تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی ترامپ پاره کردن برجام را فراموش کند / مخالفان دو آتشه توافق کشور عزیزمان ایران

دو سال پیش آمریکا ومتحدانش در اروپا و چین و روسیه به دنیا اعلام کردند که ائتلافی دیپلماتیک به واسطه مذاکره با پایتخت کشور عزیزمان ایران به دست آمده و بر اساس آن

ترامپ پاره کردن برجام را فراموش کند / مخالفان دو آتشه توافق کشور عزیزمان ایران

کوارتز: ترامپ پاره کردن برجام را فراموش کند / مخالفان دو آتشه توافق کشور عزیزمان ایران این روزها همه در سکوت فرو رفته اند

عبارات مهم : آژانس

دو سال پیش آمریکا ومتحدانش در اروپا و چین و روسیه به دنیا اعلام کردند که ائتلافی دیپلماتیک به واسطه مذاکره با پایتخت کشور عزیزمان ایران به دست آمده و بر اساس آن توافقی بر سر برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران حاصل شده است هست. این هفته یکی از بزرگترین منتقدان این توافق یعنی دونالد ترامپ به طور رسمی به کنگره اعلام کرد که ایرانی ها به تعهداتشان در برجام پایبندند.

کوارتز نوشت: ترامپ در دوران کاندیداتوری توافق هسته ای را احمقانه ترین توافق تاریخ خواند . این هفته او این توافق را تایید کرد.

ترامپ پاره کردن برجام را فراموش کند / مخالفان دو آتشه توافق کشور عزیزمان ایران

به گزارش گزینش ؛ دو سال پیش آمریکا ومتحدانش در اروپا و چین و روسیه به دنیا اعلام کردند که ائتلافی دیپلماتیک به واسطه مذاکره با پایتخت کشور عزیزمان ایران به دست آمده و بر اساس آن توافقی بر سر برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران حاصل شده است هست. این هفته یکی از بزرگترین منتقدان این توافق یعنی دونالد ترامپ به طور رسمی به کنگره اعلام کرد که ایرانی ها به تعهداتشان در برجام پایبندند.

این توافق یکی از نمودهای کلاسیک سیاست واقع بینانه بود: دشمن های بر سر یک میز نشستند و جهت اینکه یکی از طرف ها به اهرمی که بسیار مهم بود دست پیدا نکند به توافق رسیدند. غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم پایتخت کشور عزیزمان ایران متوقف می شد ؛ بازرسان اژانس انرژی اتمی اجازه دسترسی به تاسیسات هسته ای را خواهند داشت؛ تعدادی از سانتریفیوژ های کشور عزیزمان ایران تعلیق شده است و کشور عزیزمان ایران از دستیابی به بمب اتم منع شد . در عوض کشور عزیزمان ایران مبالغ بلوکه شده است در بانکهای بین المللی را دریاقت میکرد . اینها پولهایی بود که دولت کشور عزیزمان ایران به آن نیاز داشت. هیچ یک از کمپانی هاو بانک های آمریکایی و کسب وکار های آمریکایی هم اجازه مبادله با شرکت های ایرانی را نحواهند داشت و تحریم های تروریستی و حقوق بشری نیز به قوت خود باقی است.

دو سال پیش آمریکا ومتحدانش در اروپا و چین و روسیه به دنیا اعلام کردند که ائتلافی دیپلماتیک به واسطه مذاکره با پایتخت کشور عزیزمان ایران به دست آمده و بر اساس آن

این توافق که به برجام معروف است احتمالا یکی از معضلات سیاست خارجی است که کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۰ درگیر آن هست. دموکرات ها این توافق را یک دستاورد مهم میدانند در حالی که زیاد دموکرات ها به این علت از این توافق حمایت میکنند که دستاورد دولت اوباماست و چندان هم به توافق علاقه ای ندارند.

جمهوری خواهان در عوض قویا مخالف این توافقند. جان بونر سخنگوی اسبق کاخ سفید قسم خورده که هر کاری از او ساخته است علیه توافق برجام انجام دهد. زمانی که جان کری در جلسه استماع از این توافق حمایت میکرد مورد تمسخر جمهور یخواهان کنگره قرار داده شد . آنها اعتقاد بودند این توافق زیاد به نفع ایرانی ها هست. در یکی از این جلسات جیم ریچ آیداهو سناتور جمهوری خواه به جان کری گفت که او گول وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران جواد ظریف را خورده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز یک سال وقت صرف کرد تا به متحدانش در مجلس نمایندگان ثابت کند برجام باید متوقف شود. او اعتقاد بود برجام مسیر کشور عزیزمان ایران به سمت بمب هسته ای را هموار کرده است.

ترامپ پاره کردن برجام را فراموش کند / مخالفان دو آتشه توافق کشور عزیزمان ایران

علی رغم آینده نگری امریکایی ها مبنی بر این که ایرانی ها به محض اینکه تحریم های شورای امنیت لغو شود این توافق را نقض خواهند کرد یا اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران از ۱۰۰ میلیارد دلارش که به واسطه لغو تحریم ها به دست او رسیده جهت توسعه تروریسیم در منطقه استفاده خواهد کرد برجام در مسیر خود قرار گرفته هست. بر اساس گزارش آژانس اطلاعات دفاعی ایرانی ها از زیاد این ۱۰۰ میلیارد دلار جهت اهداف داخلی نظیر ساخت زیر ساخت ها و تزریق آن به اقتصاد استفاده کرده اند. اقتصادی که در طور سالهای تحریم فلج شده است بود.

بر اساس گزارش ها آژانس انرژی اتمی قبول کرده که پایتخت کشور عزیزمان ایران به تعهداتش پایبند هست. راکتور پلوتونیوم اراک با سیمان پر شده است هست. ۱۵ هزار سانتریفیوژ تحت نظارت آژانس متوقف شده است اند و پایتخت کشور عزیزمان ایران دسترسی بازرسان آژانس به تاسیسات هسته ای تسهیل کرده است

دو سال پیش آمریکا ومتحدانش در اروپا و چین و روسیه به دنیا اعلام کردند که ائتلافی دیپلماتیک به واسطه مذاکره با پایتخت کشور عزیزمان ایران به دست آمده و بر اساس آن

آیا تاییدیه بیشتری جهت موثر بودن برجام می خوهید؟ کافی است به واکنش‌ها مخالفان سرسخت توافق هسته ای نگاه کنید. بسیاری از آنها امروز به علت مشاهده فایده های برجام سکوت کرده اند.

دن کوتز رییس شرکت اطلاعات ملی و یکی از سناتورهایی که علیه توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ رای داده بود امروز از فایده های این توافق می گوید. او گفته برجام شفافیت برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران را اوج برده است و دسترسی بازرسان آژانس نیز تقویت شده است است.

ترامپ پاره کردن برجام را فراموش کند / مخالفان دو آتشه توافق کشور عزیزمان ایران

باب کورکر دیگر مخالف برجام نیز گفته پاره کردن برجام اشتباه است.

ورود ترامپ با فاجعه بار خواندن توافق هسته ای بود ولی او نیز در نهایت این توافق را تایید کرد هست. رییس جمهور به وسیله مشاورانش متقاعد شده است که برجام باید باقی بماند. در واقع این هفته ترامپ پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کرد .

با این وجود ما نباید فکر کنیم اگر دو سال پیش به توافق حوبی رسیدیم این جهت دو سال آینده هم کفایت میکند. برجام مانند هر توافق دیگری در دنیای دیپلماسی بین المللی همه چیز تمام نیست. مهمترین محدودیت های آن بر برنتمه غنی سازی اورانیوم کشور عزیزمان ایران هست. اگر پایتخت کشور عزیزمان ایران بخواهد به جایی که بوده برگردد هیچ جایی در برجام مانع پایتخت کشور عزیزمان ایران نخواهد شد.

از طرفی برجام یک محدودیت کوتاه مدت جهت ماحراجویی های بلند مدت کشور عزیزمان ایران هست. ادعای دولت اوباما مبنی بر اینکه برجام سیستم سیاسی کشور عزیزمان ایران را میانه رو تر کرده است و منجر به شکست محافظه کاران در انتخابات اخیر شده است است راحت لوحانه هست. ولی یک توقف کوتاه مدت در کارهای هسته ای کشور عزیزمان ایران هر لحظه بهتر از هیچ توقفی هست. رکس تیلرسون و جیمز متیس و مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ در صورتی که گمان میکردند این توافق به نفع منافع امریکا نیست این توافق را تایید نمی کردند

فکر کنید کشور عزیزمان ایران به تعهداتش پایبند بماند. ترامپ باید پاره کردن برجام را که به گقته آژانس بین المللی انرژی اتمی و مقامات اطلاعاتی آمریکا به منزله بازگشت برتامه های هسته کشور عزیزمان ایران است فراموش کند.

واژه های کلیدی: آژانس | ایران | توافق | ایرانی | تحریم ها | لغو تحریم | دونالد ترامپ | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو