تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی ضرورت تدوین برنامه سوم شهرتهران طبق زمانبندی ، توجه خاص به توسعه و حفظ بافت تاریخی پایتخت

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از مسایل مهم پایتخت را توسعه بافت تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران دانست و گفت: حفظ بافت تاریخی شهر و تنظیم سیما و

ضرورت تدوین برنامه سوم شهرتهران طبق زمانبندی ، توجه خاص به توسعه و حفظ بافت تاریخی پایتخت

توجه خاص به توسعه و حفظ بافت تاریخی پایتخت/ضرورت تدوین برنامه سوم شهرتهران طبق زمانبندی

عبارات مهم : ایران

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از مسایل مهم پایتخت را توسعه بافت تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران دانست و گفت: حفظ بافت تاریخی شهر و تنظیم سیما و منظر شهری از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه این اقدام جهت اقتصاد شهر، توسعه گردشگری پایتخت کشور عزیزمان ایران و حتی تقویت هویت ملی مردم بسیار موثر هست.

به گزارش ایسنا، سمیع الله حسینی مکارم صبحگاه امروز طی سخنانی در نشست هم اندیشی فرایند تدوین برنامه سوم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که با حضور جمعی از معاونان و مدیران شهری و شهرداران مناطق برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: همان طور که ما مسئولان و مدیران شهرداری وظیفه داریم مسایل جاری و اجرایی شهر را رصد کنیم باید در مرحله اولیه فرایند تدوین برنامه سوم همکاری و همکاری کنیم و جدیت داشته باشیم چراکه برنامه سوم در کارها و برنامه های آینده شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بسیار مهم است.

وی در نظر گرفتن برنامه در سطوح کلان، منطقه ای و محله ای را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: ناچار هستیم علاوه بر اینکه پیوندهای منطقه ای را در فرایند تدوین برنامه در نظر می گیریم حتما به مسایل منطقه و محله نیز توجه جدی داشته باشیم.

ضرورت تدوین برنامه سوم شهرتهران طبق زمانبندی ، توجه خاص به توسعه و حفظ بافت تاریخی پایتخت

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: هنگامی که منابع مالی در جامعه و شهر تکافوی این را ندارد که جهت آن برنامه جامعی تدوین شود باید تنها کلیات نیازهای شهر مد نظر قرار گیرد. همچنان که در سطح کشور نیز تجربه نشان داده برنامه های جامع نتوانسته است جوابگوی نیازهای جامعه باشد. از این رو با ابتکار صورت گرفته و ابلاغ شورای شهر، تدوین برنامه براساس هسته های کلیدی و مسایل مهم شهر در نظر گرفته شده است است.

حسینی مکارم تاکید کرد: شورای شهرهفت عنوان مهم را در حوزه شهر و سه عنوان مهم را در حوزه شهرداری مطرح کرده هست، از این رو اگر هسته های مهم را خوب تشخیص دهیم و به سمت آن ها حرکت کنیم شاید بتوانیم برنامه موفقی داشته باشیم.

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از مسایل مهم پایتخت را توسعه بافت تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران دانست و گفت: حفظ بافت تاریخی شهر و تنظیم سیما و

حمل و نقل و ترافیک مهم ترین مسئله شهر تهران

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که در فرایند تدوین برنامه کلان، منطقه و محله را در نظر می یریم در مرحله بعدی به طرح ها و پروژه های منطقه ای و محله ای خواهیم رسید. به همین جهت حضور شهرداران مناطق جهت تدوین برنامه محله ای و منطقه ای و آینده نگری پروژه ها و طرح ها بسیار مهم است.

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از حمل و نقل و ترافیک به عنوان مهم ترین مسئله شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و یکی از هسته های مهم برنامه ریزی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده است امیدوار هستم که تا آخر سال گشایشی در حمل و نقل ریلی داشته باشیم چراکه خط شش مترو با ظرفیت جابه جایی حدود یک میلیون مسافر در حال آماده سازی است و تا آخر شهریورماه فاز اول آن به طول ۱۰ کیلومتر راه اندازی می شود و تا آخر سال نیز خط شش مترو آماده بهره برداری خواهد بود.

ضرورت تدوین برنامه سوم شهرتهران طبق زمانبندی ، توجه خاص به توسعه و حفظ بافت تاریخی پایتخت

حسینی مکارم یادآور شد: خط شش مترو یکی از خطوط استراتژیک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به شمار می رود که از جنوب شرق به شمال غرب منتهی می شود و می تواند در زندگی مردم و اقتصاد شهر تاثیرگذار باشد. طرح مهم این خط مشمول بر ۳۲ کیلومتر است که ۹.۵ کیلومتر طرح توسعه ای نیز به آن افزوده شده است است.

به گفته وی در حال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می کنند که این رقم ۱۵ درصد از حمل و نقل های درون شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران را تشکیل می دهد ولی با افتتاح خط شش مترو حدود ۷.۵ درصد و با تکمیل خط هفت مترو نیز ۷.۵ درصد دیگر به سهم حمل و نقل ریلی افزوده خواهد شد.

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از مسایل مهم پایتخت را توسعه بافت تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران دانست و گفت: حفظ بافت تاریخی شهر و تنظیم سیما و

تامین منابع مالی مترو

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: هم اکنون زیرساخت های قانونی جذب منابع انجام شده است و تلاش های خوبی جهت تامین منابع مالی مترو صورت گرفته هست. علاوه بر این با اجرای طرح هایی همچون طرح ترافیک و برنامه سوم توسعه شهرتهران، به طور قطع در سال های آتی شاهد عبور و مرور روان خواهیم بود.

وی از ایمنی شهر در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و تاب آوری شهر نیز به عنوان یکی از هسته های مهم تدوین برنامه سوم توسعه یاد کرد و گفت: هم اکنون شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در برابر حوادث غیرمترقبه تاب آور نیست چراکه وجود بخش وسیعی از شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در بافت فرسوده خطر جدی به شمار می رود حتی راجع به لوله های آب تهران، خطر بروز سیل در شهر و کمبود زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد و در مجموع تاب آوری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به دلایل متفاوت کم هست. به طور قطع این عنوان در برنامه سوم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دیده می شود.

ضرورت تدوین برنامه سوم شهرتهران طبق زمانبندی ، توجه خاص به توسعه و حفظ بافت تاریخی پایتخت

به گفته حسینی مکارم براساس هماهنگی های صورت گرفته با دولت، در آینده شاهد کارها خوبی در حوزه نوسازی بافت فرسوده پایتخت خواهیم بود.

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان باغات شهر نیز اشاره و اظهارکرد: در ۱۲ سال گذشته مصوبه برج – باغ در شورای شهر به منظور ارایه ۳۰ درصد سطح اشغال به باغ ها باعث شد که باغات بسیار زیادی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از بین رود. هنگامی که در خود باغ ۳۰ درصد سطح اشغال می دهند، در وقت ساخت و ساز بسیاری از درختان از بین می رود. هنگامی که زیر باغ ۱۰۰ درصد پارکینگ ساخته شود، نیز باعث نابودی درختان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: توسعه فضای سبز یکی از مسایل مهم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است که این توسعه مناسب هم بوده است ولی متاسفانه توسعه منطقه ای و متوازنی در حوزه فضای سبز نداشیم. در این راستا شهرداران مناطق ۷، ۱۷ و ۱۸ کارها خوبی را در دست انجام دارند.

سلامت اجتماعی و سبک زندگی از محورهای مهم برنامه سوم

حسینی مکارم در ادامه یکی از مسایل مهم پایتخت را توسعه بافت تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران دانست و اظهار کرد: متاسفانه با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته در سال های گذشته و بی توجهی به بافت تاریخی، هم اکنون پایتخت کشور عزیزمان ایران را به عنوان یک شهر تاریخی نمی شناسیم در حالی که پایتخت کشور عزیزمان ایران در ۳۰۰ سال گذشته از وجوه متفاوت به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به شمار می رود. با این وجود به خاطر منظر و سیمایی که جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد کردیم، بعد تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران خیلی ملموس نیست که این مسئله یک آسیب جدی است.

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: حفظ بافت تاریخی شهر و تنظیم سیما و منظر شهری از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه این اقدام جهت اقتصاد شهر، توسعه گردشگری پایتخت کشور عزیزمان ایران و حتی تقویت هویت ملی مردم بسیار موثر هست. از این رو یکی از بخش هایی که به درستی در فرایند تدوین برنامه سوم دیده شده، حفاظت از بافت تاریخی است.

وی سلامت «اجتماعی و سبک زندگی» را به عنوان یکی از محورهای مهم برنامه سوم دانست و گفت: آسیب های اجتماعی که در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد، از جمله مسایلی است که باید به صورت جدی روی آن متمرکز شویم همچنان که مقام معظم رهبری نیز در این عنوان بسیار تاکید دارند.

حسینی مکارم با اشاره به دیدار میدانی و سرکشی خود از دو منطقه پایتخت کشور عزیزمان ایران به منظور بررسی عنوان آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: دیدار میدانی و ملموس، تاثیر زیادی در برنامه ریزی و تصمیم گیری شما در اداره شهر دارد. هم اکنون بحث فقر و اعتیاد از آسیب های اجتماعی است که در تدوین برنامه سوم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به آن پرداخته می شود.

پرهیز از فعالیت خارج از برنامه و فاقد بودجه در سال جاری

سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزاری جلسات هم اندیشی راجع به فرایند تدوین برنامه سوم را اقدامی موثر در گسترش زیرساخت ها و توسعه متوازن دانست و گفت: این جلسات هم اندیشی کمک زیادی می کند تا متناسب با شرایط منطقه ای، چالش ها، آسیب ها و نیازهای موجود در محلات برنامه ریزی شود و به توسعه متوازن مناطق دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ابعاد متفاوت برنامه سوم و همکاری ذی نفعان در تدوین برنامه، گفت: همه ذی نفعان اعم از عاملان اجرایی، نخبگان، شرکت های مردم نهاد، اندیشمندان، کارشناسان، اعضای شورای شهر، معاونان برنامه ریزی و مسئولان مناطق در تدوین برنامه همکاری دارند و حتی اگر افراد دیگری می توانند در فرایند تدوین برنامه به ما کمک کنند، به آنها نیز توجه خواهد شد.

حسینی مکارم بر ضرورت تدوین برنامه سوم طبق وقت بندی تاکید کرد و گفت: تا آخر خردادماه باید برنامه مناطق با در ستاد تدوین شود تا آماده ارایه برنامه سوم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران طبق وقت بندی باشیم.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، سرپرست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر ضمن تقدیر از تلاش های شهرداران مناطق، تاکید کرد: تا وقت گزینش شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران باید بیش از پیش به کارهای مردم پیگیری کنیم و در امور اجرایی منطقه به طور جد فعالیت داشته باشیم همچنین مهم است از فعالیت خارج از برنامه و فاقد بودجه در امسال به شدت پرهیز شود تا شاهد تطبیق برنامه و بودجه باشیم.

واژه های کلیدی: ایران | برنامه | تاریخی | برنامه | شهرداری | برنامه ریزی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو