تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی در تجمع معلمان شعار سیاسی دادند ، روایت دست اولی از بازداشت معلمان/ وزیر آموزش و پرورش

پنجشنبه ای که گذشت، تجمع مسالمت آمیز معلمان در هفته معلم روبه روی شرکت برنامه وبودجه با بازداشت معلمان و فعالان کانون های صنفی معلمان آخر یافت. محمد بطحایی، وز

در تجمع معلمان شعار سیاسی دادند ، روایت دست اولی از بازداشت معلمان/ وزیر آموزش و پرورش

روایت دست اولی از بازداشت معلمان/ وزیر آموزش و پرورش: در تجمع معلمان شعار سیاسی دادند

عبارات مهم : آموزش

پنجشنبه ای که گذشت، تجمع مسالمت آمیز معلمان در هفته معلم روبه روی شرکت برنامه وبودجه با بازداشت معلمان و فعالان کانون های صنفی معلمان آخر یافت. محمد بطحایی، وزیر آموزش وپرورش، ضمن تأکید بر پیگیری اوضاع معلمان بازداشتی می گوید از نیروی انتظامی انتظار خویشتن داری بیشتری داشته است.

در تجمع معلمان شعار سیاسی دادند ، روایت دست اولی از بازداشت معلمان/ وزیر آموزش و پرورش

معلمان کشور در این تجمع در پی تحقق مسالمت آمیز مطالبات صنفی خود بودند؛ ولی تجمع آنان در پایتخت کشور عزیزمان ایران به دستگیری ۱۵ معلم و فعال صنفی منجر شد که تا این لحظه هنوز تعدادی از معلمان در بازداشت هستند و خبرها حکایت از آن دارد که آنها ازجمله محمدتقی فلاحی، مدیر کانون صنفی معلمان، با دستبند و پابند روانه زندان شده است اند.

در میان بازداشت شدگان نام محمود بهشتی لنگرودی و محمد حبیبی نیز که پیش از این در بازداشت بوده اند و به تازگی آزاد شده است اند، دیده می شود. تجمع را گروهی به نام شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان سراسر کشور برنامه ریزی کرده بودند.

پنجشنبه ای که گذشت، تجمع مسالمت آمیز معلمان در هفته معلم روبه روی شرکت برنامه وبودجه با بازداشت معلمان و فعالان کانون های صنفی معلمان آخر یافت. محمد بطحایی، وز

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش وپرورش، ضمن ابراز تأسف از اتفاق پیش آمده، با اشاره به حوادث روز پنجشنبه می گوید: «متأسفانه اتفاقی که روز پنجشنبه افتاد، شاید اگر نیروی انتظامی در پایتخت کشور عزیزمان ایران مقداری خویشتن داری می کرد، به اینجا ختم نمی شد. چون در استان های دیگر نیز این تجمع برگزار شد و همکاران من حرف هایشان را زدند و در پایتخت کشور عزیزمان ایران اگر نیروی انتظامی خویشتن داری می کرد، شاهد اتفاقات روز پنجشنبه نبودیم و مثل سال های گذشته، معلمان در تجمع مطالبات و شعار خود را بیان می کردند و همه چیز تمام می شد. این گلایه را نیز از همکاران خودم هم دارم که در شرایط سیاسی امروز کشور که به هرحال همه توان دلسوزان نظام بازشدن گره های سیاسی امروز هست، شاید با روش مناسب تری می شد این برنامه را برگزار کرد.

کمااینکه دو تشکل دیگر در همان روز پنجشنبه در پایتخت کشور عزیزمان ایران برنامه برگزار کردند و حرف هایشان را زدند و حتی در یکی از این برنامه ها، نماینده من حضور پیدا کرد و حرف ها را شنید و به من انتقال یافته کرد و این برنامه ها در کمال آرامش و بدون حاشیه برگزار و تمام شد».

حرمت معلم را نگه نداشتند

بطحایی تأکید کرد: «دوستان من نیز که در تجمع روز پنجشنبه پایتخت کشور عزیزمان ایران حضور داشتند، شاید اگر این نشست را با روش مناسب تری به خاص در شرایط سیاسی امروز برگزار می کردند، حتی ما آمادگی داشتیم که سالنی را در اختیارشان قرار می دادیم و خود ما هم در برنامه حضور پیدا می کردیم و حرف ها را می شنیدیم؛ ولی توصیه ای که باید تأکید کنم، این است که من خودم به عنوان یک معلم همان طور که پیش تر گفته ام، اعتقاد دارم حرمت معلم باید حفظ شود که این اتفاق نیفتاد. این واکنش‌ها پیش آمده به نام معلم و در روز و هفته معلم خوب نبود و با خویشتن داری نیروی انتظامی می توانست این اتفاقات نیفتد».

در تجمع معلمان شعار سیاسی دادند ، روایت دست اولی از بازداشت معلمان/ وزیر آموزش و پرورش

بطحایی با اشاره به اینکه علت این اتفاق معلمان نبودند، گفت: «نکته دیگری هم که باید اضافه کنم، این است که من در فیلم منتشرشده از تجمع روز پنجشنبه مسائلی را دیده ام که باید به آن اشاره کنم؛ در تجمع یادشده، یکی از دلایلی که منجر به بازداشت شده، این است که علاوه بر معلمان کسان دیگری هم در تجمع حضور داشته اند که به نام معلم علاوه بر شعارهای صنفی معلمان، شعارهای سیاسی را مطرح کرده بودند و شاید علت ورود نیروی انتظامی هم همین بحث شعارهای سیاسی بود که از سوی بعضی از افراد غیر معلم سر داده شد».

وزیر آموزش وپرورش گفت: «من از همان روز پنجشنبه ظهر پیگیر این ماجرا بودم و شاید در همان تاریخ چندین مرتبه با مراجع ذی ربط تماس داشته ام. ابتدا بازداشت ها زیاد بود و بعد تعداد زیادی از بازداشتی ها با سؤال و جواب اولیه مرخص شدند. آخرین تماسی که داشتم، شنبه شب بود و هنوز متأسفانه بعضی از همکاران ما بازداشت هستند و مراحل بازپرسی را می گذرانند.

پنجشنبه ای که گذشت، تجمع مسالمت آمیز معلمان در هفته معلم روبه روی شرکت برنامه وبودجه با بازداشت معلمان و فعالان کانون های صنفی معلمان آخر یافت. محمد بطحایی، وز

من فقط می توانم بگویم پیگیر این عنوان هستم، با توجه به اینکه این همکاران بازداشتی همه جهت پرسشها صنفی در تجمع حضور داشتند، هرچند بعضی شعارهای سیاسی در جمع داده شده؛ ولی شعاردهندگان اصلا معلم نبوده اند و از این تجمع سوءاستفاده کرده اند». این گفت وگو با وزیر ظهر روز گذشته انجام شد و در همین حال عصر روز گذشته خبر آمد دیگر معلمان بازداشت شده است -به جز محمد حبیبی- با قرار کفالت آزاد شدند.

بطحایی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از افراد غیر معلم حاضر در تجمع کسی دستگیر شده است هست، گفت: «از بین آن افراد یک نفر دستگیر شده است و مطابق گزارش های رسیده به من، آن فرد اصلا معلم نیست.

در تجمع معلمان شعار سیاسی دادند ، روایت دست اولی از بازداشت معلمان/ وزیر آموزش و پرورش

حداقل در پایتخت کشور عزیزمان ایران یک نفر دستگیر شده است که شعار سیاسی می داده و اصلا فرهنگی نیست و البته مأموران دنبال شناسایی افراد دیگری هستند که از این تجمع استفاده کرده اند. ولی با توجه به اینکه همکاران من مثل سال های قبل جهت پرسشها صنفی در این تجمع شرکت کرده بودند، دنبال این هستیم که سریعتر مشکلشان را حل کنیم. به هرحال باز تأکید می کنم، برخورد فیزیکی با همکاران ما جایز نبود و این اتفاقات نباید می افتاد».

او در پاسخ به این سؤال که آیا معلمان با دستبند و پابند به دادسرا برده شده است اند، گفت: «من نخستین بار است که این مسئله را می شنوم و حتما آن را پیگیری می کنم. این واکنش‌ها در شأن معلم نیست، من در فیلم بازداشتی ها چنین رفتاری را ندیدم؛ ولی قطعا آن را پیگیری می کنم».

از بطحایی راجع به پرونده باز بعضی از دستگیرشدگان سؤال کردیم، او گفت: «از سیر قضائی اطلاعی ندارم؛ ولی حتما کسی که سابقه بازداشت دارد و با تعهد آزاد شده، حضورش در این تجمع قطعا به خاطر مطالبات صنفی بوده؛ ولی بعضی افراد سودجو در آن شعار سیاسی داده اند، شاید فرایند پیگیری را سخت کند. به هرحال من تمام تلاشم را می کنم و با اعتمادی که به همه همکارانم دارم و می دانم پرسشها آنها صنفی است و می خواهند آموزش وپرورش به سمتی برود که همه از آن توقع دارند و مقام معظم رهبری نیز بارها به آن تأکید کرده اند و همکاران هم در همین مسیر خواسته های صنفی خود را مطرح می کنند که دولت و نظام تلاش بیشتری جهت رسیدن به این سطح از مطلوبیت کنند».

بطحایی همچنین با تأکید بر اینکه قول می دهد که پیگیر آزادی معلمان بازداشتی باشد، تأکید کرد: «این هم وظیفه اخلاقی و هم وظیفه حرفه ای من است که به عنوان یک معلم که در این خانواده آموزش وپرورش زندگی می کنم، از منظر معلمی این عنوان را پیگیری کنم».

اتفاق پیش آمده در اهواز تنبیه خارج از عرف بود

وزیر آموزش وپرورش در آخر در پاسخ به سؤالی راجع به چیدن موی دختر دبستانی در مدرسه ای در اهواز نیز خاطرنشان کرد: «اولا این واکنش‌ها از نظر ما یک نوع تنبیه هست. تنبیهی که خارج از عرف و اصول تربیتی تلقی می شود. ما در علوم تربیتی گاهی حتی نگاه کردن نابجا و کلام نابجا به دانش آموز گفتن را تنبیهی خارج از عرف می دانیم، چه برسد به اینکه یک دانش آموز را با قیچی کردن بخشی از موهایش تحقیر کنیم و حتما این تحقیر در روح و شخصیت این فرزند تا سال های سال تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین نه تنها بنده؛ بلکه هرکسی که نامش معلم باشد، با چنین رفتاری حتما تصویر العمل خوبی نخواهد داشت و ما هم مثل تنبیه بدنی، این واکنش‌ها را هم نابجا می دانیم. بنده همان طور که مدافع حقوق معلمان هستم، مدافع حقوق دانش آموزان هم هستم و این عنوان را پیگیری می کنم. مطابق آخرین خبر، معلم پرورشی مربوطه تعلیق و آماده به خدمت نگه داشته شده است تا پرونده اش بررسی دقیق شود. تیم من در وزارتخانه که وظیفه اش بررسی این مباحث هست، بدون رعایت سلسله مراتب، وارد بحثمی شوند و مستقیما عنوان را پیگیری می کنند. امیدوارم تا دو روز آینده نتیجه پیگیری خود را به من ابلاغ کنند و اگر خدایی ناکرده همان طور که در خبرها آمده، این مربی کاملا مقصر باشد، حتما با شدیدترین مجازات اداری این عنوان را دنبال خواهیم کرد».

چه زمانی از معلمان دفاع می کنید؟

پیگیری های نمایندگان مجلس و معلمان نیز راجع به تبعات آن تجمع ادامه دارد. روز گذشته فاطمه سعیدی، نماینده کمیسیون آموزش، در تذکری شفاهی عنوان کرد: تجمع مسالمت آمیز معلمان که در اعتراض به اوضاع معیشتی خود برگزار شده است بود، با دخالت نابجا و نبود تحمل و احترام به اصل ۲۷ قانون اساسی، نه تنها منجر به ایجاد خشونت شد که متأسفانه تعدادی از معلمان بازداشت شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در حوادث دی ماه که گروه ها و اقشار متفاوت و معترضان داخلی و خارجی همگی در آن نقش آفرینی کردند، گفتیم صدای ملت را باید شنید، امروز نیز از تریبون مجلس به عنوان یک معلم می خواهم صدای معلمان را بشنویم. این صدای قشری مظلوم و شریف است که شهیدانی مانند رجایی و باهنر را تقدیم انقلاب کرده اند. او تصریح کرد: از هر منتقدی، معترض و از هر معترضی، مخالف ساختن تنها به رونق اپوزیسیون می انجامد. کدام عقل سلیمی می گوید معلم را کتک بزنید و بازداشت کنید؟

معلمی که خواستار بهترشدن وضع معیشت و بالابردن کیفیت آموزشی هست. مجلس تنها می تواند دولت را بازخواست کند؛ ولی دیگر نهادها چه؟ هر بار که از وزیر اطلاعات و دادگستری سؤال کردیم، گفتند که عنوان در اختیار آنها نیست؛ ولی هرکسی مسئولیتی دارد و باید پاسخ گو باشد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معلمان از تبعیض و بی عدالتی در زحمت هستند. همه باید صدای معترضان را گوش کنیم. از همین تریبون از آقای نوبخت، وزیر کشور و اطلاعات تقاضای پیگیری اعتراضات معلمان را داشته و تقاضای آزادی هرچه سریع تر بازداشت شدگان را دارم و یادآوری می کنم جای معلم کلاس درس هست، نه زندان.

شرق

واژه های کلیدی: آموزش | سیاسی | معلمان | آموزشی | برنامه | بازداشت | همکاران | پنجشنبه | بازداشت شدن | حقوق معلمان | برنامه ریزی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو