تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی اجاره ۱۱ درصد رشد کرد / قیمت منزل ۶, ۲ درصد اوج رفت

مدت هاست که مسکن روزهای آرامی را سپری می کند، تعداد منزل های نوسازی که هر سال به دست بساز و بفروش ها روانه بازار می شدند، افت محسوسی کرده و قیمت ها نجومی تر شده

اجاره 11 درصد رشد کرد / قیمت منزل 6, 2 درصد اوج رفت

قیمت منزل ۶,۲ درصد اوج رفت؛ اجاره ۱۱ درصد رشد کرد

عبارات مهم : اجاره

مدت هاست که مسکن روزهای آرامی را سپری می کند، تعداد منزل های نوسازی که هر سال به دست بساز و بفروش ها روانه بازار می شدند، افت محسوسی کرده و قیمت ها نجومی تر شده است اند. در این آشفته بازار مسکن، تعداد منزل های خالی برای خرید و حتی اجاره نیز با کم کردن مواجه شده است و انگار عرضه و تقاضا در این بازار کاملا به هم خورده است.

تابستان طبق روال همیشه عده زیادی از متقاضیان مسکن را روانه بازار کرده و به نظر می رسد که افزایش قیمت ها دست بسیاری را برای خرید بسته و بازار اجاره بها را باز هم داغ تر کرده هست. شنیده ها می گویند امسال وضعیت قیمت اجاره بها با افزایش شدیدی مواجه شده است و حرف و حدیث های زیادی از بالارفتن غیر متعارف قیمت اجاره بها به گوش می رسد؛ مخصوصا در اولین ماه تابستان. حال و روز آشفته مسکن در پایتخت با رسیدن به گرم ترین روزهای معاملات نسبت به سال گذشته، چندان خوب نیست و حالا با بالارفتن قیمت ها، اجاره نشینی در میان طبقه میانگین و ضعیف، دوباره رونق گرفته.

اجاره ۱۱ درصد رشد کرد / قیمت منزل ۶, ۲ درصد اوج رفت

در این میان افزایش قیمت مسکن نیز دست خیلی ها را برای خرید بسته و حالا گزارش های بانک مرکزی هم به خوبی این آشفتگی ها در بازار را تأیید می کند. آن طور که گزارش بانک مرکزی نشان می دهد، میزان معاملات مسکن در تیر ماه امسال نسبت مدت مشابه در سال گذشته، با افت ۲,۵ درصدی مواجه شده است و حتی میانگین قیمت خریدوفروش آپارتمان مسکونی نیز در پایتخت، نسبت به سال گذشته، رشدی ۶,۲ درصدی را نشان می دهد. تحولات بازار مسکن در تیر ماه امسال که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور است نیز نشان می دهد که در اولین ماه تابستان، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۱۴,۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲,۵ درصد کم کردن نشان می دهد. بالارفتن قیمت مسکن در گرم ترین روزهای سال، بازار مسکن را در رکودی دوباره فروبرده و افزایش قیمت ها مانع بزرگی برای خریدوفروش اعلام شده است است.

تیر ماه امسال بحبوحه همین اتفاقات در بازار مسکن بوده و حالا گزارش های بانک مرکزی حکایت از رشد ۶,۲ درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی می کند. نگاهی به آماری که بانک مرکزی راجع به حجم معاملات داده ، نیز نشان می دهد که در تیرماه سال ۱۳۹۶، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۱۴۵۳۳ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۲,۵ درصد کم کردن نشان می دهد. با بالارفتن قیمت آپارتمان های نوساز، گویی عده زیادی ترجیح می دهند تا به سمت خرید واحدهای قدیمی تر رفته یا اجاره نشین شوند. گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار در تیر ماه امسال حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۶,۲ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده است را به خود تخصیص داده شده است داده اند.

مدت هاست که مسکن روزهای آرامی را سپری می کند، تعداد منزل های نوسازی که هر سال به دست بساز و بفروش ها روانه بازار می شدند، افت محسوسی کرده و قیمت ها نجومی تر شده

این درحالی است که سهم مذکور در مقایسه با تیرماه سال قبل ۵,۸ درصد کم کردن یافته و در برابر به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است هست. توزیع تعداد معاملات انجام شده است بر حسب مناطق متفاوت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تیرماه سال ۱۳۹۶ نیز حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه پنج با سهم ۱۶,۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود تخصیص داده شده است داده هست. همچنین مناطق چهار و دو به ترتیب با سهم های ۱۰,۹ و ۹,۴ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع ۷۳,۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده است در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی مشمول بر مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۴، ۱۰، ۷، ۱۵، ۱۱ و ۳) بوده و ۱۲ منطقه باقیمانده ۲۶,۹ درصد از تعداد معاملات را به خود تخصیص داده شده است داده اند.

تیر ماه امسال زمانی برای به ثبت رسیدن اوج قیمت مسکن بوده؛ آن طور که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در تیر ماه نشان می دهد، میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده است از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۴۶,۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱,۲ و ۶,۲ درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین رشد میانگین قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۱۲ (معادل ۱۳,۰ درصد) و بیشترین میزان کم کردن به منطقه یک (معادل ۱,۰۳ درصد) تعلق دارد. در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده است معادل ۹۷,۴ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۲۲,۷ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته هست. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱,۳ درصد کم کردن و ۶,۵ درصد افزایش نشان می دهند.

گرانی به پایتخت آمد

اجاره ۱۱ درصد رشد کرد / قیمت منزل ۶, ۲ درصد اوج رفت

از ابتدای سال ۹۶، تعداد واحدهای نوسازی که هر سال به دست بساز و بفروش ها روانه بازار می شدند، کم کردن یافته است و با رسیدن به گرم ترین روزهای معاملات مسکن قیمت ها نجومی تر شده است اند. به گزارش بانک مرکزی، در چهارماهه نخست سال ۱۳۹۶، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۵۱,۷ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کم کردن اندکی نشان می دهد. در این مدت میانگین قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده است از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۴۵,۲ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵,۲ درصد افزایش نشان می دهد.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده است بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در تیرماه سال ۱۳۹۶ حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۲,۰ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است داده و دامنه های قیمتی ۲۵ تا ۳۰ و ۳۵ تا ۴۰ میلیون ریال به ترتیب با سهم های ۱۱,۱ و ۱۰,۶ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در این ماه، توزیع حجم معاملات به گونه ای بوده است که ۵۹,۷ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران (۴۶,۲ میلیون ریال) معامله شده است اند.

مدت هاست که مسکن روزهای آرامی را سپری می کند، تعداد منزل های نوسازی که هر سال به دست بساز و بفروش ها روانه بازار می شدند، افت محسوسی کرده و قیمت ها نجومی تر شده

۶۰ تا ۷۰ متری ها بیشترین تقاضای خرید را دارند

در روزهایی که بازار مسکن زیر سایه گرانی و رکود، خریدار چندانی را به خود نمی بیند، واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ متری بیشترین تقاضای خرید را به نام خود ثبت کرده اند. توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده است بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در تیرماه سال ۱۳۹۶ نشان می دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده است به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع معادل ۱۵,۴ درصد تخصیص داده شده است داشته هست. واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ و ۵۰ تا ۶۰ مترمربع به ترتیب با سهم های ۱۳,۷ و ۱۲,۸ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۱,۳ درصد از معاملات انجام شده است را به خود تخصیص داده شده است دادند.

واحدهای مسکونی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی درصدر معاملات

اجاره ۱۱ درصد رشد کرد / قیمت منزل ۶, ۲ درصد اوج رفت

طبق گزارشی که بانک مرکزی از نخستین ماه تابستان یا به قولی نخستین ماه رونق جابه جایی ها منتشر کرده، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده است بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون ریال با تخصیص داده شده است سهم ۱۲,۲ درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده است را به خود تخصیص داده شده است داده اند. واحدهای دارای ارزش ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیون ریال نیز هر کدام با تخصیص داده شده است ۱۱,۱ و ۱۰,۹ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع در این ماه، حدود ۴۶,۷ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شده است داشته هست.

رشد اجاره بها در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۱ درصد شد؛ درشهرهای دیگر ۹,۳ درصد

همچنین در نخستین ماه از فصل گرم شدن جابه جایی که رسم است هر ساله قیمت اجاره بها در این ماه، رشد را تجربه می کند، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۹,۳ درصد رشد نشان می دهد. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالباً یک ساله تنظیم می شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، باعث تغییر متناسب اجاره بها با تحولات قیمت تورم در کشور شده است هست. همچنین سهم هزینه مسکن (اجاره بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی (براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰) معادل ۲۸,۴ درصد هست.

همچنین در تیرماه سال ۱۳۹۶ حجم معاملات واحدهای مسکونی و میانگین قیمت خریدوفروش یک مترمربع واحد مسکونی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ترتیب به ۱۴,۵ هزار فقره و ۴۶,۲ میلیون ریال رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲,۵ درصد کم کردن و ۶,۲ درصد افزایش نشان می دهد. بررسی تحولات بازار اجاره بهای مسکن در تیرماه سال ۱۳۹۶ نیز مؤید تغییر متناسب اجاره بها با قیمت تورم در این دوره هست، به طوری که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱,۰ و ۹,۳ درصد رشد نشان می دهد.

اخبار اقتصادی – وقایع اتفاقیه

واژه های کلیدی: اجاره | ایران | بازار | معاملات آپارتمان | اخبار اقتصادی و بازرگانی

اجاره 11 درصد رشد کرد / قیمت منزل 6, 2 درصد اوج رفت

اجاره ۱۱ درصد رشد کرد / قیمت منزل ۶, ۲ درصد اوج رفت

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو