تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز ماشین کدام را بخریم؟/ دنا یا زانتیا

اگر قصد خرید ماشین دارید و بین ماشین های دنا یا زانتیا شک دارید, خواندن این مقاله رو به شما پیشنهاد می کنیم.

کدام را بخریم؟/ دنا یا زانتیا

اگر قصد خرید ماشین دارید و بین ماشین های دنا یا زانتیا شک دارید, خواندن این مقاله رو به شما پیشنهاد می کنیم.

نقد و بررسی تفاوت های دنا یا زانتیا

سیتروئن زانتیا و ایران خودرو دنا جهت بسیاری از افرادی که بدنبال خودرویی کارکرده با جعبه دنده دستی گزینه‌های قابل اتکایی محسوب می‌شوند. دنا تولید ۱۳۹۳ و زانتیا ۱۸۰۰ مدل سال ۱۳۸۷ هردو قیمتی حدود ۳۷ میلیون تومان دارند.

سیتروئن زانتیا در دهه ۹۰ میلادی به بازار خودروهای سدان‌ دنیا معرفی گردید و به علت استقبال خوب از آن تا سال ۲۰۰۱ در خط تولید حضور داشت و سایپا درست در زمانی که تولید جهانی آن متوقف‌شد این ماشین را به کشور عزیزمان ایران آورد! و در نهایت در سال ۱۳۸۹ آخرین اتومبیل را از خط تولید خارج کرد.

دنا نیز محصول شرکت ایران‌خودرو است که از آن به‌عنوان چهارمین خودروی ملی کشور عزیزمان ایران یاد می‌کنند که درواقع مدل بهبودیافته سمند و برپایه پلت فرم پژو ۴۰۵ شکل گرفته هست. طراحی این ماشین از سال ۱۳۸۸ کلید خورد و قرار بود تا سال ۱۳۹۱ وارد بازار شود ولی این اتفاق در سال ۱۳۹۳ افتاد. این ماشین به دست متخصصین ایرانی طراحی‌شده است و تلاش شده است تا نمای داخلی و خارجی آن مطابق با استانداردهای روز باشد.

کدام را بخریم؟/ دنا یا زانتیا

نقد و بررسی بیرون خودرو

زانتیا با اینکه طراحی آن به حداقل دو دهه قبل بازمی‌گردد همچنان صورت جالب و دوست‌داشتنی دارد. ظاهر دینامیک با ارتفاع کم جلو در زانتیا استایلی خاص در آن ایجاد کرده و در یک نگاه این ماشین را تیز و چالاک خواهید یافت. چراغ‌های جلو با خطوط عرضی موازی و سپر با شیب رو به عقب با دهانه‌ راحت طراحی‌شده‌اند. کاپوت کشیده با شیب رو به پایین همراه دو خط ملایم به اطراف جلوپنجره ختم می‌شود و شیبی هماهنگ با سپر دارد که نمایی کاردی شکل را در جلو نمایان می‌کند.

در نمای کنار خطی مستقیم و راحت از عقب تا جلوی ماشین کشیده شده است و نوار ضربه‌گیر نسبتاً عریضی متناسب با سپرهای جلو و عقب در این قسمت قرارگرفته هست. برش گلگیرها نیز کمی از حالت دایره خارج‌شده‌اند. نمای عقب هماهنگی خوبی با نمای جلو دارد به‌صورتی که در طراحی چراغ‌های عقب از خطوط موازی استفاده‌شده و سپر هم با شیب روبه‌داخل قرارگرفته است.

دنا که به‌عنوان خودرویی تازه و مستقل وارد بازار شد همانند سمند بر روی پلت فرم ۴۰۵ سوار شده است است و درواقع می‌توان آن را فیس لیفتی اساسی و حرفه‌ای از خودروی سمند دانست.
تغییرات در نمای ظاهری بسیار زیاد است و این تغییرات در نمای جلو، عقب،گلگیرها و بعضی جزییات در نمای جانبی دیده می‌شود. در نمای جلوی چراغ‌ها با طراحی خوب و مدرنی دیده می‌شوند. این چراغ‌ها از ۴ قسمت تشکیل‌شده‌اند و چراغ‌های مهم در دو قسمت اوج و چراغ‌راهنما و چراغ‌های ال‌ای‌دی در قسمت پایین قرارگرفته‌اند. انحنای چراغ‌ها نیز در هماهنگی با انحنای درب موتور، سپر و گلگیر طراحی‌شده‌اند.

در کنار چراغ‌های جلو، جلوپنجره با شبکه‌بندی ریز و لوگوی ایران‌خودرو در مرکز آن نیز ظاهری مدرن به این ماشین داده هست. از طرف دیگر سپر بزرگ جلوی این ماشین قدرت بیشتری به آن داده هست. در نمای جانبی نخستین توصیه که به چشم می‌آید کشیدگی ماشین در قسمت جلویی آن است که تناسب چندانی با اندازه قسمت عقب ماشین ندارد.

اگر قصد خرید ماشین دارید و بین ماشین های دنا یا زانتیا شک دارید, خواندن این مقاله رو به شما پیشنهاد می کنیم.

نقد و بررسی فضای داخلی

داخل زانتیا قدیمی و کسل‌کننده بوده و گیرایی خاصی ندارد. سایه‌بان صفحه کیلومتر شمار تا سمت راست بخش میانی داشبورد امتدادیافته و نمایی عریض را ایجاد کرده هست. ورودی‌های هوای اتاق راحت و معمولی هستند که در بخش میانی کاملاً بزرگ و در سمت راننده (ورودی سمت چپ داشبورد) به‌صورت دوگانه بر روی‌هم قرارگرفته‌‌اند. بخش میانی داشبورد هم کاملاً راحت بوده و ادوات سیستم گرمایش و سرمایش، ساعت دیجیتال و کلید هشدار در این بخش قرارگرفته‌اند. فرمان زانتیا بزرگ است و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی روی آن تعبیه‌شده است.

در طراحی داشبورد و تو دری‌ها داخل دنا از دو نوع رنگ متفاوت استفاده‌شده (برخی مدل‌ها تک‌رنگ هستند) و همچنین از یک نوار با طرح چوب نیز جهت جذابیت زیاد کار هم در دو طرف کنسول میانی و هم بر روی درب‌ها استفاده‌شده هست. داشبورد بزرگ با قوسی مناسب و انحنایی مناسب به قشنگی داخل ماشین کمک زیادی کرده هست. کنسول میانی نیز از طراحی خوبی برخوردار هست. مانیتور بزرگ در بالای کنسول، سیستم صوتی و کلید‌های تنظیم سیستم تهویه ماشین در ادامه در کنار نوارهایی با طرح چوب در طرفین که از اوج به پایین باریک می‌شوند، شکل خوبی را به وجود آورده‌اند. ظاهراً در نمونه‌های نمایشگاهی این ماشین از مانیتور باکیفیت‌تری استفاده شد، ولی در نمونه‌های تولیدی این ماشین را با مانیتوری باکیفیت کمتر عرضه کرده هست. بر روی غربیلک فرمان کلید‌های تنظیم سیستم صوتی و تصویری، گوشی و کروز کنترل وجود دارد.

نقد و بررسی رانندگی خودرو

زانتیا سواری دل‌چسب با شتاب مطلوبی دارد و به علت سیستم تعلیق مخصوصش که نرم هم عمل می‌کند ناهمواری‌ها را کمتر حس خواهید کرد. علاوه بر این در عبور از پیچ‌ها هم تعادل و پایداری خوبی دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ترمز در مواقعی که ارتفاع کمک‌ها پایین است ضعیف عمل کرده و در این حالت هم ضربات حاصل از ناهمواری‌ها به بدنه انتقال یافته خواهد شد.

درست است که زانتیا شتاب مطلوب و قابل قبولی دارد ولی در صورت استفاده از جعبه‌دنده بهتر و به‌روزتر با ضریب دنده بهتر، شتاب گیری‌ها مطلوب‌تر و دل‌چسب‌تر نیز می‌گردید.

امکانات رفاهی و ایمنی مناسب دنا می‌تواند شرایط یک رانندگی خوب و مناسب را فراهم کند. فرمان هیدرولیک دنا، کنترل آن را راحت‌تر می‌کند و کلیدهای تنظیمی که بر روی فرمان قرارگرفته کنترل قسمت‌های مهم در هنگام رانندگی را فراهم می‌کند و مانع از پرت شدن حواس راننده می‌شود.

تنظیم سیستم مولتی‌مدیا، هندزفری موبایل و کروز کنترل بر روی فرمان امکان‌پذیر هست. سیستم کروز کنترل در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها می‌تواند توانایی بالایی داشته باشد و با تنظیم حرکت ماشین در یک سرعت ثابت، شرایط خوبی را فراهم کند. درمجموع دنا را می‌توان در میان خودروهای ایرانی با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در آن در نظر گرفته‌شده هست، خودرویی مناسب جهت رانندگی دانست.

نقد و بررسی پیشرانه

کدام را بخریم؟/ دنا یا زانتیا

زانتیا با دو پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی و ۱۸۰۰ سی‌سی عرضه‌شده هست. پیشرانه ۲۰۰۰ (SX ۲.۰) زانتیا ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است و حداکثر توانی معادل ۱۳۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه دارد. زانتیا با این پیشرانه وزنی برابر ۱۳۲۰ کیلوگرم دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۱۰.۳ ثانیه است.

پیشرانه ۱۸۰۰ نیز از نوع ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ بوده و حداکثر توان آن ۱۱۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاورش ۱۶۱ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه هست. وزن ماشین با این پیشرانه ۱۲۶۴ کیلوگرم است و صفر تا صد آن ۱۱.۹ ثانیه است.
مصرف سوخت در هر صد کیلومتر جهت آن با پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی در شهر ۱۲.۹ لیتر، در بزرگراه ۶.۹ لیتر و ترکیبی ۹.۱ لیتر و مصرف سوخت آن با پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی در شهر ۱۱.۲ لیتر، در بزرگراه ۶.۵ لیتر و ترکیبی ۸.۲ لیتر است.

اما در آن سوی میدان دنا با پیشرانه EF7 یا همان پیشرانه ملی وارد بازار شده است هست. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بوده و حجم موتور آن برابر ۱۶۴۸ سی‌سی هست. حداکثر توان این پیشرانه نیز ۱۱۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۵۵ نیوتن‌متر هست. این ماشین از جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته استفاده می‌کند.

حداکثر سرعت دنا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هست. این ماشین دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است که توانایی زیاد کردن تا ۵ را نیز دارد.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: jamejamonline.ir

واژه های کلیدی: سیستم | طراحی | ماشین | کنترل | استفاده | استفاده | سرگرمی | ماشین

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو