تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی خاطره «جالب» محمدرضا خاتمی از شنود برادرش

درباره آقای خاتمی پیش‌فرض بر این بوده است که ایشان شنود می‌شوند. افراد متفاوت نیز مستقیم و غیر مستقیم در گذشته این عنوان را بیان کرده‌اند که تمام جلسات و نشست‌ه

خاطره «جالب» محمدرضا خاتمی از شنود برادرش

خاطره «جالب» محمدرضا خاتمی از شنود برادرش

عبارات مهم : سیاسی

درباره آقای خاتمی پیش فرض بر این بوده است که ایشان شنود می شوند. افراد متفاوت نیز مستقیم و غیر مستقیم در گذشته این عنوان را بیان کرده اند که تمام جلسات و نشست های آقای خاتمی شنود می شود. یک خاطره جالب از شنود آقای خاتمی جهت تان می گویم. نزدیک به ١۵ سال پیش آقای خاتمی مشغول ساخت یک آپارتمان بودند. بعد از آنکه بنای این پروژه به آخر رسید، تجهیزات شنود پشت پریزهای این آپارتمان پیدا شد.

محمدرضا خاتمی در گفت وگو با اعتماد عنوان کرده است: «اصلاح طلبان از شنود استقبال می کنند.»

متن این پرسش و پاسخ را با هم می خوانیم:

خاطره «جالب» محمدرضا خاتمی از شنود برادرش

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اخیرا ادعا کرده که دفتر آقای خاتمی شنود می شود. آیا شما این ادعا را تایید می کنید؟

درباره صحبت هایی که آقای ترقی اظهار کردند ذکر چند توصیه حایز اهمیت هست. نخست آن که یکی از اعضای یک جریان سیاسی از محتوای شنود هایی که طبیعتا شرکت های اطلاعاتی انجام می دهد، خبر دارد تاسف بار است یا آن شرکت های اطلاعاتی اخبار را در اختیار آن حزب سیاسی قرار می دهند یا آن حزب سیاسی به شکلی در شرکت های اطلاعاتی نفوذ کرده است که از محتوای شنود ها اطلاع دارند. البته ما می دانیم بسیاری از رسانه ها، سایت ها و اشخاصی که صورت ای امنیتی، اطلاعاتی و مسوولیتی به این شکل ندارند اطلاعاتی از این دست در اختیارشان قرار داده می شود تا شانتاژ سیاسی کنند. به هر حال این عنوان باعث تاسف است که در کشور عزیزمان ایران یک عضو جریان سیاسی صحبت هایی به این شکل را مطرح می کند. این عنوان باعث نگرانی ما جهت شرکت های اطلاعاتی و امنیتی هست. سوالی که در پی این نگرانی به وجود می آید آن است که چه افرادی در حال حاضر مسوولیت نهاد های حساس کشور را بر عهده دارند؟

درباره آقای خاتمی پیش‌فرض بر این بوده است که ایشان شنود می‌شوند. افراد متفاوت نیز مستقیم و غیر مستقیم در گذشته این عنوان را بیان کرده‌اند که تمام جلسات و نشست‌ه

نکته دومی که وجود دارد، آن است که اصلاح طلبان از شنود استقبال می کنند. بنای اصلاح طلبان هر لحظه بر این عنوان بوده است که همواره در حال شنود هستند. این شنود محدود به جلسات نیست بلکه محل کار، محل زندگی و حتی اتومبیل های اصلاح طلبان شنود می شود. جریان اصلاح طلب از این عنوان استقبال کرده و حتی خوشحال می شود واقعا آن چیزی که از جلسات شنود می شود به دست مسئولان عالی رتبه کشور رسیده و حتی جهت مردم نیز منتشر شود تا نشان داده شود اصلاح طلبان مانند روح بوده و پشت پرده و جلوی پرده جهت آنها تفاوتی نخواهد داشت. اصلاح طلبان همواره نظرات و اعتقادات خود را در ملاء عام مطرح کرده و نیازی به بیان کردن این مباحث در خفا و پشت پرده ندارند.

بنابراین نگرانی اصلاح طلبان از شنود بابت چیست؟

نگرانی ما آن است که این شنود ها که حتما هم وجود دارد اشتباه به گوش مسئولان امر مخابره شود. اوضاع شنود بسیار نامطلوب هست؛ تا جایی که من اطلاع دارم این نگرانی در سران کشور نیز وجود داشته و آن عزیزان نگرانی هایی راجع به شنود جلسات خود دارند. اطلاع دارم که روسای شرکت های امنیتی و اطلاعاتی کشور نیز از وحشت رقیبان داخلی، در جلسات گوشی تلفن همراه به همراه خود نمی برند. این اوضاع بسیار اسفناک بوده و نشان می دهد کوچک ترین پرسشها قانونی در این امر رعایت نمی شود. اگر ما واقعا مطابق قانون عمل می کردیم، شاید گرفتاری های امروز حادث نمی شد.

خاطره «جالب» محمدرضا خاتمی از شنود برادرش

آیا شنود دفتر آقای خاتمی صحت دارد؟

درباره آقای خاتمی پیش فرض بر این بوده است که ایشان شنود می شوند. افراد متفاوت نیز مستقیم و غیر مستقیم در گذشته این عنوان را بیان کرده اند که تمام جلسات و نشست های آقای خاتمی شنود می شود. یک خاطره جالب از شنود آقای خاتمی جهت تان می گویم. نزدیک به ١۵ سال پیش آقای خاتمی مشغول ساخت یک آپارتمان بودند. بعد از آنکه بنای این پروژه به آخر رسید، تجهیزات شنود پشت پریز های این آپارتمان پیدا شد.

درباره آقای خاتمی پیش‌فرض بر این بوده است که ایشان شنود می‌شوند. افراد متفاوت نیز مستقیم و غیر مستقیم در گذشته این عنوان را بیان کرده‌اند که تمام جلسات و نشست‌ه

پس از این اتفاق، گزارش آن طی یک نامه رسمی به رییس قوه قضاییه اطلاع داده شد تا پیگیری های قضایی صورت پذیرد ولی متاسفانه به این درخواست ترتیب اثر داده نشد. این نشان می دهد متاسفانه در داخل کشور، عده ای به خود اجازه می دهند هر کار غیر قانونی را انجام دهند. عنوان شنود جهت شخص آقای خاتمی، اطرافیان ایشان و جریان اصلاحات یک امر آشنا شده است ای هست. اگر موضوعاتی که در جلسات شنود می شود، به شکلی دقیق به مسوولان بالادستی ارایه شود اصلاح طلبان با این عنوان مشکلی ندارند لیکن مواضع ما در جلسات همانی است که در ملأعام اعلام می شود.

یعنی نگرانی جریان اصلاحات از شنود بابت آن است که جزییات جلسه به صورت دقیق به مسوولان ذی ربط ارایه نمی شود؟

خاطره «جالب» محمدرضا خاتمی از شنود برادرش

بله. این مهم خواسته همیشگی ما بوده هست. جریان اصلاحات همواره به بعضی مباحث انتقاد و با بعضی کارها مسئله دارد ولی همواره این مباحث در ملأعام اعلام می شود. بیان کردن این مباحث نیاز به جلسات مخفی ندارد. واقعیت آن است که جریان اصلاحات اصلا جلسه ای به نام جلسه مخفی ندارد. به خاص این عنوان جهت آقای خاتمی صدق می کند. حضور افراد متفاوت در تمام جلسات آقای خاتمی بلامانع است و ایشان هیچ جلسه غیر علنی و مخفی ندارد که افرادی بخواهند اطلاعاتی خاص از آن جلسات استخراج کنند.

حدفاصل سال های ٨۴ تا ٨٨ نیز این اتفاق در دفتر آقای خاتمی رخ داده است؟

تصور ما بر این است که در آن سال ها نیز شنود رخ داده هست. به هر حال تمام سیستم هایی که در کشور فعالیت دارند، با پیش فرض بی اعتمادی کار می کردند و جهت آنها تفاوتی میان نفر دوم کشور با سایر افراد وجود نداشت لیکن بنای کار بی اعتمادی بود. هر چند من اطلاع دقیقی از شنود در آن سال ها ندارم ولی فرض ما بر این است که مکانی وجود ندارد که از گزند شنود در امان باشد.

آیا شما خاطره ای از شنود شدن خود دارید؟

بله. در زمانی که ما در حزب همکاری فعالیت داشتیم و اتفاقا دولت اصلاحات هم مستقر بود، جلسه شورای مرکزی حزب در طبقه پایین ساختمان برگزار شد. تعدادی از جوانان حزب در طبقه بالای محل برگزاری جلسه مشغول کار کردن با رادیو بودند که ناگهان بر روی موج اف. ام صدای جلسه را شنیدند. در آن وقت وزارت اطلاعات، اصلاح طلب بود.

از وزارت اطلاعات درخواست کردیم جهت بازرسی و پیدا کردن این تجهیزات ساختمان را بررسی کنند. بعد از بررسی، نزدیک به ١٠ دستگاه شنود در قسمت های متفاوت ساختمان پیدا شد. گزارش این شنود نیز طی نامه رسمی به مراجع قضایی ارایه شد ولی متاسفانه این نامه به جایی نرسید.

واژه های کلیدی: سیاسی | اصلاح طلب | اصلاح طلبان | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو