تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی تهدیدی که در مدارس جدی‌تر از اعتیاد جهت دانش آموزان است!

یک کارشناس مشاوره در آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تحرک و انرژی نیاز آموزش‌وپرورش است،گفت: مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش باید سلامت روح و روان دانش‌آموزان باشد

تهدیدی که در مدارس جدی‌تر از اعتیاد جهت دانش آموزان است!

تهدیدی که در مدارس جدی تر از اعتیاد جهت دانش آموزان است!

عبارات مهم : آموزش

یک کارشناس مشاوره در آموزش وپرورش با اشاره به اینکه تحرک و انرژی نیاز آموزش وپرورش است،گفت: بااهمیت ترین اولویت آموزش و پرورش باید سلامت روح و روان دانش آموزان باشد.

تسنیم نوشت: ۱۰۰ هزار دانش آموز در معرض خطر اعتیاد و ۱۰ هزار دانش آموز مصرف کننده مواد مخدر؛ آخرین آماری بود که نادر منصور کیایی مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش راجع به اعتیاد دانش آموزان اعلام کرد.

طبق گفته های او، در بحث اعتیاد دانش آموزان مصرف داروها مانند ریتالین و ترامادول هم مدنظراست و با محاسبه آنها در طول سال های اخیر روند مصرف مواد با توجه به عوض کردن الگوی مصرف زیاد شده است است ولی الگوی سنتی مصرف مواد در میانگین خود باقی مانده است.

تهدیدی که در مدارس جدی‌تر از اعتیاد جهت دانش آموزان است!

در همین رابطه عباس فرجی در گفت وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که اخیرا آموزش وپرورش اعلام کرده است ۱۰۰ هزار دانش آموز در معرض خطر اعتیاد هستند و ۱۰ هزار دانش آموز نیز مصرف کننده مواد مخدر هستند، عوامل موثر در گرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر چیست؟ اظهار کرد: متاسفانه هر روزه شاهد آسیب های اجتماعی زیادی در مدارس هستیم و آموزش و پرورش نخستین جبهه این برخوردها با پرسشها اجتماعی است در این میان آماری که مدیرکل دفتر مواظبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر وجود ۱۰ هزار دانش آموزانی که مکرراً سوء مصرف مواد مخدر داشته اند نیز قابل توجه است.

وی افزود: به گمانم به دلایلی مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش نخواسته از واژه اعتیاد دانش آموزان استفاده کند و براساس بعضی استدلال ها شاید هم این ملاحظه درست باشد ولی تا همین جای کار یک گام به جلو است و ارائه آمار از اوضاع اعتیاد دانش آموزان شاید زنگ خطرها را به گوش بعضی مسئولان اوج دستی برساند.

یک کارشناس مشاوره در آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تحرک و انرژی نیاز آموزش‌وپرورش است،گفت: مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش باید سلامت روح و روان دانش‌آموزان باشد

این کارشناس مشاوره در آموزش وپرورش گفت: با پرسشها زیادی در حوزه روانی و اجتماعی مدارس مواجه هستیم و اگر از من بپرسند و نمی توان گفت اعتیاد خطرناکتر از سایر آسیب های اجتماعی است چون هر یک می تواند به اندازه خود خطرناک باشد اساسا به خاطر همین عنوان است که آموزش و پرورش نهاد بسیار حساسی است.

فرجی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر به شما بگویم میزان ترساندن دانش آموزان با مصرف نوشابه های انرژی زا کمتر از میزان شیوع مواد مخدر نیست شاید برایتان تعجب آور باشد بنابراین باید به این عنوان از یک افق دیگر نگاه کرد یعنی به جای تمرکز کامل بر مواد مخدر و آسیب هایی که البته به هر یک بسیار مهم هستند به این عنوان بپردازیم که آموزش و پرورش را در یک سبک همه جانبه باید دید و علاوه بر آمار دانش آموزان مصرف کننده مواد مخدر، آمار های مشابه زیادی داریم که هر یک ترساندن جدی جهت آموزش و پرورش هستند و چون مواد مخدر اسم ترسناک تری دارد زیاد به چشم می آید.

وی بیان کرد: به عنوان مثال اگر بدانیم در عمده ترین علل فوت و میر دنیا اعتیاد در پایین ترین های جدول قرار می گیرد احتمالا تعجب کنیم ولی واقعیت همین است بطور مثال هر سال ۱٫۵میلیون نفر به خاطر دیابت می میرند که این رقم از کل کشته های جنگ هایی که در یک سال در دنیا اتفاق می افتد بسیار زیاد است یا بر اساس آمار شرکت جهانی بهداشت هر سال ۱۸ میلیون نفر بخاطر پرسشها قلبی جان خود را از دست می دهند این رقم در کشور عزیزمان ایران ۲۰۰ هزار نفر یعنی چیزی معادل ۵۴ درصد از فوت و میرها را مشمول بر می شود در حالی که این رقم در سال ۹۵ جهت فوت و میر ناشی از مصرف مواد مخدر حدودا ۳ هزار نفر بود.

تهدیدی که در مدارس جدی‌تر از اعتیاد جهت دانش آموزان است!

این کارشناس مشاوره تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد که اعتیاد به مصرف مواد قندی تاثیرات اعتیاد به کوکائین را بر روی فرد می گذارد و ترک آن تا همان اندازه پر دردسر و چالش برانگیز است و شاید عجیب تر باشد بگویم عملا ترک مواد قندی به خاطر در دسترس بودن آن بسیار سخت تر از ترک هروئین یا هر نوع مخدر دیگری باشد.

وی ادامه داد: با این مقدمه می خواهم بگویم در سبد آموزش و پرورش کلی آسیب داریم که همه به هم متصل هستند و هر کدام به سهم خود می توانند پرسشها جدی ایجاد کنند ولی اگر ریزبینانه به عنوان نگاه کنیم متوجه می شویم ریشه عمده پرسشها یک جاست؛ اگر وزارت آموزش و پرورش می خواهد گام مهمی جهت کم کردن آسیب های اجتماعی در مدارس بردارد باید نگاه خود را عوض کند نگاهی که متاسفانه بسیار بر عنوان آموزش درسی تمرکز دارد نه مهارت های زندگی.

یک کارشناس مشاوره در آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تحرک و انرژی نیاز آموزش‌وپرورش است،گفت: مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش باید سلامت روح و روان دانش‌آموزان باشد

این کارشناس مشاوره در پاسخ به این پرسش که ساختار آموزشی فعلی مدارس تا چه اندازه به آسیب پذیری دانش آموزان منجر می شود و آیا آموزش های مورد نیاز جهت مواجهه دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی به آنها ارائه می شود؟ گفت: دانش آموزان در مدارس از ضعف مهارت های زندگی، سبک زندگی و بسیاری موارد دیگری زحمت می برند و باید به آنها در این حوزه ها کمک کرد. باید تحرک و انرژی به آموزش وپرورش تزریق شود و این عنوان محقق نمی شود مگر آنکه نگاه مدیریتی آموزش و پرورش عوض کردن کند.

فرجی بیان کرد: درمان ۱۰ هزار دانش آموزی که درگیر اعتیاد هستند دردی از آموزش و پرورش دوا نمی کند باید تا کنون فهمیده باشیم که تدریس درس ریاضی و علوم به دانش آموزی که در معرض انواع آسیب های اجتماعی است غیر منطقی بوده این دانش آموزان به مهارت هایی نیاز دارند که ابتدا خود را در برابر این آسیب ها ایمن کنند بعد از آن باید به آموزش دروس پرداخت.

تهدیدی که در مدارس جدی‌تر از اعتیاد جهت دانش آموزان است!

وی با اشاره به اینکه باید دانش آموزان را با سبک زندگی سالم آشنا کرد، گفت: باید دانش آموز بداند بااهمیت ترین اولویت آموزش و پرورش سلامت روح و روان دانش آموزان است این امر باید به سطح خانواده ها هم کشیده شود متاسفانه بیشترین مراجعه به دفاتر مشاوره جهت کمک گرفتن در مدارس پرسشها درسی دانش آموزان است در حالیکه دانش آموز مورد نظر با پرسشها جدی تری روبه رو است.

این کارشناس مشاوره در آموزش وپرورش بیان کرد: انتظار می رود مدیران آموزش و پرورش هم این نگاه را در خود ایجاد کنند مدارس باید از روش های حل مسئله، روش های مواجه با بحران و بسیاری روش های دیگر بهره مند شوند این امر استثنا پذیر هم نیست متاسفم شاخص مدرسه خوب به خصوص در مدارس غیردولتی رتبه های برتر کنکور است و اولیایی که فقط این شاخص را ملاک خوبی مدارس می دانند باید بدانند که این نگاه گرفتاری های جبران ناپذیری جهت آنها خواهد داشت گرفتاری هایی که یک عمر پشیمانی را به همراه خواهد داشت.

واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | اعتیاد | مشاوره | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو