تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بازار مسکن به دست سوداگران افتاد

با وجود رکود خرید و فروش، آمار نشان می‌دهد سرعت رشد تقاضای مصرفی از معاملات مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کم کردن یافته و در مقابل، تقاضای سرمایه‌گذاری در

بازار مسکن به دست سوداگران افتاد

بازار مسکن به دست سوداگران افتاد

عبارات مهم : ایران

با وجود رکود خرید و فروش، آمار نشان می دهد سرعت رشد تقاضای مصرفی از معاملات مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کم کردن یافته و در مقابل، تقاضای سرمایه گذاری در این بازار رشد کرده است.

به گزارش ایسنا، در سه ماهه سوم سال گذشته مسیر طبیعی خروج از رکود بخش مسکن با اثرپذیری از بازارهای موازی مسدود شد. معاملات مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که در آذرماه سال گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن ۵۰ درصد زیاد کردن یافته بود بر اساس اعلام بانک مرکزی در آخرین ماه از سال ۱۳۹۶ رشد اندک نقطه به نقطه ۰.۵ درصد را تجربه کرد. آمار وزارت راه و شهرسازی نیز زیاد کردن ناچیز ۱ درصد را نشان می دهد. بروزترین آمار اتحادیه املاک نیز که مربوط به فروردین ۱۳۹۷ می شود از افت ۱۹ درصدی معاملات نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت دارد. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بیشترین رشد معاملات در اسفندماه ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به واحدهای ۲۰۰ متر مربع، بازه قیمتی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان و واحدهای واقع در منطقه یک مربوط می شود. کمترین میزان معاملات نیز در منطقه ۱۹ با ۸۱ مورد و کمترین رشد خرید و فروش به منطقه ۱۷ با ۱۳۸ مورد و رشد منفی ۲۲ درصد نسبت به اسفندماه سال قبل مربوط می شود.

این نمایه ها حاکی از چیست؟ اوضاع فعلی نشان می دهد متقاضیان مصرفی که عمدتا در نیمه جنوبی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند حضور موثری در بازار مسکن ندارند. این عنوان از پایین بودن سهم متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن یکم از تعداد معاملات و پایین بودن تعداد خرید و فروش در مناطق جنوبی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران قابل اثبات هست. در مناطق ۵، ۲، ۴، ۱، ۱۰ و ۸ بیش از نصف معاملات مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام می شود. به بیان دیگر از بین ۲۲ منطقه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۵۵ درصد خرید و فروش مسکن، تنها در ۶ منطقه صورت می گیرد. مضافا این که این مناطق از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ بیشترین رشد معاملات را نیز به خود تخصیص داده شده است داده اند.

بازار مسکن به دست سوداگران افتاد

صندوق بعد انداز مسکن یکم به وسیله بانک مسکن ۱۸ خردادماه سال ۱۳۹۴ با نشانه منزل دار کردن متقاضیان موثر که عمدتا اقشار میانگین هستند راه اندازی شد. سقف تسهیلات این صندوق در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۶۰ میلیون تومان و سود آن نیز سه شنبه ۴ اریبهشت ۱۳۹۷ از ۹.۵ درصد به ۸ درصد کم کردن یافته هست. این قیمت به همراه قیمت سود تسهیلات بافت فرسوده که به تازگی از ۸ به ۶ درصد رسیده پایین ترین قیمت سود تسهیلات در سیستم بانکی محسوب می شود. به همین علت باید شاهد تقاضای بسیاری جهت دریافت این تسهیلات باشیم. تا روز ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۶ حدود ۲۹۵ هزار نفر در کل کشور با نشانه دریافت تسهیلات در این صندوق سپرده گذاری کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر اعلام کرده که این تعداد به ۴۰۰ هزار نفر رسیده هست. سال ۱۳۹۵ روزانه به طور میانگین ۵۰۰ نفر در صندوق بعد انداز مسکن یکم عضویت کرده اند و به طور میانگین در سال ۱۳۹۶ روزانه ۱۵۰ نفر تسهیلات گرفته اند. یعنی خروجی حدود یک سوم ورودی بوده هست. سرعت عضویت ها در فاصله ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ سه برابر شده است و با احتساب این که ورودی های سال ۱۳۹۶ را در آمار پرداخت تسهیلات ۱۳۹۷ محاسبه نکنیم هم اکنون وقت پرداخت تسهیلات حدود ۲۰۰ هزار نفر که در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ سپرده گذاری کردند فرا رسیده هست. آیا این تعداد تسهیلات پرداخت شده است است؟

با وجود رکود خرید و فروش، آمار نشان می‌دهد سرعت رشد تقاضای مصرفی از معاملات مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کم کردن یافته و در مقابل، تقاضای سرمایه‌گذاری در

تا ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۶ بالغ بر ۸۷ هزار نفر در پایتخت کشور عزیزمان ایران عضویت کرده اند. آمار و ارقام حاکی از آن است سررسید تسهیلات حدود ۶۰ هزار نفر در پایتخت کشور عزیزمان ایران فرا رسیده، یعنی سپرده گذاران این صندوق باید ماهیانه ۵ هزار فقره یا ۳۰ درصد از حدود ۱۶.۵ هزار فقره معاملات ماهیانه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است دهند. ولی بانک مسکن اعلام کرده که در ماه های نهایی سال ۱۳۹۶ بالغ بر۹ درصد معاملات مسکن پایتخت به وسیله منزل ­­اولی­ها بوده هست. یعنی منزل اولی ها به هر علت هنوز سهم واقعی خود را در بازار مسکن ندارند. بررسی های میدانی از علت این عنوان به عدم تناسب قیمت مسکن با تسهیلات مربوط می شود. هم اکنون وام حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت میانگین شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را پوشش می دهد و مابقی ارزش ملک باید به وسیله مشتریان پرداخت شود؛ در حالی که عمده متقاضیان از چنین توانی برخوردار نیستند و فعلا در انتظار آینده نشسته اند تا بلکه قیمت مسکن کم کردن یابد.

اما میانگین قیمت مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در اسفندماه ۱۳۹۶ به رقم بی سابقه ی متری ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید که ۲۶ درصد زیاد کردن را نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن به ثبت رساند. در منطقه ۵ این جهش قیمتی به ۴۱ درصد رسیده هست. آیا حضور مشتریان مصرفی باعث رشد قیمت ها شده است اند؟ کارشناسان تا نیمه اول سال ۱۳۹۶ اعتقاد بودند بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خالی از سفته بازی است ولی رصد این بازار از ابتدای دی ماه به بعد حاکی از آن است که همزمان با رشد قیمت ارز و سکه، بعضی سرمایه گذاران اقدام به خرید دارایی های ثابت از جمله مسکن کرده اند و همین عامل باعث پرش قیمت مسکن شده است هست. به موازات این اتفاق، سهم متقاضیان مصرفی کم کردن یافته که آمار نیز این گزاره را تایید می کند.

نایب رییس کانون انبوه سازان تهران، عامل مهم پایین بودن حضور خریداران واقعی را به اوج بودن قیمت مسکن مرتبط دانست و گفت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ معاملات مسکن زیاد کردن یافت و همزمان با قیمت رشد ارز به یکباره افت کرد. بنابراین مشخص شد علت اوج رفتن معاملات از ابتدای نیمه دوم، حضور تقاضای سرمایه گذاری در بازار مسکن بوده که با رشد بازارهای موازی در آخر سال گذشته به سمت طلا و ارز رفتند.

بازار مسکن به دست سوداگران افتاد

ایرج رهبر افزود: متقاضیان منزل اولی، توان بالایی جهت خرید مسکن ندارند و باید از طریق تسهیلات تقویت شوند ولی منابع بانکی محدود هست. همان اوایل که طرح بعد انداز مسکن یکم ارایه شد رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد اعتبار آینده نگری شده است جهت این طرح سالیانه ۸۲ هزار فقره هست. یعنی هرچقدر هم که تعداد عضویت ها اوج باشد بانک مسکن نمی تواند بیش از ۸۲ هزار فقره در سال پرداخت کند. لذا این صندوق باید تقویت شود. در روزهای اخیر اعلام شده است صندوق توسعه ملی قرار است اعتباراتی به بانک مسکن تخصیص داده شده است دهد که اگر این اقدام انجام شود ممکن است قدرت وام دهی بانک مسکن اوج برود.

با وجود رکود خرید و فروش، آمار نشان می‌دهد سرعت رشد تقاضای مصرفی از معاملات مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کم کردن یافته و در مقابل، تقاضای سرمایه‌گذاری در

واژه های کلیدی: ایران | بازار | صندوق | تسهیلات | تسهیلات مسکن | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو