تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار بین الملل «جیمز متیس» چگونه به آخرین مهره ی حامی برجام در دولت ترامپ تبدیل شد؟

سوزان گلسر در نیویورکر نوشت:  سه شنبه گذشته، بعد از توئیت دونالد ترامپ در مورد یورش اف بی آی به دفتر وکیلش؛ مدیر جمهور یکی از مشاوران جمهوری خواه خود را فر

«جیمز متیس» چگونه به آخرین مهره ی حامی برجام در دولت ترامپ تبدیل شد؟

«جیمز متیس» چگونه به آخرین مهره ی حامی برجام در دولت ترامپ تبدیل شد؟

عبارات مهم : ایران

سوزان گلسر در نیویورکر نوشت: سه شنبه گذشته، بعد از توئیت دونالد ترامپ در مورد یورش اف بی آی به دفتر وکیلش؛ مدیر جمهور یکی از مشاوران جمهوری خواه خود را فراخواند تا در مورد سوریه و تحولات حمله تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان مشورت بگیرد. اودر پاسخ دقیقا همان چیزی را مطرح کرد که ترامپ خواهان شنیدنش بود.

به گزارش گزینش ؛ این نشریه آمریکایی در ادامه آورده است: در آخرهای هفته گذشته، مدیر جمهور با تماشای تصویرهای کودکان کشته شده است در شهر دومای سوریه در تلوزیون، در یک توئیتی وعده تلافی علیه « اسد » و روسیه و کشور عزیزمان ایران را داد. جان بولتون مشاور امنیت ملی تازه ترامپ کار خود را در روز دوشنبه شروع کرد و خواستار شدت یافتن فشار و تنبیه سوریه شد. مشاوران در تماس تلفنی با ترامپ از لحاظ سیاسی خواستار حمله گسترده تر به سوریه نسبت به سال گذشته بودند.

در عصر جمعه موشک های کروز آمریکا با تعیین سه تاسیسات و انبارهای تسلیحات شیمیایی دولت سوریه مورد نشانه قرار دادند. در این حمله آن ها از هر گونه ضربه به پایگاه های روسیه و کشور عزیزمان ایران خودداری کردند لیکن این امر میتوانست جنگ در سوریه را شدت یافتن کند در حالی که ترامپ خود پیشتر خواستار خروج از این جنگ شده است بود. اگر چه این تهاجم بزرگتر از حمله سال گذشته بود ولی محدود بود. علت این امر که در یک سال و سه ماه دوران ریاست جمهوری پر سر و صدا شده است است به نقش جیمز متیس وزیر دفاع برمیگردد.

«جیمز متیس» چگونه به آخرین مهره ی حامی برجام در دولت ترامپ تبدیل شد؟

در سال گذشته، جیمز متیس نسبت به حمله موشکی ترامپ به سوریه به علت فقدان یک استراتژی گسترده نسبت به این کشور جنگ زده ( سوریه) محتاط بود. یکی از مشاوران جمهوری خواه مدیر جمهوری آمریکا گفت: « ترامپ به یک حمله گسترده تر علیه سوریه نزدیک شده است بود ولی جیمز متیس وزیر دفاع آن را به تعویق انداخت.»

کهنه سربازان سیاست خارجی به من گفتند که آن ها دلواپس هستند که دونالد ترامپ آخر از متیس خسته شود و وی را همانند بسیاری دیگر از مشاوران ارشدش اخراج کند. هر چند که مقامات کاخ سفید همواره درصدد بودند تا هر گونه شکاف بین آن ها را انکار کنند.. ولی با این وجود سوریه تنها جزئی از لیست طولانی از مسائلی است که در آن متیس با مدیر جمهور مخالفت کرده هست. این موارد مشمول بر ترساندن ترامپ به خروج از توافق هسته ای ایران، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، خروج از پیمان عوض کردن آب و هوایی جهانی و تحمیل تعرفه های تجاری می باشد. حمله ۱۳ آوریل به سوریه به مشاجره قابل توجه در تیم امنیت ملی آمریکا تبدیل شد. دقیقا یک ماه پیش در ۱۳ مارس دونالد ترامپ، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه را برکنار و مایک پمپو مدیر شرکت سیا را جایگزین وی کرد. ۹ روز بعد از اخراج تیلرسون از طریق توئیت، جان بولتون جانشین مک مستر مشاور امنیت ملی شد. جان بولتون از جمله صورت ای جنجالی بود که جان کلی مدیر کارکنان کاخ سفید از ورود وی به دفتر مدیر جمهور از تابستان گذشته را ممنوع کرده بود. ولی هنگامی که جان بولتون در هفته گذشته وارد کاخ سفید شد بلافاصله وی توماس بوسرت مشاور امنیت داخلی و همچنین سخنگوی شورای امنیت ملی و سایر دستیارانی که در جلسات مربوط به جنگ سوریه شرکت می کردند را برکنار کرد.

سوزان گلسر در نیویورکر نوشت:  سه شنبه گذشته، بعد از توئیت دونالد ترامپ در مورد یورش اف بی آی به دفتر وکیلش؛ مدیر جمهور یکی از مشاوران جمهوری خواه خود را فر

در همین حال جان کلی و همچنین نیکی هیلی سفیر آمریکا در شرکت ملل هم درگیر مشاجران داخلی شده است اند. از جمله سوالاتی که امروزه مطرح است این است که آیا مایک پمپئو متحد یا رقیب وزیر دفاع خواهد بود؟ آیا بولتون که در دور قبلی در مورد سوریه شکست خورده ، در اختلافات سیاسی آینده در برابر متیس موفق خواهد بود؟ آیا ترامپ بعد از برکناری تیلرسون و مک مستر تصمیم دارد مدیر پنتاگون را که اغلب در یک محور یکسان نیستند را اخراج کند؟

دموکرات ها و جمهوری خواهان ضد ترامپ تیم تازه جنگ طلب بولتون و پمپئو را به « کابینه جنگ» نام گذاری کردند و نسبت به سیاست نظامی گری ترامپ هشدار دارند. ولی در حال حاضر مشخص است که جنگجوی واقعی در بین آن ها وجود ندارد. جولیان اسمیت یکی از مقامات ارشد سابق پنتاگون که بعدا معاون جوبایدن مشاور امنیت ملی شد در اظهاراتی بر این تاکید کرد که « متیس آخرین مردی که در برابر آن ها ایستاده هست. ولی تا چه مدت؟»

از وقت شروع کار دونالد ترامپ؛ از محور متیس، تیلرسون و مک مستر به همراه کلی مدیر کارکنان کاخ سفید به عنوان «محور اشخاص بالغ» یاد شد که آن ها مدیر جمهور بی تجربه و بی ثبات ( دمدمی مزاج) را محدود می کردند. جنگ جناحی حتی در بین محور اشخاص بالغ ( تیلرسون – مک مستر – متیس) در مورد نحوه تصویر العمل به ترامپ فراگیر بوده هست. در یک سو، متیس، تیلرسون و کلی بودند که هر کدام به درجات مختلفی به مدیر جمهور فشار وارد می کنند و از سوی دیگر مک مسترو متحدانش بر این عادت کرده اند که خود را با خواسته های مدیر جمهور منطبق کنند.( حتی اگر خواسته های ترامپ دور از دسترس باشد)

«جیمز متیس» چگونه به آخرین مهره ی حامی برجام در دولت ترامپ تبدیل شد؟

یکی از مقامات سابق دولتی به من گفت: « اقای مک مستر درصدد پیدا کردن راه هایی جهت اجرای خواسته های ترامپ بود نه این که فقط « نه» بگوید.» در این مورد متحدان مک مستر ؛ عمدتا تیلرسون و متیس را مورد سرزنش قرار می دادند. در پایان، دونالد ترامپ هر دو طرف محور بزرگسالان را با انتصاب جان بولتون یک محافظه کار جنگ طلب به مبارزه طلبید.

زمانی که من با مشاوران ترامپ صحبت می کردم آن ها بر این عقیده بودند که انتصاب های تازه ( پاک سازی) عوض کردن مثبت خواهد داشت که این باعث می شود تا آن ها با مدیر جمهور هماهنگ تر باشند. در میان هیاهوی ماه گذشته ، دونالد ترامپ میزبان ولیعهد عربستان سعودی، رهبران سه کشور بالتیک مجاور روسیه، امیر قطر و در هفته گذشته در فلوریدا با نخست وزیر ژاپن بوده است و همچنین پمپئو به طور مخفیانه دیداری به کره شمالی داشته هست. در هفته آینده در واشنگتن، ترامپ میزبان نخستین دیدار رسمی امانوئل ماکرون مدیر جمهور فرانسه و چند روز بعد آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هست. همچنین دونالد ترامپ در ماه می ضرب الاجل جهت تصمیم گیری در مورد آینده توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران تعیین کرده هست. در اوایل ماه ژوئن همچنین انتظارمی رود که وی یک نشست بی سابقه ی هسته ای با رهبر کره شمالی داشته باشد.

سوزان گلسر در نیویورکر نوشت:  سه شنبه گذشته، بعد از توئیت دونالد ترامپ در مورد یورش اف بی آی به دفتر وکیلش؛ مدیر جمهور یکی از مشاوران جمهوری خواه خود را فر

یکی از دیپلمات ها به من گفت: « مک مستر و تیلرسون درصدد مهار ترامپ بودند ولی ماموریت تیم تازه انجام کاری است که به آن ها گفته میشود.» یکی از مقامات ارشد فرانسه به مقام سابق آمریکا گفت: « ما از این دیدار ( دیدار ماکرون با ترامپ) وحشت داریم. این جهت ماکرون باخت – باخت هست. لیکن که ترامپ در فرانسه مخالف زیادی دارد.» جهت ماکرون اولویت مهم این است که ترامپ را جهت عدم خروج از توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران در ماه می متقاعد کند. ماتیس و تیلرسون در دوره های قبلی گفتگو بر حفظ توافق هسته ای تاکید کرده بودند.

برایان هوک مدیر برنامه ریزی سیاست های وزارت خارجه آمریکا درصدد جلب موافقت اروپایی جهت حمایت از یک رویکرد شدید و سخت تر نسبت به کشور عزیزمان ایران است تا از این طریق ترامپ را به حفظ توافق هسته ای متقاعد کنند. تام کاتن یکی از دشمن های مهم توافق هسته ای بر این تاکید کرد که «من در طی سه ماه گذشته در مکالمات خود با اروپایی ها هیچ گونه اقدام روبه پیشرفتی به وسیله آن ها ندیده ام. من فکر نمی کنم که اگر مدیر جمهور لغو تحریم ها را رد کند باعث تعجب کسی گردد.» همچنین جان بولتون خود این مسئله را روشن کرده هست. وی در هفته گذشته در گفت و گوی تلفنی با مقامات ارشد اروپایی گفته است که «فرانسه و آلمان انتظار نداشته باشند با سفر به واشنگتن بتوانند ترامپ را از لغو توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران منصرف کنند». «جان بولتون» در این باره گفته است: «به احتمال بسیار زیاد مدیر جمهوری از توافق کشور عزیزمان ایران خارج می شود؛ اگر به من بود، ۳ ماه قبل از آن خارج می شدم». این در حالی است که جیمز متیس چند ماه پیش در کنگره گفت که برهم زدن توافق هسته ای مبتنی بر منافع ملی آمریکا نیست.

«جیمز متیس» چگونه به آخرین مهره ی حامی برجام در دولت ترامپ تبدیل شد؟

واژه های کلیدی: ایران | توافق | سوریه | آمریکا | بولتون | آمریکایی | دولت ترامپ | رکس تیلرسون | دونالد ترامپ | ریاست جمهوری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو