معرفی کابینه/ حضور حسین فریدون و غیبت فرمانده سپاه

عبارات مهم : ایران

مراسم تحلیف دوازدهیم ریاست جمهوری به آخر رسید ولی خبری از معرفی کابینه نشد.

تمام خیابان های منتهی به میدان بهارستان و ساختمان هرمی شکل آن بسته بود و مترو ایستگاه بهارستان نیز از ساعت ۱۴ تعطیل شد. از خیابان های مجاور تلاش کردیم خود را به مجلس برسانیم که سر هر خیابان با تعداد زیادی مامور مسلح نیروی انتظامی مواجه شدیم و با چانه زدن و صحبت کردن که خبرنگاریم و کارت خبرنگاری داریم و… در نهایت به برابر درب شماره دو مجلس شورای اسلامی رسیدیم. تردد مانند هر لحظه نبود و علی رغم روزهای عادی تنها مجوز داشتن یک خودکار و یک کاغذ به خبرنگاران داده شد.

حضور حسین فریدون و غیبت فرمانده سپاه ، سوگند بدون معرفی کابینه، تمام حواشی یک تحلیف

فرش قرمز جهت میهمانان

با عبور از گیت حفاظت به لابی مجلس رسیدیم، همه چیز فرم تشریفات را به خود گرفته بود؛ از فرش قرمز برابر در ورودی به صحن گرفته تا نوع ایستادن ماموران تشرفات. جایگاه خبرنگاران هم که هر لحظه مشخص است! از پله ها اوج رفتیم سایت خبرنگاران با میزهای پذیرایی تقریبا اشغال شده است بود. با گذشتن از سایت به جایگاه خبرنگاران در صحن رفتیم. نوع چینش در جایگاه خبرنگاران هم با کمی عوض کردن مواجه شده است بود و اضافه کردن تعدادی صندلی با روکش های کرمی رنگ تظاهر می کرد. گویا به علت حضور تعداد زیادی میهمان باید خبرنگاران به جای نشستن بر جایگاه خود بر این صندلی ها تکیه می زدند.

آغاز مراسم و حضور میهمانان

تمام خیابان های منتهی به میدان بهارستان و ساختمان هرمی شکل آن بسته بود و مترو ایستگاه بهارستان نیز از ساعت ۱۴ تعطیل شد. از خیابان های مجاور تلاش کردیم خود را ب

محمد جواد ظریف، علی یونسی، محمدباقر نوبخت، عادل آذر رییس دیوان محاسبات، عباس عراقچی، سردار وحید حقانیان از بیت رهبری، الهام امین زاده مشاور حقوق شهروندی رییس جمهور، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی سریعتر از همه در صحن حضور داشتند.

از میهمانان خارجی هم وزیر اقتصاد قطر، فرستاده خاص سلطان قابوس و عمار حکیم مدیر مجلس اعلای اسلامی عراق، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، تعدادی دیگر از مقامات خارجی حضور داشتند. محمد جواد ظریف با میهمانان خارجی خوش و بشی و کرد و به آنها خوش آمد گفت.

حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه حجت الاسلام محمد گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، زهرا مصطفوی دختر امام(ره)، سردار رحیم صفوی، سردار باقری و… وارد صحن شدند. بعد از آن تعدادی دیگر از اعضای هیات دولت یازدهم از جمله بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، سورنا ستاری، سیف رییس کل بانک مرکزی، جعفری دولت آبادی دادستان تهران، علوی وزیر اطلاعات، فرهادی وزیر علوم، امیری معاون پارلمانی دولت، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، شهیدی رییس بنیاد شهید، مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری، محسن هاشمی عضو شورای شهر، مولاوردی معاونت زنان دولت یازدهم، حجتی وزیر کشاورزی، محمد شریعتمداری معاونت اجرایی ریاست جمهوری و همچنین حسین فریدون در مجلس حاضر شدند.

حضور حسین فریدون و غیبت فرمانده سپاه ، سوگند بدون معرفی کابینه، تمام حواشی یک تحلیف

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ساعت ۱۷ و نه دقیقه در صحن حاضر شد.

راس ساعت ۱۷ دوازدهمین مراسم تحلیف ریاست جمهوری با نواخته شدن سرود ملی شروع و با به صدا در آمدن زنگ مجلس، جلسه با حضور ۲۵۴ نفر از نمایندگان مجلس رسمیت پیدا کرد.

تمام خیابان های منتهی به میدان بهارستان و ساختمان هرمی شکل آن بسته بود و مترو ایستگاه بهارستان نیز از ساعت ۱۴ تعطیل شد. از خیابان های مجاور تلاش کردیم خود را ب

حضور ورزشکاران و هنرمندان

در وقت تبلیغات انتخاباتی یکی از اصلی‎ترین حامیان ادامه دولت روحانی، ورزشکاران و بازیگران و صورت های معروف بودند که در مراسم تحلیف نیز حضورشان نادیده گرفته نشد. داریوش ارجمند و محمود عزیزی از بازیگران و صورت های معروف معروف کشورمان بودند که در این مراسم حضور داشتند و در کنار آنها علی پروین، کریم باقری و علی دایی از ورزشکاران با سابقه کشور عزیزمان ایران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کردند.

جای خالی هاشمی رفسنجانی

حضور حسین فریدون و غیبت فرمانده سپاه ، سوگند بدون معرفی کابینه، تمام حواشی یک تحلیف

در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران این نخستین مراسم تحلیفی بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن حضور نداشت و جای خالی او احساس می شد. هر چند آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود ولی عفت مرعشی همسر وی و محسن هاشمی پسر او به عنوان میهمانان خاص در این مراسم حضور داشتند.

غایبان مراسم تحلیف

نگاه ها به دنبال این بود که آیا از رقبای حسن روحانی کسی به این مراسم دعوت شده است بود یا خیر که تنها حضور مصطفی میرسلیم به چشم می خورد. البته اسحاق جهانگیری در کسوت معاون اول و نه نامزد پوششی روحانی نیز در این مراسم حضور داشت. البته انتظار می رفت که ابراهیم رئیسی نیز به عنوان مدیر آستان قدس رضوی در این مراسم شرکت کند ولی او از اشخاص غایب این مراسم بود و البته محمدباقر قالیباف نیز از دیگر صورت هایی بود که نبودش جلب توجه کرد.

در میان غایبان مراسم امروز عدم حضور سردار جعفری نیز قابل توجه بود در حالی که او در مراسم تنفیذ حضور داشت، جای خالی او در کنار سردار باقری و دیگر فرماندها نیروهای مسلح خالی بود. سردار محمداسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در پاسخ به سؤالی راجع به چرایی عدم حضور سرلشکر جعفری گفت که او در همایش فرماندهان سپاه های استانی در مشهد است و به علت تاخیر در پرواز، موفق نشد در مراسم تحلیف در پایتخت کشور عزیزمان ایران حضور داشته باشد.

ورود روحانی و آملی لاریجانی به فاصله ده دقیقه

ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیق آیت الله صادق آملی لاریجانی، مدیر قوه قضائیه با استقبال کاتب عضو هیات رئیسه مجلس وارد صحن بهارستان شد و در حالی که همه چشم ها به دنبال مسبب مهم این مراسم یعنی دوازدهمین مدیر جمهور منتخب بودند؛ حجت الاسلام حسن روحانی ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه وارد پارلمان شد و علی لاریجانی مدیر مجلس شورای اسلامی به استقبال او رفت.

حسن روحانی بر صندلی‎ای میان آیات صادق آملی لاریجانی و احمد جنتی دبیر شورای نگهبان جای گرفت. جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجج اسلام ناطق نوری و حجازی نیز از مقاماتی بودند که در ردیف اول نشسته بودند.

سخنان روحانی و تشویق حضار

حسن روحانی بعد از آنکه برابر نمایندگان و با حضور مدیر قوه قضائیه طبق قانون اساسی سوگند یاد کرد؛ نخستین سخنرانی‎اش در کسوت مدیر دولت دوازدهم را در صحن علنی مجلس ایراد کرد، صحبت که جهت دوبار احساسات نمایندگان را برانگیخت و با تشویق حضار مواجه شد.

روحانی در صحبت اش از پایبندی کشور عزیزمان ایران به اصول مذاکره گفت و همه دنیا را به مذاکره دعوت کرد. او هنگامی که به بدعهدی های امریکا اشاره کرد و گفت: «بدعهدی‎های آمریکا در اجرای برجام به علت اعتیاد حاکمیت این کشور به سیاست غیرقانونی و ناکارآمد تحریم و تهدید، غیر اعتماد بودن این کشور را جهت دنیا و حتی جهت متحدین دیرین به اثبات رسانده هست. از سوی مردم و مسئولین کشور به صراحت اعلام می کنم که کشور عزیزمان ایران شروع گر نقض برجام نخواهد بود ولی در برابر استمرار بدعهدی های آمریکا نیز ساکت نخواهد نشست» هنگامی که این سخن بیان شد چند نماینده با صدای بلند احسنت گفتند و به دنبال آن صدای تشویق نمایندگان مجاس نیز بلند شد.

اما صحبت های روحانی یک بار دیگر هم حضار را به وجد آورد آن هم هنگامی که که گفت: «کسانی که قصد پاره کردن برجام را دارند، بدانند که طومار عمر سیاسی خود را پاره کرده اند و دنیا این بدعهدی را فراموش نخواهد کرد».

اعتراض محبی نیا و دست به قلم شدن کریمی قدوسی

میان صحبت های حسن روحانی بود که صدای اعتراضی از گوشه مجلس بلند شد. صدای اعتراض مربوط به جهانبخش محبی نیا بود که گویا به ترتیب برنامه اعتراض داشت. بعد از مدتی چند نماینده با او وارد صحبت شدند و کتاب آئین نامه داخلی مجلس را به او دادند تا متقاعدش کنند! ولی انگار نتوانستند او را راضی کنند چراکه هنگامی که به آخر مراسم نزدیک می شدیم با بلند کردن کاغذی به نشانه تذکر، تلاش کرد تا تذکر آئین نامه ای خود را ایراد کند. ولی او در نهایت موفق نشد.

از سوی دیگر دست به قلم شدن کریمی قدوسی قابل توجه بود که از همان ابتدا علی‎رغم صدای بلندش در فرستادن صلوات که کاملا صدایش را می شد تشخیص داد؛ سرش به زیر بود و سخت مشغول نوشتن! او بعد از دقایقی که متنی را نوشت؛ کاغذ را تا کرد و درون کشو قرار داد.

امضای تمبر و تصویر یادگاری

با آخر یافتن مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان دوازدهمین مدیر جمهور ایران، تمبر یادبود تحلیف دوزادهم امضا شد. همچنین مهمانان حاضر در این مراسم با روسای قوای سه گانه تصویر یادگاری گرفتند. البته بعضی نمایندگان نیز در صحن علنی مشغول تصویر یادگاری با یکدیگر و مهمانان خارجی مراسم بودند.

تحلیف بدون کابینه

از ابتدای مراسم تحلیف، صحبت بر سر معرفی کابینه داغ بود. هنگامی که حسن روحانی پشت تریبون قرار داده شد تا نخستین صحبت اش را ایراد کند همه چشم ها خیره مانده بود که ببیند آیا قرار است مانند چهار سال پیش کابینه دوازدهم همزمان با مراسم تحلیف به هیئت رئیسه تقدیم شود یا خیر؟ ولی این اتفاق رخ نداد و گویا حسن روحانی ترجیح داد روز دیگری از لیست ۱۸ نفره کابینه خود رو نمایی کند.

از آنجایی که علی لاریجانی جلسه بعدی مجلس را روز سه شنبه هفته جاری اعلام کرد، باید دید که آیا کابینه دولت نیز قرار است روز سه شنبه معرفی شود یا خیر؟!

خبرآنلاین

واژه های کلیدی: ایران | حسن روحانی | محسن هاشمی | دولت روحانی | ریاست جمهوری | هاشمی رفسنجانی | انتخابات ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو