تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی چرا؟ , «محسن» ایده‌آل شهرداری

روز گذشته ۷ گزینه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از سوی اعضای شورای شهر گزینش شدند، ۷ گزینه ای که به زعم ۲۱ عضو شورای هر توانایی اداره شهر را دارند ولی روای

چرا؟ , «محسن» ایده‌آل شهرداری

«محسن» ایده آل شهرداری؛ چرا؟

عبارات مهم : ایران

روز گذشته ۷ گزینه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از سوی اعضای شورای شهر گزینش شدند، ۷ گزینه ای که به زعم ۲۱ عضو شورای هر توانایی اداره شهر را دارند ولی روایت گزینش شهردار جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران ، راحت نیست و حواشی اطراف آن بسیار زیاد از حد تصور هست. به عنوان نمونه محسن هاشمی را همگان پیش از ورود به شورای شهر گزینه مناسبی جهت اداره پایتخت کشور عزیزمان ایران می دانستند آیا که ایشان از قدرت مدیریت بالایی برخوردار است و از سوی دیگر سال ها حضورش در مدیر عاملی مترو و امورزیربنایی و شهری تجربه خوبی جهت هاشمی بوده که بتواند با استناد به آنها به برطرف پرسشها کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کمک کند. مولفه دیگر که از اهمیت مضاعفی برخوردار است وجهه مثبت او در میان ارکان متفاوت حاکمیت است که به او اجازه می دهد با آنها در جهت بهبهود شرایط پایتخت کشور عزیزمان ایران تعامل داشته باشد. ولی در این میان بعضی نگاه سیاسی درصدد القای آن هستند که فرزند آیت ا…هاشمی نباید بر این کرسی بنشیند و بهانه های مختلفی از جمله میثاق نامه شورای شهر را مطرح می کنند ولی کارآمدی و توانمندی در اداره شهر با اهمیت تر است.

چرا؟ , «محسن» ایده‌آل شهرداری

نکته قابل تامل رفتارهای حزبی گروهی است که همگان واقفتند بازگشت آنها به جایگاه فعلی ارزش مدیون آیت ا… هاشمی هستند. البته صادق زیباکلام تاکید کرد:«من قبول ندارم دلیل مخالفت با محسن هاشمی از سوی اصلاح طلبان حزب اتحاد،حساسیت های نسبت به خاندان آیت ا…هاشمی است». جهت بررسی نظر های موافقان و مخالفان شهردارشدن محسن هاشمی «آرمان» با دکترصادق زیباکلام به گفت وگو پرداخته که در ادامه می خوانید.

آقای دکتر به نظر می رسد که یک حرکت شرکت یافته ای دارد صورت می گیرد جهت اینکه نگذارند آقای مهندس محسن هاشمی به عنوان شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزیده شوند. می خواستیم ببینم آیا شما با چنین تحلیلی موافق هستید یا خیر؟

من شاهد هستم که به هر حال اختلافاتی در شورای شهر بروز کرده و می توان گفت مرکز ثقل اختلافات هم روی آقای مهندس محسن هاشمی قرار دارد. بگذارید در ابتدا صورت مسأله را جهت خوانندگان شما تعریف کنم که جنبه های مختف این مسأله چگونه هست. یک بعد مسأله همینی است که شما گفتید.

روز گذشته ۷ گزینه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از سوی اعضای شورای شهر گزینش شدند، ۷ گزینه ای که به زعم ۲۱ عضو شورای هر توانایی اداره شهر را دارند ولی روای

یعنی همین که به هر حال بخشی از اصلاح طلبان دارند با اینکه آقای محسن هاشمی شهردار شوند، مخالفت می کنند؟

بله، اینکه بگوییم بخشی از اصلاح طلبان یا صریح تر و درست تر خواسته باشیم صحبت کنیم این است که همان اختلاف در حقیقت عاملان و جریان حزب اتحاد ملت هست. یعنی همان بدنه مهم اصلاح طلبان. خیلی ها معتقدند که اصلاح طلبان در حقیقت نمی خواهند که محسن هاشمی شهردار شود و مطالبی هم می گویند از جمله اینکه این استمرار همان داستان مخالفت اصلاح طلبان تندرو با مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی است که به دوران اصلاحات و دوم خرداد و مسائلی که سر انتخابات مجلس ششم به وجود آمد، برمی گردد. دارم می گویم این همان اختلافات هست. این همان جبهه گیری اصلاح طلبان در برابر خاندان مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی هست. حالا در یک مقطعی علیه آیت ا… هاشمی بود و امروز علیه محسن هاشمی. این چیزی است که در حقیقت عاملان می گوید. یعنی چه آنها که درون شورای شهر هستند و چه آنها که بیرون شورای شهر هستند، دارند می گویند. ولی بگذارید من استدلال حزب اتحاد ملت را برایتان بگویم.

آقای دکترشما با حزب اتحاد ملت یعنی با اصلاح طلبان راجع به این قضیه صحبتی داشته اید؟

من در این خصوص با اینها صحبتی نداشتم بلکه دارم علت عدم همراهی ارزش را با اینکه آیا آقای محسن هاشمی شهردار بشوند را بیان می کنم. من فکر می کنم استدلال مهم که می کنند این است که اگر محسن هاشمی از شورا بیرون بیاید و شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بشود، اتفاق ناحق و ناجوری جهت شورای شهر می افتد و ما به آینده شورای شهر اول دچار می شویم. من محض اطلاع خوانندگان شما بگویم که در شورای شهر اول یعنی در آخرهای دهه ۷۰ آقای عبدا… نوری درحقیقت یک جورهایی ستون و خیمه مهم شورای شهر بود و توانسته بود شورای شهر را نگه دارد. ایشان از شورای شهر استعفا داده و بیرون می آیند که جهت مجلس ششم بروند.

چرا؟ , «محسن» ایده‌آل شهرداری

بعد هم مسائلی پیش می آید و پرونده علیه ارزش جهت روزنامه خرداد تشکیل می شود و سر از زندان درمی آورند. منتها بیرون آمدن عبدا… نوری از شورای شهر باعث می شود که شورای شهر یک مقدار زیاد حالت انسجام خود را از دست بدهد و این لرزش ادامه پیدا می کند و به اختلافات شدیدی می رسد که بین مردها عطریانفر و اصغرزاده و اسحاق جهانگیری و دیگران به وجود آمد. استدلال حزب اتحاد ملت این است که آقای محسن هاشمی یک جوری الان نقشی را که آقای عبدا… نوری در شورای نخست شهر داشت را دارد ایفا می کند و اگر محسن هاشمی از شورا بیرون بیاید، فقط مسأله این نیست که آقای مهندس مهدی چمران یا آقای علیرضا دبیر وارد شورای شهر خواهد شد.

یعنی نگرانی ارزش فقط این نیست که مهندس چمران وارد شورای شهر می شود بلکه نگرانی مهم ارزش این است که آقای محسن هاشمی یک جورهایی خیمه شورای شهر را به صورت منسجم و یکپارچه توانسته حفظ کند و نگه دارد و اگر بیرون بیاید ممکن است انجسام و یکپارچگی شورا متزلزل شود و نتواند آنطور که باید و شاید خوب و یکپارچه عمل کند. استدلال دوم این است که محسن هاشمی در مقام مدیر شورای شهر در حقیقت می توانست یک بازوی اجرایی نیرومند جهت هر کسی که شهردار می شود را بازی کند. یعنی می تواند تمام شورای شهر را بسیج کند و پشت شهردار قرار دهد. اینها اعم استدلال های حزب اتحاد و یا اصلاح طلبان است جهت اینکه آیا با شهردار شدن آقای محسن هاشمی موافقت نمی کنند.

روز گذشته ۷ گزینه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از سوی اعضای شورای شهر گزینش شدند، ۷ گزینه ای که به زعم ۲۱ عضو شورای هر توانایی اداره شهر را دارند ولی روای

اما استدلال های مخالفان حزب اتحاد از جمله عاملان و دیگران این است که اولا به فرض که آقای مهندس چمران وارد شورای شهر بشود، مهندس چمران نمی تواند خیلی تزلزلی در شورای شهر به وجود بیاورد. ثانیا اینکه ممکن است که در حقیقت آقای علیرضا دبیر بیاید و نفر بیست و یکم بشود و نه مهندس چمران. توصیه دومی که مطرح می کنند این است که اوضاع شورای شهر اینگونه نیست که همه انسجام و یکپارچگی اش به وجود محسن هاشمی در راس شورای شهر باشد و قطعا محسن هاشمی یک سروگردن خیلی بلند از همه این شش، هفت نفری که شورا نسبت به آنها ابزار میل به کرده، بالاتر می ایستد و در حقیقت نقش شهردار خیلی خیلی اساسی تر، مهم تر است جهت اداره شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تا مدیر شورای شهر.

آنها یعنی عاملان و طرفداران آقای محسن هاشمی معتقدند اینها که گفته می شود که یکپارچگی شورا از بین می رود، عذر و بهانه هایی است جهت پوشش دادن به علت مخالفت با آقای محسن هاشمی. یعنی معتقدند که حزب اتحاد یعنی اصلاح طلبان دارند بهانه جویی می کنند و اینها را به عنوان عذر و بهانه جهت توجیه کردن مخالفت ارزش با آقای محسن هاشمی می آورند. یک علت دیگری که باز مخالفان محسن هاشمی می آورند این است که ما به هر حال در یک هیات یکپارچه انسجام یکپارچه داریم و این انسجام را به هیچ وقت نباید بگذاریم که خدشه دار شود و اگر آقای محسن هاشمی از شورای شهر بیرون بیاید انسجام و یکپارچگی که وجود داشت و مردم رای دادند و بیست و یک نفر را گزینش کردند لطمه می خورد و تا حدود زیادی خدشه دار می شود. اینها خلاصه مباحث موافق و مخالف محسن هاشمی است.

چرا؟ , «محسن» ایده‌آل شهرداری

آقای دکتر خودتان چه فکر می کنید؟ به عنوان کسی که نه در حزب اتحاد هستید و نه در حزب عاملان سازندگی چگونه فکر می کنید؟

من آن بدبینی را ندارم که اینها همان بغض و کینه های مرحوم هاشمی رفسنجانی است و من اینها را قبول ندارم. من فکر می کنم که به هر حال بخشی از استدلال هایی که حزب اتحاد مطرح می کند را نمی دانیم. ما نباید آنقدر بدبینانه به آنها نگاه کنیم و بپذیریم که ممکن است حالا واقعا دغذعه ها و نگرانی هایی دارند. توصیه دوم اینکه من اعتقاد دارم که از بین تمام کسانی که به عنوان نامزد بالقوه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران معرفی شده است اند، شاید تا حدودی به استثنای آقای پیروز حناچی واقعا آقای محسن هاشمی یک سر و گردان از تمامشان بالاتر می ایستد.

هم به واسطه اینکه ایشان به هر حال یک چیزی حدود ۱۰، ۱۲ سال به عنوان مدیرعامل مترو عمل کرده و چه زمانی که ایشان مدیرعامل مترو بوده و چه قبل و بعد از آن زمانی که ایشان معاون طرح و برنامه دانشگاه آزاد بوده اند، عملکرد خوبی داشته اند. واقعا محسن هاشمی دو تا توصیه بسیار بسیار اساسی و مهم در خصوص مدیریت ارزش دارند که مطرح می شود. یک) ظرفیت توان اجرایی بسیار بالای مهندس هاشمی است که واقعا حتی مخالفان ایشان هم اذعان دارند که از نظر توان مدیریتی بسیار توانمند هستند. دوم) به همان میزان که مهندس محسن هاشمی از نظر اجرایی توانمند هست، به نظرم و تجربه و سوابق ایشان نشان می دهد که بسیار بسیار پاکدست است.

حتی مخالفان ایشان طی ۱۰، ۱۲ سالی که مدیرعامل مترو بود از آنجا که یک شرکت نیمه دولتی بود و با تحریم ها روبهرو بود و باید آنها را دور می زد خیلی گشتند ولی هرچه گشتند حتی یک مورد پیدا نکردند که یک ریال بتوانند بگویند که مشکوک و مبهم است و ناجور خرج شده است هست. و بالاخره توصیه سوم) که باز خیلی مهم است این است که ظرفیت چانه زنی، هماهنگی یا هر اسم دیگری که روی آن بگذاریم در مورد محسن هاشمی جهت سایر ارکان و نهادهای قدرت هست. نباید از این مسأله غافل شویم که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران هم باید با دولت روحانی یک جورهایی تعامل داشته باشد و هم با دیگر ارکان قدرت. از این بابت هم مهندس هاشمی دارای توانمندی و ظرفیت زیادی است که بتواند با سایر ارکان و نهادهای قدرت تعامل داشته باشد.

این سه تا شاخصه ایشان را به نظرم ایده آل می کند جهت اینکه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بشوند. یک توصیه آخری هم که باید بگویم این است که به هر حال شما می دانید که هنگامی که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران به وسیله شورای شهر گزینش می شود، نهادهای دیگر قدرت می توانند به اشکال متفاوت هنگامی که قرار است استعلام و تائیدیه گرفته شود، مشکلاتی ایجاد کنند و من خیلی مطمئن نیستم که آقای پیروز حناچی واقعا بتوانند آن تائیدیه ها را از سایر مراکز بگیرند. درست است که آن مراکز قدرت دل خیلی خوشی از مهندس هاشمی نداشته باشند ولی دیگر در این حد و حدود نیست که در روز روشن با مهندس محسن هاشمی مخالفت کنند.

اگر آقای نجفی مانده بودند که خیلی خوب می شد و مهندس هاشمی هم مدیر شورای شهر بودند ولی حالا که آقای نجفی شهردار نیستند و باید شهردار دیگری گزینش شود، در بین تمام کسانی که نامشان مطرح هست، به نظرم واقعا صلاحیت و توانمندی های مهندس هاشمی یک سر و گردن از دیگرانی که مطرح شده است اند، بالاتر می ایستد و من به هر حال دغدغه های اصلاح طلبان را درک می کنم ولی اعتقاد دارم که واقعا باید نگاه خطی، جناحی و سیاسی را در شرایط فعلی کنار بگذاریم و تلاش کنیم که آن چیزی که واقعا به خیر و صلاح پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۴ میلیونی و مصالح و منافع مملکت است مدنظر قرار دهیم.

آرمان

واژه های کلیدی: ایران | مهندس | شهردار | شهرداری | شورای شهر | محسن هاشمی | اصلاح طلبان | هاشمی رفسنجانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو