تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ذخیره‌سازی حیرت‌انگیز طلا در خانه‌های ایرانی

ایرانی ها در ٣ ماه ٩ تن طلا خریداری کردند ایرانی ها در سه ماه معادل نصف تقاضای هر سال مصر طلا خریدند 

ذخیره‌سازی حیرت‌انگیز طلا در خانه‌های ایرانی

ذخیره سازی حیرت انگیز طلا در منزل های ایرانی

عبارات مهم : ایران

ایرانی ها در ٣ ماه ٩ تن طلا خریداری کردند ایرانی ها در سه ماه معادل نصف تقاضای هر سال مصر طلا خریدند

ایرانی ها جهت خرید طلا رکورد زدند و زمستان ٩۶ زیاد از ٩ تن طلا خریده اند. جهت درک بزرگی این عدد کافی است که بدانید مصر در سال ٢٠١٧ تنها ٢٢ تن طلا خریداری کرده است و به این ترتیب ایرانی ها ظرف سه ماه چیزی حدود نصف تقاضای هر سال مصر طلا خریده اند و اگر ایرانی ها با همین دست فرمان تا آخر سال پیش بروند به رتبه بزرگترین خریدار طلا در خاورمیانه یعنی عربستان می رسند. شورای جهانی پول اشتهای عجیب ایرانی ها جهت خرید طلا را کم کردن ارزش پول می داند و می گوید ایرانی ها جهت حفظ ارزش سرمایه ارزش ناچار شده است اند پول نقدشان را به طلا تبدیل کنند.

محمد کشتی آرای، مدیر اتحادیه طلا و جواهر کشور عزیزمان ایران پیشتر از این گفته بود گزارش های غیررسمی نشان می دهد که مردم کشور عزیزمان ایران ٣٠٠ تا ۴٠٠ تن طلا در منزل ارزش نگهداری می کنند. او حالا به «شهروند» می گوید: مردم از خرید مصنوعات طلا روی گردان شده است اند و زیاد به خرید سکه روی آورده اند. او توضیح می دهد که این واکنش‌ها مردم زیاد جهت حفظ ارزش پول ارزش است و دیگر به طلا نگاه زیورآلات و لوکس ندارند بلکه نگاه آنها به طلا زیاد سرمایه ای هست. لیکن خرید زیورآلات در بازار کشور عزیزمان ایران به شدت کم کردن داشته هست. زیورآلات کارمزد ساخت و مالیات بر ارزش افزوده ٩ درصدی دارد.

ذخیره‌سازی حیرت‌انگیز طلا در خانه‌های ایرانی

ایرانی ها در ۳ ماه ۹ تن طلا خریدند

آمارهای انتشار یافته به وسیله شورای جهانی طلا نشان می دهد میزان تقاضا جهت خرید سکه و شمش طلا در کشور عزیزمان ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۹.۳ تن رسیده که بالاترین رقم در طی ۳ سال گذشته بوده هست. به گزارش بلومبرگ، بعد از کم کردن ارزش پول ملی کشور عزیزمان ایران در ماه های اخیر و زیاد کردن نگرانی ها نسبت به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها، ایرانیان در سه ماهه نخست امسال بیش از گذشته به خرید طلا روی آورده اند.

ایرانی ها در ٣ ماه ٩ تن طلا خریداری کردند ایرانی ها در سه ماه معادل نصف تقاضای هر سال مصر طلا خریدند 

آمارهای انتشار یافته به وسیله شورای جهانی طلا نشان می دهد، «به علت نگرانی سرمایه گذاران از شدت یافتن تنش ها در روابط کشور عزیزمان ایران و آمریکا و چشم انداز کارها کنترلی ارزی» میزان تقاضا جهت خرید سکه و شمش طلا در کشور عزیزمان ایران در سه ماهه نخست سال به ٩,٣ تن رسیده که بالاترین رقم در طی ٣ سال گذشته بوده هست. دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا تا ١٢ ماه می وقت دارد در مورد ماندن آمریکا در برجام و یا خروج از این توافق و تحریم مجدد کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد.

ارزش ریال کشور عزیزمان ایران در طی چند ماه گذشته به پایین ترین رقم خود رسیده هست. دولت کشور عزیزمان ایران در ماه آوریل اقداماتی را به منظور یکسان سازی قیمت ارز صورت داد.

براساس این گزارش، علی رغم رشد تقاضا جهت خرید سکه و شمش، مصرف جواهرات در کشور عزیزمان ایران در سه ماهه نخست امسال نسبت به یک سال قبل ١۶ درصد کم کردن یافته و به ١٠,٧ تن رسیده است.

ذخیره‌سازی حیرت‌انگیز طلا در خانه‌های ایرانی

به گفته آلیستیر هیوئیت، مدیر بخش اطلاعات بازار شورای جهانی طلا، بعد از آن که دولت کشور عزیزمان ایران در سال گذشته مالیات بر ارزش افزوده ٩ درصدی را بر جواهرات اعمال کرد، خریداران ایرانی زیاد به دنبال خرید سکه و شمش به عنوان سرمایه گذاری هستند تا خرید جواهرات.

او افزود، بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران نیز عرضه سکه طلا را در سه ماهه نخست امسال زیاد کردن داده و اندکی از رشد قیمت ها کاسته هست. «این فاکتورها باعث شده است تا سکه یک کالای سرمایه ای پراستفاده تر نسبت به جواهرات باشد.»

ایرانی ها در ٣ ماه ٩ تن طلا خریداری کردند ایرانی ها در سه ماه معادل نصف تقاضای هر سال مصر طلا خریدند 

اشتهای عجیب کشور عزیزمان ایران به خرید طلا

رشد تقاضای طلا در کشور عزیزمان ایران در شرایطی رخ می دهد که تقاضای طلا در خاورمیانه ثابت بوده و براساس گزارش های جهانی حالا کشور عزیزمان ایران است که آمار خاورمیانه را جابه جا می کند. شورای جهانی طلا پارسال اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ کشور عزیزمان ایران با زیاد کردن ۱۲درصدی، میزان خرید طلا و جواهرات خود را به یک قدمی عربستان یعنی ۴۵.۴ تن رسانده هست. شورای جهانی طلا گزارش داده بود که کشور عزیزمان ایران و کویت تنها کشورهای خاورمیانه بوده اند که در سال گذشته میلادی تقاضای آنها جهت طلا و جواهرات زیاد کردن داشته هست. این گزارش حاکی هست، حتی با وجود آن که تقاضا جهت شمش و سکه طلا در این منطقه نفت خیز دنیا در سال گذشته بیش از دو برابر شده است و به ۴٠,۵ تن رسیده هست، بازار همچنان نسبت به میانگین تقاضای حدودا ٧٠ تنی سال های ٢٠٠٧ تا ٢٠١۶ کم کردن قابل توجهی نشان می دهد.

عقب نشینیبزرگترین خریدار طلای خاورمیانه

ذخیره‌سازی حیرت‌انگیز طلا در خانه‌های ایرانی

البته در این غائله حتی بزرگترین خریدار طلای خاورمیانه یعنی عربستان هم خریدهایش علی رغم کشور عزیزمان ایران روند کاهشی داشته هست. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا عربستان، بزرگترین خریدار طلا و جواهرات در منطقه خاورمیانه در سال ٢٠١۶ چیزی حدود ۴۵,٧ تن واردات داشته که ٨ درصد کم کردن هر سال را نشان می دهد. در این سال کشور عزیزمان ایران با زیاد کردن ١٢ درصدی میزان خرید طلا و جواهرات خود را به یک قدمی عربستان یعنی ۴۵.۴ تن رسانده هست. این بیشترین میزان خرید طلا و جواهرات کشور عزیزمان ایران از سال ٢٠١٣ تاکنون بوده هست. براساس گزارش شورای جهانی طلا «با تیره ترشدن روابط کشور عزیزمان ایران و آمریکا که موجب تضعیف احساس مصرف کننده (در ایران) شده» تقاضا جهت طلا و جواهرات در این کشور در سه ماهه نهایی سال کند تر شده است هست. میزان خرید طلا و جواهرات کویت نیز در سال ٢٠١٧ با ۴ درصد رشد به ١٣ تن رسید؛ در حالی که خرید طلا و جواهرات مصر ١۴ درصد افت کرد و به ٢٢ تن رسید.

نگاهی به بازار طلا در سال ٢٠١٧

طلا در سال ۲۰۱۷ عملکرد نسبتا خوبی داشت ولی نه به آن اندازه که بعضی امیدوار بودند. قیمت این فلز زرد در سال میلادی گذشته ۱۳.۶ درصد رشد کرد و تولید آن حدود یک درصد بر مبنای سال به سال زیاد کردن یافت. در حالی که قیمت طلا در ابتدای سال ۲۰۱۷ پایین آمد، در سپتامبر که آمریکا و کره شمالی تنش های بیش از حد معمولی را شاهد بودند به اوج خود رسید. بر پایه گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی جهت طلا در سال ۲۰۱۷ به میزان ۷ درصد کم کردن پیدا کرد. آن گونه که در گزارش شورای جهانی طلا آمده خرید زیورآلات طلا در کشور عزیزمان ایران سال ٢٠١٧ با ۲۷ درصد زیاد کردن نسبت به سال ٢٠١۶ به ۱۲.۹ تن رسیده که بالاترین میزان در ۴ سال گذشته هست. خرید جواهرات در کشور عزیزمان ایران طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ هر سال حدود ۴۱ تا ۴۵ تن بود، ولی بعد از تحریم ها در سال ۲۰۱۳ بشدت اوج گرفت و به ۶۳ تن رسید؛ ولی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در محدوده ۴۰ تن باقی مانده هست. این در حالی است که تقاضا جهت زیورآلات طلا در خاورمیانه طی سه ماهه اول سال در رقم ۵۴.۶ تن ثابت مانده است که زیاد به علت قیمت های پایین نفت و کم کردن شمار گردشگر ورودی به منطقه بوده هست. این شاخص جهت کل دنیا افزایشی یک درصدی داشته و به حدود ۴۸۱ تن رسیده است.

شهروند

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | جواهرات | جواهرات | ایرانیان | خاورمیانه | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو