تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی ۷ چالش بزرگ «افشانی» در شهرداری , صندلی برزخی بهشت

نگاهی به دشواری هایی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در پیشرو دارد: آلودگی هوا، بدهی های سرسام آور و…

۷ چالش بزرگ «افشانی» در شهرداری , صندلی برزخی بهشت

صندلی برزخی بهشت؛ ۷ چالش بزرگ «افشانی» در شهرداری

عبارات مهم : ایران

نگاهی به دشواری هایی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در پیشرو دارد: آلودگی هوا، بدهی های سرسام آور و…

۷ چالش بزرگ «افشانی» در شهرداری , صندلی برزخی بهشت

افشانی که سابقه مدیریت استانی را در استان فارس داشته حالا می داند مدیریت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به مراتب سخت تر از استانداری در فارس یا حتی دیگر استان های بزرگ است.

صبح شنبه آقای شهردار در حالی در دفتر مجلل خیابان بهشت شروع می شود که محمدعلی افشانی می داند کار مشکل را مدیریت کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد. مدیریتی که ابعاد آن به مدیریت دولتی کوچک می ماند و حالا او کلیددار شهری با چالش های فراوان هست. بااهمیت ترین چالش هایی که محمدعلی افشانی شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران با آنها مواجه هست، در ۷ مورد کلی تقسیم می شود. نخست آلودگی هوا و چالش حمل و نقل در تهران، دوم بدهی های کلان شهرداری که طی سال های اخیر رسوب کرده و حالا می تواند ابرچالشی جهت هر مدیری در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد.

نگاهی به دشواری هایی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در پیشرو دارد: آلودگی هوا، بدهی های سرسام آور و…

سهم خواهی ها و فشارهای سیاسی، چالش هایی مربوط به فعالیت های فرهنگی، گران اداره شدن شهر تهران، آسیب های اجتماعی افسار گسیخته در این شهر به اصطلاح عموم «بی در و پیکر» و پیمانکاران با نفوذی که طی سال های اخیر چاق شده است اند و هرکدام می توانند با لاغر شدن سفره هایشان ، زیر میز معادلات در مدیریت شهری بزنند.


افشانی که سابقه مدیریت استانی را در استان فارس داشته حالا می داند مدیریت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به مراتب سخت تر از استانداری در فارس یا حتی دیگر استان های بزرگ هست. شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران علاوه بر همه چالش های شهری و اجتماعی خود، سالهاست که به خوابیدن سیاسی در معادلات چپ و راست تبدیل شده است و همین مساله مدیریت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را متفاوت می کند.


چالش های او چیست؟ در ادامه بخوایند؛

۷ چالش بزرگ «افشانی» در شهرداری , صندلی برزخی بهشت

۱.حمل و نقل و آلودگی هوا

در پایتخت کشور عزیزمان ایران شهروندی نیست که اگر از او راجع به بااهمیت ترین چالش پایتخت کشور عزیزمان ایران پرسش کنید، به مساله آلودگی هوا اشاره نکند و همزمان متخصص یا کارشناسانی هم وجود ندارند که راه حل آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران را توسعه حمل و نقل عمومی و پاک نخوانند. ولی اوضاع حمل و نقل عمومی در پایتخت کشور عزیزمان ایران هنوز با چالش های فراوانی روبروست. هم اکنون روزانه ۱۵ میلیون سفر و به عبارتی ۱۹ میلیون جابه جایی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران صورت می گیرد که سهم حمل و نقل عمومی در این جابجایی ها تنها حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد هست. این درصد در کشورهایی که توانسته اند آلودگی هوا را از طریق گسترش حمل و نقل عمومی مدیریت کنند، بعضا تا ۹۰ درصد نیز می رسد. در پایتخت کشور عزیزمان ایران ولی مترو آنطور که در سندهای چشم انداز آینده نگری شده است بود، توسعه پیدا نکرد و همزمان اتوبوسرانی هم درصدی حدود ۱۳ درصد جابجایی ها در پایتخت کشور عزیزمان ایران را پوشش می دهد. یکی از بزرگترین چالش های افشانی در پایتخت کشور عزیزمان ایران توسعه حمل و نقل عمومی هست. مساله ای که افشانی جهت آن راهی جز جلب همکاری بخش شخصی و دریافت کمک های مستمر از دولت ندارد.

نگاهی به دشواری هایی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در پیشرو دارد: آلودگی هوا، بدهی های سرسام آور و…

۲. بدهی های کلان شهرداری تهران

«نظام مالی شهرداری ها پاشنه آشیل کلانشهرها هست؛ آیا که تامین بودجه سالیانه، میزان بدهی و همچنین منابع مورد نیاز جهت اجرای پروژه ها به رقم زیادی رسیده که حدودا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان جهت هشت کلانشهر می شود که حدود ۵۰ درصد بودجه عمومی دولت می شود.» این آمار بخشی از واقعیتی است که امروز در کلانشهر های کشور عزیزمان ایران در حال رخ دادن است و هفته ی قبل از سوی حجت الله میرزایی، معاون برنامه ریزی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد. میرزایی با بیان اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران تا پنج سال آینده، نیاز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دارد که جهت اداره امور جاری، انجام تعهدات ناتمام و بازپرداخت بدهی هایش هزینه کند و برآورد ما این است که هشت کلانشهر نیز در افق چهارساله به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارند که رقم بسیار بالایی است و حال اینکه اقتصاد امروز شهرها و ساز وکار تامین مالی در شهرها به هیچ وجه ظرفیت تأمین این رقم را ندارند؛ چراکه نظام مالیه شهرها عقب مانده است و سایر زیرسیستم ها نیز همچون بودجه ریزی و … توسعه نیافته باقی مانده است.

این آمارها به روشنی نشان می دهد افشانی در حوزه مدیریت هزینه ها با ابرچالش مواجه است.

۷ چالش بزرگ «افشانی» در شهرداری , صندلی برزخی بهشت

۳. سهم خواهی ها و فشارهای سیاسی

شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از زمانی که محمود احمدی نژاد از کسوت شهردار در خیابان بهشت، به کسوت ریاست جمهور در خیابان پاستور رسید، تبدیل به موقعیتی سیاسی شد. حتی شاید قبل تر از او، زمانی که اصلاح طلبان نخستین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را فتح کردند و جایگاه مدیریت شهری در کلانشهر تهران، تبدیل به خوابیدن جهت معادلات سیاسی چپ و راست شد. افشانی حالا گزینه ای که از دل همین بستر سیاسی بیرون آمده هست. او در فرآیند کاملا سیاسی گزینش شهردار در جمع اعضای شورای شهر کنونی ، مورد حمایت وابستگان به حزب اعتماد ملی و عاملان سازندگی قرار داده شد و توانست گزینه های حزب اتحاد ملت دیگر ضلع مثلث لابی گر اصلاحطلبان جهت گزینش شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران را از گردونه مسابقه خارج کند. حالا همین بستر سیاسی می تواند پاشنه آشیلی جهت شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد. خصوصا اینکه او از دو ناحیه محتمل با فشارهای سیاسی مواجه می شود. نخست از ناحیه همفکران سیاسی خود و دوم از ناحیه جریان رقیب که تجربه ۷ ماه مدیریت محمد علی نجفی نشان داد، هر دو جریان سیاسی روی خوشی به ساکن دفتر خیابان بهشت نشان نمی دهند.

۴. چالش فعالیت های فرهنگی شهرداری

از طرف دیگر، یکی از عمده ترین چالش هایی که ممکن است خیلی سریع جهت افشانی رخ نمایان کند، اختلاف سلیقه در اجرای برنامه های فرهنگی در میان دو طیف سیاسی کشور هست. مساله ای که به روشنی خود را در ماجرای رقص دختر فرزند ها در برج میلاد و در زمانی شهرداری محمد علی نجفی نشان داد. این مساله یکی از جدی ترین و سنتی ترین اختلافات میان دو جریان سیاسی عمده در کشور طی سال های اخیر بوده و همواره توپ منزل های رقیب در کمین جریان سازی علیه مصادیق فرهنگی مجریان قرار دارند.

۵. گران اداره شدن تهران

«شهر گران اداره می شود، و این یعنی فشار بر شهروندان و باید هزینه اداره شهر را کم کردن دهیم.» این بخشی از نقل قول احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است که سال هاست با آمار ارقام تلاش در جلب توجه مدیران شهری به این واقعیت دارد که « پایتخت کشور عزیزمان ایران گران اداره می شود» اهمیت این مساله از آنجایی است که مستقیما دود آن به چشم شهروندان می رود. آنطور که احمد مسجد جامعی می گوید:«بودجه، واقعیتی است که با زندگی شهروندان پیوند دارد و ما نمی توانیم، و دستمان هم باز نیست، که بگوییم چون شهرداری پول ندارد به شهروندان فشار وارد کنیم. ما نماینده شهر و شهروندان هستیم، شهردار هم نماینده شهر و شهروندان است و همه بایستی در حفظ منافع آنها بکوشیم.»

۶. آسیب های اجتماعی افسارگسیخته تهران

اگر پایتخت کشور عزیزمان ایران را پایتخت آسیب های اجتماعی کشور بخوانیم، مشکل بیراهه نیست. آمارها می گوید پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از ۴۵ درصد از کل معتادان متجاهر را در خود جای داده هست. طلاق در پایتخت کشور عزیزمان ایران بالای نرم کشوری هست. بزهکاری در پایتخت کشور عزیزمان ایران مصادیق متعددی دارد و از هر گوشه شهر کودکان کار و خیابان به چشم می آیند. علاوه بر این آسیب های رفتاری مانند نزاع خشونت در کنار مسالی چون اختلاف طبقانی و چالش های از این دست باعث شده، پایتخت کشور عزیزمان ایران به ویترینی از آسیب های اجتماعی سنتی، کلی و نوپدید تبدیل شود و افشانی در این حوزه کار مشکل را دارد.

۷. پیمانکاران پر نفوذ در شهرداری

علاوه بر همه اینها، شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران طی سال های اخیر، روی کاکل پیمانکاران می چرخید. تا جایی که سال گذشته رحمت اله حافظی با حضور در کافه خبر خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش «پروژه های کلان با فشار پیمانکاران در پایتخت کشور عزیزمان ایران کلید می خورد؟» گفت:« این شائبه را نمی توانیم از ذهن دور کنیم که این جریان از بیرون مدیریت می شود. بعضی از آنها شخصی هستند و بعضی دیگر پیمانکاران متعلق به بخش های دیگری هستند. نهایتا شهرداری به وسیله آنها مدیریت می شود. متاسفانه در صحن شورا هم عده ای می دانند و هیچ واکنشی هم نشان نمی دهند.»

برخی از این پیمانکاران با نفوذ، وابستگی به نهادهای رسمی نیز دارند و همین وابستگی ها ممکن هست، کار را جهت افشانی در پروژه های کلان سخت کند.

خبرآنلاین/محمدحسین نجاتی

واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | شهردار | مدیریت | مدیریت | شهرداری | هوای پایتخت | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو