تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی پس چه شد؟ ، مگر دادستان کل نگفته بود نقش فرزندان مقامات در قاچاق را ظرف۱۰روز مشخص می کنم؟

٢٧ آذر همین امسال بود که قاضی منتظری در اظهارنظری در همایش نقش پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفته بود: «وقتی بعضی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرص

پس چه شد؟ ، مگر دادستان کل نگفته بود نقش فرزندان مقامات در قاچاق را ظرف10روز مشخص می کنم؟

مگر دادستان کل نگفته بود نقش فرزندان مقامات در قاچاق را ظرف۱۰روز مشخص می کنم؟/پس چه شد؟

عبارات مهم : پرونده

٢٧ آذر همین امسال بود که قاضی منتظری در اظهارنظری در همایش نقش پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفته بود: «وقتی بعضی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق فعال باشند، خودشان یا به نحوی سهم دارند یا فرزندانشان یا کسانی که به آنها وابسته هستند، چطور انتظار داریم مبارزه به نتیجه برسد».

پس چه شد؟ ، مگر دادستان کل نگفته بود نقش فرزندان مقامات در قاچاق را ظرف۱۰روز مشخص می کنم؟

این سخن او تصویر العمل های تند مسئولان دولتی را به همراه داشت. آنها دادستان کل را به روکردن دست مجرم دعوت کردند و او را از اعلام رسانه ای اتهام پیش از به تثبیت رسیدن آن برحذر داشتند.

روز گذشته نیز در آخرین اظهارنظرها، جمال انصاری، مدیر شرکت تعزیرات، در پاسخ به بیانات مدتی پیش دادستان کل کشور مبنی بر اینکه بعضی از فرزندان و بستگان مسئولان در قاچاق مداخله دارند، اظهار کرد: «ما در سازمان، کارها پرونده ای انجام می دهیم. حداقل ما در سال ۹۶ به چنین مصداقی برخورد نکرده ایم که یک مقام یا نزدیکان او درگیر پرونده ای باشند. اگر دادستان کل مصداقی را خبر دارد، ما نداریم».

٢٧ آذر همین امسال بود که قاضی منتظری در اظهارنظری در همایش نقش پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفته بود: «وقتی بعضی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرص

بااین حال با گذشت حدود سه ماه از وعده ١٠روزه قاضی منتظری، تا این لحظه هیچ واکنشی از سوی دادستان کل کشور در زمینه دست داشتن مسئولان دولت در قاچاق گسترده در کشور مطرح نشده هست.

تلاش «شرق» جهت گفت وگو با مسئولان دادستانی کل کشور دراین باره بی نتیجه ماند ولی وعده اظهارنظر در این زمینه از سوی این دستگاه داده شد. پیش تر حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری راجع به اتمام زمانی که اعلام کرده بود و حرف سخنگوی قوه مجریه در تصویر العمل به بیانات اخیر او مبنی بر اقدام عملی دادستان کل به جای حرف، گفت: «درباره این عنوان در روزهای آینده مفصل صحبت خواهم کرد». او در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که آیا شما پیگیری به این عنوان را شروع کرده اید یا خیر، افزود: «دادستانی کل به عنوان ورود کرده و مشغول بررسی است».

محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، نیز در این زمینه گفته بود: «دادستان کل کشور اعلام کرد که بر اساس گزارش های رسیده و بازرسی های انجام شده، در حال پیگیری به عنوان سهیم بودن بعضی مسئولان و بستگانشان در قاچاق کالا هستیم که به زودی تحقیقات تمام می شود. از ایشان پرسیدم و گفتم شما چه کار کرده اید که گفتند ما ورود کرده ایم و بر اساس گزارش های رسیده و بازرسی های انجام شده است در حال پیگیری و تعقیب عنوان هستیم و ان شاء الله خیلی هم این تحقیقات طول نمی کشد». با توجه به پیگیری های متفاوت رسانه ها به نمایندگی از افکار عمومی و تصویر العمل مسئولان و نمایندگان مجلس در این باره، این پرسش مطرح است که آیا وقت اعلام این مصادیق نام برده از سوی دادستان کل نرسیده است؟ اصولا چه چیزی مانع از اعلام رسمی تخلفاتی تا این حد گسترده است؟ آیا بیان نیم بند این مسائل، جامعه را به مسئولان ارشد کشور بدبین نمی کند؟

پس چه شد؟ ، مگر دادستان کل نگفته بود نقش فرزندان مقامات در قاچاق را ظرف۱۰روز مشخص می کنم؟

جز پرونده دختر وزیر آموزش وپرورش پرونده ای نداشتیم

از عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرکت تعزیرات، در این باره می پرسم. او با بیان اینکه ورود ما به این جریانات در قالب پرونده هست، به «شرق» می گوید: «بر اساس ماده ۴۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اگر صاحب منصبان دولتی مرتکب قاچاق شوند، پیگیری به جرائم آنها در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب هست؛ بنابراین شرکت تعزیرات در این زمینه ورود نمی کند». اجتهادی ولی در ادامه راجع به ارتکاب به جرم مسئولان در مقام غیردولتی می افزاید: «در قالب سمت غیردولتی، چنین پرونده ای در دست شرکت تعزیرات کشوری نیامده است». او با اشاره به پرونده ای که سال گذشته جنجال به پا کرده بود، گفت: «تنها در یک مورد سال گذشته، پرونده دختر وزیر آموزش وپرورش مطرح شده است بود که در نهایت منجر به تبرئه او شد». اجتهادی در مورد روند پیگیری به این پرونده نیز می گوید: «من فردی سیاسی نیستم، ولی در جریان بررسی کامل این پرونده بودم و اعلام برائت دختر این مقام مسئول را کاملا بحق می دانم».

منکر نمی شویم، فقط خبر نداریم

٢٧ آذر همین امسال بود که قاضی منتظری در اظهارنظری در همایش نقش پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفته بود: «وقتی بعضی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرص

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرکت تعزیرات می گوید اگر پرونده ای در این زمینه وجود داشته باشد، قطعا مطلع می شوم و ادامه می دهد: بعد از آن پرونده و حتی پیش از این پرونده، حتی یک مورد پرونده مربوط به تخلف مسئولان دولتی یا وابستگانشان در زمینه قاچاق به دست ما نرسیده است و اگر دادستان کل کشور در این زمینه اظهارنظر کرده اند، با توجه به جایگاه و اختیاراتی که دارند امکان دارد یک سری اخبار از سوی دادستان های کشور و همین طور دستگاه های نظارتی دیگر به ایشان برسد و ما منکر این عنوان نیستیم. مدیر شرکت تعزیرات کل کشور هم نگفتند که آقای دادستان کل بدون علت سخن گفته ، تنها اعلام کرده چنین پرونده ای در اختیار شرکت تعزیرات کل کشور قرار نگرفته است».

ماجرای دعوای قاچاق چه بود؟

قاضی منتظری، دادستان کل کشور، آذرماه همین امسال در همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفته بود: «وقتی می بینیم بعضی از مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال باشند، خود به نحوی سهم دارند یا خودشان یا فرزندانشان یا کسانی که وابستگی به آنها دارند در واردکردن قاچاق کالا و ارز سهیم هستند، چگونه انتظار داریم این مبارزه به نتیجه مطلوب برسد».

پس چه شد؟ ، مگر دادستان کل نگفته بود نقش فرزندان مقامات در قاچاق را ظرف۱۰روز مشخص می کنم؟

او در ادامه گفته بود: «وقتی من از یک مقام مسئول مستقیم در قاچاق کالا و ارز به صراحت می شنوم که بعضی از دست اندرکاران دولتی نمی خواهند مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز بشود که دروغ هم نمی گویند و آثار و نشانه های آن را ما حس می کنیم، می بینیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملا تعطیل شده است است». جالب آنکه او جهت دومین بار پیاپی در یک سال، باز هم به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرده و ناکارآمدی آن را به رخ کشیده بود. منتظری در این همایش، از معرفی نکردن نماینده از سوی مدیر جمهور جهت این ستاد انتقاد کرد و گفت دفترودستک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق نبوده است.

پیش تر انتقاد دادستان در تیرماه سال جاری، تصویر العمل تند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به همراه داشت. ستاد در بیانیه ای نوشته بود: «کاش دادستان محترم قبل از اظهارنظر و ایراد سخن راجع به موضوعی که اطلاع ندارند، حداقل از نمایندگی قوه قضائیه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اوضاع مبارزه با قاچاق استفسار می کردند تا در قضاوت به اشتباه نیفتند که اشتباه دادستان بسی خطرناک است!». البته دادستانی این بیانیه را بی جواب نگذاشت و با تأکید بر لزوم بالابردن آستانه تحمل دستگاه ها در مواجهه با انتقادات، گفته به جای القای بی اطلاعی کافی ناظران، آمارهای دقیق را در اختیار عموم قرار دهید.

تصویر العمل تند دولت به بیانات دادستان کل

فردای روزی که دادستان کل کشور، مسئولان دولتی را به چالش کشیده بود، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، با ابراز تعجب از سخنان حجت الاسلام منتظری، گفته بود: «این پرسش مطرح می شود که این سخن در اینترنت یا رسانه مطرح نشده هست، بلکه به وسیله دادستان کل کشور مطرح شده است که مسئولیت قضائی دارد. انتظار می رود به جای گفتن این مسئله حتی یک لحظه هم به کسی که اشتباه کرده و در ارتباط با قاچاق فعال هست، امان ندهند و آنها را دستگیر کنند و کارها قضائی را در مورد او انجام دهند و به این ترتیب همه مقامات و مسئولان قضائیه، مقننه و مجریه در مظان اتهام قرار می گیرند». سخنگوی قوه مجریه ادامه داد: «این سخن از سوی شخصیت محترمی که دادستانی کل کشور را برعهده دارد، زیبنده نیست و من از سوی دولت این را به قوه قضائیه اعلام می کنم؛ جهت اینکه همه مقامات و مسئولان کشور از این اتهام که به همه روا شد مبرا شوند و به سمت کسانی بروند که این جرم را انجام دادند و دادستان محترم کل نسبت به آنها این برخورد را داشته باشد».

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، هم در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به خبرنگار «شرق»، درخصوص بیانات دادستان کل کشور گفته بود: «در این زمینه ایشان در موضع یک رسانه صحبت کردند، درحالی که توقع آن است که دادستان به عنوان مدعی العموم چنانچه مقامی یا اعضای خانواده او در هر سطح قوه و دستگاهی در حال انجام کار قاچاق یا همکاری در قاچاق هستند، در این زمینه برخورد مورد نیاز را انجام دهد». او همچنین تأکید کرده بود وزارت کشور تمام امکانات خود را جهت اینکه دادستان کل کشور با قاطعیت با این افراد برخورد کنند در اختیار آنها قرار خواهد داد.

شرق

واژه های کلیدی: پرونده | مسئولان | قاچاق کالا | مسئولان کشور | مبارزه با قاچاق | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو