تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی گزارشی از حوادث کازرون

اواخر دی‌ماه سال گذشته بود که شایعه‌ی ایجاد شهرستانی تازه تحت عنوان کوه‌چنار، با الحاق بعضی بخش‌های کازرون، قوت گرفت و آرام آرام واکنش‌هایی ابتدا در شبکه‌های مج

گزارشی از حوادث کازرون

گزارشی از حوادث کازرون

عبارات مهم : جمعیت

اواخر دی ماه سال گذشته بود که شایعه ی ایجاد شهرستانی تازه تحت عنوان کوه چنار، با الحاق بعضی بخش های کازرون، قوت گرفت و آرام آرام تصویر العمل هایی ابتدا در شبکه های مجازی شروع شد که در ادامه با تجمع هایی نمود پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، تجمع های کازرون، از روزهای ابتدایی سال ۹۷ در قالب راهپیمایی اعتراضی و تجمع هایی که هیچ یک مجوز رسمی و قانونی نداشت شروع شد، ولی هیچ یک به درگیری منجر نشد و تنها ابتدا معاون سیاسی استانداری و بعد از آن استاندار فارس را به کازرون کشید.

گزارشی از حوادث کازرون

اگرچه حضور و صحبت استاندار فارس با استقبال مردم کازرون مواجه شد و همانگونه که “اسماعیل تبادار” نیز در آخرین مصاحبه ها و صحبت هایش اعلام کرد، حرف های مردم را شنیده و تلاش جهت اصلاح طرح تقسیم شهرستان کازرون و ایجاد شهرستان کوه چنار را در دستور کار قرار داد، ولی در عمل، اتفاقاتی رخ داد که منجر شد اعتراض ها به درگیری کشیده شود.

اعتراض های مردم کازرون که از شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت شروع شد، ریشه در تصمیمی مبنی بر بازداشت بعضی افراد داشت که پای وابستگان آنان را به برابر کلانتری شهر، محل بازداشت، کشاند و بعد از آن هم مقابله ی سختگیرانه با معترضین و اقدام بعضی معترضین در آتش زدن کلانتری اوضاع را بدتر کرد.

اواخر دی‌ماه سال گذشته بود که شایعه‌ی ایجاد شهرستانی تازه تحت عنوان کوه‌چنار، با الحاق بعضی بخش‌های کازرون، قوت گرفت و آرام آرام واکنش‌هایی ابتدا در شبکه‌های مج

در این میان شهروندان کازرون می گویند که آتش زدن بانک و اماکن کار آنان نبوده بلکه عده ای با صورت های پوشیده شده است چنین اقدامی را انجام داده اند.

“علیرضا- م”، یکی از شهروندان کازرون با بیان جزئیاتی از وقایع این شهر به خبرنگار ایسنا گفت: منشتر شدن خبر دستگیری چند نفر از معترضان که در روزهای اخیر در تجمعات شرکت کرده بودند و یا در شبکه های مجازی اقدام به نشر فراخوان حضور گسترده در تجمعات کرده بودند، تعدادی از شهروندان کازرونی با مشاهده اسامی بازداشت شدگان که ظاهرا از فامیل های وابسته آنها بودند به سمت کلانتری روانه شدند.

وی ادامه می دهد: رفته رفته جمعیت زیاد شد و به خیابان های اطراف کشیده شد. در حین زیاد کردن جمعیت معترض، صدای شلیک شنیده شد.

گزارشی از حوادث کازرون

این شهروند کازرونی اضافه می کند: جمعیت معترض خواستار آزادی بازداشت شدگان بودند که با صدای تیراندازی متفرق شدند.

علیرضا اضافه می کند: بر اثر اصابت گلوله تعدادی مجروح شده است بودند و نیروهای امنیتی که در محل حاضر شده است بودند سریعا با تماس به اورژانس، مجروحان را به بیمارستان و مراکز درمانی انتقال یافته کردند.

اواخر دی‌ماه سال گذشته بود که شایعه‌ی ایجاد شهرستانی تازه تحت عنوان کوه‌چنار، با الحاق بعضی بخش‌های کازرون، قوت گرفت و آرام آرام واکنش‌هایی ابتدا در شبکه‌های مج

وی می افزاید: به فاصله زمانی بسیار کمی بعضی معترضان تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی که وسط خیابان پارک شده است بود را شعله ور کردند.

این شهروند می گوید: انتظار داشتیم بعد از سفر استاندار و قول ایشان در خصوص رعایت حق مردم این شهرستان، شاهد مدیریت حوادث پیش آمده باشیم.

گزارشی از حوادث کازرون

شهروند دیگری که اعتقاد است مردم این شهرستان در طول تاریخ به خاص در دوران انقلاب نقش تاثیرگذار خود در تصمیمات حکومتی را ثابت کرده اند، اضافه کرد: امروز هم شایسته بود تا نماینده این شهرستان به جای احترام به مردمی که به او رای داده بودند تا پیگیر پرسشها عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و … حوزه انتخابیه باشد، با مردم در مورد مصوبه ای که صرفا جنبه راضی نگه داشتن دوستان و قومیت خود را داشت، مشورت می کرد تا شاهد درگیری و تنش ها نباشیم.

“محمد- ر” با این پرسش که «چه کسی جوابگوی کشته و مجروح شدن جوانان ما خواهد بود؟» گفت: ابر شهرستان شدن تنها به تعداد جمعیت نیست و به زیرساخت هایی بستگی دارد که باید از قبل فراهم شده است باشند. متاسفانه تنها چیزی که در این سال ها با شهرستان شدن یک شهر در استان فارس مشاهده شده، این است که یک امام جمعه اضافه می شود و بخشدار به فرماندار ارتقا می یابد، در حالی که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

این شهروند یادآور شد: پرسشها اقتصادی فشار زیادی بر مردم وارد کرده و باید به جای تنش و درگیری میان مردمی که در همجواری هم زیست می کنند به دنبال مصوباتی جهت زیاد کردن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بود.

همچنین به گفته یک مقام مسوول در استان فارس، در پی برگزاری تجمع غیر قانونی در صبح پنجشنبه ٢٧ اردیبهشت عده ای که سلاح سرد به همراه داشتند در میان جمعیت حضور یافتند و ضمن حمله به نیروهای انتظامی، ۲ دستگاه خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

در شامگاه چهارشنبه ٢۶ اردیبهشت نیز ۲ نفر از عوامل نیروی انتظامی و ۹ نفر از حمله کنندگان به کلانتری این شهرستان زخمی شدند که یکی از زخمی های جمعیت معترضان بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

این مقام مطلع از آتش زدن ساختمان یک شعبه بانکی در این شهرستان خبر داده و گفته است: به دنبال برپایی این تجمع، نیروی انتظامی همراه با خویشتنداری اقدام به پراکنده کردن جمعیت کرده بود و تعدادی از افرادی که نقش جنبش کننده داشتند و هتاکی می کردند نیز به وسیله ضابطان قضایی دستگیر شدند.

او ادامه داد: در جریان این تجمعات، عده ای وقت طلب، شایعه تقسیم کازرون و شکل گیری شهرستان تازه را بهانه و دستاویزی جهت جنبش بعضی افراد به برپایی تجمع های غیر قانونی کرده اند.

این منبع آگاه با تصریح بر این عنوان که حساب مردم کازرون از حساب تجمع کنندگان غیرقانونی جدا هست، افزوده است: با وجود استمرار این تجمع ها ولی پلیس حضور مقتدرانه ای در صحنه دارد و پرسشها را به دقت رصد و کنترل می کند. در این میان، عده ای با دامن زدن به شایعات و دروغ پراکنی و جنبش و تهییج مردم زمینه ساز ایجاد چنین شرایطی شده است اند.

به گزارش ایسنا، طرح ارتقای بخش “کوهمره نودان” و “چنارشاهیجان” همچنان به وسیله کارشناسان وزارت کشور در مرحله مطالعه و بررسی کارشناسی واقع شده است است و تاکنون هیج اقدامی صورت نگرفته است و قطعا هر تصمیمی که اتخاذ شود در آن خواست مردم شهر کازرون و قائمیه نیز لحاظ خواهد شد.

امام جمعه کازرون نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اطراف درگیری های اخیر گفت: نخستین خواهش من این است که مردم به شایعات توجهی نکنند، آیا که اینترنت قفل و بستی ندارد و هر روز در آن شایعاتی منتشر می شود.

حجت الاسلام محمد خرسند با اشاره به اینکه پیش از این نیز قول داده بودم مطالبات مردم کازرون را دنبال کنم، افزود: به قول خود عمل و مطالبات و خواسته های مردم این شهرستان را دنبال کرده و به مسیر خوبی نیز رسیده ایم.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در کازرون ایجاد نشده هست، اضافه کرد: همان طور که مسئولان نیز گفتند هیچ تغییری در کازرون صورت نگرفته و در رابطه با ایجاد تغییرات نه ابلاغی در کار بوده و نه بخشنامه ای، بنابراین این تجمعات دلیلی نداشت.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه وزارت کشور نیز در بیانیه اخیر خود بیان کرده که طرح تازه تا بررسی های کارشناسی و تامین خواسته های مردم متوقف شده است هست، گفت: در بیانیه آمده است که تا هنگامی که نظر صاحب نظران و دلسوزان شهرستان تامین نشود، هیچ اتفاقی نمی افتد.

خرسند با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد منافقین از این فضا سوءاستفاده کنند، ادامه داد: هنگامی که ناامنی و شورش شود کسی خواسته های به حق مردم کازرون را متوجه نمی شود، بعد باید با آرامش مطالبات را دنبال کرد. به من گفته شده است آنهایی که بانک ها را در کازرون آتش زدند لهجه کازرونی نداشته و از شهرهای دیگر بوده اند. اجازه دهیم بنده به عنوان خدمتگزار مردم خواسته های شما را دنبال کنم.

بنابر آخرین گزارشهای خبرنگار ایسنا، شهر کازرون امروز هم مانند دو روز گذشته، شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش (نوپو) است و معاون اجتماعی انتظامی فارس هم اعلام کرده که شرایط کازرون تحت کنترل و آرامش نسبی برقرار است.

به گفته شاهدان عینی، امروز، شنبه ۲۹ اردیبهشت، اکثر مدارس، اماکن تجاری و خدماتی و اغلب دوایر اجرایی در شهر کازرون به حالت نیمه تعطیل درآمده و کنترل شدیدی بر ورود و خروج این شهر اعمال می شود.

واژه های کلیدی: جمعیت | انتظامی | نیروی انتظامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو