تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دور تسلسل بنزین ارزان و خودروی بی‌کیفیت

میانگین مصرف بنزین ۸٫۵ درصد زیاد از سال گذشته شده؛یعنی دولت ناچار است به طور میانگین ماهانه ۸ تا ۹ میلیون لیتر بنزین وارد کند تا نیاز داخلی تامین شود. با احتسا

دور تسلسل بنزین ارزان و خودروی بی‌کیفیت

دور تسلسل بنزین ارزان و خودروی بی کیفیت

عبارات مهم : بنزین

راهکار پیشنهادی مردم،توقف تولید خودروهای بی کیفیت و چینی است

میانگین مصرف بنزین ۸٫۵ درصد زیاد از سال گذشته شده؛یعنی دولت ناچار است به طور میانگین ماهانه ۸ تا ۹ میلیون لیتر بنزین وارد کند تا نیاز داخلی تامین شود. با احتساب قیمت واردات که لیتری ۱۵۰۰ تومان است،هزینه مضاعف بر بودجه عمومی دولت وارد شده است است.

دور تسلسل بنزین ارزان و خودروی بی‌کیفیت

به گزارش خبرآنلاین، اوایل اسفند سال گذشته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگیری به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۶ تصویب کردند که قیمت بنزین، گازوئیل و سایر حامل های انرژی در سال ۱۳۹۶ گران نشود.

اما نمایندگان آینده نگری نکردند که اگر مصرف زیاد کردن یابد،چه تدبیری باید جهت جلوگیری از واردات باید انجام شود.زیرا زیاد کردن واردت باید از محل منابع عمومی بودجه تامین شود و این زیاد کردن موجب کم کردن بودجه بخش های دیگر از جمله بودجه عمرانی خواهد شد. این روزها زیاد کردن مصرف بنزین در حال رکورد زنی است.تنها در تیر مصرف بنزین کشور از ۹۴ میلیون لیتر گذشت.

میانگین مصرف بنزین ۸٫۵ درصد زیاد از سال گذشته شده؛یعنی دولت ناچار است به طور میانگین ماهانه ۸ تا ۹ میلیون لیتر بنزین وارد کند تا نیاز داخلی تامین شود. با احتسا

به طوری که براساس اعلام شرکت ملی پخش و پالایش،این میزان زیاد کردن بی سابقه بوده است.به گفته منصور ریاحی مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش میزان مصرف بنزین در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته حدود ۱۰ میلیون لیتر زیاد کردن یافته هست. میانگین کل مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۸.۵ درصد رشد نشان می دهد.

چاره؛ زیاد کردن قیمت بنزین

افزایش مصرف بنزین در شرایطی رخ داده که قیمت این فرآورده چه جهت تولید داخل و چه قیمت وارداتی ثابت است.برخی از کارشناسان بر این باور بودند که قیمت بنزین باید زیاد کردن پیدا کند و به قیمت فول خلیج فارس برسد.

دور تسلسل بنزین ارزان و خودروی بی‌کیفیت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم با اشاره به زیاد کردن دلواپس کننده مصرف بنزین در کشور گفته است:«چنانچه نتوانیم این روند صعودی مصرف بنزین را کنترل کنیم، دولت و مجلس باید مصوباتی درخصوص عوض کردن قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند.

به به گفته ریاحی هم اکنون جهت تأمین بنزین مصرفی مشکلی نداریم ولی قطعاً این روند تا حدی می تواند پیش برود چون علاوه بر استفاده کامل از توان داخلی ما هم اکنون از بخشی از ذخایر و واردات جهت تأمین این مقدار بنزین استفاده می کنیم.

میانگین مصرف بنزین ۸٫۵ درصد زیاد از سال گذشته شده؛یعنی دولت ناچار است به طور میانگین ماهانه ۸ تا ۹ میلیون لیتر بنزین وارد کند تا نیاز داخلی تامین شود. با احتسا

این مقام وزارت نفت تاکید کرده:« چنانچه نتوانیم این روند صعودی مصرف بنزین را کنترل کنیم دولت و مجلس باید مصوباتی درخصوص عوض کردن قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند و ما به عنوان مجری تنها اجراکننده سیاست ها هستیم.»

از سویی محمد خاقانی، کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرآنلاین در رابطه با یارانه های وضع شده است بر روی قیمت بنزین اظهار داشت:« توزیع بنزین ارزان در کشور عزیزمان ایران به معنای زیان به مردم، محیط زیست و هم اقتصاد کشور هست. از سوی دیگر به قاچاقچی ها و اقتصاد کشورهای همسایه لطف می کنیم که بنزین ارزان ما به صورت قاچاق به این کشور می رود،حال آنکه درآمدسرانه ترکیه از کشور ما زیاد است ولی در این کشور بنزین را با لیتری ۶ هزار تومان می فروشد.»

دور تسلسل بنزین ارزان و خودروی بی‌کیفیت

خاقانی تاکیدکرد:«حتما مورد نیاز است که بنزین به قیمت های جهانی نزدیک شود تا هم از قاچاق این فرآورده جلوگیری شده است و هم از محل درآمد آن در صنعت حمل و نقل عمومی و بهداشت عمومی سرمایه گذاری شود.»

سید حمید حسینی، کارشناس انرژی نیز به خبرآنلاین گفت:« هر کالایی که به قیمت واقعی در بازار عرضه نشود، تعادل بازار را بهم می ریزد؛این اتفاق در کالایی مثل بنزین ا و گازوییل رخ داده است.»

این کارشناس انرژی با اشاره به زیاد کردن مصرف بنزین در کشور گفت:« قرار بود مصرف به اندازه همان ۷۴ الی ۷۵ میلیون لیتر در ماه باشد ولی امروز میزان مصرف بنزین زیاد شده است هست. حتی با افتتاح ستاره خلیج فارس و زیاد کردن تولید داخل، باز هم میزان مصرف زیاد کردن یافته و به نظر می رسد در آینده به مرحله زیاد کردن واردات مجدد بنزین خواهیم رسید. با منطقی کردن قیمت ها می توان کاری کرد که دیگر قاچاق سودی جهت قاچاقچی نداشته باشد.»

اما از طرف دیگر رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد:«کی از اقلام استراتژیک کشور چه قبل از اجرای هدفمند سازی یارانه ها و چه بعد از اجرای آن تعیین قیمت جهت فرآورده های هیدروکربنی مانند بنزین و مشتقات آن است.

مصرف بنزین به علت آنکه هنوز زیرساخت های حمل و نقل تکمیل نشده،مردم خود را با وسیله شخصی تطبیق داده اند و جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تمرین نکرده اند، لذا حمل و نقل شخصی حرف اول را می زند و به نظر من تا بخواهیم این عنوان را در کشور جابیندازیم که بنزین باید براساس قیمت تمام شده،عرضه شود خسارت های زیادی به کشور وارد شده است است.»

او معقد است زیاد کردن قیمت بنزین به علت تبعات سیاسی و اجتماعی که به دنبال دارد، کار آسانی نیست.

یارانه ای بر قیمت بنزین وجود ندارد

در حوزه فروش هم اوضاع اگرچه به نفع جایگاه داران است،اما رییس اتحادیه این حوزه نظر دیگری دارد. بیژن حاج محمدرضا مدیر اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید:« در حال حاضر قیمت بنزین تولید داخل تقریبا با قیمت فوب خلیج فارس برابر هست؛ به طوری که در امارات متحده عربی هم هر لیتر بنزین به قیمت یک درهم که حدود هزار تومان است به فروش می رسد.»

به گفته وی « در حال حاضر دولت هیچ یارانه ای بابت فروش بنزین به قیمت هزارتومان نمی پردازد؛ زمانی که قیمت بنزین حدود ۴۰۰ تومان بود،دولت یارانه می داد، ولی اکنون که با قیمت هزار تومان عرضه می شود،با قیمت های فوب خلیج فارس برابری می کند. درواقع از سال۹۴ یارانه های بنزین جمع شده است است.»

در حالی که گمانه زنی ها در خصوص زیاد کردن قیمت بنزین، یک هفته نقل محافل و رسانه ها بود.اوا دولت آب پاکی را بر دست شایعه سازان ریخت.محمدباقر نوبخت سخنگوی قوه مجریه اعلام کرد دولت هیچ طرح و برنامه ای جهت محدود کردن مصرف بنزین از طریق سهمیه بندی و یا زیاد کردن قیمت ندارد.به دنبال بیانات نوبخت،بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که فعلا طرحی جهت سهمیه بندی بنزین در دستور کار نیست.

وی راجع به احتمال زیاد کردن قیمت بنزین در دولت آینده گفت: این را باید از دولت دوازدهم پرسید ولی فعلا طرحی جهت سهمیه بندی بنزین نداریم و باید تامین کنیم.

به جای زیاد کردن قیمت، ماشین کمترین تولید کنید

آمارها از زیاد کردن ۲۱ درصدی واردات ماشین و رشد ۳۸ درصدی تولید ماشین حکایت دارد،به نظر می رسد ادامه این روند از زیاد کردن مصرف بنزین خبر می دهد. هفته گذشته خبرآنلاین از بازدیدکنندگان پرسید که آنها چه راکاری جهت زیاد کردن مصرف بنزین در کشور پیشنهاد می کنند.

بررسی نظرات بازدیدکنندگان نشان می دهد، که به اعتقاد مردم، راه کم کردن مصرف بنزین در کشور، توقف تولید خودروهای بی کیفیت جلوگیری از ورود ماشین چینی است که بخشی از مصرف بنزین کشور را به خود تخصیص داده شده است داده اند.

هرچند بیژن زنگنه نیر پیش ازاین راجع به توقف تولید بعضی خودروها از جمله نیسان آبی تذکر داده بود،اما تولید خودروهای پرمصرف از سوی خودروسازان ادامه دارد.زنگنه گفته بود:«اگر وزارت نفت پول داشته باشد کل وانت نیسان های کشور را باید بخرد و تحویل ذوب آهن بدهد و بسوزاند.»

واژه های کلیدی: بنزین | یارانه | واردات | وارداتی | لایحه بودجه | حمل و نقل عمومی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو