تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار پزشکی سکته قاتل نیمی از ایرانی‌هاست

وزیر بهداشت می‌گوید ١۵‌درصد مرگ‌ها مربوط به سکته‌های مغزی و ٣٢‌درصد مربوط به سکته‌های قلبی است 

سکته قاتل نیمی از ایرانی‌هاست

سکته قاتل نیمی از ایرانی هاست

عبارات مهم : برنامه

وزیر بهداشت می گوید ١۵ درصد فوت ها مربوط به سکته های مغزی و ٣٢ درصد مربوط به سکته های قلبی است

به گزارش شهروند؛ گزارش سیمای فوت در سال ٩٠ در کشور عزیزمان ایران نشان می دهد که ۴۶,١٢ درصد فوت ها به علت بیماری های قلبی و عروقی رخ داده و سکته قلبی با ١٩.٧ درصد، بالاترین آمار فوت ناشی از بیماری های قلبی و عروقی را تشکیل داده هست. همین هم شد تا از مهر سال ٩۴، کمیته برنامه ٢۴٧ در حوزه معاونت درمان و از سال ٩۵ کمیته برنامه ٧٢۴ جهت درمان بیماران سکته های حاد قلبی و مغزی تشکیل شود تا این بیماران را به صورت زنجیره ای درمان کند.

سکته قاتل نیمی از ایرانی‌هاست

حالا وزیر بهداشت می گوید که در هر ۵ تا ١٠ دقیقه یک نفر دچار سکته مغزی می شود، با این توضیح که۵۰ درصد فوت ها از این عنوان ناشی می شود؛ به طوری که ۱۵ درصد فوت ها مربوط به سکته های مغزی و ۳۲ درصد مربوط به سکته های قلبی هست. حسن هاشمی اینها را دیروز در جشنواره تقدیر از بیمارستان های برتر درمان سکته های حاد قلبی و مغزی به زبان آورد و گفت که این برنامه درمان، در دولت دوازدهم گسترش پیدا کرده است: «مطمئنم که بیمه ها از این برنامه درمانی حمایت می کنند، آیا که مقرون به صرفه است.»

براساس اعلام وزیر بهداشت، ٧٠ درصد سکته های مغزی اگر درمان نشوند، منجر به از کار افتادگی می شوند: «برنامه درمان سکته های حاد قلبی و مغزی، افتخارآمیز هست، آیا که مرده را زنده می کند.» به اعتقاد وزیر دولت یازدهم، شیرین ترین کاری که در طرح تحول نظام سلامت به نتیجه رسید، برنامه درمان سکته های حاد قلبی و مغزی است: «پیشبرد این برنامه نشان می دهد که ما باید به صورت یک تیم کار کنیم. هر چقدر هم تجهیزات و بیمارستان داشته باشیم، هنگامی که هماهنگی وجود نداشته باشد یا دکتر و پرستار نباشند، کار ما بی ثمر هست. در عین حال وجود حمایت های بیمه ای در این موارد نیاز است و همه این کارها یک زنجیره را تشکیل می دهد.

وزیر بهداشت می‌گوید ١۵‌درصد مرگ‌ها مربوط به سکته‌های مغزی و ٣٢‌درصد مربوط به سکته‌های قلبی است 

باید توجه کرد که کشور ترکیه با تمام امکاناتی که در حوزه سلامت دارد، نتوانسته در این برنامه مانند ما به موفقیت برسد و این نشان می دهد که زیرساخت هایش هماهنگ نیست.» براساس اعلام هاشمی، برنامه درمان سکته های قلبی و مغزی در دولت یازدهم ادامه پیدا می کند و زنجیره آن کامل می شود: «نیمی از ایرانیان به علت سکته های قلبی و مغزی از بین می روند یا دچار معلولیت می شوند و این عنوان عوارض اجتماعی و اقتصادی زیادی را بر دوش کشور می گذارد.»

هر روز ٣٠٠ ایرانی سکته مغزی می کنند

محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت هم در همین مراسم به دستاوردهای اجرای برنامه درمان سکته های حاد قلبی و مغزی اشاره کرد و گفت: «این برنامه پاس گلی بود که طرح تحول نظام سلامت به حوزه بهداشت و درمان داد.» به گفته او، ۴۶ درصد فوت ومیر ایرانیان به علت بروز سکته های قلبی و مغزی صورت می گیرد، یعنی از هر دو ایرانی که جانشان را از دست می دهند، یک نفر قربانی سکته قلبی یا مغزی می شود.

او در همین ارتباط به پیشگیری از وقوع این بیماری اشاره کرد: «امروز سطوح پیشگیری به دو سطح اولیه و ثانویه تقسیم می شود. در سمت اول پیشگیری توجه به عوامل خطر بروز امراض است و سطح دوم این است که بتوانیم بیمار را به موقع و با روش های نوین درمان کنیم تا فرد بعد از سکته مغزی دچار معلولیت و بعد از سکته قلبی نیز برایش نارسایی ایجاد نشود.» آقاجانی با اشاره به سخت بودن اجرای این برنامه ها، افزود: «اجرای این برنامه در وهله اول نیازمند کار تیمی است و همه عوامل انسانی و فیزیکی باید جهت درمان آن هماهنگ شوند.

سکته قاتل نیمی از ایرانی‌هاست

همچنین اجرای این برنامه و درمان این بیماران وابسته به وقت است و این کار تیمی باید در دقایق کوتاهی اتفاق افتد.» معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به کارها انجام شده است در طرح تحول نظام سلامت که زمینه ساز اجرای برنامه درمان سکته های حاد قلبی و مغزی شدند، گفت: «توسعه اورژانس پیش بیمارستانی، اضافه کردن ۲۴۰۰ آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس کشور، ایجاد ۳۲ پایگاه هوایی اورژانس و بهره برداری از ناوگان موتورآمبولانس، وجود تجهیزات مصرفی در بیمارستان ها و … ازجمله اقداماتی بوده که به پیشبرد برنامه درمان سکته های حاد قلبی و مغزی در قالب طرح تحول کمک کرده است.

همچنین وجود داروهای خاص جهت بیماران سکته قلبی و مغزی و پوشش بیمه ای این داروها در این زمینه حایز اهمیت بوده هست. باید توجه کرد که ما در قالب طرح تحول ۶۶۰۰ متخصص تمام وقت جغرافیایی را به عنوان نیروهای خط اول در مناطق محروم قرار دادیم تا به مردم خدمت رسانی کنند. همچنین هزینه های چند میلیونی را جهت درمان بیماران قلبی و مغزی به یک پنجم کم کردن دادیم. در کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات نیز جهت کارها درمانی مربوط به سکته های قلبی و مغزی کد مخصوص قرار دادیم.» براساس اعلام این مسئول در وزارت بهداشت، هر روز ٣٠٠ نفر در کشور سکته مغزی می کنند که قبل از اجرای این برنامه ۷۰درصدشان نمی توانستند به محل کارشناس بازگردند و ۳۰درصدشان هم دچار پرسشها حرکتی می شدند: « ما پیش از این واحد خاص ای جهت درمان سکته های مغزی نداشتیم، ولی خوشبختانه جهت نخستین بار در سال گذشته این واحدها در ۵۴ بیمارستان منتخب راه اندازی شدند.»

وزیر بهداشت می‌گوید ١۵‌درصد مرگ‌ها مربوط به سکته‌های مغزی و ٣٢‌درصد مربوط به سکته‌های قلبی است 

او ادامه داد: «در عین حال قبل از این سیستم اورژانس پیش بیمارستانی ما به بیمارستان متصل نبود، ولی سال گذشته کد سما راه اندازی شد و بیماران سکته مغزی شناسایی شده است و به بیمارستان ارجاع داده می شوند.» براساس اعلام آقاجانی، در یک سال گذشته حدود ۱۰۰۰بیمار سکته مغزی با روش پیشرفته تحت درمان قرار گرفته اند. در عین حال باید توجه کرد که ۲۴ درصد علت فوت ایرانیان، سکته های قلبی است که درمان آن را در ۵۴ بیمارستان و در ۳۵ شهر ایجاد کردیم و از شروع برنامه تا کنون ۲۱ هزار و ۵۰۰بیمار قلبی تحت درمان قرار گرفته اند. البته نشانه ما در این برنامه درمان ۱۰ هزار بیمار سکته مغزی و ۴۰ هزار بیمار سکته قلبی در سال است.

اورژانس ریلی راه اندازی می شود

سکته قاتل نیمی از ایرانی‌هاست

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند، مدیر اورژانس کشورهم از دیگر سخنران های این مراسم بود. او از افتتاح دو بالگرد خاص اورژانس تا سه هفته آینده خبر داد و گفت: «از ابتدای برنامه درمان سکته های مغزی و قلبی تاکنون تعداد بیماران انتقال یافته شده است با علایم قلبی بیش از ۲۳ هزار مورد و تعداد بیماران انتقال یافته شده است با علایم مغزی ۵۳۲۱ مورد بوده است.»

براساس اعلام او جهت پیشبرد این برنامه تاکنون، ٣٣ پایگاه اورژانس هوایی ایجاد شده است و در پایتخت کشور عزیزمان ایران تمام آمبولانس ها، موتورآمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس ها کاملا به دستگاه های مورد نیاز مانند الکتروشوک، کاردیوگراف و … مجهز شده است اند. او به راه اندازی اورژانس ریلی هم اشاره کرد: «در نظر داریم تا در قسمت ریلی هم اقداماتی را انجام دهیم و یک سری اورژانس های ریلی با کمک مترو راه اندازی کنیم.» چالش های اورژانس عنوان دیگری است که کولیوند مورد توجه قرار داد: «ما هنوز با کمبود نیرو مواجهیم. هنگامی که اورژانس را با سایر دستگاه های خدمت رسان مقایسه می کنیم، می بینیم که اورژانس یک چهارم این دستگاه ها نیرو دارد. بنابراین دولت باید به ما یاری کند آیا که نمی توانیم در وقت اتفاق به مردم بگوییم صبر کنید.»

۴٧ شهر کشور تحت پوشش برنامه درمان سکته های حاد قلبی و مغزی

کرمانچی، مشاور معاونت درمان وزارت بهداشت هم در این مراسم صحبت هایی کرد. به گفته او، ۴۷ شهر کشور تحت پوشش برنامه درمان سکته های حاد قلبی و مغزی قرار گرفته اند: « بر این اساس این برنامه در ۵۴ بیمارستان و در ۳۵ شهر جهت سکته های قلبی و ۳۳ شهر جهت سکته های مغزی است.» براساس اعلام او، نشانه در اجرای این برنامه، شروع پروسه درمانی جهت بیمار با علایم اولیه سکته قلبی و مغزی در کوتاهترین وقت ممکن است.

بیشترین سکته های قلبی در میان ۵٠ تا ۶٠ساله ها رخ می دهد

فریدون نوحی مدیر بیمارستان قلب شهید رجایی، نفر دیگری بود که در این مراسم صحبت کرد. او اقدامی که در حوزه سکته های قلبی و مغزی انجام شده است را، تحولی بزرگ در حوزه سلامت توصیف کرد: «اقدامی که در حوزه سکته های قلبی و مغزی انجام شد دو اقدام تحولی بزرگ در حوزه سلامت است.» به گفته او، بیشترین سکته های قلبی در میان افراد ۵٠ تا ۶٠ ساله اتفاق می افتد: « برنامه های درمان سکته های مغزی و قلبی باعث می شود که از معلولیت افرادی که در شرایط بهره وری اقتصادی هستند جلوگیری شود.»

لیست کابینه دوازدهم هنوز قطعی نیست

در حاشیه این مراسم ولی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران حاضر شد و راجع به آینده حضورش در دولت دوازدهم گفت: « هنوز هیچ چیزی قطعی نیست و بستگی به اتفاقاتی دارد که در دو هفته آینده رخ می دهد و باید دید که لیست اعضای کابینه دولت دوازدهم چه خواهد بود، چه کسانی معرفی می شوند و نظر نمایندگان مجلس راجع به افراد معرفی شده است چیست بنابراین بهتر است به شایعات و گمانه زنی ها توجه نکنیم.» همه اینها درحالی است که پیش از این خبرهای رسیده از کابینه حکایت از این داشت که حسن هاشمی در کابینه دولت دوازدهم حضور نخواهد داشت. او همچنین راجع به برنامه درمان سکته های قلبی و مغزی گفت که این برنامه در ۵۴ بیمارستان کشور وجود دارد، برنامه ای که پیشرفته ترین برنامه درمانی در دنیاست. او همچنین از رسانه ها و به صورت خاص از صداوسیما خواست تا راجع به شناساندن علایم این بیماری، اطلاع رسانی کنند.

وزیر بهداشت همچنین در مراسم دیگری، از رونمایی از سند درمان کشور تا یک ماه آینده، خبر داد و گفت: «در این سند مشخص شده است که تا سال ۱۴۰۴ چه تعداد تخت دولتی و شخصی به تفکیک استان و شهرستان نیاز داریم و امیدواریم که با اجرای آن شاهد حل پرسشها درمانی در کشور باشیم.»

واژه های کلیدی: برنامه | درمانی | برنامه | بهداشت | اورژانس | بیمارستان | بیمارستان | وزیر بهداشت | بیماران قلبی | وزارت بهداشت | پایگاه اورژانس

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو