تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی امکان ربط برجام به پرسشها دیگر وجود ندارد / عراقچی‌

معاون وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در مصاحبه ای با روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: اگر قدرت ها سعی‌ کنند برجام را به پرسشها دیگری ربط بدهند، توافق را از دست خواه

امکان ربط برجام به پرسشها دیگر وجود ندارد / عراقچی‌

عراقچی : امکان ربط برجام به پرسشها دیگر وجود ندارد

عبارات مهم : اروپا

معاون وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در مصاحبه ای با روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: اگر قدرت ها تلاش کنند برجام را به پرسشها دیگری ربط بدهند، توافق را از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، «عباس عراقچی» در مصاحبه روز دوشنبه خود با این روزنامه در پاسخ به این پرسش که آیا کشور عزیزمان ایران با پیشنهاداتی که «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به آنها ارائه داده راضی هستند؟ گفت: هنوز از همه ابعاد این عنوان باخبر نیستیم. منتظریم که اروپایی ها، همانطوری که وعده داده ا ند یک بسته اقتصادی را به کشور عزیزمان ایران تحویل دهند.

وی افزود: البته زیاد از آنچیزی که در برجام آمده، نمی خواهیم. از خود این سئوال را می پرسیم که آیا اروپایی ها می توانند انتظارات کشور عزیزمان ایران را برآورده سازند یا خیر؟

امکان ربط برجام به پرسشها دیگر وجود ندارد / عراقچی‌

عراقچی ادامه داد: آمریکا اکنون خارج از برجام، در ماه های آینده به وضع مجدد تحریم ها خواهد پرداخت. آیا اروپا می تواند اعمال مجدد تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران را جبران کند یا خیر؟

معاون وزیر خارجه تصریح کرد :چیزی که به دنبال آن هستیم، به آنچه که ما انتظار داریم از برجام به دست بیاوریم ربط دارد. به طور مثال، توافق موجب لغو تحریم نفتی شد. اکنون آمریکا می خواهد تحریم های نفتی را بار دیگر اعمال کند. آیا اتحادیه اروپا می تواند تضمین دهد که کشور عزیزمان ایران می تواند نفت خام، گاز و محصولات پتروشیمی بفروشد؟

معاون وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در مصاحبه ای با روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: اگر قدرت ها سعی‌ کنند برجام را به پرسشها دیگری ربط بدهند، توافق را از دست خواه

وی همچنین بیان داشت: آیا اتحادیه می تواند معاملات بانکی موثر با کشور عزیزمان ایران را تضمین کند؟ آیا می تواند از شرکت های خودشان که در کشور عزیزمان ایران کار می کنند، محافظت کند ؟ اگر یک شرکت اسپانیایی تصمیم بگیرد با کشور عزیزمان ایران کسب و کار داشته باشد آیا دولت اسپانیا یا اتحادیه اروپا می تواند از آن محافظت کند؟ و اگر از سوی آمریکا جریمه شوند ، می توانند از آن محافظت کنند؟. همه این موارد در برجام آمده بود. آیا با تحریم های آمریکا، همه اینها امکان پذیرند ؟ این سئوال بزرگی است.

دیپلمات ایرانی گفت: ششم آگوست روزی است که کمیسیون اروپا آن را جهت انتشار قانون تحریم ها تعیین کرده لیکن روزی است که آمریکا به اعمال مجدد تحریم ها خواهد پرداخت. هفته های اندکی مانده تا اروپایی ها یک بسته اقتصادی با راه حل های عملی ارائه دهد. البته بعد از آن، نیاز به وقت داریم تا ببینیم آیا کارکرد دارد یا خیر ؟

عراقچی از سوی دیگر در مورد نگرانی های اروپا به خاطر نقش منطقه ای کشور عزیزمان ایران و برنامه موشکی خاطرنشان ساخت: این نگرانی ها، هنگامی که به مذاکرات با اتحادیه اروپا، آمریکا و بقیه کشورها پرداختیم وجود داشتند ولی در آن موقع، همه تصمیم گرفتیم برنامه هسته ای را به طور جداگانه از هر مساله دیگر بررسی کنیم و با تمرکز بر روی آن، مساله را حل کنیم و به این علت موفق شدیم.

امکان ربط برجام به پرسشها دیگر وجود ندارد / عراقچی‌

معاون وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران تاکید کرد که آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها می دانستند که کشور عزیزمان ایران یک برنامه موشکی بالیستیکی و مواضع متفاوت منطقه ای دارد و تصمیم گرفتند که این پرسشها را با مسئله هسته ای مخلوط نکنند.

وی هشدار داد: اگر آنها تلاش کنند برجام را به دیگر پرسشها ربط دهند، توافق را از دست خواهند داد و حل بقیه پرسشها را هنوز پیچیده تر خواهند کرد. اختلاط پرسشها ، اشتباه بسیار بزرگی است.

معاون وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در مصاحبه ای با روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: اگر قدرت ها سعی‌ کنند برجام را به پرسشها دیگری ربط بدهند، توافق را از دست خواه

دیپلمات مذکور تصریح کرد: در مورد پیگیری به آنها به طور مستقل، باید بدانند که قبلا یک توافق را امضا کردیم و جهت کشور عزیزمان ایران کارکردی ندارد. بدهید ترتیب، قبل از هر چیز باید کاری کنند که برجام کارکرد داشته باشد. چگونه می توانیم مذاکره مساله دوم را مطرح کنیم هنگامی که توافق اولی خوب کار نمی کند؟

وی تاکید کرد: خبر ما روشن هست. اولویت این است که برجام کار کند و از آنجا به بعد می توانیم صحبت کنیم.

امکان ربط برجام به پرسشها دیگر وجود ندارد / عراقچی‌

عراقچی اضافه کرد: قابل درک است که مردم دلواپس اوضاع اقتصادی خود باشند، ولی همزمان، مردم ما درک می کنند که امنیت نیاز نخست هست. حضور در سوریه، یک مساله امنیتی جهت کشور عزیزمان ایران است لیکن می دانیم که اگر با تروریست ها در سوریه یا عراق مقابله نکنیم، باید این کار را در خیابان های پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام دهیم.

معاون وزیر خارجه افزود: نیروهای کشور عزیزمان ایران به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند. ما این کار را نه تنها جهت امنیت ایران، بلکه جهت همه منطقه انجام می دهیم. امنیت خودمان را در امنیت منطقه می بینیم. به همین علت با داعش و دیگر گروه های تروریستی در عراق، در سوریه و غیره می جنگیم. همه می دانند که اگر بخاطر کشور عزیزمان ایران نبود، داعش را در بغداد، در دمشق و احتمالا در بیروت داشتیم. کشور عزیزمان ایران در مبارزه با آنها موفق بوده است و مردم کشور عزیزمان ایران درک می کنند که یک مساله امنیتی است.

وی گفت: برادران عرب منطقه باید ارزیابی خود را بازبینی کنند. کشور عزیزمان ایران هرگز به یکی از همسایگان خود حمله نکرده هست. از سوی «صدام حسین» مورد حمله قرار گرفتیم و همه از او از نظر سیاسی و مالی حمایت کردند تا اینکه به کویت حمله کرد و فهمیدند که چه کسی بود.

عراقچی با اشاره به ناپایدار بودن و خطرناک بودن منطقه، پرسید: چه کسی جنگها در منطقه را شروع کرد؟ آیا کشور عزیزمان ایران بود یا آمریکا بود که جنگ علیه عراق یا لیبی را شروع کرد؟ چه کسی در حال حمله به یمن است ؟ آیا کشور عزیزمان ایران است ؟ و چه کسی به سرزمین های اشغالی حمله می کند و هر روز فلسطینیان را می کشد ؟ کشور عزیزمان ایران است یا اسراییل ؟ چه کسی تصمیم به یک راه حل مذاکره شده است جهت برنامه هسته ای خود گرفت ؟ هیچ نمونه دیگری از راه حل دیپلماتیکی در منطقه نداریم.

معاون وزیر همچنین با مطرح کردن این پرسش که چه کسی علیه داعش جنگید و چه کسی آن را ایجاد و با سلاح و پول حمایت کرد؟ ادامه داد: حقایق، خود حرف می زنند و ثابت می کنند که کشور عزیزمان ایران یک قدرت صلح در منطقه هست. صلح و ثبات منطقه ای، صلح و ثبات کشور عزیزمان ایران هست. آماده کار با همسایگانمان هستیم. ظریف در آخرین کنفرانس امنیتی مونیخ پیشنهاد مجمع گفتگوی منطقه ای کشورهای خلیج فارس را داد. ولی پیشنهاد او گوش شنوا نداشت. امیدواریم که دیگران در منطقه از این ایده حمایت کنند و بتوانیم گفتگو کنیم.

دیپلمات مذکور از سوی دیگر در مورد ایرانیانی که دارای دو تابیعت هستند و اینکه آیا سفر به کشور عزیزمان ایران جهت آنها امن می باشد، تاکید کرد: البته که امن هست. بین پنج تا شش میلیون ایرانی در خارج داریم. بسیاری از آنها بدون مسئله رفت و آمد می کنند و فقط اندکی از آنها به خاطر جاسوسی دستگیر شده است ا ند.

وی افزود: من کسی را متهم نمی کنم ولی متوجه هستم که ایرانی های دارای دو تابیعت، یک نشانه ساده جهت جذب از سوی سرویس های مخفی خارجی هستند. بسیار مراقب امنیتمان هستیم. کشور عزیزمان ایران شاید امن ترین کشور منطقه باشد. نیروهای امنیتی بسیار مراقب هستند و به کار آنها احترام می گذاریم.

عراقچی تاکید کرد: در عین حال می خواهم به همه ایرانی ها بگویم که هیچ سیاستی علیه شهروندانی که تابیعت دوگانه دارند، وجود ندارد. در واقع، ما آن را نادیده می گیریم. هرچند که بر اساس قانون ممنوع است ولی هیچگاه از هیچ ایرانی نمی پرسیم آیا گذرنامه دیگری دارد. ما می خواهیم که آنها به منزل بازگردند، که با خانواده های خود تماس و رابطه داشته باشند، که از نظر اقتصادی فعال باشند و در دانشگاه ها تدریس کنند. آنها را یک ارزش جهت خودمان قلمداد می کنیم و تلاش در تسهیل آمدن و رفتن آنها را داریم.

واژه های کلیدی: اروپا | ایران | عراقچی | آمریکا | ایرانی | تحریم ها | ایرانیان | لغو تحریم | اتحادیه اروپا | تحریم های آمریکا

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو