تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی شایعه منشر شده است به وسیله منتقدان دولت در باره دستور روحانی جهت فیلترکردن خبر

سخنان مدیر جمهوری راجع به نفی فیلترینگ خبر رسان تلگرام همرا با تقویت پیام‌رسان‌های داخلی که در دیدار عیدانه ۱۴ فروردین بیان شد، آنقدر صریح و روشن بود که نیاز به

شایعه منشر شده است به وسیله منتقدان دولت در باره دستور روحانی جهت فیلترکردن خبر

روزنامه دولت: شایعه منشر شده است به وسیله منتقدان دولت در باره دستور روحانی جهت فیلترکردن خبر رسان تلگرام دروغ است

عبارات مهم : تلگرام

سخنان مدیر جمهوری راجع به نفی فیلترینگ خبر رسان تلگرام همرا با تقویت خبر رسان های داخلی که در دیدار عیدانه ۱۴ فروردین بیان شد، آنقدر صریح و روشن بود که نیاز به تأویل و تعبیر نداشت.

روزنامه کشور عزیزمان ایران نوشت: باوجود این صراحت و شفافیت، بعضی رسانه ها در خبرسازی های غیرحرفه ای و مغایر با انسجام ملی، مدعی شدند مدیر جمهوری دستور فیلتر شدن خبر رسان تلگرام را داده است.

حالا ولی یک منبع آگاه در دفتر مدیر جمهوری و زهرا ساعی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی که در جلسه حضور داشتند، با ارائه روایت های یکسانی از سخنان مدیر جمهوری به «ایران» گفتند که اتفاقاً مدیر جمهوری نه تنها چندبار بحث فیلتر شدن خبر رسان تلگرام را غلط و غیرمنطقی توصیف کرد، بلکه تأکید کرد بیان این اخبار، در روزهای آخر سال گذشته و شروع سال جدید، کام مردم را تلخ کرد و نباید این اتفاق می افتاد.

شایعه منشر شده است به وسیله منتقدان دولت در باره دستور روحانی جهت فیلترکردن خبر

رئیس جمهوری چه گفت؟

در روزهای نهایی سال یک اظهار نظر راجع به فیلتر شدن قطعی تلگرام، کام مردم را تلخ کرد. در روزهای بعد از آن، اظهار نظر دیگری از مدیر کمیسیون امنیت ملی مجلس که فیتلر شدن خبر رسان تلگرام را تا آخر فروردین اجتناب ناپذیر می دانست، بر نگرانی ها افزود.

سخنان مدیر جمهوری راجع به نفی فیلترینگ خبر رسان تلگرام همرا با تقویت پیام‌رسان‌های داخلی که در دیدار عیدانه ۱۴ فروردین بیان شد، آنقدر صریح و روشن بود که نیاز به

در تصویر العمل به این اخبار و جهت برطرف نگرانی های مردم بود که مدیر جمهوری در دیدار عیدانه خود که در آخر تعطیلات برگزار شد، بر ایجاد و تقویت خبر رسان های داخلی تصریح و همزمان تأکید کرد که این مهم به معنای فیلتر کردن موارد مشابه نیست بلکه باید با نشانه از بین بردن انحصار باشد.

مطابق خبری که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری از دیدار عیدانه جمعی از وزرا، استانداران، نمایندگان و مدیران دستگاه های اجرایی با مدیر جمهوری منتشر کرد، حجت الاسلام حسن روحانی داشتن خبر رسان های ایرانی، توانمند، امن و ارزان که بتوانند مسئله و نیازهای مردم را حل کنند، باعث افتخار همگان خواند و تأکید کرد که «هدف از ایجاد و تقویت نرم افزارها و خبر رسان های داخلی فیلتر یا مسدود کردن دسترسی ها نباید باشد، بلکه باید با نشانه برطرف انحصار در خبر رسان ها انجام شود.»

وی آموزش استفاده بهینه از اینترنت و تدوین محتوای مناسب و خوب جهت انتشار در این فضا را نیز مهم خواند و تصریح کرد: «فضای مجازی خوب با تولید محتوای خوب، جالب و بافایده و نه صرفاً با انحصار و محدود کردن آن، تأمین خواهد شد.»

شایعه منشر شده است به وسیله منتقدان دولت در باره دستور روحانی جهت فیلترکردن خبر

ادعای خیالی رسانه های منتقد

بی گفت وگو، معلوم است که منظور مدیر جمهوری از بیان این جمله که «هدف از ایجاد و تقویت نرم افزارها و خبر رسان های داخلی فیلتر یا مسدود کردن دسترسی ها نباید باشد» تأکید بر فیلترینگ نیست. باوجود این، معلوم نیست رسانه های منتقد دولت با تکیه بر چه واقعیت، خبر، نشانه یا قرینه ای به خبرسازی راجع به فیلترینگ و از آن بالاتر، «دستور مدیر جمهوری جهت فیلتر شدن تلگرام» دست زده اند؟

روزنامه «وطن امروز» از جمله این رسانه ها است که تیتر و تصویر یک شماره دیروز خود را به این ادعای غیرواقعی تخصیص داده شده است داد. این روزنامه در گزارشی با تیتر «دستور روحانی جهت محدودیت تلگرام»، بدون توجه به بیانات صریح مدیر جمهوری انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی دولت، از قول یک نماینده مجلس مدعی شد «روحانی موافق فیلترینگ خبر رسان تلگرام است.»

سخنان مدیر جمهوری راجع به نفی فیلترینگ خبر رسان تلگرام همرا با تقویت پیام‌رسان‌های داخلی که در دیدار عیدانه ۱۴ فروردین بیان شد، آنقدر صریح و روشن بود که نیاز به

نویسنده گزارش، در برداشتی اعجاب انگیز، مدعی شد که «پس از ماه ها کش و قوس و در میان تأییدها و تکذیب ها راجع به آینده تلگرام، دیروز حسن روحانی تصمیم کشور جهت مواجهه با این شبکه خبر رسان خارجی را اعلام کرد. او دستور داد شبکه خبر رسان در کشور عزیزمان ایران از انحصار خبر رسان تلگرام خارج شود. روحانی داشتن شبکه خبر رسان ایرانی، امن و ارزان را باعث افتخار همگان دانست ولی این را نیز گفت که این کار با تولید محتوای خوب، جالب و بافایده تأمین خواهد شد. روحانی حتی از موافقت خود با فیلتر خبر رسان تلگرام به علت تهدیدات امنیتی و اقتصادی گفته است.»

این روزنامه بعد از درج سخنان مدیر جمهوری در این نشست، ادعا کرد «اظهارات حسن روحانی و دستور وی جهت خروج از انحصار خبر رسان تلگرام به عنوان یک شبکه خبر رسان خارجی در کشور، نشان دهنده تصمیم دولت در نحوه مواجهه با شبکه خبر رسان خبر رسان تلگرام به عنوان یکی از پرسشها مهم در حوزه ارتباطات است.» نویسنده جهت مستند جلوه دادن برداشت خود از سخنان روحانی، به بیانات دبیر شورای عالی اینترنت و نیز داوود محمدی، نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در گفت وگو با «فارس» مطرح شد.

شایعه منشر شده است به وسیله منتقدان دولت در باره دستور روحانی جهت فیلترکردن خبر

روزنامه «کیهان» هم دیروز در ستون «گفت و شنود» خود – ستونی که گفته می شود از سوی حسین شریعتمداری، مدیرمسئول این روزنامه نوشته می شود- مدعی شد «مخالفان فیلترینگ خبر رسان تلگرام مدعی حمایت از دولت هستند، در حالی که خود آقای مدیر جمهوری از ایجاد ناامنی به وسیله خبر رسان تلگرام ابراز نگرانی کرده و به دبیر شورای عالی اینترنت دستور فیلتر آن را داده است!»

تکذیب برداشت های دلبخواهی از سخنان روحانی

آنچه این رسانه ها به سخنان مدیر جمهوری و رویکرد دولت نسبت به فیلتر خبر رسان تلگرام اضافه کرده اند، برداشت دلبخواهانه و مبتنی بر آمال جریان سیاسی خاص راجع به اینترنت به طور کلی و خبر رسان تلگرام به طور خاص هست، نه آنچه مدیر جمهوری گفت و رویکرد دولت نیز بر آن اساس استوار است.

یک منبع آگاه در دفتر مدیر جمهوری در گفت وگو با «ایران»، به خبری که از دیدار روز سه شنبه در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شد، اشاره کرد و گفت: «همان طور که مدیر جمهوری در این جلسه گفتند، رویکرد، نه فیلتر کردن، بلکه باید عدم هرگونه انحصار در رسانه ها و خبر رسان ها و نیز تمرکز بر تولید محتوای مناسب باشد.» وی ادعای رسانه ها راجع به دستور فیلتر شدن خبر رسان تلگرام را «دروغ و تحریف» توصیف کرد و افزود: «آنچه در این جلسه از سوی مدیر جمهوری مطرح شد، یک روش درخصوص کل اینترنت و خبر رسان ها است.»

زهرا ساعی، نماینده تبریز در مجلس که خود در این دیدار عیدانه حضور داشته هم ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده است راجع به دستور و تأکید روحانی جهت فیلتر شدن خبر رسان تلگرام در این جلسه، به «ایران» گفت: «تأکید دکتر روحانی این بود که اصلاً تصمیم قطعی جهت فیلترینگ گرفته نشده است و تا زمانی که جایگزین مناسبی جهت خبر رسان ها نباشد، فیلترینگ درست و منطقی نیست.»

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه مدیر جمهوری در این جلسه رضایت مردم را بسیار مهم توصیف کرد و در این باره به استفاده جمعیت کثیری از مردم از این خبر رسان ها اشاره کرد، افزود: «آقای روحانی چندین بار در سخنان خود تأکید کردند تا زمانی که جایگزین مناسبی جهت خبر رسان ها پیدا نشده، فیلترینگ بحثی غلط و کاملاً غیر منطقی است و نباید اتفاق بیفتد و تأکید داشتند تاکنون هیچ مرجع و نهادی اعلام نکرده که قطعاً فیلترینگ اتفاق می افتد.»

ساعی با اشاره به بیانات بعضی مسئولان اینترنت راجع به فیلترینگ خبر رسان تلگرام که آخر سال گذشته مطرح شد، اضافه کرد: «رئیس جمهوری تأکید کردند این مباحثی که آخر سال گذشته و اوایل امسال مطرح شد و کام مردم را تلخ کرد، درست نبوده است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا کسی از حاضران در این جلسه راجع به فیلترینگ اظهار نظر کرده هست، گفت: «کسی صحبت نکرد و تنها خود ایشان این مسأله را مطرح کردند. لیکن اساساً در جلسه دید و دیدار عید که کوتاه هم هست، فرصتی جهت طرح مطالب از سوی سایر حضار نیست. آقای مدیر جمهوری در ۲۰ دقیقه ای که با حضار صحبت کردند، بخش اعظم آن راجع به نفی فیلترینگ و تلاش جهت جلب و حفظ رضایت و خوشحالی، نشاط و امید مردم بود، اینکه خواسته های مردم باید مدنظر باشد و تأکید کردند جایگزین هایی که جهت خبر رسان های خارجی مطرح خواهد شد، باید حتماً مورد استقبال مردم قرار بگیرد.» ساعی، برداشت های غیرواقعی از سخنان مدیر جمهوری را بداخلاقی های رسانه ای توصیف کرد.

با تکذیب برداشت های غیرواقعی و به عبارت بهتر، خبرسازی راجع به سخنان مدیر جمهوری، انتظار می رود تلاش ها جهت فیلترشدن خبر رسان تلگرام و القای نگرانی در مردم کمرنگ شود. بویژه اینکه مدیر جمهوری سال گذشته هنگام ارائه گزارش اجرای منشور حقوق شهروندی به مردم وعده داد که دست وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت. در مقطعی کوتاه بعد از اعتراضات دی ماه، خبر رسان تلگرام فیلتر شد، ولی فشارها و پیامدهای ناشی از اعتراض ها نتوانست آرزوی منتقدان دولت جهت فیلتر همیشگی این خبر رسان را محقق کند، آرزویی که در روزهای اخیر بار دیگر در خبرسازی بعضی رسانه ها از سخنان مدیر جمهوری بازتابی روشن یافت.

به هر روی اینکه فرجام کیفیت کار خبر رسان های موجود به کجا ختم خواهد شد، چه بسا در روزهای آینده معلوم شود آیا که بعضی نهادها و مراکز ذی نفوذ موافق فیلتر کردن آن هستند، ولی آنچه مشهود است آنکه دولت به دنبال فیلتر کردن این خبر رسان ها نیست و آن گونه که مدیر جمهوری گفته اند، ایجاد و تقویت خبر رسان های داخلی نه با نشانه فیلتر کردن دیگران که جهت از بین بردن انحصار است.

واژه های کلیدی: تلگرام | تلگرام ک | رسانه ای | رسانه ها | روزنامه | فیلترینگ | فیلتر شدن | حسن روحانی | فیلتر کردن | دکتر روحانی | قطعی تلگرام

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو