تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ۳۹ جایزه‌ سهم کشور عزیزمان ایران , ۷۱ دوره برگزاری کن

با کسب جایزه عالی ترین فیلمنامه جشنواره کن ۲۰۱۸ جهت جعفر پناهی، مجموع جوایزی که سینمای کشور عزیزمان ایران و سینماگرانی ایرانی در طول ۷۱ دوره برگزاری کن کسب کرده

۳۹ جایزه‌ سهم کشور عزیزمان ایران , ۷۱ دوره برگزاری کن

۷۱ دوره برگزاری کن؛ ۳۹ جایزه سهم ایران

عبارات مهم : ایران

با کسب جایزه عالی ترین فیلمنامه جشنواره کن ۲۰۱۸ جهت جعفر پناهی، مجموع جوایزی که سینمای کشور عزیزمان ایران و سینماگرانی ایرانی در طول ۷۱ دوره برگزاری کن کسب کرده اند به عدد ۳۹ رسید.

به گزارش ایسنا، بی تردید همچنان عباس کیارستمی با دریافت نخل طلا در سال ۱۳۷۶ و سه جایزه دیگر،پرافتخارترین سینماگر ایرانی در جشنواره کن است و بعد از وی اصغر فرهادی و جعفر پناهی نیز از اشخاص کارنامه دار سینمای کشور عزیزمان ایران در این مناسبت مهم سینمایی هستند.

هفتادویکمین جشنواره فیلم کن در حالی آخر یافت که جعفر پناهی جهت فیلم «سه رخ» برنده جایزه عالی ترین فیلمنامه شد و علی عباسی سینماگر ایرانی نیز جهت ساخت فیلم«مرز» محصول یکسان دانمارک و سوئد جایزه عالی ترین فیلم بخش “نوعی نگاه” این مناسبت سینمایی را به خود تخصیص داده شده است داد تا ۳۹ جایزه سهم فیلم ها و سینماگران ایرانی در تمام ادوار برگزاری این مناسبت مهم سینمایی باشد.

در زیر مروری بر این جایزه ها و دریافت کننده های آن خواهیم داشت:
اولین دوره جشنواره فیلم کن در روز ۳۰ شهریور ۱۳۲۵ شروع شد و نخستین حضور سینمای کشور عزیزمان ایران با فیلم «کورش کبیر» ساخته مصطفی فرزانه در بخش مسابقه فیلم های کوتاه در سال ۱۳۴۰ شکل گرفت. ولی نخستین جایزه سینمای کشور عزیزمان ایران در کن با فیلم «طلوع فجر» ساخته مرحوم احمد فاروقی قاجار در بخش مسابقه فیلم های کوتاه و دریافت “جایزه شورای عالی تکنیک” در سال ۱۳۴۳ رقم خورد.

پس از ۲۸ سال، جایزه بعدی سینمای کشور عزیزمان ایران در جشنواره کن و به وسیله عباس کیارستمی دریافت شد. فیلم سینمایی «زندگی و دیگر هیچ» در بخش نوعی نگاه به نمایش درآمد و نخستین جایزه “بهترین فیلم” این بخش و نیز “جایزه روسلینی” را به خود تخصیص داده شده است داد.

۳۹ جایزه‌ سهم کشور عزیزمان ایران , ۷۱ دوره برگزاری کن

جعفر پناهی در سال ۱۳۷۴ و با فیلم «بادکنک سفید» به پدیده جشنواره کن تبدیل شد و سه جایزه “دوربین طلایی”، “فیپرشی” و جایزه “بهترین فیلم بخش پانزده روز کارگردان های” کن را دریافت کرد ولی دو سال بعد در سال ۱۳۷۶ بااهمیت ترین جایزه سینمای کشور عزیزمان ایران در تاریخ جشنواره کن نصیب سینمای کشور عزیزمان ایران شد و فیلم سینمایی «طعم گیلاس» ساخته عباس کیارستمی نخل طلای جشنواره را به طور یکسان با فیلم «مار ماهی» ساخته «شوهی ایمامورا» از ژاپن دریافت داشت.

سمیرا مخملباف در سال ۱۳۷۹ و با فیلم سینمایی «تخته سیاه» موفق به دریافت “جایزه داوران” بخش مسابقه شد و در همان سال، حسن یکتاپناه با فیلم «جمعه» که در بخش نوعی نگاه به نمایش درآمده بود جایزه “دوربین طلایی” جشنواره کن را به طور یکسان با فیلم «زمانی جهت مستی اسب ها» ساخته بهمن قبادی دریافت کرد که این دومی در بخش پانزده روز کارگردان ها به نمایش درآمده و دو جایزه “هنر و تجربه” این بخش و جایزه “فیپرشی” را نیز به خود تخصیص داده شده است می دهد.

محسن مخملباف در سال ۱۳۸۰ با فیلم «سفر قندهار» در بخش مسابقه جشنواره کن حضور یافته و جایزه جنبی “کلیسای جهانی” را دریافت می کند.

رضا میرکریمی نیز با فیلم «زیر نور ماه» جایزه عالی ترین فیلم بخش هفته منتقدان جشنواره را دریافت می کند. در سال ۱۳۸۲، سمیرا مخملباف با فیلم «پنج عصر» دو “جایزه هیات داوران” بخش مسابقه رسمی و جایزه جنبی “کلیسای جهانی” و جعفر پناهی با فیلم «طلای سرخ» جایزه هیات داوران بخش نوعی نگاه را دریافت می کند.

محسن امیر یوسفی با نخستین ساخته بلند خود، «خواب تلخ» تقدیرنامه هیات داوران دوربین طلایی و جایزه “نگاه جوان” بخش پانزده روز کارگردان ها را در سال ۱۳۸۳ می گیرد. در سال ۱۳۸۶ فیلم «پرسپولیس» ساخته یکسان مرجانه ساتراپی و ونسان پارونو به عنوان محصول آمریکا و فرانسه در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمده و جایزه داوران را دریافت می کند.

با کسب جایزه عالی ترین فیلمنامه جشنواره کن ۲۰۱۸ جهت جعفر پناهی، مجموع جوایزی که سینمای کشور عزیزمان ایران و سینماگرانی ایرانی در طول ۷۱ دوره برگزاری کن کسب کرده

بهمن قبادی در سال ۱۳۸۸ با فیلم سینمایی «کسی از گربه های ایرانی خبر نداره!» در بخش نوعی نگاه حضور یافت و جایزه خاص این بخش و “جایزه فرانسوآ شالیه” را به خود تخصیص داده شده است می دهد.

عباس کیارستمی با فیلم فرانسوی/ایتالیایی «کپی برابر اصل» در بخش مسابقه کن ۱۳۸۹ حضور یافته و «ژولیت بینوش» جایزه عالی ترین بازیگر زن را جهت بازی در این فیلم دریافت کرد.

در سال ۱۳۹۰ سه جایزه کن نصیب سینماگران ایرانی می شود. جعفر پناهی جایزه “کالسکه طلایی” بخش پانزده روز کارگردان ها را دریافت داشته و محمد رسول اف با فیلم «به امید دیدار» جایزه عالی ترین کارگردانی بخش نوعی نگاه و “جایزه فرانسوا شالیه” را دریافت می کند.

سال ۱۳۹۲ نیز ۴ جایزه به فیلم های سینماگران ایرانی تخصیص داده شده است داده می شود. اصغر فرهادی که با فیلم «گذشته» در بخش مسابقه حضور داشت، جایزه عالی ترین بازیگر زن را با بازی «برنیس بژو » و جایزه “کلیسای جهانی” را دریافت می کند.

محمد رسول اف با فیلم «دست نوشته ها نمی سوزند» نیز جایزه “فیپرشی” را در بخش نوعی نگاه گرفته و آناهیتا قزوینی زاده نیز با فیلم کوتاه «سوزن»، محصول آمریکا، جایزه عالی ترین فیلم بخش سینه فونداسیون را به خود تخصیص داده شده است داد.

در سال ۱۳۹۴ فیلم بلند سینمایی «ناهید» ساخته اول آیدا پناهنده جایزه “آینده روشن” در بخش نوعی نگاه را گرفت و در سال ۱۳۹۵، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی دو جایزه در بخش اصلی، جایزه عالی ترین فیلم نامه و جایزه عالی ترین بازیگر مرد را جهت شهاب حسینی به ارمغان آورد. ولی علی احمدی با فیلم کوتاه «در تپه ها» محصول انگلستان جایزه دوم بخش سینه فونداسیون را دریافت کرد و آیدا پناهنده نیز جایزه جنبی “زنان در حرکت” را در طی مراسمی دریافت داشت.

سال گذشته و در هفتادومین جشنواره فیلم کن نیز محمد رسول اُف با فیلم «لرد» برنده بخش نوعی نگاه شد.

از ۳۹ جایزه دریافتی سینماگران ایرانی، ۳۸ جایزه در سال های بعد از انقلاب و یک جایزه در پیش از انقلاب نصیب سینمای کشور عزیزمان ایران شده است هست. در این میان، ۳۲ جایزه به مردان سینماگر ایرانی و ۷ جایزه به سینماگران زن ایرانی اعطا شده است که بیست درصد کل جوایز را مشمول بر می شود با این توضیح که دو جایزه دریافتی سینماگران مرد ایرانی را دو زن بازیگر غیرایرانی، یعنی «ژولیت بینوش» و «برنیس بژو» گرفته اند.

شش فیلم محصول کشورهای غیر ایرانی و به وسیله کارگردان های ایرانی در جشنواره کن جایزه دریافت کرده اند. بخش رسمی جشنواره کن مشمول بر بخش مسابقه فیلم های بلند و کوتاه و نوعی نگاه تاکنون ۲۳ جایزه به سینماگران ایرانی اعطا کرده که مشمول بر ۹ جایزه مسابقه فیلم های بلند، ۱ جایزه بخش فیلم های کوتاه، ۲ جایزه بخش سینه فونداسیون، ۷ جایزه بخش نوعی نگاه و ۳ جایزه دوربین طلایی بوده که این آخری در مراسم نهایی رسمی داده می شود ولی همه فیلم های بلند اول کارگردان ها در همه بخش های کن را مشمول بر می شود که نخستین را جعفر پناهی گرفت و بعد از وی حسن یکتاپناه و بهمن قبادی آن را به طور یکسان گرفتند و محسن امیر یوسفی ولی تقدیرنامه آن را دریافت کرد.

در بخش هفته منتقدان تنها یک بار و با فیلم «زیر نور ماه» رضا میرکریمی، جایزه گرفتیم و در بخش پانزده روز کارگردان ها که در اساس غیر رقابتی است ولی شماری شرکت ها و نهادهای همکار و حامی جایزه ای می دهند، ۴ جایزه دریافت کرده ایم. ولی سینماگران ایرانی ۱۰ جایزه جنبی هم از کن جهت سینمای کشور عزیزمان ایران به همراه آورده اند که مشمول بر ۳ جایزه فیپرشی، ۳ جایزه کلیسای جهانی، ۳ جایزه فرانس وآشالیه و یک جایزه دو سال پیش آیدا پناهنده (جایزه آینده روشن در بخش نوعی نگاه) است.

از میان سینماگران ایرانی، بهمن قبادی و جعفر پناهی با ۶ جایزه بیشترین تعداد جایزه را کسب کرده اند و بعد از آن عباس کیارستمی و اصغر فرهادی با ۴ جایزه، محمد رسول اف با ۴ جایزه، سمیرا مخملباف با ۳ جایزه، محسن امیر یوسفی و آیدا پناهنده با ۲ جایزه و محسن مخملباف، حسن یکتاپناه، رضا میرکریمی، آناهیتا قزوینی زاده، مرجانه ساتراپی و علی احمدی با یک جایزه قرار دارند.

۳۹ جایزه‌ سهم کشور عزیزمان ایران , ۷۱ دوره برگزاری کن

واژه های کلیدی: ایران | جایزه | ایرانی | ایرانی | دریافت | سینمای | مسابقه | دریافتی | جشنواره | سینمایی | سینماگران

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو