تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز وب‌گردی بازخوانی یک جنایت ضد بشری

متن خبر این بود: «به سوی هر نوع هواپیمای ایرانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس پرواز می‌کند، شلیک شود». آنها هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران را که در آسما

بازخوانی یک جنایت ضد بشری

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، «عملیات نیروهای کشور عزیزمان ایران در کردستان (عملیات والفجر ۱۰)»، «دور چهارم جنگ شهرها»، «بازپس‌گیری شبه جزیره فاو به وسیله عراق»، «راهبرد تازه عراق»، «حملات شیمیایی عراق»، «انتصاب مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جانشینی فرماندهی جنگ» و تأثیر آن بر روند جنگ، «ماجرای جزایر مجنون و شلمچه»، «انهدام هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران به وسیله ناو وینسنس آمریکا»، «پذیرش قطعنامه از سوی دو کشور»، «دوره بعد از برقراری آتش‌بس بین دو کشور» و «سرنوشت سازمان‌های نیابتی جنگ مانند سازمان‌های کرد معارض عراقی و شرکت منافقین»، «گفت‌وگوهای صلح دو کشور» از جمله حوادث سال‌های منتهی و بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه کشور عزیزمان ایران است.

در میان این حوادث که به بعضی از آن‌ها اشاره شد، «انهدام هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران به وسیله ناو وینسنس آمریکا» به عنوان تاریخی‌ترین لکه ننگ از جنایت‌های این کشور در تاریخ جنایت‌هایش علیه کشور عزیزمان ایران به ثبت رسیده هست. چراکه در روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷، در فاصله ۱۵۰ مایلی بندرعباس، ناوِ هواپیمابرِ فوقِ مدرنِ وینسنس که به محدوده آب‌های کشور عزیزمان ایران وارد شده است بود، خبر رمزی از قرارگاه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا در «منامه» دریافت کرد تا به واسطه آن بتواند کشور عزیزمان ایران را ملزم به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ کند.

متن خبر این بود: «به سوی هر نوع هواپیمای ایرانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس پرواز می‌کند، شلیک شود». آنها هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران را که در آسمان آب‌های اطراف جزیره «هنگام» پرواز می‌کرد، با دو موشک مورد اصابت قرار دادند و همه مسافران و خدمه آن را به شهادت رساندند. این اقدام آخر تلاش‌های آمریکا در اعمال فشار به کشور عزیزمان ایران جهت قبول قطعنامه ۵۹۸ بود؛ فشارهایی که از فروردین ۱۳۶۷ شروع شده است بود.

بازخوانی یک جنایت ضد بشری

انکار قتل عام مسافران هواپیمای مسافربری

آمریکایی‌ها در ابتدا منکر این حمله شدند، ولی بعد از آنکه خبرِ سقوط این هواپیما از رسانه‌های عمومی منتشر شد، اعلام کردند در این شلیک دچار اشتباه شده‌اند. این اعتراف که درحقیقت یک عقب‌نشینی استراتژیک بود، از نظر ایرانی‌ها پذیرفته نشد. مدتی بعد «دیوید کارلسون»، فرمانده ناو «سایدز» که در اجرای عملیات دست داشت، در برنامه «روی خط شب» از تلویزیون ملی آمریکا گفت: «براساس دستور «راجرز»، تهاجمی را سامان داده است که چند هفته قبل از آن برنامه‌ریزی شده است بود تا ایرانیان را مجبور به عقب‌نشینی در جنگ با عراق کنند.»

مدتی بعد دخترِ «ویل راجرز»، کاپیتانِ ناو وینسنس، به علت اقدامی که پدرش انجام داده بود خودکشی کرد. بعد از آن، ویل راجرز به افکار عمومی دنیا توضیح داد که ساقط کردن هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران به دستور مقامات ارشد ارتش آمریکا بوده و او اراده‌ای در انجام این کار نداشته است.

متن خبر این بود: «به سوی هر نوع هواپیمای ایرانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس پرواز می‌کند، شلیک شود». آنها هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران را که در آسما

ناو جنگی وینسنس آمریکا در اکتبر ۱۹۸۸ (۳ ماه بعد از حادثه) در سن‌دیگو، کالیفرنیا بعد از مأموریت ۶ ماهه‌ در خاورمیانه

حضور دریایی آمریکا در خلیج فارس

نکته قابل توجه این است که از اول ژانویه تا ۲۰ جولای ۱۹۸۸ مقارن با ۱۱ دی ۱۳۶۶ تا ۲۹ تیر ۱۳۶۷، درمجموع به حدود ۹۰ فروند کشتی در خلیج فارس حمله شد و از شروع جنگ نفتکش‌ها در می ۱۹۸۱ یعنی اردیبهشت ۱۳۶۰ نیز دو طرف حدود ۵۴۰ کشتی را نشانه قرار دادند.

حضور نیروهای دریایی کشورهای خارجی و عملیات‌های عادی آنها همچنان در خلیج فارس ادامه داشت و نیروی دریایی آمریکا نیز که بزرگ‌ترین آنها به شمار می‌آمد، همچنان نفتکش‌های کویتی را تحت پرچم خود همراهی می‌کرد. تا اوایل آوریل برابر با اواسط فروردین ۱۳۶۷، کشور عزیزمان ایران ظاهراً عملیات مین ریزی نداشت و تا ۱۴ آوریل مصادف با ۲۵ فروردین ۱۳۶۷ نیز دستِ کم ۱۷ مورد از مین‌های قدیمی منهدم شدند.

اما در ۱۴ آوریل، یک ناوچه آمریکایی در نزدیکی قطر بعد از مشاهده تعدادی مین با یکی از آنها برخورد کرد و ۱۰ تن از خدمه این ناوچه مجروح شدند. چد روز بعد از این اتفاق نیز مین روب‌های آمریکا، فرانسه، ایتالیا و هلند ۱۲ مین دیگر را خنثی کردند که دستِ کم تعدادی از آنها به تازگی در دریا رها شده است بود.

انهدام دو سکوی نفتی ایران

بازخوانی یک جنایت ضد بشری

در ۱۸ آوریل مقارن با ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، نیروی دریایی آمریکا به تلافی این مین‌ریزی‌ها، دو سکوی نفتی کشور عزیزمان ایران را در جزایر «ساسان» و «سیری» منهدم کرد که گفته می‌شد کشور عزیزمان ایران از هریک از این سکوها روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و از آنها جهت مقاصد نظامی هم بهره می‌برد. در ادامه نبرد دریایی آمریکا و ایران، دو ناوچه ایرانی و تعدادی از قایق‌های موشک انداز این کشور نشانه جنگنده‌ها و ناوهای آمریکایی قرار گرفتند که یکی از قایق‌های ایرانی غرق و یک بالگرد آمریکایی نیز ساقط شد. کشور عزیزمان ایران در ادامه به یکی از تأسیسات نفتی امارات عربی متحده حمله کرد.

عملیات آمریکایی‌ها در خلیج فارس هم وقت با عملیات عراق جهت بازپس گیری فاو انجام شد و از این رو کشور عزیزمان ایران همان گونه که پیش‌تر گفته شد آمریکا را متهم کرد که این عملیات را جهت کمک به عراق انجام داده هست. بعد از حمله عراق به جزیره «لارک»، کشور عزیزمان ایران بار دیگر آمریکا را متهم کرد که ازطریق تماس با جنگنده‌های مهاجم، ایجاد اختلال در سامانه‌های راداری کشور عزیزمان ایران و دادن تصویرهای بعد از عملیات‌ها به بغداد با عراق همکاری کرده است.

دو هفته پیش از آن، ریگان مدیر جمهور وقت امریکا، به نیروی دریایی این کشور اجازه داده بود عملیات محافظت از کشتی‌های کشورهای بی‌طرف و غیر کمونیست را گسترش دهد. تنش در خلیج فارس ظاهراً درحال شدت یافتن بود، ولی کشور عزیزمان ایران تغییری در سیاست خود نداد. دراین میان، آمریکا در آخر ماه می حدود ۱۰ خرداد ۱۳۶۷، جهت جلوگیری و بازدارندگی از کاربرد عملیاتی موشک‌های ساحل به دریای «کرم ابریشم» در تنگه هرمز، رزم‏ناو «وینسنس»(Vincennes) را، که به قوی‌ترین سامانه‌های راداری مجهز بود، به خلیج فارس اعزام کرد.

این درحالی بود که در دوم ماه «می»، یعنی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۷، ناو وینسنس و تعدادی دیگر از ناوهای آمریکایی یک قایق توپ‏دار ایرانی را که قصد داشت به یک نفتکش حمله کند غرق کرده بودند. در دوم ماه می برابر با۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۷ نیز ناو وینسنس در بدترین اتفاق آن سال درگیر شده است بود. یک فروند هواپیمای مسافری کشور عزیزمان ایران یعنی پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر نشانه شلیک دو موشک این ناو قرار گرفته و همه ۲۹۰ سرنشین آن شهید شده است بودند.

متن خبر این بود: «به سوی هر نوع هواپیمای ایرانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس پرواز می‌کند، شلیک شود». آنها هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران را که در آسما

ناو آمریکایی ظاهراً این هواپیما را با یک جنگنده اِف ۱۴ ایرانی اشتباه گرفته بود. مسلماً هنوز خاطره اتفاق ناو «استارک» (Stark) در ماه می ۱۹۸۷ همزمان اردیبهشت ۱۳۶۶، کاملاً در ذهن آمریکایی‌ها زنده بود که به علت تعلل فرمانده ناو در شلیک موشک به جنگنده عراقی غرق شد و ۳۷ تن از خدمه ناو کشته شدند. هیأتی که امریکایی‌ها به طور رسمی جهت تحقیق دراین باره تعیین کردند، در گزارش خود خطای فرمانده ناو وینسنس را به خطای خدمه ناو نسبت داد و به عبارتی «ماشین باعث خطای انسان نشد، بلکه انسان در استفاده از ماشین اشتباه کرد.»

ویلیام راجرز، فرمانده ناو وینسنس در حال صحبت در کالیفرنیا در اکتبر ۱۹۸۸ (۳ ماه بعد از حادثه) در مراسم «خوشامدگوییِ ناو وینسنس»

ما واقعا با آمریکا در حال جنگیم

بازخوانی یک جنایت ضد بشری

ایران اعتقاد بود که سرنگونی این هواپیما تعمدی بوده و تا ماه‌ها خود را در جنگ با آمریکا می‌دید تا آنجا که آیت‌الله رفسنجانی در این‌باره گفت: «ما واقعاً با آمریکا درحال جنگیم. آنها در فاو به طور رسمی با ما وارد جنگ شدند.» دراین میان، امام خمینی(ره) احساسات شدید کسانی را که خواهان انتقام جویی و جنگ با آمریکا در جبهه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی بودند، آرام کرد و از آنها خواست از آیت الله هاشمی رفسنجانی حمایت کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در واکنشی هوشمندانه اظهار کرد: «زمانی باید انتقام گرفته شود که جهت کشور عزیزمان ایران مناسب باشد و درمورد خطر جنبش امریکا هشدار داد.» احساس همدردی و شگفتی جهانیان و حتی همسایگان عرب کشور عزیزمان ایران درخصوص سقوط هواپیمای مسافری زمینه‌ای جهت کشور عزیزمان ایران فراهم کرد تا جهت اولین‏بار از شورای امنیت بخواهد که آمریکا را محکوم کند. البته، شورا از این کار امتناع کرد و درعوض، در ۲۱ جولای یعنی ۳۰ تیر ۱۳۶۷، قطعنامه نسبتاً ملایمی صادر کرد که ایرانیان آن را «بی محتوا و بی تأثیر» توصیف کردند.

رفتار مزدورانه آمریکا در این میان نیز قابل مطالعه هست. از یک سو،رونالد ریگان، مدیر جمهور وقت آمریکا، در اعلامیه‏‌ای، با اظهار تأسف از این مناسبت تلخ، به سرنگون شدن هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران اعتراف کرد، ولی اقدام ناو آمریکایی را عمل دفاعی به جا دانست و مدعی شد هواپیمای ایرباس ایرانی در حال کم کردن ارتفاع و شیرجه رفتن به سوی ناو آمریکایی بوده هست. از سوی دیگر، به فرمانده ناو وینسنس که موجب سقوط هواپیمای مسافربری کشور عزیزمان ایران شده است بود نشان افتخار داد و بر جنایت او مُهر تأیید زد. این تناقض آشکار از عوام فریبی ریاکارانه دولت آمریکا و نیات شوم سردمداران این کشور خبر می‌‏داد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | ایرانیان | ناو آمریکایی | هواپیمای ایرباس | هواپیمای مسافربری

بازخوانی یک جنایت ضد بشری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو