سازمان حمایت مصرفکنندگان اعلام کرد: اخذ ۱۰ ریال بابت ارسال هر پیامک از سوی اپراتورها که طی دو سال اخیر از مشترکان صورت گرفته هست، از این بعد متوقف میشود.
به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، استناد مفاد بند (ز) تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۴، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات گوشی موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ١٠ ریال از استفاده کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند تا در موارد تعیین شده است در قانون هزینه شود.
عبارات مهم : قانون در سال گذشته نیز علی رغم اینکه حکم فوق الذکر در تبصره های قانون بودجه سال نیامده بود ولی در جداول مربوط به منابع درآمدی دولت، ذکر و مانند سال ۱۳۹۴ درج شده است بود که بر همین اساس نیز اپراتورهای گوشی مشمول بر همراه اول، ایرانسل و رایتل اخذ مبلغ ۱۰ ریال بابت ارسال هر پیامک را در سال ۱۳۹۵ نیز ادامه داده و از مشترکان دریافت می کردند در حالیکه مجوز قانونی مورد نیاز را نداشتند.
طبق اعلام شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در این راستا این شرکت با استناد به ماده ۳۷ قانون محاسبات عمومی کشور که به صراحت اعلام داشته است “هر واریزی به حساب درآمد عمومی نیاز به مجوز قانونی دارد” و به جهت استیفای حقوق مصرف کنندگان، مکاتبات و پیگیری های مورد نیاز را از طریق شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سایر مراجع ذیربط انجام داد که نهایتا شرکت مذکور توقف دریافت مبلغ ۱۰ ریال به ازای هر پیامک از مشترکان گوشی را به اپراتورهای مربوطه اعلام و ابلاغ کرد.
بنابراین از تاریخ ابلاغ نامه شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خرداد ماه امسال اخذ مبلغ ۱۰ ریال بابت ارسال هر پیامک، متوقف شد.
شایان ذکر است عنوان استرداد وجوه اضافی دریافتی و واریز شده است به خزانه از حساب اپراتورها، به وسیله شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تحت پیگیری است که به محض حصول نتیجه مراتب به اطلاع مصرف کنندگان خواهد رسید.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: قانون | دریافت | قانونی | دریافتی | هزینه پیامک | اپراتور تلفن همراه | تنظیم مقررات |