تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز بیشتر بدانیم قبل از خرید محصولات اپل این مطلب را بخوانید

اگر قصد خرید محصولات شرکت اپل را دارید, خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می شود.

قبل از خرید محصولات اپل این مطلب را بخوانید

اگر قصد خرید محصولات شرکت اپل را دارید, خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می شود.

راهنمای خرید محصولات اپل

در زمانی نه چندان دور اپل محصولات خود را با تنوعی کم و البته با فاصله زمانی یک ساله به بازار می فرستاد. ولی بعد از گذشته سال ها این استراتژی عوض کردن کرده و کمی رنگ و بوی کره ای به خود گرفته هست. به خصوص در بخش آیپدهای این شرکت. شرکت اپل محصولات تازه خود را نه تنها در ظرفیت های متفاوت عرضه می کند، بلکه هر کدام را با شاخصه های خاصی متمایز می کند.

ویژگی هایی که اگر بخواهید در آنها ریز بشوید شاید به مجموعه ای ده گانه از محصولات در یک سال برسید. این تنوع محصولی در دو بازار گوشی و آیپد به خاطر مشتریان بشترشان خیلی چشم گیر است و ممکن است خریداران بسیاری را گیج کند. به خصوص کسانی که جهت نخستین بار می خواهند به سراغ این برند بیایند و به قولی اپل باز شوند.

به خاطر همین عنوان سری به بازار محصولات اپل در کشور عزیزمان ایران زده ایم و با مقایسه آنها در دو دسته آیپدها و آیفون ها، مزیت ها و کمیت های هرکدام را ذکر کرده ایم. اگر به دنبال خریدن آیفون یا آیپد هستید بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازید. لیکن اختلاف قیمت این محصولات زیاد است و اگر محصولی علی رغم سلیقه خود بگیرید برایتان به معنای واقعی کلمه گران تمام می شود.

آیفون ۷ پلاس

قبل از خرید محصولات اپل این مطلب را بخوانید

آیفون ۷ پلاس نیرومند ترین آیفونی است که اپل در تاریخ خود ساخته هست. این نیرومند تر بودن به نوعی بزرگترین پوشی اپل هم محسوب می شود. بعد اگر به دنبال یک گزینه جمع و جور می گردید دور آن را خط بکشید. بزرگترین مزیت آن نسبت به سری قبل ضدآب شدن و استفاده از لنز دوگانه است که به شما این امکان را می دهد تا با دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی تصویر برداری باکیفیت و البته با زوم سه برابری را تجربه کنید. علاوه بر زوم بهتر و زیاد نسبت به مدل های قبلی و البته مدل ۷ معمولی، دوربین را روی سوژه مورد نظر شما می گذارد.

بزرگترین مسئله این گوشی قیمت آن هست. این گوشی یکی از گران ترین مدل ها به خصوص در بازار کشور عزیزمان ایران محسوب می شود و به نظر بسیاری از افراد ارتقا در بخش دوربین به اختلاف قیمت میان این دو برادر نمی ارزد. اگر اهل موسیقی هستید ممکن است نداشتن جک ۳٫۵ میلی متری کم روی اعصابتان برود. ولی با توجه به سخت افزار قدرتمند تازه این گوشی و دوربین آن احتمالا سریع به نبودنش عادت می کنید.

آیفون ۷

اگر از سایز و قیمت مدل پلاس خوشتان نمی آید، مدل ۷ با امکاناتی در همان حد و البته قیمتی معقول تر جهت خدمتگزاری آماده هست. این گوشی نیز همانند پلاس جک هدفون ندارد ولی ضدآب است و از همان قدرت سخت افزاری بهره می برد. دوربین این مدل بااینکه از لنز دوگانه بهره نمی برد ولی نسبت به آیفون ۶ ارتقا پیدا کرده و تصویر های بهتری در تاریکی می گیرد.

اگر قصد خرید محصولات شرکت اپل را دارید, خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می شود.

عکس های عادی آن نیز به لطف دوربین ۱۲ مگا پیکسلی ارتقا یافته اش، بسیار طبیعی تر و با وضوح رنگ بیشتری ثبت می شوند. اگر اکنون صاحب مدل آیفون ۶ هستید احتمالا عوض کردن چندانی بین دو گوشی خود حس نمی کنید. ولی اگر نخستین بار است به سراغ آیفون می آیید، مدل ۷ معمولی چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ قیمت می تواند عالی ترین گزینه روی میز شما باشد.

آیفون SE

بعد از نخستین عرضه گوشی چهار اینچی اپل در سال ۲۰۱۳، آیفون SE با همان سایز کوچک هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. حتی این گوشی در مواردی بسیار بهتر از پرچمداران اپل عمل کرده هست. خارج از سایز کوچک این گوشی، علت مهم پرطرفدار بودن آن قیمت مناسبش در کنار امکاناتی در حد یک پرچمدار هست. طراحی و جنس بدنه آن دقیقه مثل آیفون های دیگر است و از پردازنده قدرتمند A9 شرکت اپل بهره می برد. هر چند این گوشی از توانایی لمس فشاری و یا همان ۳D Touch بهره نمی برد و البته وضوح صفحه نمایش آن نیز پایین تراز برادران خود هست. همچنین کنتراست تصویر آن نیز کمتر است ولی با توجه به هم رده های خود از شرکت های دیگر، عملکرد خوبی دارد.

این گوشی در یک کلام قدرتمندترین گوشی چهار اینچی موجود در بازار هست. با اینکه قیمت آن اکنون زیاد از قیمت مدل ۵S هست، ولی باز هم توانایی هایی دارد که ممکن است نظر شما را جلب کند. در کل اگر طراحی قدیم اپل را می پسندید و علاقه ای به فناوری های پیشرفته صفحه نمایش های تازه آیفون ندارید این گوشی چهار اینچی قدرتمند اقتصادی ترین گزینه جهت خرید است.

قیمت آیفون ها با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

آیفون ۷ پلاس: سه میلیون و ۶۶۰ هزار تومان
آیفون ۷: سه میلیون و ۱۲۰ هزار تومان
آیفون SE: دو میلیون ۵۰ هزار تومان

آیپد

سایز صفحه نمایش: مشخص ترین تفاوت میان آیپدها سایز صفحه نمایش آنهاست. سایزی که از اندازه ۷٫۹ اینچی مدل مینی شروع شده است و تا ۱۲٫۹ اینچی مدل Pro ادامه پیدا می کند. حقیقتا نمی توان گفت کدام سایز می تواند بهتر نیاز شما را برآورده کند ولی با اینحال می توان گفت کدام یک عملکرد بهتری دارد. سایز ۷٫۰ مدل مینی بااینکه صفت کوچک خود را با خود به همراه دارد ولی در دنیای تبلت ها یک سایز معمولی محسوب می شود. زیاد شرکت ها مدل های خود را در سایز هشت اینچ به بازار می فرستند. سایزی که هم آن را تبدیل به گزینه ای خوب بری حمل کردن می کند و هم صفحه بزرگی در اختیارتان می گذارد.

در بین آیپدهای اپل مدل مینی بیشترین میزان پیکسل نسبت به صفحه نمایش را دارد. یعنی عددی حدود ۳۲۶ پیکسل بر اینچ. ولی بقیه آپیدها نه تنها با زیاد کردن سایز صفحه پیکسل ارزش زیاد نشده، بلکه در مواردی مثل مدل Pro حتی این عدد به ۲۶۴ پیکسل بر اینچ کم کردن پیدا کرده هست. در واقعیت شما متوجه اختلاف این میزان پیکسل در صفحه آیپدهای متفاوت نمی شوید. به غیر از مدل آیپد ۹٫۷ اینچی، بقیه مدل ها از صفحه نمایش ضد بازتاب نور و محافظ خاص صفحه نمایش بهره می برند که باعث می شود پیکسل ها جلوه ای بسیار طبیعی تر پیدا کنند.

وقتی کار به عملکرد صفحه نمایش می رسد مدل Pro یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار می گیرد. این مدل از قیمت بازایابی تصویر جهت قلم اپل بهره برده و همچنین از طیف رنگی گسترده تری پشتبانی می کند. عاملی که باعث می شود تصویرهای بسیار واقعی تر و با رنگ های دقیق تر به نمایش دربیایند.

به علاوه فناوری True Tone به کاررفته در صفحه نمایش آن از چهار کانال جهت پخش نور استفاده می کند و با توجه به انور اتاق میزان نور خود را تنظیم کرده تا عالی ترین تصویر را در لحظه شاهد باشید. امری که باعث می شود رنگ سفید واقعا سفید به نظر بیاید و خبری از هاله آبی در آن نباشد.

قبل از خرید محصولات اپل این مطلب را بخوانید

در مجموع بین سایزهای متفاوت این نمایشگر و با توجه به توانایی هایشان آیپد ۹٫۷ اینچی مدل Pro به نظر گزینه بسیار مناسب تری نسبت به بقیه هست. اگر خیلی اهل خواندن متون و وبگردی نیستید، می توانید به سراغ مدل مینی هم بروید.

وزن و سایز: از لحاظ وزن مدل مینی با حدود ۳۰۰ گرم و مدل ۱۲٫۹ اینچی پرو با سایز ۷۳۰ گرم، به ترتیب سبک ترین و سنگین ترین آیپدها محسوب می شوند. اگر به دنبال سبک ترین گزینه جهت حمل روزانه و مدام و البته استفاده در محیط های متفاوت می گردید، به سراغ مدل مینی بروید. هر چند مدل های ۹٫۷ اینچی هم با ۱۰۰ گرم اضافه وزن نسبت به مدل مینی و البته سایز زیاد چندان تفاوتی ندارند. ولی به آسانی در کیف های کوچک جا نشده و نمی توان به آسانی از آن در فضاهای عمومی استفاده کرد.

مدل ۱۲٫۹ اینچی تقریبا اندازه و وزنی در حد یک لب تاپ دارد و بهتراست فقط جهت استفاده در منزل و محل کار به سراغ آن بروید.

رنگ ها: همه آیپدها در سه رنگ نقره ای، خاکستری و طلایی وارد بازار شده است اند. ولی سایز ۹٫۷ اینچی مدل Pro علی رغم بقیه از رنگ رزگلد هم بهره می برد. همه مدل ها فقط پشت رنگی داشته و جلوی همه آنها سفید است ولی مدل خاکستری رنگ مشکی خاص و با ابهتی به جلوی آیپد بخشیده هست. اگر به دنبال تفاوت واقعی می گردید، این مدل ممکن است در صدر گزینه های شما قرار بگیرد. خلاصه اگر به دنبال یک آپید خاص می گردید دو مدل رز گلد ۹٫۷ اینچی Pro و مدل خاکستری عالی ترین گزینه ها هستند.

قلم و صفحه کلید اپل: همانطور که گفتیم مدل Pro از توانایی های زیادی بهره می برد. ولی بااهمیت ترین آنها یکی صفحه کلید است و دیگری قلم مخصوص اپل. قلم اپل فقط یک ابزار راحت جهت نوشتن نیست. این قلم نه تنها حس یک مداد واقعی را به شما می دهد، بلکه به فشار حساس بوده و با توجه به میزان فشار دست شما می تواند از یک خط پررنگ تا یک سایه محو را نقاشی کند. اگر نیاز به این توانایی پشرفته را حس می کنید و می خواهید از رابط کاربری خوب اپل در این بخش لذت ببرید حتما به سراغ مدل Pro بروید.

سخت افزار: از لحاظ سخت افزاری همه آیپدها با توجه به کاربری خود به خوبی از بعد همه کارها بر می آیند. ولی اگر به دنبال جایگزینی جهت مک بوک می گردید و می خواهید زیاد از سرعت و قدرت استفاده کنید باید به سراغ مدل های Pro و به خصوص مدل ۱۲٫۹ اینچی آن بروید.

این مدل با داشتن پردازنده A9X با فرکانس ۲٫۲۶ گیگاهرتز و رم چهار گیگابایتی قدرتی فراتر از بقیه مدل ها در اختیار شما گذاشته و به کمک آن حتی می توانید بعضی کارهای گرافیکی سنگین را نیز انجام دهید.

قیمت آیپدها با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت:

آیپد Pro/ 9.7 اینچ: سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
آیپد Pro/ 12.9 اینچ: سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
آیپد AIR2: دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
آیپد mini4: یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: روزنامه هفت صبح

اگر قصد خرید محصولات شرکت اپل را دارید, خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می شود.

واژه های کلیدی: بازار | نمایش | پیکسل | ۹ اینچی | آیفون ۷ | میلیون | محصولات | نمایشگر | مگاپیکسل | صفحه نمایش | آیفون ۷ پلاس

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو