تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز وب‌گردی نگرانیِ آمریکایی از “دست برتر” پوتین در برابر ترامپ

در آستانه دیدار روز جمعه ولادیمیر پوتین مدیر جمهوری روسیه و دونالد ترامپ؛ وبا توجه به ضعف دیپلماتیک و شخصیتی مدیر جمهوری آمریکا در این ملاقات، رسانه‌های آمر

نگرانیِ آمریکایی از "دست برتر" پوتین در برابر ترامپ

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، رسانه های آمریکایی دلواپس آن هستند که ترامپ مدیر جمهوری آمریکا با زیر پا گذاشتن عرف دیپلماتیک، زمینه را جهت امتیازگیری پوتین از واشنگتن فراهم کند. این دیدار روز جمعه ۸ ژوئیه (۱۷ تیرماه) و در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در آلمان برگزار می شود.

روزنامه ‘یو اس ای تودی’ نوشت: ذهنیتی که پوتین و ترامپ نسبت به هم دارند نشان از پیوند و صمیمیتی دارد که بسیار از اصول ژئوپولیتیک و احتمالا بسیاری از بخش های قانون اساسی آمریکا را نقض می کند.

نگرانیِ آمریکایی از “دست برتر” پوتین در برابر ترامپ

توماس گراهام پژوهشگر شرکت مشاوره ای Kissinger Associates دغدغه زیادی راجع به نحوه واکنش‌ها شخصی ترامپ دارد. او به تارنمای آمریکایی پولیتیکو گفت: بیم آن دارم که مدیر جمهوری اشتیاق بیش از اندازه ای جهت استقبال از همتای روسی اش داشته باشد.

با همه جنجال هایی که راجع به دیدار پوتین و ترامپ به وجود آمده، هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ اعلام کرده است که این دیدار ‘دستور کار خاصی وجود ندارد.’ مباحث زیادی وجود دارد که ممکن است این دو مقام راجع به آن صحبت کنند. ادامه تحریم ها علیه روسیه، نظارت بر سیاست های توسعه طلبانه پوتین در اوکراین، متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی، مدیریت اصطکاک ها بر سر سوریه و کشور عزیزمان ایران و مقابله با دخالت های روسیه در انتخابات آمریکا و روسیه.

کاخ سفید تایید کرد که ترامپ و پوتین روز جمعه در هامبورگ آلمان دیدار می کنند. این ‘یک دیدار معمولی دوجانبه’ هست. انتظار می رود دو طرف مباحث مختلفی را بررسی کنند و دیدار آنها حدود ۳۰ دقیقه به طول بیانجامد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، گاردین گزارش داده که کارشناسان شورای امنیت ملی آمریکا مسئولیت یافته اند تا جهت نخستین دیدار پوتین و ترامپ پیشنهادهای ‘قابل ارائه’ آماده کنند؛ به عنوان نمونه بازگرداندن دو ساختمانی که دولت اوباما دیپلمات های روسی را از آنجا اخراج کرد. دولت اوباما در پاسخ به دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ دستور داد این ساختمان ها تخلیه شود. ولی هنوز مشخص نیست که پوتین از ترامپ چه خواهد خواست.

در آستانه دیدار روز جمعه ولادیمیر پوتین مدیر جمهوری روسیه و دونالد ترامپ؛ وبا توجه به ضعف دیپلماتیک و شخصیتی مدیر جمهوری آمریکا در این ملاقات، رسانه‌های آمر

اما بعضی تحلیلگران هشدار می دهند که نباید هیچ یک از رفتارها و سخنان ترامپ را به سادگی تحلیل کرد بلکه امکان عوض کردن سریع مواضع وجود دارد. آنها می گویند که نظر ترامپ راجع به روسیه عوض شده است است و شاید همگان را در رابطه با روسیه غافلگیر کند.

*بازی دونفره؛ تاکتیسین قهار در برابر یک تازه کار

خبرگزاری بلومبرگ به مقایسه شخصیت و تجربه پوتین پرداخته و با بازتاب دلهره و نگرانی محافل سیاسی آمریکا نوشت: دیپلمات ها و تحلیلگران کارکشته آمریکا از این بابت دلواپس هستند که این یک دیدار متوازن میان یک مدیر جمهوری تازه کار و فردی که سابقه جاسوسی دارد و از تجربه زیادی در بازی های راهبردی و کشورداری برخوردار هست، نیست.

به نوشته بلومبرگ، مدیر جمهوری آمریکا در دیپلماسی تازه کار است ولی با کسی دیدار می کند که در دسیسه چینی استاد هست. این رابطه ریتم روابط دو طرف طی چهار سال آینده را تعیین می کند. پوتین از سال ۱۹۹۹ یا نخست وزیر بوده یا مدیر جمهوری. او هر بار که با روسای جمهوری برتر از خود دیدار داشته تلاش کرده است در برابر آنها دست برتر را پیدا بکند.

در دیدار پوتین و ترامپ رویکردهای متفاوت و دیپلماسی شخصی این دو مورد توجه قرار می گیرد. پوتین نشان داده یک تاکتیسین قهار است است که به دقت آماده انجام هر کاری می شود و به آسانی از اهدافش دور نمی شود. ترامپ هم با این شاخصه آشنا می شود که به مراحل آماده شدن جهت مذاکره بی توجه هست. اگر پوتین بخواهد با تعریف و تمجید از ترامپ مدیر جمهوری آمریکا را خلع سلاح کند کار او سخت خواهد شد.

یک مقام دولت آمریکا به بلومبرگ گفته که ترامپ احتمال بروز تنش با پوتین را رد نکرده هست، مخصوصا از این جهت که روسیه به حملات سایبری و دخالت در انتخابات آمریکا متهم شده است است.

نگرانیِ آمریکایی از “دست برتر” پوتین در برابر ترامپ

هدف مهم پوتین از دیدار با ترامپ این است که روابط با آمریکا را به روال سابق بازگرداند. فرانتس کلینتسویچ معاون کمیته دفاعی مجلس علیای روسیه می گوید: روی تجربه فراوان پوتین در قراردادهای بین المللی و برقراری روابط نزدیک شخصی با رهبران دنیا حساب کرده ام. او هر لحظه در این موارد موفق است.

*آمریکا آماده شکست ترامپ است

رئیس جمهوری آمریکا روی کاغذ کارت های بیشتری در دیدار با پوتین دارد. ولی پوتین استاد ژئوپولیتیک هست. جورج بوش مدیر جمهوری اسبق آمریکا می گفت هنگامی که به چشمان پوتین نگاه کرده ‘روح خود’ را در آن احساس کرده هست. باراک اوباما مدیر جمهوری سابق آمریکا هم می گفت پوتین مثل یک کودک خسته در ردیف آخر کلاس مدرسه هست. ولی هر دو اشتباه می کردند. ‘اولین فارکاس’ معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه و اوکراین می گوید: نگرانم که آمریکا بازی بخورد.

آندری کورتنوف مدیر کل گروه تحقیقاتی ‘شورای امور بین الملل روسیه’ تاکید می کند که پوتین چیز زیادی جهت بخشیدن به ترامپ ندارد و نمی تواند امتیاز بدهد. ولی اگر آمریکا انعطاف پذیر باشد می تواند درک کند که این ارتباط میان روسیه و آمریکا مثل یک خیابان دوطرفه است.

در آستانه دیدار روز جمعه ولادیمیر پوتین مدیر جمهوری روسیه و دونالد ترامپ؛ وبا توجه به ضعف دیپلماتیک و شخصیتی مدیر جمهوری آمریکا در این ملاقات، رسانه‌های آمر

*سم روسی

روزنامه واشنگتن پست نگرانی های روس ها را نیز مورد توجه قرار داده و نوشته که از منظر روس ها، از هنگامی که ترامپ به ریاست جمهوری رسیده روابط دو طرف رو به وخامت گذاشته هست. روسیه عموما نسبت به سیاست خارجی ترامپ دلواپس است و آن را یکجانبه گرایانه، خطرناک و متزلزل می داند.

بنابراین، روس ها فعلا ترجیح می دهند رویکرد محتاطانه ای در قبال پوتین داشته باشند. دمیتری ترنین مدیر مرکز کارنگی مسکو می گوید: در آینده قابل آینده نگری مهمترین عنوان در مناسبات روسیه و آمریکا این خواهد بود که دو طرف از تقابل مستقیم با یکدیگر اجتناب کنند.

لذا اغلب تحلیلگران می گویند که در این مرحله از روابط، سخت است که پوتین به دنبال چیزی جهت عرضه به ترامپ باشد. ناظران عقیده دارند حتی اگر ترامپ بخواهد که بر سر موضوعاتی مثل سوریه یا کره شمالی به نتیجه برسد به علت آنکه راه حل سیاسی درستی ندارد تلاش هایش به نتیجه نخواهد رسید.

نگرانیِ آمریکایی از “دست برتر” پوتین در برابر ترامپ

همچنین سایمون سارادژیان مدیر پروژه روسیه در مرکز بلفر در دانشگاه هاروارد می گوید که پوتین فعلا می تواند پیشنهاد بدهد که توافقنامه های جاری آمریکا و روسیه ادامه یابد تا از برخورد در آسمان سوریه یا کشورهای دیگر اجتناب شود.

به گفت سارادژیان ‘یک احتمال دیگر این است که راجع به اشتراک اطلاعات راجع به گروه های تروریستی بین المللی یا کارها ضدتروریستی دیگر یا موضوعاتی که اساسا سنگین نیست به توافق برسند.

ولادیمیر فرولوف یک کارشناس سیاست خارجی در مسکو با اشاره به نظر طیف وسیعی از آمریکایی ها و ناظران می گوید: این تصور راجع به ترامپ وجود دارد که به آسانی فریب می خورد. بنابراین، یوری روگولف کارشناس تاریخ آمریکا در دانشگاه دولتی مسکو چنین نتیجه گیری می کند: مساله روسیه جهت ترامپ مثل سم هست. او هر کاری بکند، هر چیزی راجع به روسیه بگوید، خوب یا بد، علیه خودش استفاده خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: روسیه | پوتین | آمریکا | آمریکایی | ریاست جمهوری | تمجید از ترامپ | رسانه های آمریکا | دونالد ترامپ

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو