تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی سرنوشت شوم زمین بدون حشرات

 دانشمندان هشدار داده‌اند که تغییرات اقلیم باعث کم کردن بخش عمده‌ای از گونه‌های حشرات در دنیا خواهد شد. 

سرنوشت شوم زمین بدون حشرات

سرنوشت شوم زمین بدون حشرات

عبارات مهم : حشرات

دانشمندان هشدار داده اند که تغییرات اقلیم باعث کم کردن بخش عمده ای از گونه های حشرات در دنیا خواهد شد.

به گزارش ابتکار به نقل از گاردین، حشرات جهت اکوسیستم حیاتی هستند، ولی این موجودات تقریبا نیمی از زیستگاه خود را تحت شرایط آب و هوای آینده نگری شده است از دست خواهند داد. دانشمندان هشدار می دهند حشرات جهت اکثر سیستم های اکولوژیکی حیاتی هستند و یک فروپاشی وسیع باعث ایجاد اختلال در حیات روی زمین می شود. تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که حتی با در نظر گرفتن کم کردن کربنی که کشورهای دنیا با پیوستن به توافق پاریس به آن متعهد شده است اند، تغییرات آب و هوایی می تواند تا آخر قرن بیست و یکم تقریبا نیمی از زیستگاه های حشرات را جهت حیات آنها نامناسب کند و حتی گرده افشانی زنبورهای عسل را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، اگر تغییرات آب و هوایی بتواند با اهداف بلندپروازانه توافق جهانی پاریس درجه حرارت زمین را تا ۱٫۵ سانتی گرادی کم کردن دهد، تلفات حشرات با میزان کمتری ادامه خواهد داشت. تحقیقات تازه دانشمندان تاثیرات سطوح متفاوت تغییرات آب و هوایی را در محدوده ۱۱۵هزار گونه حشرات تجزیه و تحلیل کرده هست. این یافته نشان می دهد که گیاه های به شدت تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی هستند ولی پرندگان و پستانداران که می توانند مهاجرت کنند کمتر از این عوض کردن جهانی آسیب می بینند.

انسان ها از فوت حشرات روی زمین چه ضرری می کنند؟

سرنوشت شوم زمین بدون حشرات

پروفسور راشل وارن، در دانشگاه شرق انگلستان که این تحقیقات تازه را رهبری کرده هست، می گوید: «ما مشاهده کردیم که حشرات حساس ترین گروه هستند.» ولی آیا این موجودات می توانند جهت زمین و حیات روی زمین مهم باشند؟ او می گوید: «حشرات مهم هستند، لیکن اکوسیستم ها نمی توانند بدون حشرات عمل کنند. آنها نقش حیاتی در زنجیره غذایی بازی می کنند.»

او می گوید: «اگر ما بخش بزرگی از حشرات را از دست بدهیم تاثیرات بسیار وسیع و گسترده ای را در اکوسیستم خواهیم داشت.» او می گوید: «مردم باید دلواپس باشند آیا که زندگی انسان ها به عملکرد اکوسیستم ها بستگی دارد. گرده افشان، خاک های حاصلخیز و زیاد از همه آب پاک به اکوسیستم های سالم بستگی دارد.» در ماه اکتبر، دانشمندان هشدار داده اند که تعداد حشرات بالدار به میزان سه چهارم در ۲۵ سال گذشته در آلمان کم کردن داشته اند و به احتمال زیاد در سایر مناطق نیز این اتفاق رخ داده است.

 دانشمندان هشدار داده‌اند که تغییرات اقلیم باعث کم کردن بخش عمده‌ای از گونه‌های حشرات در دنیا خواهد شد. 

آینده تیره تنوع زیستی روی زمین

پروفسور دیو گولسون، در دانشگاه ساسکس انگلستان می گوید: «ما می دانیم که تعداد بسیاری از حشرات به علت عواملی از قبیل از نابودی زیستگاه و سموم کشاورزی در حال کم کردن هستند. این مطالعه تازه نشان می دهد که در آینده، این کم کردن می تواند به شدت تحت تاثیرات تغییرات آب و هوایی قرار گیرد. هنگامی که ما عوامل تاثیرگذار دیگری را به محیط زیست و حیات وحش اضافه می کنیم، به زیاد کردن جمعیت انسان ها کمک می کنیم و در نتیجه آن موقع است که آینده تنوع زیستی در سیاره زمین بسیاری تیره به نظر می رسد.»

در این تجزیه و تحلیل تازه که در مجله Science انتشار یافته هست، محققان داده های مربوط به محدوده جغرافیایی و شرایط آب و هوایی فعلی ۳۱ هزار گونه حشره، ۸ هزار پرنده، هزار و ۷۰۰ پستاندار، هزار و ۸۰۰ خزنده، هزار دوزیست و ۷۱ هزار گیاه را جمع آوری کرده اند. سپس آنها محاسبه کردند که چطور این دامنه عوض کردن می کند به این معنی که گرمایش جهانی منجر به این می شود که در بعضی مناطق دنیا امکان پشتیبانی از گونه های حشرات خاص از بین می رود، به عبارت دیگر بعضی از مناطق بر روی زمین دیگر جای مناسبی جهت حیات بعضی از گونه های حشرات نخواهند بود. جهت نخستین بار در این نوع مطالعه آنها برآورد کرده اند که علی رغم آنکه توافق پاریس به دنبال آن است تا زیاد کردن میانگین دمای جهانی را به کمتر از ۲ درجه سانتی گراد برساند و همچنین با انجام کارها مورد نیاز زیاد کردن دما را به ۱٫۵ درجه سانتی گراد بالاتر از سطح پیش از عصر صنعتی شدن برساند، ولی دنیا تا سال ۲۱۰۰ دمای ۳٫۲ درجه سانتی گراد را تجربه خواهد کرد، مگر اینکه کشورها اقداماتی فراتر از آنچه قبلا متعهد شده است اند را دنبال کنند.

مرگ ۴۹ درصد گونه های حشرات در دمای ۳٫۲ درجه سانتی گراد

سرنوشت شوم زمین بدون حشرات

محققان نتیجه های را به دو روش اندازه گیری کردند. در ابتدا آنها تعداد گونه هایی را که بیش از نیمی از دامنه خود را از دست می دهند مورد ارزیابی قرار داده اند که نتیجه های بررسی آنها نشان می دهد که ۴۹ درصد از گونه های حشرات در دمای ۳٫۲ درجه سانتی گراد، ۱۸ درصد در دمای ۲ درجه سانتی گراد و ۶ درصد در دمای ۱٫۵ درجه سانتی گراد کم کردن می یابد. در روش دوم آنها تلفات هر گروه از گونه های حشرات را به طور میانگین محاسبه کرده اند. یکی از محققانی که در این مطالعه حضور داشته، می گوید: «اگر شما یک گونه از حشرات باشید احتمالا در دمای ۳٫۲ درجه سانتی گراد ۴۳ درصد از زیستگاه خود را از دست می دهید.

همچنین ما دریافتیم که سه گروه عمده از حشرات که مسئول گرده افشانی هستند نسبت به گرما حساس هستند.» گای میدگلی، محقق دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی اعتقاد است که انتظار می رود تغییرات اقلیم تاثیرات عمده ای بر حیات وحش داشته باشند. او می گوید: «میانگین دمای سطح زمین در دو میلیون سال گذشته به ندرت به سطح آینده نگری شده است در چند دهه آینده نزدیک شده است است.» او می گوید که تحقیقات تازه بر روی توانایی گونه هایی که امکان مهاجرت دارند، تمرکز داشته هست، ولی این مطالعه نتوانسته تاثیر فعل و انفعالات از دست رفته بین گونه را به عنوان قرارداد محدوده شده است یا تاثیرات آسیب شدید آب و هوایی در حیات وحش را به طور دقیق مشخص کند.

 دانشمندان هشدار داده‌اند که تغییرات اقلیم باعث کم کردن بخش عمده‌ای از گونه‌های حشرات در دنیا خواهد شد. 

نجات زمین، یک تصمیم جمعی است

مردم دنیا به این عنوان آگاه هستند که کم کردن اثرات عوض کردن آب و هوایی بر محیط زیست و حیات وحش نیازمند کارها زیاد هست. ولی پرسش مهم این است که تا چه میزان می توان این تاثیرات را کم کردن داد و در چه بازه زمانی باید این کارها انجام شود تا موثر باشد؟ محققان ولی معتقدند که پاسخ آن به تصمیم جمعی انسان های روی زمین بستگی دارد. تصمیماتی که تا کنون توانسته زمین را به سمت گرم شدن و نابودی محیط زیست سوق دهد. مطالعات نشان می دهد که یک سوم از مناطق محافظت شده است در دنیا که ۱۵ درصد از کل زمین را مشمول بر می شوند، اکنون به شدت تحت فشار شدید فعالیت های انسانی، از جمله ساخت بزرگراه ها، چریدن دام ها و شهرنشینی قرار گرفته هست. یکی از محققانی که این مطالعه را رهبری کرده هست، اعتقاد است که شبکه ای از مناطق محافظت شده است باید ایجاد شود تا به حفظ و بقای گونه های مهم بر روی زمین کمک کند. اگر اجازه داده شود که شبکه حفاظت شده است تخریب شود، بدون شک شاهد از بین رفتن شدید تنوع زیستی در دنیا خواهیم بود.»

سرنوشت شوم زمین بدون حشرات

واژه های کلیدی: حشرات | مطالعه | دانشمندان | تغییرات آب و هوایی | اخبار علمی و آموزشی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو