تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی بمب‌های دستمال کاغذی

در هر ثانیه انسان‌ها در کل دنیا از ۱۴ هزار دستمال پارچه‌ای استفاده می‌کنند که به طور فزاینده رودخانه‌ها و حیات وحش را در معرض خطر قرار می‌دهند. چگونه می‌توانیم

بمب‌های دستمال کاغذی

بمب های دستمال کاغذی

عبارات مهم : پارچه

در هر ثانیه انسان ها در کل دنیا از ۱۴ هزار دستمال پارچه ای استفاده می کنند که به طور فزاینده رودخانه ها و حیات وحش را در معرض خطر قرار می دهند. چگونه می توانیم شر این دستمال پارچه ای را از سر محیط زیستمان کم کنیم؟

به گزارش روزنامه گاردین، طبقه هشتم بیمارستان دانشگاه لندن، بخش ایزوله، پرستاری دو خط دفاعی در برابر گسترش بیماری هایی که زندگی آنها را ترساندن می کنند، دارند.

یکی راهرویی از محفظه هوای غیر قابل نفوذ دو لایه در هر اتاق وجود دارد. دوم و مسلما مهمتر از همه دستمال های ضد عفونی کننده ای هستند که جهت جلوگیری از گسترش میکروب ها و ویروس ها از آن استفاده می کنند. پارچه های پشمی یک بار مصرف، نعمتی است که به پرستاران و کارکنان بیمارستان ها اجازه می دهد که نه تنها از احتمال مبتلا شدن به بیماری هایی مثل انتروکولیت با غشای کاذب (بیماری شدید و نادر مربوط به روده باریک و بزرگ) و سایر ویروس ها محافظت می کند بلکه به آنها اجازه می دهد که در کمترین وقت خدمات بهداشتی را که یک عامل حیاتی جهت پرستاران و بیماران هست، رعایت کنند.

بمب‌های دستمال کاغذی

«تصور استفاده نکردن از دستمال های مرطوب ضد عفونی کننده بسیار سخت است»؛ پرستاران بااهمیت ترین منابع انسانی هستند و اغلب بیمارستان ها با کمبود پرستار روبه رو هستند. بنابراین دستمال های مرطوب توانسته کار را جهت آنها راحت تر کند و وقت آنها را جهت انجام کارهای دیگر آزادتر کند. بعد از آنکه دولت اعلام کرد که بعد از مشاهده چندین مورد از تاثیرات مخرب دستمال های مرطوب قصد دارد تا آن را کم کردن دهد.

مصرف ۱۴۰۰۰ دستمال مرطوب در هر ثانیه در جهان

در هر ثانیه انسان‌ها در کل دنیا از ۱۴ هزار دستمال پارچه‌ای استفاده می‌کنند که به طور فزاینده رودخانه‌ها و حیات وحش را در معرض خطر قرار می‌دهند. چگونه می‌توانیم

در حالی که خدمات بهداشتی تا حد زیادی برزرگ ترین کاربری بخش دولتی هست، می تواند یک وقت بسیار خوب جهت بازار محصولات بهداشتی یک بار مصرف باشد. این اتفاق می تواند در جامعه دیگر متفاوت باشد، جایی که دستمال های مرطوب به عنوان یک کالای لوکس آشنا می شود و کاربردی وسیع تر پیدا می کند. راه های آبی را مسدود می کند و حیات وحش را به خطر می اندازد. تا به حال، استفاده از دستمال های مرطوب غیرقابل کنترل بوده است که نابرابری جهانی، مصرف گرایی و تفکر کوتاه مدت را نشان می دهد. در طول ۶۰ سالی که از زمانی تولید و مصرف نخستین دستمال های یک بار مصرف می گذرد، مصرف آن به میزان بالغ بر ۴۵۰ میلیارد دلار در سال یا حدود ۱۴۰۰۰ دستمال در هر ثانیه زیاد کردن یافته است.

سن و درآمد، دو عامل موثر بر مصرف دستمال های کاغذی

تحقیقات بازار نشان می دهد که دستمال های مرطوب و سایر مواد بهداشتی یک بار مصرف رابطه مستقیمی با اوضاع اقتصادی دارند. در کشورهای فقیر، استفاده از این مواد بهداشتی نزدیک به صفر است ولی هنگامی که حقوق میانگین هر فرد به ۱۵۰۰ دلار در هر ماه زیاد کردن پیدا می کند، زنان شروع به خرید محصولات بهداشتی می کنند. پدر و مادر ها مایل هستند تا سقف ۳۵۰۰ دلار پول خود را خرج خرید لوازم بهداشتی یکبار مصرف کنند و هنگامی که درآمد مردم به ۸ هزار دلار می رسد آنها به خرید دستمال مرطوب روی می آورند.

سن نیز یک عامل هست. نسل های جوان تر به خصوص نوزادان زیاد از پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود از دستمال های مرطوب استفاده می کنند. مادران شاغل نشانه مهم این بازار هستند. در ایالات متحده، ۲۲ میلیون آمریکایی در عرض یک هفته ۳۱ بار یا زیاد از دستمال مرطوب استفاده می کنند. از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ میزان دستمال های تولید شده است در اروپا دوبرابر شده است است.

بمب‌های دستمال کاغذی

دستمال های مرطوب را چه کسی به دنیا معرفی کرد؟

جایگزین شدن دستمال های پارچه ای و استفاده از پارچه های قدیمی جهت استفاده از دستمال های کاغذی از ۶۰ سال پیش شروع شد. نخستین دستمال مرطوب جیبی، در سال ۱۹۵۸ به وسیله آرتور جولیوس، کارمند صنعت لوازم آرایشی سابق در منهتن در سال ۱۹۵۸ تولید شد. او که بعدها کلنل ساندرز موسس رستوران مرغ سوخاری کنتاکی (کی اف سی) را متقاعد کرد که اگر بتواند ابزاری را جهت کسانی که هنگام خوردن ساندویچ خود دست و صورتشان را کثیف می کنند، فراهم کند و دستمال مرطوب جهت تمیز کردن با مارک «wetnap» به همراه ساندویچ به مشتریان ارائه کند، زیاد فروش خواهد کرد. مرغ سرخ شده است کنتاکی از آن وقت نزدیک به یک میلیارد دستمال کاغذی سفارش داده هست. این میزان جهت طی کردن نیمی از مسیر زمین تا ماه کافی هست. این تنها بخش کوچکی از این مجموعه هست. فرآیندهای شیمیایی بسیاری در طول مسیر تولید دستمال مرطوب بچه، حوله های ضدعفونی هواپیما، ضد باکتری ها، پاک کننده های آرایش و شست و شوی صورت و … اتفاق می افتد.

در هر ثانیه انسان‌ها در کل دنیا از ۱۴ هزار دستمال پارچه‌ای استفاده می‌کنند که به طور فزاینده رودخانه‌ها و حیات وحش را در معرض خطر قرار می‌دهند. چگونه می‌توانیم

شرکت جولیوس به نام nice pak هنوز حرف اول بازار فروش محصولات بهداشتی و دستمال های مرطوب را می زند و هر سال ۱۵۰ کیلوگرم دستمال مرطوب تولید می کند – تقریبا ۵۰۰۰ دستمال در یک ثانیه. در حال حاضر صنعت تولید دستمال کاغذی چنان توسعه یافته است که الیاف کاغذی آنها می تواند به الکل، عطر و رایحه های گوناگون و ترکیبات آنتی باکتریال و ضد قارچ و … آغشته شوند. علاوه بر اینها شرکت های تولید کننده به دنبال جایگزین کردن موادی به جای مواد شیمیایی در بافت های دستمال های مرطوب، محصولات مواظبت از کودکان نوپا و دستمال های مرطوب کننده خانمانه هستند.

دستمال های مرطوب با محیط زیست چه می کنند؟

گزارش ها از اوضاع فاضلاب های شهرهای بزرگ حکایت از آن دارد که چربی های غول پیکر چسبنده و دیگر ضایعاتی که این مسیرهای زیر زمینی را مسدود می کنند، روز به روز زیاد کردن پیدا می کند. مطالعات شرکت آب و فاضلاب انگلستان نشان داده است که دستمال های مرطوب ۹۳ درصد از ۳۰۰ هزار مانع فاضلاب های این کشور را که هر ساله مسیر راه های آبی زیر زمینی را می بندند، تشکیل می دهد. بلفاست (پایتخت ایرلند شمالی)، دنور (پایتخت ایالت کلرادو)، ملبورن (دومین شهر پرجمعیت استرالیا) و بالتیمور (بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند) همه تحت تاثیر قرار گرفته اند.

بمب‌های دستمال کاغذی

با این حال، بزرگ ترین چربی های موجود در فاضلاب در محله وایت چپل بریتانیا یافت شده است است که قطعه ای از آن در موزه لندن به نمایش در آمده هست، این ماده چسبنده با بوی بد به نوعی «یک نوع پرتره جمعی» از تبعات عدم توجه انسان ها به محیط زیست هست. به گفته مدیر رادیو استوارت، مدیر کل شرکت آب در انگلستان، انگلستان هر سال حدود ۱۰۰ میلیون پوند جهت تمیز کردن فاضلاب های شهر از زباله هایی که آن را مسدود کرده اند، هزینه می کند. او گفته است: شرکت های آب هر سال بیش از ۱۵۰ میلیون پوند جهت خدمات آب و فاضلاب هزینه می کنند، فاضلاب هایی که ما جهت خلاصی از دست دستمال های مرطوب جدیدی که آن را مسدود می کنند، طراحی نشده اند. دستمال های مرطوب ولی به موج دوم آلودگی رودخانه تیمز (River Thames) در لندن کمک کرده هست. بعد از آلودگی عصر صنعتی، رودخانه لندن در حال حاضر به طور فزاینده ای با مسئله دستمال های مرطوبی که به آن ریخته شده است اند مواجه هست. در حال حاضر مرسوم ترین زباله در رودخانه لندن دستمال های مرطوب، بطری های پلاستیکی و جوانه های پنبه ها هستند.

انجمن مردم نهاد تمیز کردن شهر اخیرا ادعا کرده که دستمال های مرطوبی که از فاضلاب ها پیدا می شود به تشکل های آبی عوض کردن شکل داده اند که مجموع آنها می تواند نیمی از زمین تنیس را پر کند. اگرچه بعضی از آنها زیست تخریب پذیر هستند و می توانند در جریان تجزیه و انحلال به مواد موجود در محیط زیست تبدیل شوند، ولی هنگامی که که آنها تجزیه می شوند خطراتی جهت محیط زیست دارند که جبران پذیر نیستند. این تود ه های کثیف می تواند آینده ماهی ها را به خطر اندازد. دستمال های مرطوب در جریان تجزیه شدن به میکروپلاستی ها تبدیل می شوند، که به وسیله آبزیان از جمله زئوپلانکتون یعنی جانداران ریز ذره بینی که در آب دریا شناور بوده و جزو نخستین حلقه های زنجیره غذایی دریاها هستند جذب می شوند و از آن به بعد وارد زنجیره غذایی آبزیان بزرگتر می شوند. مسئله دیگری که این دستمال های مرطوب ایجاد می کنند در ساحل دریاها دیده می شوند، زباله هایی که منظره سواحل را خراب می کنند و گاهی به وسیله آبزیان و پرندگان ساحلی به عنوان غذا خورده می شوند.

با تمام تبعاتی که استفاده از این دستمال ها جهت محیط زیست دارد ولی تا کنون متولیان محیط زیست کشورها برنامه و قصدی جهت ممنوعیت استفاده و تولید آنها ندارد، ولی می گوید که با صنعت به دنبال جایگزینی جهت مواد پلاستیکی موجود در دستمال های مرطوب و سایر محصولاب بهداشتی که موجب انسداد فاضلاب ها و خطرات زیست محیطی را به دنبال داشته، دارند.

ابتکار/زهرا داستانی

واژه های کلیدی: پارچه | دستمال | فاضلاب | بهداشتی | استفاده | مرطوب کننده | دستمال کاغذی | لوازم بهداشتی | محصولات بهداشتی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو