تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی ممکن است در آینده همه جا گشت بگذارند / روایت احمد مسجدجامعی از محدودسازی گشت ارشاد

حدود یک ماه از انتشار فیلم برخورد خشونت آمیز گشت ارشاد در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذرد ولی همچنان تصویر العمل ها دراین باره ادامه دارد. روز

ممکن است در آینده همه جا گشت بگذارند / روایت احمد مسجدجامعی از محدودسازی گشت ارشاد

روایت احمد مسجدجامعی از محدودسازی گشت ارشاد: ممکن است در آینده همه جا گشت بگذارند

عبارات مهم : ایران

حدود یک ماه از انتشار فیلم برخورد خشونت آمیز گشت ارشاد در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذرد ولی همچنان تصویر العمل ها دراین باره ادامه دارد. روز گذشته احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به همین عنوان گفت: اگر این مسئله (گشت ارشاد) بخواهد بسط پیدا کند، ممکن است در آینده وارد دیگر فضاهای عمومی بشود و ما به عنوان نمایندگان مردم باید مرزهایی را تعریف کنیم و این مسئله کاری عملیاتی و اجرائی است.

ممکن است در آینده همه جا گشت بگذارند / روایت احمد مسجدجامعی از محدودسازی گشت ارشاد

پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی مانند معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز دراین باره اظهارنظرهایی کرده بودند.

مسئله گشت ارشاد البته از همان شروع کار تصویر العمل ها و نقدهای بسیاری را در جامعه در پی داشت. از طرفی هر سال با نزدیک شدن به فصل گرما و زیاد کردن دامنه فعالیت این گشت ها این عنوان به یکی از مباحث مهم فضای اجتماعی فرهنگی و سیاسی بدل می شود.

حدود یک ماه از انتشار فیلم برخورد خشونت آمیز گشت ارشاد در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذرد ولی همچنان تصویر العمل ها دراین باره ادامه دارد. روز

در بروزترین اظهارنظر و تصویر العمل دراین باره روز گذشته احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به برخورد خشونت آمیز گشت ارشاد در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران به ایلنا با اشاره به پیشنهاد خود جهت تشکیل کارگروه و کمیته حقوق شهروندی در شورای شهر گفت: قسمتی از کار و وظیفه ما در شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به بحث حقوق شهروندی برمی گردد. در پارک شهر گشت ارشاد گذاشته شده است و من نمی دانم چه نیازی است گشت ارشاد در چنین پارکی وجود داشته باشد؛ چراکه این پارک محل رفت وآمد خانواده هاست و در وسط شهر قرار دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر ادامه داد: اگر این مسئله (گشت ارشاد) بخواهد بسط پیدا کند، ممکن است در آینده وارد نمایشگاه ها، کتاب فروشی ها، رستوران ها، سینما ها، کافه ها، غذاخوری ها بشود و ما به عنوان نمایندگان مردم باید مرزهایی را تعریف کنیم و این مسئله کاری عملیاتی و اجرائی است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه جهت مثال جشنواره ها و سینما ها زیر نظر دستگاه های مختص به خودشان هستند، گفت: پارک ها هم دستگاه تخصصی دارند و باید مشخص شود (گشت ارشاد) بر چه اساس و مبنا و رویکردی وارد پارک ها می شود؟ به هرحال پارک ها فضاهای عمومی هستند و بعضی عمومی و بعضی نیمه عمومی و نیمه شخصی محسوب می شود؛ این تعاریف باید روشن شود. به همین جهت پیشنهاد کردم که کمیته ای در شورای شهر تحت عنوان کمیته حقوق شهروندی فعال شود.

ممکن است در آینده همه جا گشت بگذارند / روایت احمد مسجدجامعی از محدودسازی گشت ارشاد

او در رابطه با وظایف این کمیته پیشنهادی تصریح کرد: کمیته حقوق شهروندی شورای شهر می تواند راجع به پرسشها این چنینی گفت وگو کرده و از پلیس در این رابطه گزارش بخواهد. وظیفه پلیس ایجاد امنیت است و بین ایجاد امنیت و اخلاق تضاد وجود دارد، این واژه ها کنار هم چیده نمی شود. مثل این است که از وزارت ارشاد بخواهیم کار پلیسی انجام دهد و بگویند مبارزه با قاچاقچیان را به وزارت فرهنگ و ارشاد سپرده اید.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه حجاب در کشور ما قانون و عرف هست، باید رعایت شود و یک دغدغه عمومی هست، گفت: درست است که حجاب در کشور ما قانون است ولی حفظ حقوق شهروندی هم قانون است و این دو نباید در تعارض با یکدیگر باشد. نمی شود جهت اجرای قانون، واکنش‌ها غیرقانونی داشت و خارج از روال معمول عمل کرد. پیش از این نیز، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در صحبت خود در دانشگاه خوارزمی با تأکید بر اینکه برخوردهای اخیر گشت ارشاد قابل قبول نیست، گفته بود: ما برخوردهای گشت ارشاد را قبول نداریم، چون دولت اعتقاد است این عنوان یک بحث فرهنگی است.

حدود یک ماه از انتشار فیلم برخورد خشونت آمیز گشت ارشاد در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذرد ولی همچنان تصویر العمل ها دراین باره ادامه دارد. روز

البته تصویر العمل ها به انتشار آن فیلم همه جنبه انتقادی نداشت؛ جهت مثال آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد یک هفته بعد از این اتفاق و انتقاداتی که مسئولان و نمایندگان نسبت به آن مطرح کردند، در خطبه های نماز جمعه این طور گفت: «پلیسی در اجرای برنامه پلیسی خود اشتباه کرده و باید به آن پیگیری شود، حال یک باره همه دستگاه های کشور راه می افتند تا بعد از این کسی با بی حجاب برخورد نکند؛ یعنی چه؟ ندا بر ضد قرآن و ندا بر ضد فریضه بر امر به معروف و نهی از منکر آن هم در مجلس؟ وزیر و وکیل راه می افتند و دستگاه ها و مسئولان هم همین طور که به زن بی حجاب اهانت شده است و پلیسی در برخورد اشتباه کرده هست. خب اشتباه را جبران کنید. نیروی انتظامی با خطای یک مأمور و یک پلیس در یک مسئله منکر شرعی باید زیر سؤال برود؟».

همچنین مدیر پلیس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز با اشاره به فیلم درگیری یکی از مأموران زن گشت ارشاد با دو دختر جوان گفت: «در این ماجرا دو زن با کلماتی بسیار زشت و رکیک به مأمور ما که به آنها تذکر داده بود، حمله ور شدند.

ممکن است در آینده همه جا گشت بگذارند / روایت احمد مسجدجامعی از محدودسازی گشت ارشاد

در فیلمی که بخشی از آن انتشار یافته کاملا واضح است که این دختران از چه کلمات رکیکی استفاده می کنند. خب، بعد از این همه دیدند که چه فضاسازی ای کردند». به گفته او این اتفاق درحالی افتاد که این مأمور زن، بارها به زنان و دختران این شهر گل هدیه داده بود و آنها اطلاع کامل داشتند که این زن هر روز در آن نقطه از پارک طالقانی انجام وظیفه می کند؛ بنابراین با نیت درگیری وارد صحنه شدند تا فیلمی تهیه کرده و به آن دختر معلوم الحال بدهند. مدیر پلیس پایتخت کشور عزیزمان ایران که این فیلم را صحنه سازی معرفی کرد در سخنان خود به تأکید گفت با این فضاسازی ها عقب نشینی نخواهند کرد و با قدرت به وظیفه خود عمل می کنند.

شرق

واژه های کلیدی: ایران | شورای شهر | پلیس پایتخت | حقوق شهروندی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو