تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی احتمال موفقیت تلاش‌های اروپا جهت حفظ برجام

خبرگزاری فرانسه با اشاره به سفر رهبران آلمان و فرانسه به واشنگتن و گفت‌وگوی آن‌ها با رییس‌جمهو آمریکا راجع به حفظ برجام گزارش داد: اگر تلاش‌های اروپا جهت حفظ تو

احتمال موفقیت تلاش‌های اروپا جهت حفظ برجام

احتمال موفقیت تلاش های اروپا جهت حفظ برجام

عبارات مهم : اروپا

خبرگزاری فرانسه با اشاره به سفر رهبران آلمان و فرانسه به واشنگتن و گفت وگوی آن ها با رییس جمهو آمریکا راجع به حفظ برجام گزارش داد: اگر تلاش های اروپا جهت حفظ توافق هسته ای به شکست بینجامد هیچ طرح جایگزینی دست کم از سوی اروپا وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به نظر می آید آمانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به اندازه هر رهبر دیگری در دنیا تا حدودی مناسبات خود با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش را توسعه داده است ولی همچنان که پایتخت های اروپایی تلاش می کنند تا توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران را با وجود مخالفت های ترامپ حفظ کنند، این مناسبات آشکار می تواند سازنده باشد.

احتمال موفقیت تلاش‌های اروپا جهت حفظ برجام

این ایده روز دوشنبه زمانی که رهبر جوان فرانسه دیدار رسمی خود در واشنگتن را شروع می کند مورد آزمون قرار می گیرد. دیپلمات های اروپایی نیز سرمایه زیادی را در این زمینه که یک مساله سخت به نظر می آید صرف کرده اند.

دونالد ترامپ پیش از این هشدار داده است که اگر اروپایی ها آن چه وی نقاط ضعف توافق هسته ای ۲۰۱۵ می داند را اصلاح نکنند، وی تصمیم به خروج از این توافق خواهد گرفت که به منزله باز شدن راه جهت تجدید تحریم های آمریکا علیه توافق به شمار می آید، چنین اقدامی به نابودی کامل این توافق منجر خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به سفر رهبران آلمان و فرانسه به واشنگتن و گفت‌وگوی آن‌ها با رییس‌جمهو آمریکا راجع به حفظ برجام گزارش داد: اگر تلاش‌های اروپا جهت حفظ تو

بنابراین گزارش، اروپا چنین اتفاقی را هم از نظر ماهیت خود توافق که یک زیربنا در استراتژی منع اشاعه آن هاست و هم از نظر روابط با واشنگتن یک فاجعه می داند.

اگر کسی بتواند ترامپ را از موضع خود پایین بیاورد آن فرد مکرون خواهد بود که در مقایسه با ترزا می و آنگلا مرکل همتایان انگلیسی و آلمانی خود روابط بهتری با کاخ سفید دارد.

پاریس نخستین متحد اروپایی بود که پیشنهاد کارها سخت تر علیه برنامه موشکی بالستیک کشور عزیزمان ایران به منظور حفظ توافق هسته ای را ارائه داد ولی آیا این کافی خواهد بود؟

احتمال موفقیت تلاش‌های اروپا جهت حفظ برجام

ترامپ همچنین خواهان اصلاح توافق هسته ای به گونه ای است که بندهای غروب در این توافق هیچگاه آخر نیابند. بر اساس این بندها، کشور عزیزمان ایران اجازه می یابد تا به تدریج بخشی از برنامه هسته ای خود را بعد از سال ۲۰۲۵ از سر گیرد ولی غرب نمی تواند به طور یکجانبه توافق را بازگشایی کند.

ایران گفته است که این توافق نهایی است و هشدار داده که در صورت شکست توافق هسته ای آماده است تا برنامه هسته ای اش را از سر گیرد، چیزی که غرب ادعا می کند جهت ساخت بمب اتم طراحی شده است است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به سفر رهبران آلمان و فرانسه به واشنگتن و گفت‌وگوی آن‌ها با رییس‌جمهو آمریکا راجع به حفظ برجام گزارش داد: اگر تلاش‌های اروپا جهت حفظ تو

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در گفت وگوی اخیر خود با شبکه سی بی اس تصریح کرده است که اگر آمریکا از توافق خارج شود کشور عزیزمان ایران گزینه های متعددی دارد که مشمول بر از سرگیری فعالیت های هسته ای این کشور با سرعتی به مراتب زیاد از گذشته است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود آورده است: ولی توافق هسته ای حاصل ماه ها دیپلماسی سخت میان انگلیس، چین ، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا تحت رهبری اتحادیه اروپاست و در این میان تنها ترامپ است که خواهان کنار گذاشتن این توافق است.

احتمال موفقیت تلاش‌های اروپا جهت حفظ برجام

یک دیپلمات اروپایی اذعان کرد که متقاعد کردن ترامپ (برای ماندن در توافق هسته ای) سخت ترین بخش این مساله است.

نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان طی ماه های اخیر مذاکراتی جدی با برایان هوک رییس بخش سیاستگذاری وزارت امور خارجه آمریکا راجع به این که یک توافق مکمل چگونه خواهد بود، انجام داده اند.

اما این نمایندگان به طور شخصی شکایت می کنند که علیرغم دست یافتن به پیشرفت هایی با همتای آمریکایی خود نمی دانند که آیا به حصول توافقی دست یافته اند که رییس جمهور آمریکا آن را بپذیرد یا نه؟ پایتخت های اروپایی جهت متقاعد کردن ترامپ روی سندی کار می کنند که به عنوان یک توافقنامه سیاسی جهت جلوگیری از بازگشت کشور عزیزمان ایران به مسیر هسته ای بعد از آن که توافق ۲۰۱۵ منقضی می شود، به شمار می آید.

این در حالی است که ظریف در گفت وگو با سی بی اس تاکید کرد که توافق هسته ای در شکل کنونی خود مشمول بر تعهدی است که کشور عزیزمان ایران هرگز به دنبال بمب هسته ای نخواهد رفت. وی همچنین تاکید کرد که پایتخت کشور عزیزمان ایران هرگز خواهان دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح هسته ای نبوده است.

اروپایی ها حتی می توانند چنین سندی را یک توافق تازه بنامند به شرط آن که رییس جمهور آمریکا را متقاعد به ماندن در توافق هسته ای به شکل کنونی آن کنند ولی وی همانطور که پیش از این نیز نشان داده از این توافق متنفر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زمانی که برایان هوک شروع به مذاکره با شرکای اروپایی خود راجع به شروط این توافق می کند همه آن چه می تواند بگوید این است که بستگی دارد ترامپ بعد از مشاوره با جان بولتون مشاور امنیت ملی تازه و تندروی خود چه تصمیمی بگیرد.

هوک در این باره اظهار داشت: اگر ما به توافقی دست یابیم سپس به وسیله وزیر امور خارجه و آژانس امنیت ملی به رییس جمهور ارائه خواهد شد. وی در نهایت تصمیم خواهد گرفت که آیا می خواهد در توافق باقی بماند یا دیگر به تعلیق تحریم های کشور عزیزمان ایران ادامه ندهد؟

وی ادامه داد: ما هر لحظه باید جهت هر احتمالی آماده باشیم و به همین علت است که روی طرح های احتمالی کار می کنیم؛ آیا که تلاش نکردن جهت آن غیرمسئولانه خواهد بود.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید که یک جنگ طلب ضد ایرانی سرسخت است بدبینی اروپا را شدت یافتن کرده همانگونه که گزینش مایک پامپئو رییس شرکت سیا به عنوان وزیر امور خارجه احتمالی تازه آمریکا موجب زیاد کردن این بدبینی شده است است.

اما پامپئو که همواره موضعی سخت در قبال کشور عزیزمان ایران داشته است در جلسه دفاعی خود در سنا تا حدی از اهمیت ضرب الاجل تعیین شده است به وسیله ترامپ، یعنی ۱۲ مه کاست. وی به قانونگذاران آمریکایی گفت من خواهان اصلاح این توافق هستم، نشانه همین است.

پامپئو افزود: اگر هیچ شانسی جهت اصلاح آن وجود نداشته باشد من به رییس جمهور توصیه خواهم کرد که ما تمام تلاش خود را در همکاری با متحدان مان به کار خواهیم گرفت تا به یک نتیجه بهتر و توافق بهتر دست یابیم حتی بعد از ۱۲ مه کار دیپلماتیک زیادی جهت انجام دادن وجود دارد.

همزمان که ضرب الاجل ترامپ نزدیک می شود حتی مقامات جنگ طلب تر واشنگتن که وقت حضور توافق هسته ای منتقد آن بودند، اکنون پیشنهاد می کنند که بازگشت تحریم های مرتبط هسته ای آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران می تواند تا وقت یک تاریخ تعیین شده است تازه به تعویق بیفتد ولی اگر این مشورت ها به شکست بینجامد و ترامپ به وعده آشکار خود جهت پاره کردن توافق هسته ای عمل کند به نظر می آید که هیچ طرح دیگری دست کم از سوی اروپا وجود ندارد.

جرارد آرو سفیر فرانسه در آمریکا اظهار داشت: هر کس که خواهان نابودی توافق با کشور عزیزمان ایران است ابتدا باید به ما بگوید که اگر کشور عزیزمان ایران برنامه غنی سازی اورانیوم خود را از سر بگیرد چه کاری انجام خواهد داد.

پس از سفر مکرون، مرکل نیز به واشنگتن سفر خواهد کرد کسی که به نظر می آید مناسباتش با رییس جمهور آمریکا زیاد سمی باشد تا سازنده. بنابراین توپ در زمین ترامپ قرار خواهد داشت.

واژه های کلیدی: اروپا | ایران | توافق | فرانسه | آمریکا | ایرانی | فرانسه | آمریکایی | دونالد ترامپ | اتحادیه اروپا

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو