تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات پشت پرده‌ حضور اینفانتینو در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه بود؟

نه ورود بانوان به استادیوم ها مساله ساده‌ای است که رییس جمهور کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد قولش را به اینفانتینو بدهد و نه رییس فیفا در جایگاهی است که بتواند

پشت پرده‌ حضور اینفانتینو در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه بود؟

پشت پرده حضور اینفانتینو در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه بود؟

عبارات مهم : ایران

نه ورود بانوان به استادیوم ها مساله راحت ای است که رییس جمهور کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد قولش را به اینفانتینو بدهد و نه رییس فیفا در جایگاهی است که بتواند مستقیما عربستانی ها را مجبور به بازی در پایتخت کشور عزیزمان ایران کند.

به گزارش عصر ایران؛«حضور رییس فیفا در داربی پایتخت کشور عزیزمان ایران ، ملاقاتش با رییس جمهور، رییس فدراسیون فوتبال و هیات رییسه و… یکی از بااهمیت ترین اتفاقات هفته گذشته بود که به واسطه اهمیت داربی پایتخت کشور عزیزمان ایران از تحلیل های اطلاعات محور بازماند. یعنی تصویر های ملاقات اینفانتینو یکی بعد از دیگری در سایت ها و روزنامه ها منتشر شد و چند جمله ای هم از او بازگو شد تا انتظاراتی به وجود بیاید که همگی تقریبا باطل و بی جا هستند.

ایران و فیفا دو مناقشه رسانه ای رودررو با یکدیگر دارند که در سطح مدیریتی اهمیتی ندارد و هر چند این مناقشات به مطالبات سفر رییس فیفا تبدیل شده است ولی تقریبا هیچ اتفاقی در این دو حوزه رخ نداده هست. نخستین مساله حضور بانوان در استادیوم هاست که رسانه ها متصور هستند نخستین خواست فیفا از کشور عزیزمان ایران به حساب می آید و دومین مساله میزبای از عربستان به وسیله کشور عزیزمان ایران که باز رسانه ها تصور می کنند مطالبه کشور عزیزمان ایران از فیفا بوده است.

پشت پرده‌ حضور اینفانتینو در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه بود؟

فدراسیون جهانی فوتبال از همه اعضایش می خواهد که از تبعیض جنسی در ورود به استادیوم ها جلوگیری کند و با استناد به این تلاش فیفا همه تصور می کنند که حضور بانوان ایرانی در استادیوم ها می تواند یک مطالبه از سوی رییس فیفا نسبت به کشور عزیزمان ایران باشد.

در برابر عدم دخالت سیاست در پرسشها فوتبالی جز شعارهای فیفاست که تصور می شود کشور عزیزمان ایران در این ملاقات توانسته باشد شرایطی را فراهم کند که در میزبانی کشور عزیزمان ایران و عربستان هم رعایت شود. راحت ساده بگوییم همه فکر می کنند اگر اینفانتینو به کشور عزیزمان ایران بیاید بعد کشور عزیزمان ایران مجبور می شود زن ها را به استادیوم راه بدهند و در برابر فیفا هم عربستان را مجبور خواهد کرد به کشور عزیزمان ایران بیاید و مسابقه بدهد.

نه ورود بانوان به استادیوم ها مساله ساده‌ای است که رییس جمهور کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد قولش را به اینفانتینو بدهد و نه رییس فیفا در جایگاهی است که بتواند

با این پیش فرض که در ذهن همه وجود دارد ملاقات اینفانتینو مورد بررسی قرار گرفته و نقدها و تحلیل هایی در موردش نوشته شده است است که تقریبا هیچ کدام ارزش اطلاعاتی ندارند.

یعنی هر کسی که به مناسبات فیفا و کشورها مسلط باشد به خوبی می داند که حرف های رییس فیفا و مسئولان ایرانی بعد از این ملاقات ها فقط استفاده رسانه ای داشته اند و هیچ کدام الزام آور نیستند. نه ورود بانوان به استادیوم ها مساله راحت ای است که رییس جمهور بخواهد قولش را به اینفانتینو بدهد و نه رییس فیفا در جایگاهی است که بتواند مستقیما عربستانی ها را مجبور به بازی در پایتخت کشور عزیزمان ایران کند.

در توضیح زیاد اول باید این را بدانیم که جهت میزبانی مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا یک کمیته تخصصی دارد به عنوان «کمیته برگزاری مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا» که تصمیم گیرنده مهم است و همه کارها را انجام می دهد. در همان فیفا هم کمیته ای جهت حمایت از بانوان وجود دارد به نام «توسعه فوتبال بانوان» که ساز و کار مهم اش حمایت همه جانبه از حضور بانوان در فوتبال است که البته زیاد حضور بانوان به عنوان فوتبالیست را پیگیری می کند تا به عنوان تماشاگر فوتبال.

پشت پرده‌ حضور اینفانتینو در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه بود؟

جالب اینجاست که فعالیت فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران از نظر «توسعه فوتبال بانوان» نه تنها قابل تقبیح نیست که قابل تقدیر هم آشنا شده است است و اینفانتینو در این سفر از فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران جهت توسعه فوتبال بانوان تقدیر هم کرده هست. یعنی در ساعاتی که ۳۵ دختر ایرانی در ورودی استادیوم بازداشت می شدند رییس فیفا در حال بازبینی امکاناتی بود که فدراسیون فوتبال در جهت توسعه فوتبال بانوان تهیه دیده و آمار لیگ برتر فوتبال بانوان و حضور ده ها هزار دختر در این ورزش را بررسی می کرد. رییس فدراسیون جهانی که تصور می شد منتقد شرایط است با کارنامه قهرمانی دختران کشور عزیزمان ایران در آسیا مواجه بوده و فضای موجود کاملا حمایتی بوده و اینفانیتو اعلام کرده که اصلا نمی دانسته فوتبال بانوان کشور عزیزمان ایران در چند سال اخیر تا این حد توسعه یافته است.

اگر از قسمت بانوان که بگذریم در بحث میزبانی کشور عزیزمان ایران از عربستان هم، کمیته برگزاری مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا مدت هاست تصمیمش را گرفته، رای به بازی در کشور سوم داده و هیچ تغییری هم در آن ایجاد نکرده. این همان کمیته ای است که قطر در چند ماه اخیر به آن شکایت کرده و در نهایت به ترساندن عربستان به وسیله فیفا منجر شده است هست. یعنی جانی اینفانتینو حتی اگر روزی حکمی را امضا کند به تصمیمات کمیته های تحت نظرش رسمیت بخشیده است که هر دو کمیته بانوان و مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا فعلا از تصمیم منفی و مثبت علیه کشور عزیزمان ایران دور هستند.

نه ورود بانوان به استادیوم ها مساله ساده‌ای است که رییس جمهور کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد قولش را به اینفانتینو بدهد و نه رییس فیفا در جایگاهی است که بتواند

حالا چند پرسش باقی می ماند و گمانه زنی هایی نزدیک به واقعیت که چطور اینفانتینو بعد از خروج از کشور عزیزمان ایران در مورد قول مسئولان ایرانی جهت حضور بانوان در استادیوم ها می گوید و در برابر آن هم ایرانی ها می گویند که اینفانتینو قول هایی جهت حل مسئله کشور عزیزمان ایران و عربستان داده است؟

البته که جواب راحت است هنگامی که که در بدو ورود رییس فیفا انتظارات از ملاقات او و مسئولان فدراسیون در مورد دو مناقشه باشد طبیعی است که رسانه ها بعد از ملاقات از همین دو مناقشه بپرسند. یعنی هم اینفانتینو و هم مسئولان ایرانی در مورد مسایلی صحبت کرده اند که مطالبات رسانه ای بوده هست. به توضیحی دیگر مسئولان فیفا و فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران به خوبی و جهت فرار از فشاری که روی شانه هایشان واقع شده است است از مطالباتی حرف می زنند که اصلا در موردشان خواستی جهت تصمیم گیری وجود نداشته است.

پشت پرده‌ حضور اینفانتینو در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه بود؟

فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران این روزها به خاطر پیروزی های قطر برابر عربستان تحت فشار است و از حضور رییس فیفا به عنوان تبلیغاتی جهت کم کردن فشار استفاده کرده و در برابر اگر رییس فیفا هم بابت حضور در یک داربی مردانه مورد انتقاد قرار می گیرد که از تبعیض جنسیتی حمایت کرده حتما دلایل بسیار محکمی دارد.

حلقه مفقوده این معما روابط کنفدراسیون فوتبال آسیا – کشور عزیزمان ایران و فدراسیون جهانی فوتبال هست. جانی اینفانتینو این روزها در حالی وارد سومین سال ریاستش می شود که در اسفند ماه ۱۳۹۴ با ۲۷ رای زیاد موفق شده است بود سلمان را کنار بزند. او به زودی باید جهت انتخابات بعدی آماده بشود و همچنان رقابتی خاص با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد.

از سویی کشور عزیزمان ایران یکی از مهمترین کشورهای آسیا به حساب می آید و در حال نزدیک شدن به انتخابات بعدی کسب رای کشور عزیزمان ایران بسیار اهمیت دارد. یعنی اینفانتینو نه جهت این که مسئله بانوان را حل کند و نه به خاطر حل مساله عربستان که جهت قدرتنمایی انتخاباتی در زمین حریف به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آید. او انتقادها را به جان می خرد و به کشور عزیزمان ایران می آید تا به سلمان ثابت کند که می تواند رایی مهم از آسیا را داشته باشد. جهت این مساله هم حتی حاضر می شود فشارهای رسانه های اروپایی را تحمل کند و بعد بگوید که به زودی در کشور عزیزمان ایران مسئله ورود بانوان به استادیوم ها حل خواهد شد.

در برابر کشور عزیزمان ایران هم که به تازگی از سلمان نا امید شده است به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا یک برگ رای منفی نشان می دهد. شیخ سلمان هر چند ظاهرا در انتخابات حمایت کشور عزیزمان ایران را داشت ولی در پرسشها مهم منطقه ای به هیچ وجه کاری نکرده که منافع فوتبال کشور عزیزمان ایران در نظر گرفته شود. او نه تنها در پرونده عربستان ورود نکرد که ظاهرا با لابی معکوس اجازه شکایت دامنه دار به دادگاه عالی ورزش را گرفته و البته حالا هم از دادن غرامت به تیم های ایرانی خودداری می کند.

در اصل کشور عزیزمان ایران جهت ورود اینفانتینو بیش از این که انتظار داشته باشد عربستان را به پایتخت کشور عزیزمان ایران بکشاند سلمان را ترساندن می کند که از این بعد حمایتی در کار نخواهد بود. هر چند این فقط یک طرف از بازی انجام شده است است و هزاران اتفاق دیگر در روزهای آینده رخ خواهد داد که امکان دارد منافع کشور عزیزمان ایران در آن لحاظ نشود ولی مورد نیاز است همه بدانند که حضور رییس فیفا اصلا پروسه ای نیست که نتیجه اش ورود بانوان یا میزبانی از عربستان باشد.

فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران جهت هر کدام از این دو مسیر باید برنامه های خاص داشته باشد و در نهایت فقط از حمایت اینفانتینو استفاده کند. جهت کامل تر شدن بحث شاید کافی باشد که بدانیم حضور فان باستن در کشور عزیزمان ایران نهایتا هدیه ای بوده که اینفانتینو در قبال دورهمی داربی پایتخت کشور عزیزمان ایران با خود همراه آورده هست. کمیته توسعه فیفا کمیته ای است که می تواند به کشورهایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند در توسعه فوتبال یاری کند و اگر کاری انجام شده است باشد حتما فان باستن در کشور عزیزمان ایران انجام داده هست. کشور عزیزمان ایران با دعوت از رییس، سلمان را ترساندن کرده و فان باستن هدیه اش را باز بعد خواهد داد. حضور بانوان و میزبانی عربستان مسیر دیگری جهت پیگیری دارد.

البته که این امید وجود دارد که با پی گیری های دولتی مساله ورود بانوان به استادیوم ها آرام آرام حل شود و همچنان امیدواریم که فدراسیون فوتبال به سراغ استخدام وکلای مجرب برود تا حق فوتبال کشور عزیزمان ایران را در میزبانی از عربستان بعد بگیرد ولی حضور رییس فیفا در کشور عزیزمان ایران نه به مسئولان ایرانی فشار خواهد آورد و نه به مسئولان عربستانی. کشور عزیزمان ایران باید مشکلاتش را به روش های مشخص حل کند. ملاقات رییس جمهور کشور عزیزمان ایران با رییس فیفا هم کاملا وجهه دیپلماتیک داشته و البته که ملاقات در پاویون فرودگاه را هیچ کس ملاقاتی جهت مذاکرات در مورد عربستان و بانوان برداشت نخواهد کرد.»

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | فوتبال | فوتبالی | عربستان | عربستانی | استادیوم | فوتبالیست | کنفدراسیون آسیا

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو