تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی کوتاه کردن موهای قدبلندان

موهای سر ۹ دانش آموز دختر بلندقد در شهرستان فسا از توابع استان فارس کوتاه شد تا دانش آموزان کوتاه قد پشت سرآنان بتوانند تخته سیاه یا سفید و آموزگارشان را ببینند

کوتاه کردن موهای قدبلندان

کوتاه کردن موهای قدبلندان

عبارات مهم : آموزش

موهای سر ۹ دانش آموز دختر بلندقد در شهرستان فسا از توابع استان فارس کوتاه شد تا دانش آموزان کوتاه قد پشت سرآنان بتوانند تخته سیاه یا سفید و آموزگارشان را ببینند.

این راه حل برگزیده شد تا مشخص شود گویا هیچ روش دیگری جهت کوتاهی و بلندی قد دانش آموزان نشسته در کلاس یافت نمی شود به جز کوتاه کردن موهای قدبلندان.

اداره کل آموزش و پرورش فارس شامگاه دوشنبه ۲۴اردیبهشت گزارشی مبنی بر چیده شدن موی ۹ دختر دانش آموز مقطع دوم ابتدایی را انتشار داده است که طی آن مدیر آموزش و پرورش شهرستان فسا این اقدام معلم کلاس یاد شده است را خلاف اصول تربیتی خواند و قول پیگیری این عنوان را داد.

کوتاه کردن موهای قدبلندان

مسلم امینی نژاد با بیان اینکه کوتاه کردن موی دانش آموزان بدترین روش حل مساله بوده است و به هیچ وجه مورد تأیید نیست، بیان کرد:هرچند صیانت از حریم همکاران فرهنگی وظیفه ذاتی ماست، صیانت و رعایت حقوق دانش آموزان به عنوان امانت هایی که به آموزش و پرورش سپرده شده است اند نیز مورد اهمیت و تأکید است.

رئیس اداره آموزش و پرورش فسا این را هم گفت که این معلم ضمن ابراز پشیمانی از این رفتار، انگیزه خود را کوتاه کردن موهای بلند تعدادی از دانش آموزان بیان کرد که باعث مزاحمت جهت دانش آموزانی شده است بودند که در نیمکت پشت سر آن ها نشسته بودند.

موهای سر ۹ دانش آموز دختر بلندقد در شهرستان فسا از توابع استان فارس کوتاه شد تا دانش آموزان کوتاه قد پشت سرآنان بتوانند تخته سیاه یا سفید و آموزگارشان را ببینند

زمانی که ما مدرسه می رفتیم راه حل دیگری جهت این کار داشتند به این صورت که قدبلندان را بر نیمکت های عقب و قدکوتاه ها را روی نیمکت های جلو می نشاندند و از ابتکاری به نام کوتاه کردن مو یا کاستن از اعضای بدن دانش آموزان خبر نداشتند.

امینی نژاد مدیر آموزش و پرورش فسا این سخن بدیهی را هم بیان کرده است : اداره ما طی بخشنامه های متعدد و در کلاس های آموزشی ضمن خدمت تأکید کرده که همکاران فرهنگی باید ضمن رعایت اصول تربیتی از روش های صحیح حل مساله جهت حل پرسشها موجود کلاس درس استفاده کنند.

با آنکه ممنوعیت تنبیه بدنی دانش آموزان طی آیین نامه اجرایی مصوب سال ۱۳۷۹ ممنوع اعلام شده است است ولی همچنان خبر هایی از این دست به گوش می رسد.

کوتاه کردن موهای قدبلندان

راه حل جنجال برانگیز اخیر در آبادان و کوتاه کردن موی دانش آموز، تنبیه بدنی دانش آموز دارابی و همچنین دانش آموز زرین دشتی در بهمن سال گذشته از این موارد است.

در این گونه موارد تیم های کارشناس آموزش و پرورش اعزام می شوند تا بار دیگر ضرورت خط قرمز های تربیتی را به بعضی معلمان گوشزد کنند.

موهای سر ۹ دانش آموز دختر بلندقد در شهرستان فسا از توابع استان فارس کوتاه شد تا دانش آموزان کوتاه قد پشت سرآنان بتوانند تخته سیاه یا سفید و آموزگارشان را ببینند

به رغم تأکید بر ممنوعیت واکنش‌ها های خارج از عرف و با وجود آموزش های ضمن خدمت جهت فرهنگیان، بعضی معلمان بدون توجه به شدت آسیب و میزان دوام و تأثیر آن بر آینده کودک و نیز از بین بردن سرمایه و اعتماد اجتماعی خانواده ها به آموزش و پرورش، همچنان به این امر مبادرت می ورزند.

**کوتاه کردن موی دانش آموزان نوعی کودک آزاری است

کوتاه کردن موهای قدبلندان

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان کودک فارس به ایرنا گفت: کوتاه کردن موی دانش آموزان، کودک آزاری محسوب می شود و در گروه کودک آزاری عاطفی جای می گیرد که به اشکال مختلف، اتفاق می افتد.

خدیجه ظریفی کوتاه کردن موی دختران هشت ساله را به مراتب بدتر از زدن کودک با ترکه می داند و می گوید: چون مو جهت دختران مهم هست، کوتاه کردن آن به قصد تنبیه، توهین آشکار و تخریب شخصیت کودک است و باقی ماندن آثار آن جهت درازمدت آسیب بسیاری ازلحاظ معنوی به وی وارد می کند که متأسفانه این گونه تنبیه ها گاهی در خانواده ها نیز رخ می دهد.

این متخصص کودکان گفت: مهمترین آسیبی که کودک با این نوع تنبیه دچار آن می شود، ازدست دادن اعتماد خود به محیط مدرسه و معلم است که پیامد آن افت تحصیلی و عوض کردن واکنش‌ها است.

ظریفی ادامه داد: کودک در این مرحله اعتماد خود را به معلمان آینده اش را نیز از دست می دهد که این نگرش می تواند در آینده سرمنشا رفتارهای خطایی باشد که ممکن است در جامعه مرتکب شود.

این روانشناس کودک با تأکید بر اینکه بنیان جامعه بر خانواده است و خانواده باید کودکان را جهت حضور در جامعه آماده کند، اظهار داشت: آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی و زیاد کردن اعتماد به نفس باعث می شود کودک بتواند با آسیب های احتمالی به درستی مواجه شود.

** ضرورت آموزش مهارت« نه گفتن» و تاب آوری به کودکان

وی مهارت تاب آوری و نیز نه گفتن را از بااهمیت ترین مسائلی می داند که باید به کودکان آموزش داده شود.

این روانشناس افزود: با مهارت نه گفتن کودکان در برابر آزار مقاومت و سکوت نمی کنند و با آموزش تاب آوری می توان به کودک یاد داد که درصورت بروز اتفاق و اتفاق چگونه آن را تحمل کند و این مباحث مطالبی است که ابتدا باید در محیط خانواده و بعد از آن، در آموزش و پرورش به کودکان آموزش داده شود.

این متخصص کودکان همچنین بر ضرورت خود مراقبتی تأکید می کند و بر این باور است که می توان با خود مراقبتی به کودکان آموزش داد کسی اجازه توهین و تنبیه آنان را ندارد و حدود واکنش‌ها های جامعه ای که با کودک سروکار دارد را جهت او تبیین کرد.

ظریفی تأثیر بروز چنین رخداد هایی را نه تنها مربوط به دانش آموزان آسیب دیده که متوجه دیگر دانش آموزان و سایر خانواده ها نیز می داند و بیان می کند: بروز چنین واکنش‌ها هایی اعتماد خانواده ها را به مدرسه از بین می برد و به آن ها آسیب می رساند این درحالی است که در شرایط کنونی اجتماعی باید بتوانیم اعتماد مردم را به اقشاری همچون معلمان و پزشکان زیاد کردن دهیم.

ظریفی که یکی از مبدعان طرح زنجیره حامی کودک هست، حمایت از کودکان را در این زنجیره با شش رکن تعریف می کند که عبارت اند از خانواده، آموزش و پرورش، شهرداری ها، بهزیستی، دادگستری و نیروی انتظامی و اعتقاد است سرمایه گذاری و تقویت زنجیره های نخست می تواند عامل پیشگیری از این مناسبت ها باشد همچنین نقش رسانه ها در آموزش و اطلاع رسانی بموقع و کافی در این میان با اهمیت تلقی می شود.

باتوجه به آنچه یاد شد و با در نظر گرفتن قانون حمایت از کودکان، مصوب سال ۱۳۸۱ در مجلس شورای اسلامی، کودک آزاری از جرائم عمومی است و نیاز به شاکی شخصی ندارد بدهید معنا تنبیه کودکان در مدارس مصداق کودک آزاری است و به مثابه جرمی عمومی واجد بخشودگی نخواهد شد.

محمدرضا ستوده، روانشناس بالینی در گفت و گو با ایرنا بر اهمیت ریشه یابی مشکلاتی که باعث تنبیه بدنی کودکان در مدارس می شود تأکید می کند و اعتقاد است: تنبیه بدنی در مدارس دلایلی متعدد دارد که باید آن ها را بموقع آسیب شناسی کرد. از سویی کودکان در منزل آموزش های مورد نیاز را ندیده اند و از سوی دیگر معلمان شخصیت کودک و ظرایف تربیتی او را نمی شناسند.

**کودکان قربانی خشم فروخورده بعضی معلمان

وی با بیان اینکه بعضی معلمان با وجود پرسشها معیشتی، شرایط اجتماعی و نیز فشار های بیرونی قادر به اداره درست کلاس نیستند، عنوان می کند: این عوامل باعث بروز اتفاقاتی از این دست می شود و کودکان در این مواقع قربانی خشم درونی معلمی می شوند که نتوانسته است پرسشها خود را بیرون از مدرسه حل کند.

ستوده گفت: نفس عمل تنبیه چه در خانواده و چه در مدرسه، دارای آثار مخرب روانی و ضدتربیتی است و سرزنش کودکان به هر نوع و از بین بردن اعتماد به نفس آنان و فراتر از آن هر شیوه تنبیه بدنی، هیچ گونه جنبه تربیتی و آموزشی بر کودکان نخواهد داشت، بلکه باعث پدید آمدن پرسشها رفتاری خواهد شد.

این روانشناس بالینی اعتقاد است: عالی ترین روش برخورد با کودک تشویق گام به گام و آشنایی ظرفیت ها و توانمندی های سنی کودک است و اینکه معلم توقع داشته باشد کودک فراتر از توانایی ذهنی و شناختی خود واکنش‌ها کند، علاوه بر احساس نکبت و از بین بردن اعتماد به نفس او باعث بروز پرسشها روانی می شود و معلم را نیز برآشفته و ناتوان می کند لیکن انتظاراتش برآورده نمی شود و نمی تواند بر کار خود تمرکز کافی داشته باشد.

وی تأمین حقوق معلمان، ضرورت آموزش های به روز و کاربردی، آموزش به خانواده ها و نیز اهمیت به تربیت درست کودکان را از راهکار های پیشگیری از این اتفاقات برشمرد.

به نظر می رسد بعضی کارها در بعضی مدارس از معنای واقعی تنبیه دور است لیکن معنای تنبیه، آگاه کردن است درحالی که تلقی زیاد مردم و حتی معلمان از تنبیه این نیست.

چنین افرادی، تنبیه را به معنای کتک زدن، در محدودیت نگاه داشتن و حتی تحقیر کردن هست.

ایرنا

واژه های کلیدی: آموزش | تنبیه | اعتماد | معلمان | آموزشی | کودکان | خانواده | خانواده | حقوق معلمان | اعتماد به نفس | کوتاه کردن مو

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو