تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی قدرت دلا‌ر در ۱۳۳ شهر دنیا

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای دنیا با معیار «هزینه زندگی براساس دلار» معرفی شدند. گزارش اکونومیست از رتبه‌بندی ۱۳۳ شهر دنیا – در ۹۰ کشور – با شاخص «تامین مخارج

قدرت دلا‌ر در ۱۳۳ شهر دنیا

قدرت دلا ر در ۱۳۳ شهر جهان

عبارات مهم : زندگی

ارزان ترین و گران ترین شهرهای دنیا با معیار «هزینه زندگی براساس دلار» معرفی شدند. گزارش اکونومیست از رتبه بندی ۱۳۳ شهر دنیا – در ۹۰ کشور – با شاخص «تامین مخارج زندگی به قیمت دلار آمریکا» نشان می دهد سنگاپور گران ترین و دمشق ارزان ترین مناطق شهری جهت سکونت محسوب می شوند. شهرهای ارزان در این رتبه بندی با توجه به سطح بالای قدرت خرید دلار در آنها، مناطقی با پایین ترین توانایی زندگی و دارای پرسشها اقتصادی هستند. نابسامانی های اقتصادی و سیاسی دو شاخص مهم شهرهای رده پایین در این گزارش است.

به گزارش دنیای اقتصاد؛«واحد اطلاعات اکونومیست (EIU)» – نهاد زیرمجموعه نشریه انگلیسی «اکونومیست» – در بروزترین گزارش خود «گران ترین و ارزان ترین» شهرهای دنیا را معرفی کرد. در رتبه بندی این نهاد که هر ۶ ماه یکبار با عنوان «هزینه جهانی زندگی» منتشر می شود، قیمت ۱۶۰ قلم کالا در ۱۳۳ شهر از ۹۰ کشور دنیا بر اساس دلار آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفته هست. گزارش «دنیای اقتصاد» از اطلاعات این نهاد، حاکی است: سنگاپور جهت پنجمین بار پیاپی عنوان گران ترین شهر دنیا را به دست آورد. بعد از سنگاپور، شهرهای پاریس فرانسه، زوریخ سوئیس، هنگ کنگ و اسلو به ترتیب در رده های دوم تا پنجم «گران ترین» شهرهای دنیا قرار دارند. در انتهای این رتبه بندی نیز شهرهای دمشق سوریه، کاراکاس ونزوئلا و آلماتی قزاقستان به ترتیب به عنوان «ارزان ترین » شهرهای دنیا معرفی شده است اند، شهرهایی که ارزانی در آنها دلیلی بر اوضاع رفاهی مناسب آنها نیست و رتبه بندی آنها نه بر اساس شاخص برابری قدرت خرید که بر اساس تبدیل قیمت ها به دلار است و در واقع جهت فردی که قصد دارد دلار خرج کند، این رتبه بندی کاربرد دارد. مقادیر میانگین شاخص هزینه زندگی تمامی شهرها بیانگر آن است که «هزینه زندگی» در سراسر جهان، افزایشی ۷۴ درصدی یافته است.

سنگاپور «گران ترین»، دمشق «ارزان ترین»

قدرت دلا‌ر در ۱۳۳ شهر دنیا

در سال ۲۰۱۸، سنگاپور جهت پنجمین سال متوالی عنوان «گران ترین» شهر دنیا را از آن خود کرد. به رغم این جایگاه، در بعضی از دسته بندی ها نظیر مواظبت های فردی و کالاهای خانوار، شهر سنگاپور نسبت به همتایان خود ارزان تر هست. در خرید و استفاده از خودروی شخصی ولی سنگاپور در رده نخست گران ترین ها واقع شده است است و در خرید البسه سومین شهر گران دنیا هست. به گزارش «واحد اطلاعات اکونومیست»، در کنار سنگاپور، سئول – پایتخت کره جنوبی – نیز تنها شهری در میان ۱۰ شهر گران دنیا است که جایگاهش نسبت به گزارش سال گذشته عوض کردن نکرده هست. از آسیا، هنگ کنگ و سیدنی نیز به جمع ۱۰ شهر گران دنیا اضافه شده است اند. تورم اندک موجب کم کردن هزینه های زندگی در توکیو و اوساکا شده است هست، عاملی که این دو شهر ژاپنی را از فهرست ۱۰ شهر گران دنیا خارج کرده هست. پایتخت ژاپن –توکیو– که تا سال ۲۰۱۳ «گران ترین» شهر دنیا به شمار می رفت با ۷ پله سقوط به سمت ارزانی حرکت کرده هست. در مقام مقایسه، سئول که پنج سال قبل بیست ویکمین شهر گران دنیا محسوب می شد، در گزارش امسال در جایگاه ششم قرار گرفته است.

در گزارش «هزینه زندگی جهانی ۲۰۱۸» منطقه غرب اروپا همچنان گران باقی مانده هست. زوریخ سوئیس (رتبه ۲)، اسلو نروژ (رتبه ۵) و کپنهاگ دانمارک (رتبه ۸) شهرهایی هستند که در میان ۱۰ شهر گران دنیا قرار دارند. یکی از استثنائات این منطقه ولی پاریس (رتبه یکسان ۲ با زوریخ) است که از سال ۲۰۰۳ در فهرست ۱۰ شهر گران دنیا قرار دارد. در منطقه آمریکا، شهر نیویورک با ۴ پله تنزل در رده سیزدهم گران ترین شهرهای دنیا جای گرفته هست. یکی از دلایل کم کردن هزینه های زندگی نیویورک (و البته سایر شهرهای آمریکا) کم کردن ارزش دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای دنیا با معیار «هزینه زندگی براساس دلار» معرفی شدند. گزارش اکونومیست از رتبه‌بندی ۱۳۳ شهر دنیا – در ۹۰ کشور – با شاخص «تامین مخارج

در ۱۲ ماه گذشته، انتهای رتبه بندی «هزینه زندگی جهانی ۲۰۱۸» دستخوش تغییرات گسترده شده است هست. گرچه آسیا منزل بسیاری از شهرهای گران دنیا هست، ولی ارزان ترین شهرهای دنیا نیز در این منطقه قرار دارند. سال گذشته شهر آلماتی، مرکز کسب وکار قزاقستان، ارزان ترین شهر دنیا بود. در گزارش امسال ولی دمشق – پایتخت سوریه – با سقوطی ۱۴ پله ای و قرار گرفتن در انتهای این فهرست عنوان ارزان ترین شهر دنیا را به دست آورد. با توجه به تورم ۲۸ درصدی سوریه در سال ۲۰۱۷، شهروندان این کشور ممکن است ارزان تر شدن این شهر را حس نکرده باشند. در واقع زیاد کردن قیمت های خره فروشی به طور کامل با کم کردن ارزش پول ملی سوریه خنثی نشده هست. بعد از دمشق، کاراکاس، پایتخت ونزوئلا با سقوطی ۱۳ پله ای نسبت به گزارش قبل، در جایگاه ۱۳۲ به عنوان دومین شهر ارزان دنیا جای گرفت. یکی از مهم ترین دلایل ارزانی کاراکاس، کم کردن چشمگیر ارزش پول ملی این کشور – بولیوار – بوده است.

ارزان ولی نه خوشحال

نابسامانی های اقتصادی و سیاسی یکی از مهم ترین دلایل ارزانی دو شهر دمشق و کاراکاس هست. به گزارش «واحد اطلاعات اکونومیست» گرچه شبه قاره هند به طور ساختاری ارزان هست، ولی بی ثباتی هایی که در این منطقه حاکم هست، ممکن است موجب کم کردن هزینه های زندگی شود. در واقع توصیه مهم این است که در شهرهای ارزان، ریسک های اقتصادی و سیاسی قابل توجهی وجود دارد. در این رابطه، کراچی پاکستان، الجزیره الجزایر، آلماتی قزاقستان، و لاگوس نیجریه از جمله شهرهای ارزانی هستند که با ریسک های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و ساختاری گسترده روبه رو هستند. باید توجه داشت که نتیجه های گزارش «هزینه زندگی» این نهاد ارتباط نزدیکی با گزارش «رتبه بندی جهانی توانایی زندگی» دارد. بنابراین می توان گفت که در شهرهای ارزان، توانایی زندگی پایین تر است.

سال نوسانات قیمت ارز

قدرت دلا‌ر در ۱۳۳ شهر دنیا

سال گذشته تورم نزولی و کم کردن ارزش پول های ملی یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه زندگی شهرهای دنیا بود. بسیاری از شهرها تحت تاثیر کم کردن قیمت های محلی و تضعیف ارزش پول ملی، در شاخص «خرید با دلار» ارزان تر شدند و به رده های پایین تر فهرست کم کردن کردند. بر این اساس در میان ۱۳۳ شهر مورد بررسی، تاشکند ازبکستان به علت تضعیف ۵۰ درصدی پول ملی، بالاترین کم کردن هزینه زندگی را تجربه کرد. این عامل موجب سقوط ۳۵ پله ای این شهر در رتبه بندی و قرار گرفتن آن در رتبه ۱۱۲ گران ترین شهرهای دنیا شد. در مقام مقایسه، نوسانات «پزو»، پول ملی مکزیک، که به دنبال مذاکرات «نفتا» اتفاق افتاد، در کنار تورم افزایشی موجب افزایش ۲۳ پله ای مکزیکوسیتی در فهرست «گران ترین» شهرهای دنیا شد.

واژه های کلیدی: زندگی | شهرهای | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

قدرت دلا‌ر در ۱۳۳ شهر دنیا

قدرت دلا‌ر در ۱۳۳ شهر دنیا

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو