تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار بین الملل جان بولتون می گفت «باید سوریه را به صورت گسترده بمباران کنیم»، ولی ترامپ گفت «نه»

VOX نوشت: هنگامی که دونالد ترامپ در مورد چگونگی بمباران سوریه سخن می گفت جان بولتون مشاور امنیت ملی تازه آمریکا که جنگ طلب است با شکست غیرمنتظره روبرو شد.با توج

جان بولتون می گفت «باید سوریه را به صورت گسترده بمباران کنیم»، ولی ترامپ گفت «نه»

جان بولتون می گفت «باید سوریه را به صورت گسترده بمباران کنیم»، ولی ترامپ گفت «نه»

عبارات مهم : ایران

گزارش VOX از مسابقه سنگین بین وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی ترامپ؛

جان بولتون می گفت «باید سوریه را به صورت گسترده بمباران کنیم»، ولی ترامپ گفت «نه» / جیمز میتس، بولتون تازه وارد را شکست داد / آیا مدیر پنتاگون، بازهم خواهد توانست ترامپ را از تصمیم های بولتون دور کند؟

VOX نوشت: هنگامی که دونالد ترامپ در مورد چگونگی بمباران سوریه سخن می گفت جان بولتون مشاور امنیت ملی تازه آمریکا که جنگ طلب است با شکست غیرمنتظره روبرو شد.با توجه به این که آمریکا فقط سه تاسیسات سوریه را بمباران کرد، این ممکن است چیز عجیبی به نظر برسد، ولی نیست. حقیقت این است که بولتون حامی مداخله گسترده تر در سوریه و نابودی ویرانگر توانمندی نظامی اسد بود.

به گزارش گزینش ؛ این رسانه آمریکایی در ادامه آورده است: گزارشات حاکی از این است که این حملات حتی انبارهای تسلیحات شیمیایی اسد را نابود نکرده است چه برسد به زرادخانه های متعارف او که جهت سرکوب شورشبان مورد استفاده قرار گیرد. جیمز متیس وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفور مدیر ستاد یکسان از گزینه های محدودتر در سوریه حمایت می کردند. جیمز متیس به عنوان یکی از محتاط ترین و عاقل ترین مشاوران نظامی ترامپ تلقی می شود. بنابراین متخصصان سیاست خارجی آمریکا نتیجه های تصمیمات ترامپ را متاثر از نفوذ جیمز متیس می دانند. پائول موسگراو استاد دانشگاه ماساچوست بر این تاکید کرد: « این یک پیروزی جهت متیس است»

جان بولتون می گفت «باید سوریه را به صورت گسترده بمباران کنیم»، ولی ترامپ گفت «نه»

از وقت انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی تازه در ماه گذشته، این نگرانی بوجود آمد که وی ممکن است نفوذ بازدارنده جیمز متیس را به خطر بیندازد. بسیاری در واشنگتن بر این تاکید می کردند که جان بولتون همراه با مایک پمپئو مدیر شرکت سیا که اکنون نامزد وزارت امور خارجه شده است است می تواند مدیر جمهور آمریکا را به اتخاذ یک رویکرد تهاجمی تر نسبت به بحران های جهانی از کره شمالی تا آینده توافقق هسته ای کشور عزیزمان ایران سوق دهد. سوریه نخستین آزمایش بزرگ جهت نفوذ و تاثیر این اصطلاح کابینه جنگ بود که با شکست همراه شد.

چرا حملات محدود شکستی جهت بولتون بود؟

VOX نوشت: هنگامی که دونالد ترامپ در مورد چگونگی بمباران سوریه سخن می گفت جان بولتون مشاور امنیت ملی تازه آمریکا که جنگ طلب است با شکست غیرمنتظره روبرو شد.با توج

برای فهم این که چگونه حمله به سوریه میتواند یک شکست جهت «بازهای» جنگ طلب باشد، واقعا مهم است که بدانیم جان بولتون در مورد مداخله آمریکا در جنگ داخلی سوریه چگونه می اندیشید. تقریبا از وقت شروع جنگ سوریه، جان بولتون این منازعه را از منظر ژئوپلتیک می دید تا یک بحران بشردوستانه. نظر وی این است که بشار اسد متحد کشور عزیزمان ایران و روس است و منافع اولیه آمریکا در این منازعه محدود کردن نفوذ رقبای ژئوپلتیک واشنگتن است.

بولتون در سال ۲۰۱۲ در مقاله National Review نوشت: « سوریه به طور فزاینده به عنوان پیرو کشور عزیزمان ایران تحت نفود منطقه ای فزاینده پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار دارد. بنابراین عوض کردن رژیم در سوریه اولویت مهم منافع آمریکا است.» در سال ۲۰۱۳م. زمانی که ادعا شد دولت اسد جهت نخستین بار از سلاح شیمیایی در دامنه ای گسترده ای استفاده کرد؛ دولت اوباما ترساندن به شروع حملات نظامی محدود مانند آنچه که ترامپ انجام داد، کرد. بولتون به طور آشکار با این ایده مخالفت کرد و به خاص به این علت که به اندازه کافی تهاجمی نیست که اثر استراتژیک داشته باشد.

بولتون در سال ۲۰۱۳ گفت: « اگر من عضو کنگره بودم من به مجوز استفاده از زور در سوریه رای می دادم. من فکر می کنم که حمله محدود که مدیر جمهور ( اوباما) آن را دنبال کرد اثر بازدارنده ای با توجه به استفاده سوریه از سلاح شیمیایی یا به طور جدی تر برنامه تسلیحات هسته ای کشور عزیزمان ایران ایجاد نخواهد کرد.»

جان بولتون می گفت «باید سوریه را به صورت گسترده بمباران کنیم»، ولی ترامپ گفت «نه»

بولتون به عنوان یک جمهوری خواه قدیمی یکی از حامیان حمله ترامپ به سوریه بود. جان بولتون در آوریل گذشته زمانی که دونالد ترامپ نخستین حمله خود را علیه سوریه جهت ضربه به اسد به علت استفاده ادعایی از سلاح شیمیایی انجام داد، مورد ستایش قرار داد. هر چند که در آن وقت آمریکا تنها یک پایگاه هوایی سوریه را بمباران کرد ولی واضح است که جان بولتون خواهان این بود که نیروی هوایی سوریه از بین برود.

اکنون که جان بولتون در قدرت واقع شده است است بنابراین به آسانی میتواند از لحاظ تئوری ترجیحات سیاسی خود را به واقعیت تبدیل کند. ولی در واقع نتیجه حمله به سوریه مخالف خواسته های جان بولتون بود؛ لیکن که این حملات مشمول بر سه تاسیسات مرتبط با تولید سلاح های شیمیایی بود. حملاتی که به طور محدود و خاص به علت خطر شدت یافتن تلفات غیرنظامیان گزینش شده است بود. منطق این اقدام کم کردن نقوذ کشور عزیزمان ایران و روسیه نبود بلکه زیاد جلوگیری از استفاده سلاح شیمیایی بود.

VOX نوشت: هنگامی که دونالد ترامپ در مورد چگونگی بمباران سوریه سخن می گفت جان بولتون مشاور امنیت ملی تازه آمریکا که جنگ طلب است با شکست غیرمنتظره روبرو شد.با توج

ترامپ در صحبت روز جمعه خود گفت: « نشانه اقدام ما ایجاد یک بازدارندگی نیرومند علیه تولید، گسترش و استفاده از سلاح های شیمیایی هست. ما آماده ایم تا این تصویر العمل را تا زمانی که رژیم کاربرد عوامل شیمیایی ممنوع شده است را متوقف نکند استفاده کنیم.» بر طبق گفته مقامات دفاعی در مصاحبه با وال استریت ژورنال ؛ جیمز متیس مخالف حمله گسترده آمریکا به سوریه بود در حالی که بولتون از آن حمایت می کرد. گزارشات رسانه ای بر این تاکید دارند که جیمز متیس حامی یک حمله نمایشی علیه سوریه بود تا نشان دهد که کاربرد سلاح های شیمیایی می تواند تصویر العمل نظامی آمریکا را برانگیزد. بنابراین به نظر می رسد که جیمز متیس و ژنرال دانفورد هر دو بر جان بولتون پیروز شده است اند. اینکه بگوییم آیا ترامپ از متیس و ژنرال دانفورد در برابر جان بولتون حمایت کرده، سخت هست، آن هم باتوجه به بعضی از گزارش ها و از جمله توئیت های مدیر جمهور که نشانگر تصویر العمل هایی تهاجمی ترامپ است.

براساس بعضی گزارش های معتبر، بولتون شاید در مورد اینکه درگیر اقدامی علیه متیس (که در دولت ترامپ تثبیت شده) در هفته ی اول ورودش به کاخ سفید مردد بوده است.

جان بولتون می گفت «باید سوریه را به صورت گسترده بمباران کنیم»، ولی ترامپ گفت «نه»

ولی ممکن است این شرایط دوام نداشته باشد و تاثیر جان بولتون در طول وقت زیاد کردن پیدا کند. ولی با این حال این عنوان حائز اهمیت هست. جیمز متیس قدیمی ترین عضو کابینه امنیت ملی دولت ترامپ هست. وی می داند که چگونه مدیر حمهور فکر می کند و چگونه می توان غرایز آن را تحت اختیار گرفت. به نظر می رسد که در ماجرای حمله محدود، متیس این کار را طیق قاعده فوق انجام داده هست. وی همچنین همزان تلاش کرده است که خطر شدت یافتن تنش ها و درگیری ها را تا جای ممکن بکاهد. ممکن است متیس به طور دائم در مسائلی از این قبیل از بعد بولتون بربیاید و شاخصه های شخصیتی محتاطانه ترامپ را زیاد به خود جذب کند.

کریستوفر پربل متخصص سیاست خارجی در موسسه کاتو گفت: « رقابتی مشخصی در درون سیاست خارجی ترامپ وجود دارد؛ بین استفاده از زور وجود دارد ولی به نظر نمی رسد که ترامپ غلط های پیشینیان خود را تکرار کند. بنابراین این انگیزه های رقابتی در دو شخص جان بولتون جنگ طلب و جیمز متیس عملگرا و محتاط وجود دارد.در نخستین مبارزه بزرگ متیس به طور قاطع برنده شد و بیان شد که بولتون ممکن است موثر نباشد به اندازه ای که بعضی امید یا دیگران از آن می ترسیدند.

واژه های کلیدی: ایران | سوریه | آمریکا | بولتون | استفاده | شیمیایی | آمریکایی | جنگ سوریه | دولت ترامپ | دونالد ترامپ

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو