تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی از کودک آزاری تا کودک ربایی

اتفاقاتی که در هفته های اخیر جهت چند کودک رخ داده و از بااهمیت ترین آنها اتفاق پارس آباد بود که به ربوده شدن و قتل آتنا اصلانی انجامید،نگرانی هایی را در جامعه

از کودک آزاری تا کودک ربایی

از کودک آزاری تا کودک ربایی

عبارات مهم : قوانین

اتفاقاتی که در هفته های اخیر جهت چند کودک رخ داده و از بااهمیت ترین آنها اتفاق پارس آباد بود که به ربوده شدن و قتل آتنا اصلانی انجامید،نگرانی هایی را در جامعه به وجود آورده هست، ولی مساله ربودن کودکان فقط محدود به آزار و اذیت و قتل آنها نمی شود و در مواردی شاهد ربوده شدن نوزادان با قصد سوء استفاده از آنها در مواردی همچون خرید و فروش و بهره گیری از آنها در تکدی گری و… هستیم.

از کودک آزاری تا کودک ربایی

درباره میزان کودک ربایی و خرید و فروش نوزاد در کشور آمار دقیقی در دست نیست. بر اساس آمار اغلب کودک ربایی ها و خرید و فروش یا دزدی نوزاد بدون اطلاع به مراجع قانونی انجام می شود. از سوی دیگر مراجع مربوطه نیز چندان تمایلی به بازگو کردن شدت و حدت این بزه اجتماعی در کشور ندارند. این در حالی است که در سال گذشته با ۵۲ پرونده آدم ربایی رو به رو بودیم.

اغلب آدم ربایی های کشور در استان های تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۲۴، هشت و هفت مورد به ثبت رسیده هست. همچنین پرونده های گروگانگیری در سال گذشته از حیث رقم های درخواستی در ازای آزادی گروگان ها هم رشد فراوان داشته هست. در آدم ربایی ها و گروگانگیری های مذکور نیز از کودکان و نوزادان استفاده شده است هست. از سوی دیگر این روزها اخبار متعددی راجع به کودک ربایی در شبکه هایی اجتماعی منتشر می شود.

اتفاقاتی که در هفته های اخیر جهت چند کودک رخ داده و از بااهمیت ترین آنها اتفاق پارس آباد بود که به ربوده شدن و قتل آتنا اصلانی انجامید،نگرانی هایی را در جامعه

برای مثال ویدئو بنیتا، دختر فرزند ای که مادرش با عجز و ناله از دزدیدن ماشین و فرزندش سخن می گوید در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دست به دست بخش می شود. این در حالی است که راجع به صحت و سقم این اخبار اطلاعات دقیقی در دست نیست. از سوی دیگر انتشار این اخبار وحشت و هراس را در بین افراد جامعه زیاد کردن می دهد، ولی باید به این توصیه اذعان داشت که بعضی از والدین و سرپرستان کودکان در کشور آن طور که باید و شاید از فرزند پروری و نکات آن مطلع نیستند و همین مساله منشأ بروز آسیب های متعدد است.

غلفت والدین عامل کودک ربایی

یک پژوهشگر پرسشها اجتماعی راجع به کودک ربایی ها و چگونگی آگاهی خانواده ها و کودکان نسبت به این بزه اجتماعی به «آرمان» می گوید: قبل از ارائه نکات راجع به کودک دزدی از مقامات نیروی انتظامی و دیگر مقامات مربوطه درخواسته می شود تا در یک بیانیه رسمیت این مساله و میزان وقوع این بزه را اعلام کنند. هر روز با مساله مفقود شدن کودک و نوجوان در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … رو به رو هستیم. در این شرایط باید یک مقام رسمی راجع به میزان مراجعه والدین و سرپرستان کودکان به مراجع قانونی و تشکیل پرونده در زمینه کودک ربایی توضیح دهد. اگر مفقود شدن نوزاد، کودک و نوجوان در نیروی انتظامی با تشکیل پرونده همراه است در مرحله بعد باید چرایی بروز این بزه اجتماعی را مورد بررسی قرار داد.

ثریا عزیز پناه می افزاید: در دنیای امروز غلفت والدین می تواند یکی از بزرگ ترین کودک آزاری ها محسوب شود. هنگامی که والدین بدون آگاهی کافی فرزندان را در معرض آسیب قرار می دهند باید گفت که این غفلت منشأ بروز انواع بزه و آسیب را جهت کودک و نوجوان به دنبال دارد. این در حالی است که بروز هرگونه آسیب به کودک غیرقابل جبران هست. به گفته او والدین باید بدانند که توجه آنها به کودک فقط مشمول بر خریداری لباس، تبلت و فرستادن کودک به کلاس ها متنوع نیست، بلکه آنها باید نسبت به چگونگی تنها گذاشتن فرزندشان و افراد موجود در اطراف کودک مطلع باشند. قبل از هر اقدامی والدین باید نسبت به اعتمادهای بی اساس خود نسبت به افراد اطراف توضیح دهند.

از کودک آزاری تا کودک ربایی

این پژوهشگر پرسشها اجتماعی می افزاید: بروز کودک ربایی فقط به علت غفلت والدین هست. باید دانست که این غلفت مشمول بر سپردن کودک به افراد غیرموجه در قالب دوستان، فامیل، آشنا و… هست. اگر والدین با کسب آگاهی از شرایط کودک بتوانند به فرزند خود اطلاعات مورد نیاز در زمینه مواظبت از خود را بدهند به نسبت می توان زمینه بروز کودک ربایی و صدمات غیرقابل جبران ناشی از این بزه اجتماعی را به حداقل رساند. جهت مثال هنگامی که والدین، کودک خردسالشان را ساعت ها در منزل تنها می گذارند، این عملکرد نشان می دهد که آنها به شاخصه های سنین کودکی آگاهی نداشته و آسیب شناسی این مقوله را نمی دانند، چون کودک به فراخور سنش امکان بروز صدمات برایش وجود دارد. عزیزپناه می افزاید: باید والدین فرزند پروری مناسب را قبل از ازدواج با درک شرایط دوران کودکی بیاموزند. در دنیای امروز اغلب بزرگسالان باید مسائلی را که باعث غفلت از کودک می شود، بدانند. همچنین بزرگسالان باید بدانند که کودکان، خردسالان و نوجوانان قادر به تشخیص نیت دیگر افراد نیستند و این نداشتن آگاهی کودکان را با پرسشها فراوان رو به رو می کند. بنابراین کودک به علت نداشتن آگاهی از جانب والدین و نداشتن اطلاعات مناسب قادر به نه گفتن به فرد بزرگسال نیست.

در این شرایط باید حیطه مواظبت از کودکان را تنگ کرد، چون بر اساس آمار انتشار یافته از سوی شرکت بهزیستی و دیگر کشورهای دنیا علی رغم تصور همگان اغلب کودک ربایی ها از طریق افراد آشنا انجام می شود. به گفته او جرات داشتن، آموختن مهارت های ارتباطی به کودکان و توانایی نه گفتن به کودک از اهمیت خاص ای برخوردار هست. از سوی دیگر والدین باید اعتماد فرزندانشان را جلب کنند تا اگر کودک در معرض درخواست، رفتارها و مهربانی های بیجا قرار داده شد به والدین خود اطلاع دهد. این پژوهشگر پرسشها اجتماعی می افزاید: والدین در صورت بروز کودک ربایی باید روند قضائی را طی کنند. این در حالی است که در کشور ما اغلب خانواده ها در ساعات اولیه کودک ربایی به نیروی انتظامی اطلاع نمی دهند.

اتفاقاتی که در هفته های اخیر جهت چند کودک رخ داده و از بااهمیت ترین آنها اتفاق پارس آباد بود که به ربوده شدن و قتل آتنا اصلانی انجامید،نگرانی هایی را در جامعه

قوانین در جامعه درونی نشده است

یک حقوقدان با بیان اینکه قانون جهت کودکان باید جنبه حمایتی داشته باشد، به «آرمان» می گوید: باید قانون در حوزه کودکان و نوجوانان دارای مشخصه در قالب پیشگیری از وقوع جرم علیه کودکان باشد. قانون باید به آموزش و اعمال مجازات ها نیز توجه کند تا مجازات ها و آسیب ها در زمینه کودک ربایی بازدارنده و متناسب با جرایم باشد.

از کودک آزاری تا کودک ربایی

مونیکا نادی می افزاید: در اغلب کودک ربایی ها، والدین آن طور که باید و شاید از کودک خود مواظبت نکرده اند. بر اساس قانون وظیفه نگهداری و مواظبت از کودک بر عهده والدین هست. در قانون با توجه به گارانتی های اجرا هیچ الزامی جهت آموزش والدین و آموختن مهارت های فرزند پروری وجود ندارد. اغلب والدین در مواجهه با کودک ربایی ها چگونگی واکنش‌ها مناسب را نمی دانند و در صورت کشف شدن کودک نیز نمی دانند، با او چگونه واکنش‌ها کنند. به گفته او در مرحله نخست باید به آموزش کودکان توجه کرد. در مرحله دوم هم باید در زمینه کودک ربایی، سوء استفاده از کودک، تجاوز جنسی به کودک و… مقررات متعدد تدوین کرد. این در حالی است که در قوانین موجود مقررات سختگیرانه اعمال نشده هست. توصیه اینجاست که تاکنون این قوانین در جامعه درونی نشده هست، چون نسبت به این قوانین اطلاع رسانی و فرهنگسازی نشده است.

در این شرایط فرد کودک ربا شاید از کم و کیف مجازات این بزه آگاه نباشد. این فعال حقوق کودک می افزاید: در اوضاع کنونی در بین همگان قانون فقط بر اساس مجازات های انجام شده است اعمال می شود، طبیعتا این نحوه تفکر بازدارنده نیست. باید به قوانین حوزه کودک نگاه نو داشت. نادی تاکید می کند: در حوزه کودک قوانین مناسب وجود دارد، ولی این قوانین جامعیت و مانعیت مورد نیاز را ندارند. باید با یک نگاه متفاوت نسبت به کودک بتوان حساسیت های این حوزه را به همگان معرفی کرد. به گفته او قانونگذار با حمایت از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می تواند در قوانین حوزه کودک تحولات خاص ای ایجاد کند.

رئیس پلیس پایتخت:

کودک ربایی سریالی نداریم

رئیس پلیس پایتخت با رد ادعای سریالی بودن کودک ربایی ها در پایتخت کشور عزیزمان ایران شرح دو پرونده کودک ربایی اخیر را تشریح و در عین حال تاکید کرد: به جز این دو مورد، پرونده دیگری در این زمینه نداشتیم. حسین ساجدی نیا راجع به دو پرونده کودک ربایی در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: این پرونده مربوط به پسربچه ای به نام یوسف بود که به محض وقوع حادثه، پلیس آگاهی مسئولیت پیگیری به پرونده را برعهده گرفت و خوشبختانه با انجام کارها پلیسی این کودک شب گذشته شناسایی و به خانواده اش تحویل داده شد. او اضافه کرد: بررسی های اولیه حاکی از این است که یک زن اقدام به ربودن این کودک کرده بود، ولی تحقیقات تکمیلی در این زمینه در حال انجام است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پرونده دیگر کودک ربایی اظهارکرد: این پرونده مربوط به یک نوزاد بود که در پی بی احتیاطی والدینش ربوده شده است که تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و ما همان طور که به خانواده اش قول دادیم به شهروندان قول می دهیم که تمام توانمان را جهت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اتفاق انجام دهیم. ساجدی نیا افزود: البته در بسیاری از این پرونده ها بی احتیاطی والدین منجر به ربوده شدن فرزندانشان شده است هست. مدیر پلیس پایتخت با بیان اینکه آمار کودک ربایی و آدم ربایی در پایتخت کشور عزیزمان ایران تنها همین دو مورد بوده هست، گفت: پرونده دیگری در این زمینه نداشتیم و آمار چنین جرایمی در پایتخت کشور عزیزمان ایران اندک و کمتر از انگشتان یک دست است.

اخباراجتماعی – آرزوی بزرگ

واژه های کلیدی: قوانین | والدین | پرونده | والدین | کودکان | آدم ربایی | پلیس آگاهی | پلیس پایتخت

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو