تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه میراث هاشمی در دست فرهاد رهبر

کسی که اسفند سال ٩١ محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، مدیریت او بر دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را «سیاست‌زده و غیرعلمی یا احیانا امنیتی» توصیف کرده بود، ر

میراث هاشمی در دست فرهاد رهبر

میراث هاشمی در دست فرهاد رهبر

عبارات مهم : ایران

کسی که اسفند سال ٩١ محمود احمدی نژاد، مدیر جمهور وقت، مدیریت او بر دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را «سیاست زده و غیرعلمی یا احیانا امنیتی» توصیف کرده بود، روز گذشته با رأی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد جهت ریاست این دانشگاه بزرگ به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

به گزارش شرق، فرهاد رهبر که در سابقه کاری خود معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات در دولت اصلاحات، ریاست شرکت مدیریت و برنامه ریزی و ریاست دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در دولت احمدی نژاد و نایب مدیر شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور عزیزمان ایران در دولت روحانی را دارد و از اعضای ارشد ستاد ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری پیشین بود و در آستان قدس رضوی هم مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی این مجموعه هست، حالا به رزومه خود می تواند مسئولیت سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز اضافه کند.

میراث هاشمی در دست فرهاد رهبر

خبر این انتصاب روز گذشته منتشر شد، با این جزئیات: جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پیش از ظهر روز ٢۵ تیرماه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و اعضای هیئت امنا در این جلسه به اتفاق آرا تصویب کردند که فرهاد رهبر به عنوان مدیر دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود، براین اساس، عنوان ریاست او بر دانشگاه آزاد در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و بعد از تصویب در این شورا، رسما به عنوان مدیر دانشگاه آزاد منصوب می شود. همچنین اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در این جلسه تصویب کردند که فرهاد رهبر از امروز به عنوان سرپرست فعالیت خود را در دانشگاه آزاد شروع کند. همچنین در این جلسه از زحمات علی محمد نوریان در طول دوران سرپرستی اش در دانشگاه آزاد قدردانی شد.

بر اساس تبصره دوم ماده ١٣ اساسنامه دانشگاه آزاد، «پس از استعفا یا عزل مدیر دانشگاه هیئت امنا موظف است ضمن تعیین سرپرست جهت دانشگاه، طی یک مهلت سه ماهه نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی جهت احراز ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنند».

کسی که اسفند سال ٩١ محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، مدیریت او بر دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را «سیاست‌زده و غیرعلمی یا احیانا امنیتی» توصیف کرده بود، ر

براین اساس، با توجه به برکناری حمید میرزاده، مدیر پیشین دانشگاه آزاد، از سوی هیئت امنای این دانشگاه در تاریخ سوم اردیبهشت ٩۶، هیئت امنا تا سوم مرداد امسال وقت داشت تا گزینه خود جهت تصدی ریاست دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند؛ در این بازه زمانی نزدیک به سه ماهه، علی محمد نوریان به عنوان سرپرست، وظیفه مدیریت امور دانشگاه را برعهده داشت.

موج تغییرات در دانشگاهی که به «میراث هاشمی» مشهور هست، بعد از فوت آیت الله هاشمی و در بحبوحه مسابقه های انتخاباتی ریاست جمهوری اخیر شروع شد. روز پنجم اردیبهشت بود که خبر برکناری حمید میرزاده، سومین مدیر دانشگاه آزاد اسلامی، بعد از عبدالله جاسبی و فرهاد دانشجو منتشر شد. میرزاده که خود از سال ٨۶ و با دعوت آیت الله هاشمی عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای این دانشگاه بوده، در جلسه فوری ای که روز چهارم اردیبهشت از سوی شورای دانشگاه آزاد برگزار شد، از ریاست کنار گذاشته و به جای او علی محمد نوریان به عنوان سرپرست معرفی شد.

در جلسه ای که منجر به عوض کردن میرزاده شده، محمد فرهادی، وزیر علوم و سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت که ازجمله هشت عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، پیش از رأی گیری راجع به ماندن یا کناررفتن میرزاده، جلسه را ترک کرده و تنها شش عضو این هیئت در رأی گیری همکاری کردند که در این میان چهار نفر به برکناری حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد رأی دادند. همان موقع هم فرهاد رهبر به عنوان گزینه ای جهت سرپرستی این دانشگاه مطرح شد، ولی قرعه سرپرستی موقت سه ماهه به نام نوریان خورد.

میراث هاشمی در دست فرهاد رهبر

حالا دوره سه ماهه سرپرست هم تمام شده است و فرهاد رهبر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده گرفته است و آینده نگری می شود بدون مشکلی خاص رأی موافقت اعضای شورای انقلاب فرهنگی را هم بگیرد.

موج تغییرات در این دانشگاه البته در همین سه ماه اخیر هم سرعت گرفته بود. روند این تغییرات، به خاص در مجموعه رسانه های وابسته به این دانشگاه قابل مشاهده بود. مدیران ارشد و بسیاری از اعضای تحریریه روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری های آنا و ایسکا در همین مدت با دستور نوریان عوض کردن داده شدند و به جای نیروهای قبلی که اغلب خبرنگارانی اصلاح طلب بودند، خبرنگارانی که پیش از این در رسانه های اصولگرا؛ مانند فارس، روزنامه رسالت، تسنیم و… کار می کردند به کار گماشته شدند.

کسی که اسفند سال ٩١ محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، مدیریت او بر دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را «سیاست‌زده و غیرعلمی یا احیانا امنیتی» توصیف کرده بود، ر

اصلی ترین سابقه مرتبط و مشابه فرهاد رهبر پیش از این و به مدت شش سال در دولت احمدی نژاد بود؛ هنگامی که که ریاست دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را برعهده داشت و در آن مدت سابقه و عملکرد پربحث و حاشیه ای از خود برجای گذاشت؛ به گونه ای که محمود احمدی نژاد، مدیر جمهور وقت، در نامه ای به وزیر علوم وقت خود در رابطه با عملکرد او این طور نوشته بود:

«متأسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم، دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران که مادر دانشگاه های کشور و پرافتخار ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونه دیگری مدیریت می شود که نه تنها سازنده نیست، بلکه تا حدودی در نقطه برابر حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان هست. رویکرد سیاست زده و غیرعلمی یا احیانا امنیتی به وسیله مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمدتر و مخرب تر است».

میراث هاشمی در دست فرهاد رهبر

احمدی نژاد در آن نامه به وزیر علوم خود خواستار برکناری مدیر دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران و تربیت مدرس شده است بود؛ درخواستی که البته به آن عمل نشد تا اینکه در نهایت فرهاد رهبر در دولت روحانی با حکم رضا فرجی دانا، وزیر علوم اول دولت روحانی، از ریاست این دانشگاه کنار گذاشته شد.

در آخرین روزهای بهمن سال ٩٢ هنگامی که رهبر بالاخره برکنار شد،

خبرگزاری ایسنا در گزارشی که از حال وهوای دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از این برکناری منتشر کرد، نوشت: «پس از اعلام خبر عوض کردن مدیر دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران بعضی دانشجویان با راه اندازی پلاکارد بر روی دیوار و بعضی دیگر با پخش شکلات از این تحول مدیریتی در نماد نظام آموزش عالی کشور عزیزمان ایران استقبال و حمایت کردند».

در همین خبر آمده بود: «محمد رهبری سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران با ابراز خوشحالی از عوض کردن ریاست دانشگاه تهران، به ایسنا گفت: از زمانی که این خبر در دانشگاه پخش شد بسیاری از دانشجویان با شنیدن این خبر، خوشحال شدند به همین علت می توان گفت این عوض کردن از نظر دانشجویان دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران مثبت بوده هست. وی اظهار کرد: عملکرد دکتر رهبر به خاص محدودیت های ایجادشده جهت انجمن ها و تشکل های دانشجویی و همچنین ایجاد فضایی بسته و خشک موجب ایجاد ناامیدی در دانشجویان شده است است.

این دانشجو یکی از کارهای نادرست در دوره ریاست فرهاد رهبر را بازنشستگی اضطراری بعضی استادان دانست و افزود: فضای ناامیدی که در بین دانشجویان دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد باعث شده است که دانشجویان تمایلی به زیاد کردن بار علمی خود در کشور نداشته باشند و عزم خود را جهت رفتن به کشورهای خارجی جزم کنند».

همچنین سعید معیدفر، عضو هیئت علمی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در این رابطه گفته بود: «در هشت سال گذشته دانشگاه بیشترین تاوان را داده است و در این مدت بیشترین اخراج ها در مورد دانشجویان و استادان رخ داد و طی هشت سال گذشته شاهد بودیم که انواع و اقسام فشارها اعم از ستاره دارکردن دانشجویان، بازنشسته شدن اضطراری استادان و از بین بردن بعضی رشته های انسانی به جامعه دانشگاهی وارد شد».

همچنین در خبر و اظهارنظری دیگر که هم وقت با برکناری فرهاد رهبر در وب سایت عصرایران منتشر شد، دکتر تقی آزاد ارمکی، استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، راجع به عملکرد او این طور گفته بود: نمره عملکرد علمی آقای فرهاد رهبر، از سقف نمره ٢٠، حداکثر هفت یا هشت هست. یعنی فرهاد رهبر را از جنبه عملکرد علمی، واجد نمره قبولی نمی دانیم. جهت اینکه رنکینگ دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در سطح بین المللی، در دوران مدیریت او افول کرد، در سطح ملی هم دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در این دوران تنزل قابل اعتنایی داشت.

از حیث همکاری استادان دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی نیز دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در شش سال مسئولیت او دچار افت و تنزل شد. ولی از حیث مدیریتی، تغییرات عمده ای در ساختار دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد کرد. او سطح بندی دانشگاه را عوض کردن داد. سلسله مراتب مربی، استادیار، دانشیار و استاد، مستلزم گذراندن دوره ای طولانی است.

یعنی وقت زیادی سپری می شود تا شخصی به مرتبه استادی برسد. فرهاد رهبر ولی نیروهای سطوح اوج را، تا جایی که می توانست، از دانشگاه بیرون کرد، سطح میانی را به شکل جهت داری کنترل و هدایت می کرد و نهایتا سطح پایین این سلسله مراتب را به شکل گسترده ای توسعه داد؛ یعنی نیروهای فراوانی را به این سطح تزریق کرد».

بااین همه حالا فرهاد رهبر به سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گزینش شده است است و تا چندی دیگر با رأی مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را به صورت رسمی شروع خواهد کرد.

واژه های کلیدی: ایران | دانشگاه | دانشگاه | دانشجویان | هوای پایتخت | ریاست جمهوری | انتخابات ریاست جمهوری | شورای عالی انقلاب فرهنگی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو