تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نیست / آیت‌الله احمد خاتمی

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نبوده هست، عنوان کرد: این بیانیه‌ رییس مجلس خبرگان به عن

بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نیست / آیت‌الله احمد خاتمی

آیت الله احمد خاتمی : بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نیست

عبارات مهم : بیانیه

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نبوده هست، عنوان کرد: این بیانیه رییس مجلس خبرگان به عنوان یک فقیه هست.

به گزارش ایسنا، آیت الله احمد خاتمی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم، در خصوص بیانیه انتشار یافته در مورد برجام اظهار کرد: این بیانیه رییس مجلس خبرگان رهبری است نه بیانیه مجلس خبرگان و نه حتی بیانیه هیات رییسه مجلس خبرگان؛ بیانیه با سربرگ رییس مجلس ثبت شده است است و ذیل آن نیز امضای آیت الله احمد جنتی قرار دارد، بنابراین اینکه در رسانه ها چنین منعکس شد این بیانیه مجلس خبرگان رهبری است بازتاب درستی نیست.

خاتمی افزود: ابتدا به علت تعجیلی که صورت گرفت در سایت خبرگان به اشتباه بیانیه مجلس خبرگان رهبری عنوان شد ولی بلافاصله اصلاح شد. در این بیانیه یک کلمه هم در مورد مجلس خبرگان رهبری نیامده است و رییس مجلس به عنوان یک فقیه صاحب نظر این بیانیه را صادر کرده هست. انتظار می رفت کسانی که می درخواست کردند نقد و اظهارنظر در این خصوص کنند در نظر می گرفتند که این بیانیه رییس مجلس خبرگان هست. احساس می کنم عده ای به بهانه این بیانیه قصد تخریب مجلس خبرگان و نماز جمعه را داشتند که این کار درستی نیست.

بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نیست / آیت‌الله احمد خاتمی

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توصیه دیگر در این خصوص این است که طبق قانون اساسی کشور، همه افراد حق اظهارنظر در مورد پرسشها اجتماعی و سیاسی را دارند. رییس مجلس خبرگان نیز مانند دیگران حق اظهارنظر دارد و اینکه گفته می شود که مجلس خبرگان در دیپلماسی خارجی دخالت کرده است اشتباه هست. رییس مجلس خبرگان تنها نظر خودش را گفته است و دخالتی صورت نگرفته هست. دخالت زمانی است که با اعمال قدرت بخواهند نظری را عوض کردن دهند. آنچه که در این بیانیه مطرح است توصیه است و توصیه را نمی توان دخالت به حساب آورد.

وی ادامه داد: قلم فرسایی شده است است که وظیفه مجلس خبرگان رهبری، گزینش و مواظبت از اعمال رهبری است و حق اظهارنظر در مباحث سیاسی را ندارد. این عنوان اشتباه است و خبرگان هم به عنوان یک شخصیت حقوقی حق اظهارنظر دارند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نبوده هست، عنوان کرد: این بیانیه‌ رییس مجلس خبرگان به عن

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر روزی مجلس خبرگان رهبری نیز به این نتیجه برسد که در موضعی اظهارنظر کند این حق مجلس خبرگان رهبری است و تمام اعضای مجلس حق اظهارنظر دارند.

وی افزود: آیت الله جنتی سمت های دیگری نیز مانند دبیر شورای نگهبان دارد و استفاده از عنوان رییس مجلس خبرگان در این بیانیه بدهید معنی نیست که این نظر مجلس خبرگان هست. موافقت و مخالفت مجلس خبرگان نیز با عنوان برجام در صحن عمومی مطرح نشده است.

خاتمی تصریح کرد: موافقان برجام نیز اعتقاد دارند که آمریکا بدعهدی کرده است و طرف های اروپایی نیز قابل اعتماد نیستند، همه نیز این عنوان را می دانند و رهبری نیز به این مساله تاکید کرده است و البته مهلت داده اند که طرف های اروپایی تضمین بدهند.

بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نیست / آیت‌الله احمد خاتمی

وی گفت: در این بیانیه آیت الله جنتی گفته است که آیا تضمین های کافی از طرف آمریکایی گرفته نشده است که رییس جمهور بعدی آمریکا مجبور به پایبندی به آن باشد و کلمه عذرخواهی نیز جهت این مساله مطرح شده است است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان بیان کرد: آیت الله جنتی به بنده تاکید کردند که من از جانب ایشان این عنوان را مطرح کنم که از زحمات طاقت فرسای مذاکره کنندگان تجلیل می کنند؛ در نتیجه آن بیانیه و این خبر به ایشان بدهید معنی است که مذاکره کنندگان می درخواست کردند تضمین بگیرند ولی نتوانستند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نبوده هست، عنوان کرد: این بیانیه‌ رییس مجلس خبرگان به عن

وی خاطرنشان کرد: توصیه دیگری که انتظار دارم رعایت شود این است که دو طرف از مقام معظم رهبری خرج نکنند، این حرف پنهانی نیست که مجموع فرمایشات رهبری در خصوص برجام مشمول بر تایید، گله و تذکر است و اینکه گزینشی با این فرمایشات برخورد شود درست نیست؛ در پرسشها سیاسی باید حرف و استدلال خودمان را بیان کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این دو سه روز دو طرف صریح حرف های خودشان را زده اند. آیت الله جنتی به صورت براق موضع خود را اعلام کردند و دیگران نیز نقدهایی را وارد کردند؛ در این نقدها دو گونه نقد در این عنوان وجود داشت؛ یک گونه نقدهای توهین آمیز و اهانت بار بود که اینگونه نقدها در ارزش فرهیختگان نبود و نباید شخصیت آیت الله جنتی و مجلس خبرگان تخریب شود، در جایی که استدلال وجود دارد توهین جایز نیست.

بیانیه انتشار یافته در خصوص برجام، بیانیه مجلس خبرگان نیست / آیت‌الله احمد خاتمی

وی افزود: نوع دوم نقدها، نقدهای سازنده و استدلالی بود که بنده به عنوان عضو هیات رییسه مجلس خبرگان از این نقدها تقدیر می کنم؛ نقد باید منصفانه، با استدلال و مودبانه باشد.

خاتمی گفت: از اصحاب رسانه نیز تقاضا دارم عدالت رسانه ای را رعایت کنند و تمام حرف را پوشش دهند، چه حرف هایی که با سلیقه رسانه هماهنگ است و چه حرف هایی با سلیقه آنها هماهنگ نیست؛ رسانه ها باید تمام حرف ها را منعکس کنند و بگذارند دیگران تحلیل کنند و اگر تحلیلی نیز دارند بعد از آوردن کل متن خبر باشد.

وی عنوان کرد: حال که همه حرف ها زده شده است است باید به احترام ماه مبارک رمضان بگو و مگوها کنار گذاشته شود و با دلی بدون کینه وارد ضیافت خدا شویم؛ به تک تک مردم اطمینان می دهم که کشور سامان دارد و بزرگی به نام مقام معظم رهبری در راس کشور هست، همچنین مسئولان سه قوه نیز بارها ابراز کرده اند که همراه با ولایت هستند و نیت ارزش همراهی هست؛ مطمئن باشید در این مساله کلیدی، کشور با عقل جمعی پیش می رود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان اظهار کرد: این به مصلحت نظام است که در پرسشها مهم کشوری از جمله برجام، فضای نقد باز باشد و اجازه دهیم فقیهی مانند آیت الله جنتی اظهارنظر کند و اگر نقدی بر این صحبت ها وارد است گفته شود؛ خفقان سیاسی به مصلحت کشور نیست و تمام سلایق در کشور باید نقد و اظهارنظر داشته باشند.

احمد خاتمی در ادامه بیان کرد: هفتادمین سال اشغال فلسطین که بحق روز نکبت نام گرفته است با انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف همزمان شده است است.

وی افزود: اقدام جنبش برانگیز رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی نشانگر یک فتنه تازه و کینه دشمن های نسبت به اسلام و مسلمین و همچنین تضییع حقوق مردم فلسطین است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دو سه روز گذشته مردم فلسطین در اعتراض به این اتفاق به پا درخواست کردند و ده ها نفر کشته و بیش از دو هزار نفر مجروح شدند؛ ما مجموع این جنایات را محکوم می کنیم، هر گامی که اشغالگران در این عرصه بر می دارند یک گام به نابودی خود نزدیک می شوند.

وی ادامه داد: به مردم عراق نیز بابت برگزاری اصل انتخابات تبریک می گویم و نفس این مردم سالاری جای تبریک دارد؛ مردمی که چند دهه زیر سلطه صدام خبیث و مدتی هم گرفتار داعش بودند پای صندوق های رای رفتند و آینده خود را رقم زدند؛ امیدواریم که مردم عراق با سازندگی کشورشان بتوانند این مردم سالاری را تقویت و تحکیم ببخشند.

خاتمی اظهار کرد: عنوان دیگری که جای تبریک دارد پیروزی جریان مقاومت در لبنان علیرغم تلاش های رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا بود، جریان مقاومت که حزب الله بخشی از این مقاومت است پیروز شد و این پیروزی را به مردم لبنان، رهبر مجاهد آن سیدحسن نصرالله، رییس جمهور و رییس مجلس لبنان تبریک می گوییم.

وی در خصوص جلسات مجلس خبرگان نیز گفت: از نیمه فروردین ۹۷ تاکنون کمیسیون های هیات اندیشه ورز هفت جلسه را تشکیل داده اند؛ هیات اندیشه ورز دو جلسه با نشانه تدوین آیین نامه اجرایی و تعیین کارگروه ها و مباحث تشکیل دادند؛ همچنین کمیسیون سیاسی و اجتماعی نیز چهار جلسه با حضور مسئولان و کارشناسان برگزار کردند. کمیسیون آیین نامه نیز جهت بررسی طرح های ارجاعی از اجلاس عمومی اسفند ماه تشکیل جلسه دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اینگونه نیست که مجلس خبرگان رهبری تنها سالی دو جلسه داشته باشد، اجلاس رسمی سالی دو بار برگزار می شود ولی کمیسیون ها همواره جلسات خود را برگزار می کنند.

واژه های کلیدی: بیانیه | احمد خاتمی | مجلس خبرگان | مقام معظم رهبری | مجلس خبرگان رهبری | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو