تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی جذب ۱۰۰هزار میلیارد تومان در یک هفته

فروش اوراق ۲۰ درصدی تمام شد. بعد از دو هفته از شروع اجرای طرح فروش اوراق ۲۰ درصدی که توانست بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از پول های در دست مردم را جمع کند، خبر

جذب ۱۰۰هزار میلیارد تومان در یک هفته

جذب ۱۰۰هزار میلیارد تومان در یک هفته

عبارات مهم : مرکزی

فروش اوراق ۲۰ درصدی تمام شد. بعد از دو هفته از شروع اجرای طرح فروش اوراق ۲۰ درصدی که توانست بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از پول های در دست مردم را جمع کند، خبر می رسد که اجرای این طرح به آخر رسیده هست، ولی طرح پیش فروش سکه و سپرده ارزی همچنان ادامه دارد. به دنبال بروز نوسانات شدید در بازار ارز، دولت طرح هایی را به منظور جذب پول های در دست مردم اجرا کرد.

جذب ۱۰۰هزار میلیارد تومان در یک هفته

در ماه های اول و دوم زمستان شاهد زیاد کردن لجام گسیخته قیمت دلار در بازار بودیم. دلار در برهه هایی تا مرز پنج هزار تومان هم رفت و قیمت یورو به بیش از شش هزار تومان رسید. به دنبال این اتفاقات سه طرح پیش فروش سکه، سپرده ریالی و سپرده ارزی اجرا شد. هنگامی که شورای پول و اعتبار تصمیم به اجرای این طرح ها گرفت عنوان شد که فروش اوراق ریالی دوهفته ادامه خواهد داشت. اکنون این دو هفته به آخر رسیده و فروش این اوراق در بانک ها متوقف شده است است.

دلار آرام گرفت

دلار همچنان نوسانات کمی در کانال چهار هزار و ۴۰۰ تومان دارد. یورو نیز در کانال پنج هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفته است و به صورت کلی جو بازار آرام هست. در حالی که مسئولان عنوان می کنند برخورد با اخلالگران بازار ارز ادامه خواهد داشت، طرح فروش اوراق ریالی متوقف شده است هست. ایسنا در این زمینه گزارش داد: از بسته ارزی که بانک مرکزی در هفته های اخیر به اجرا درآورد، انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی با سود ۲۰ درصد تمام شده است هست، ولی فروش اوراق سپرده ارزی و همچنین پیش فروش سکه و حراج آن ادامه دارد.

فروش اوراق ۲۰ درصدی تمام شد. بعد از دو هفته از شروع اجرای طرح فروش اوراق ۲۰ درصدی که توانست بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از پول های در دست مردم را جمع کند، خبر

در حدود دو هفته گذشته بانک ها بسته سیاستی بانک مرکزی جهت کنترل بازار ارز را به اجرا در آوردند. در این بسته انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی با سود ۲۰ درصد، اوراق سپرده ارزی با سود چهار درصد و همچنین پیش فروش سکه نیز قرار داشت و از ۲۸ بهمن ماه اجرایی شد. انتشار اوراق سپرده ریالی با استقبال نسبتا خوبی در بانک ها مواجه شد هرچند که شواهد نشان داد عمده خرید به جابه جایی حساب های سپرده ۱۵ درصد به گواهی ۲۰ درصدی تعلق داشته و کمتر این طرح موجب جذب منابع تازه در بانک ها شده است هست. در این شرایط نگرانی هایی جهت بانک ها به علت جبران هزینه پنج درصد سود تحمیل شده است ایجاد شد، آیا که به هرحال موجب قرار گرفتن سود سپرده بالاتر از قیمت سود تسهیلات ۱۸ درصدی شده است است.

بانک مرکزی فعلا گزارشی از آخر انتشار اوراق گواهی سپرده که روز دهم اسفندماه آخر دوهفته فروش آن بود منتشر نکرده هست، ولی آمار هفته اول نشان از فروش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داشت که در هفته دوم به طور حتم می تواند شدت یافتن شده است باشد. اشاره خبرگزاری ایسنا به بیانات هفته گذشته مدیر بانک مرکزی هست. ولی ا… سیف دوشنبه هفته گذشته گفت: تا سوم اسفند، میزان استقبال مردم از گواهی پیش فروش سکه و گواهی سپرده ارزی اوج نبوده، ولی گواهی سپرده ریالی با استقبال مواجه شده است هست، بر این اساس گواهی سپرده ارزی مبتنی بر فروش ارز بسیار اندک فروخته شده است هست، در حالی که انتشار گواهی سپرده ریالی از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند ۱۰۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

او همچنین در بیانات جداگانه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بانک ها میل به دارند تا قیمت سود ۲۰ درصدی بعد از اتمام دوره تعیین شده است جهت فروش اوراق گواهی سپرده ریالی هم ادامه یابد، گفت: قیمت سود بیست درصدی تنها جهت دو هفته از سوی بانک مرکزی تعیین شده است و بعد از این مدت، مطابق با آنچه در بخشنامه هم ذکر شده، باید به روال قبل برگردد. مدیر کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که بانک ها معتقدند که اجرای این بخشنامه، هزینه هایی را به آنها تحمیل کرده هست، افزود: ما به بانک ها اعلام کردیم که اگر اجرای این بخشنامه هزینه ای به آنها تحمیل کرده هست، بانک مرکزی آن را جبران خواهد کرد. آثار منفی جهت بانک ها اگر ایجاد شود، بانک مرکزی آن را برطرف خواهد کرد.

جذب ۱۰۰هزار میلیارد تومان در یک هفته

ادامه انتشار اوراق ارزی

با وجود اتمام طرح انتشار اوراق گواهی سپرده دو طرح دیگر یعنی انتشار اوراق سپرده ارزی مبتنی بر ریال در بانک ها و پیش فروش سکه اجرایی می شود. روال دریافت گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز از این قرار است که متقاضی با مراجعه به بانک و اعلام درخواست جهت دریافت این گواهی که به عنوان نمونه برمبنای دلار باشد قیمت میانگین دلار از وقت اعلام تقاضای وی تا یک ماه قبل در سامانه سنا مورد بررسی قرار می گیرد و گواهی بر مبنای این قیمت جهت سپرده گذار صادر می شود. البته دریافت مبلغ ریالی است و در وقت سررسید قیمت میانگین یک هفته قبل از آن در سامانه سنا مبنای پرداخت وجه سپرده گذاری شده است است که باز هم ریالی انجام می شود. اگر گواهی سپرده ارزی یک ساله باشد به آن سود چهار و دو ساله ۵/۴درصد تعلق می گیرد. (سود سپرده گذاری ارزی شش درصد است). بانک مرکزی تاکنون هیچ گزارشی در مورد عملکرد انتشار سپرده گواهی ارز منتشر نکرده، ولی از اعلام مدیر کل بانک مرکزی اینگونه بر می آید استقبالی از این اوراق نشده است.

فروش اوراق ۲۰ درصدی تمام شد. بعد از دو هفته از شروع اجرای طرح فروش اوراق ۲۰ درصدی که توانست بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از پول های در دست مردم را جمع کند، خبر

اما در رابطه با پیش فروش سکه نیز از ۲۸ بهمن ماه سکه های تمام بهار آزادی از کانال بانک ملی با دو سررسید یک ساله با قیمت قطعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سررسید شش ماهه با قیمت قطعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش فروش می شود و این روند فعلا ادامه خواهد داشت. در رابطه با پیش فروش هم چندان استقبال قابل توجه نبود و تا هشتم اسفندماه حدود ۳۰۰ هزار قطعه سکه فروش رفته بود که در مجموع بیانگر جذب حدود ۴۲۰ میلیارد تومان هست. همزمان با پیش فروش سکه حراج آن در بانک کارگشایی که از حدود دو ماه پیش شروع شده است بود ادامه دارد، هر چند کارشناسان نسبت به این حراج انتقاد دارند.

آرمان/ فریبا نهاوندی

جذب ۱۰۰هزار میلیارد تومان در یک هفته

واژه های کلیدی: مرکزی | انتشار | سود سپرده | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو