تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی گزارش حقوق بشری هر سال آمریکا علیه ایران،روسیه،کره شمالی و عربستان

دولت دونالد ترامپ در گزارش هر سال خود راجع به اوضاع حقوق بشر در کشورهای دنیا ادعاهای خود درخصوص اینکه چین، کشور عزیزمان ایران و کره‌شمالی ناقض حقوق بشر هستند را

گزارش حقوق بشری هر سال آمریکا علیه ایران،روسیه،کره شمالی و عربستان

گزارش حقوق بشری هر سال آمریکا علیه ایران،روسیه،کره شمالی و عربستان

عبارات مهم : ایران

دولت دونالد ترامپ در گزارش هر سال خود راجع به اوضاع حقوق بشر در کشورهای دنیا ادعاهای خود درخصوص اینکه چین، کشور عزیزمان ایران و کره شمالی ناقض حقوق بشر هستند را تکرار کرده و این کشورها را “نیروهای بی ثباتی” خوانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا در گزارش هر سال خود راجع به حقوق بشر در دنیا که روز جمعه منتشر شد، مشخصا این چهار کشور به اتهام نقض حقوق بشر مجزا کرده از جمله آنها را متهم به محدود کردن آزادی بیان و تجمع و همچنین مجاز دانستن یا ارتکاب خشونت علیه گروه های اقلیت مذهبی، قومی و دیگر گروه ها کرده است.

در این گزارش آمده هست، کشورهایی که منزلت اساسی مردم را تضعیف می کنند “به لحاظ اخلاقی سزاوار سرزنش” بوده و به منافع آمریکا آسیب می زنند.

گزارش حقوق بشری هر سال آمریکا علیه ایران،روسیه،کره شمالی و عربستان

جان سالیوان که به دنبال معرفی شدن مایک پامپئو به عنوان وزیر امور خارجه تازه و تا وقت تایید رسمی او، جانشین وزیر امور خارجه آمریکا هست، ادعا کرد: دولت های چین، روسیه، کشور عزیزمان ایران و کره شمالی به عنوان مثال حقوق بشر مربوط به مردمی که در داخل مرزهایشان هستند را به طور روزانه نقض می کنند و در نتیجه “نیروهای بی ثباتی” هستند!

او همچنین مدعی شد، آمریکا می خواهد الگویی جهت رهبری بوده و از حاکمیت خوب، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون حمایت کند.

دولت دونالد ترامپ در گزارش هر سال خود راجع به اوضاع حقوق بشر در کشورهای دنیا ادعاهای خود درخصوص اینکه چین، کشور عزیزمان ایران و کره‌شمالی ناقض حقوق بشر هستند را

این گزارش که به طور هر سال از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر می شود و بروزترین نسخه آن سال ۲۰۱۷ را پوشش داده و علاوه بر انتقاد شدید از این کشورها با نام بردن مستقیم از آنها بعضی اصلاحات را نیز انجام داده است.

این نسخه تازه که نخستین نسخه کامل تهیه شده است در دولت ترامپ است به عنوان مثال بخشی با عنوان “حقوق باروری” را با بخش دیگری با تیتر “اجبار در کنترل جمعیت” جایگزین کرده است.

این نشان دهنده رویکرد دولت ترامپ در مبارزه با سقط جنین است که در بودجه هایی که این دولت جهت برنامه های بهداشت جهانی تخصیص داده شده است داده، نمود دارد.

گزارش حقوق بشری هر سال آمریکا علیه ایران،روسیه،کره شمالی و عربستان

در سال ۲۰۱۲ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا بخش “حقوق باروری” را به این گزارش اضافه کرد و تا قبل از این گزارش نیز هر سال یکی از عناوین مربوط به هر یک از کشورها بود.

این بخش علاوه بر مساله اجبارها به کارها کشورها در جهت مسدود کردن دسترسی مردم به اطلاعات و خدمات بهداشت باروری از جمله قرص های ضد بارداری می پردازد.

دولت دونالد ترامپ در گزارش هر سال خود راجع به اوضاع حقوق بشر در کشورهای دنیا ادعاهای خود درخصوص اینکه چین، کشور عزیزمان ایران و کره‌شمالی ناقض حقوق بشر هستند را

گروه هایی مثل عفو بین الملل این گزارش را به باعث بعضی دلایل محکوم کرده از جمله آنکه می گویند، این گزارش حافظ سیاست های داخلی دولت آمریکا است و در عین حال تاکید کرده اند، بعضی پرسشها نظیر روابط نزدیک آمریکا با عده ای دیگر از کشورهای ناقض حقوق بشر آسیب شدید به وجهه آن به عنوان “رهبر حامیان حقوق بشر” وارد می کند.

گروه عفو بین الملل در بیانیه ای گفت: این دولت از همان ابتدا این خبر را داده که آمریکا دیگر اولویتی جهت تلاش ها به منظور پاسخگو کردن جامعه جهانی در قبال حقوق بشر قائل نیست.

گزارش حقوق بشری هر سال آمریکا علیه ایران،روسیه،کره شمالی و عربستان

این گزارش با این حال انتقادهای محدودی را از بعضی شرکا و هم پیمانان آمریکا مثل عربستان و ترکیه مطرح می کند ولی دشمن های سنتی آمریکا همچون چهار کشور ذکر شده است شدیدترین حملات را به خود می بینند.

در بخش های چین، ایران، روسیه و کره شمالی این گزارش مجموعه ای از اتهام های نقض حقوق بشر را به دولت های آنها وارد و در عین حال آنها را متهم به کوتاهی در پاسخگو کردن ناقضان حقوق بشر کرده است.

چین

براساس این گزارش، پکن مسؤول بازداشت های خودسرانه، اعدام های بدون فرایند مقتضی، گرفتن اعتراف های اضطراری از زندانیان و ناپدید شدن اضطراری افراد بوده و “محدودیت های چشمگیر” بر آزادی بیان، مطبوعات، تجمع، شراکت، مذهب و جا به جایی اعمال می کند.

این گزارش در بخش “اجبار در کنترل جمعیت” می گوید: چین به اعمال یک سیاست اضطراری محدودیت زاد و ولد اقدام می کند که در بعضی موارد مشمول بر عقیم سازی یا سقط جنین شود. دولت ترامپ در نخستین سالش همچون کاری که دیگر دولت های جمهوری خواه قبل کرده اند بودجه صندوق جمعیت شرکت ملل را عمدتا به خاطر اقداماتش در چین قطع کرد. این صندوق با این حال حمایت هایش از سقط جنین را رد کرده است.

سالیوان جمعه گفت: چین همچنان به اشاعه بدترین مشخصه های نظام دیکتاتوری خود ادامه می دهد.

روسیه

در این گزارش مسکو از بابت آنچه فراهم شدن “فضای فرار از مجازات” جهت ناقضان حقوق بشر خوانده شده است و همچنین کوتاهی در مجازات مقام هایی که حقوق بشر اساسی را نقض می کنند مورد سرزنش قرار گرفته است.

این گزارش عنوان کرده که متاسف است از اینکه “نظام سیاسی خودکامه روسیه تحت تسلط ولادیمیر پوتین، مدیر جمهور این کشور قرار گرفته است”. این در حالی است که ترامپ معمولا تمایلی به انتقاد علنی از پوتین یا کرملین ندارد. این گزارش یک فهرست بلند از موارد نقض حقوق بشر نسبت داده شده است به روسیه ارائه کرده است.

در این گزارش تصریح شده است که روسیه اجازه “شکنجه سیستماتیک” را می دهد که موارد زیادی منجر به فوت می شود و در عین حال اجازه قتل فراقانونی افراد هم جنس باز در چچن را می دهد که آمریکا به بهانه آن تحریم هایی را آخرهای سال گذشته میلادی علیه روسیه وضع کرد.

در این گزارش همچنین از روسیه به خاطر “عدم داشتن قوه قضائیه مستقل، سرکوب خبرنگاران در مخالفان سیاسی، سانسور اینترنت و همچنین مقابله با شرکت های خارجی” انتقاد شده است است.

کره شمالی

این گزارش که در آستانه برگزاری نشست های تاریخی میان رهبر کره شمالی با رهبران کره جنوبی و آمریکا انتشار یافته پیونگ یانگ را متهم به “نقض فاحش حقوق بشر” و تقریبا همه دسته بندی های این گزارش کرده هست. از جمله اتهام های نسبت داده شده است به کره شمالی عبارتند از: کار اجباری، شکنجه، سقط چنین اجباری، بازداشت های خودسرانه، کشتارهای فراقانونی، کنترل سفت و سخت زندگی شخصی شهروندان و استفاده از اردوگاه های زندانیان سیاسی.

این گزارش تصریح می کند، “فرار از مجازات” همچنان یکی از مشکلاتی است که در کره شمالی جهت مرتکبین نقض حقوق بشر وجود دارد.

سوریه

در این گزارش دولت بشار اسد، مدیر جمهور سوریه به خشونت های گسترده از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان مشمول بر گازهای کلر و سارین متهم شده است است.

این ماده ها همان دو ماده ای هستند که آمریکا می گوید در حمله اخیر شیمیایی رخ داده در نزدیکی دمشق مورد استفاده قرار گرفته اند.

این گزارش مدعی شده است که حکومت سوریه متهم به گرسنگی دادن به شهروندان، ارتکاب هزاران مورد شکنجه، حمله به بیمارستان ها و تجاوز جنسی به کودکان به عنوان سلاح جنگی است.

عربستان سعودی

با وجود آنکه این گزارش از لحن تندی جهت حمله به دشمن های سنتی آمریکا نظیر کشور عزیزمان ایران استفاده کرده ولی انتقادهایش علیه عربستان را با لحن خفیف تری مطرح کرده هست. در این گزارش عربستان به نقض حقوق بشر متهم شده است که مشابه ادعاهای این گزارش راجع به کشور عزیزمان ایران است و مشمول بر اعدام های غیرمجاز، فقدان انتخابات آزاد و عادلانه و اعمال تبعیض علیه زنان و هم جنس بازان است.

این گزارش همچنین انتقادی ملایم از عربستان در ارتباط با مداخله نظامی در یمن کرده در حالی است که عربستان مقصر رخ دادن حجم بالای تلفات غیرنظامیان در جنگ داخلی یمن است.

واژه های کلیدی: ایران | روسیه | آمریکا | عربستان | کره شمالی | کره شمالی | دولت ترامپ | وزارت خارجه | عربستان سعودی | وزیر امور خارجه | دولت دونالد ترامپ

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو